עורכי הדין כובשים יעד חדש – וואטסאפ

אנחנו רגילים באתרי אינטרנט לפרסם את מספר הטלפון שלנו, את מספר הפקס, את הכתובת… אבל מי מכם מפרסם את ה"וואטסאפ שלו"? לפני שבועיים נתקלתי בחידוש הבא: באתר האינטרנט של חברי עו"ד תומר בכר, הופיעו הפרטים הבאים:

עורך דין תומר בכר - ווטסאפ

מאחר שאני מכיר את עו"ד בכר, אני יודע שלא מדובר במספר הסלולרי שלו. אז החלטתי לבדוק על מה מדובר; העמדתי פנים שאני מתעניין בשירות של המשרד ובפגישה עם עו"ד תומר בכר – שימו לב לתיעוד:

תומר בכר בווטסאפ משרדי

מה אגיד לכם, פשוט ואוו! "המשרד" מנהל איתי דו-שיח בוואטסאפ; בדיוק ככה רותמים את הטכנולוגיה לשירות משרד עורכי הדין שלנו; מגיע שאפו גדול לעו"ד תומר בכר. מיד התקשרתי אליו, התעניינתי, התפעלתי וביקשתי ממנו להתארח בבלוג כדי לחלוק עם הקוראים שלי תובנות בקשר עם שימוש בווטסאפ במסגרת ניהול משרד עורכי דין.

עם עו"ד בכר בכרם התימנים

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

עו"ד תומר בכר, לא די בכך שלמשרד עורכי דין יפנו במייל, בטלפון או בפקס – שהחלטת לאפשר פנייה גם באמצעות הוואטסאפ?

לא. אני חושב שחשוב להקל על הלקוחות – הקיימים והחדשים ולשלב טכנולוגיה חדשה שיכולה לשפר את השירות שאנחנו מגישים. אני בטוח שדרך כזו של תקשורת עושה את העבודה.

במה שונה התקשורת עם הלקוחות באמצעות הוואטסאפ – על פני סגנונות ההתקשרות הקיימים?

קודם כל – זמינות. היום כמעט לכל אחד יש את האפליקציה והוא יכול בלחיצת כפתור לתקשר עם המשרד, להעביר מסמכים, תמונות וכו'. דבר שני – נוחות. הרבה יותר קל היום להיכנס לאפליקציה מאשר לשלוח פקס או להיכנס למייל, להיזכר בכתובת המייל, להקליד אותה וכו'. באמצעות הוואטסאפ אפשר בלחיצת כפתור קלה ליצור קשר! דבר שלישי: יש לך אפשרות לקבל פידבק מיידי (VV) וכך לדעת שהלקוח קיבל את ההתייחסות שלך, את מסמכים ממך וכו'.

בפועל, מה עשיתם כדי לחבר את המשרד לוואטסאפ?

רכשנו עבור הנושא הזה מספר טלפון יעודי שכל מטרתו היא חשבון הוואטסאפ של המשרד. מספר הטלפון פורסם וכך כל הלקוחות של המשרד יכולים ליצור איתנו קשר באמצעות האפליקציה ביתר קלות. הלקוחות מעבירים אלינו תמונות ומסמכים ואנו מעדכנים אותם בכל מה שצריך.
חשוב לציין כי בעצם כל ההודעות מתרכזות על המסך במזכירות המשרד, ומשם הן מנותבות לגורם המטפל. אם מדובר בעניינים טכניים, המזכירה נותנת מענה מידיי ואם מדובר בנושאים משפטיים, ההודעה מועברת אל עורך הדין המטפל.

למה הכוונה שלך כשאתה אומר ש"כל ההודעות מתרכזות על המסך במזכירות המשרד?"

למי שלא יודע – היום כל אחד יכול להוריד למחשב האישי את תוכנת וואטסאפ ווב, ובעזרתה לקבל את כל ההודעות ישירות למסך המחשב. זה הרבה יותר נוח לתפעול, במיוחד אם יש צורך בכתיבה של הרבה הודעות או הודעות ארוכות. ניתן גם לעשות העתק/הדבק ממסמכי וורד וכו'.

במזכירות המשרד ישנו חלון פתוח באופן קבוע שמקבל את כל הודעות הוואטסאפ מהמכשיר ומטפל בהן. אין לי ספק שהממשק הזה של הוואטסאפ על גבי מסך המחשב – הוא המפתח שגרם לי להחליט לעשות שימוש בוואטסאפ לניהול הקשר עם הפונים.

האם השימוש בתוכנה הכביד על המשרד? (יש הרבה יותר פניות, הרבה יותר התעסקות שלא היתה קיימת בעבר?)

זה לא הכביד – זה הקל! כעת, במקום לשלוח פקסים ומיילים אנחנו פשוט שולחים הודעה ובזה נגמר העניין. מה גם שהרבה פעמים היה מצב שמשום מה לא הצלחנו לתקשר עם לקוחות קיימים במיילים או בטלפון (חוסר זמינות וכו'), עכשיו אנחנו משאירים להם הודעה בטלפון והם רואים את זה מתי שנוח להם וגם מגיבים.

לאיזה סוג של משרדי עורכי דין אתה חושב שהכלי הזה יכול להתאים?

לדעתי – לכולם. ואם לדייק – אז כל מי שמתקשר עם לקוחות פרטיים אני חושב שהכלי הזה יכול לשמש אותו בצורה נהדרת.

בהנחה שהלקוחות שלך מודעים למספר הוואטסאפ הזה, האם הם גם פשוט מחייגים אל המספר הזה וכך הוספת עוד קו טלפון למשרד?

לא. הטלפון הזה לא מקבל שיחות. ישנה הפנייה קבועה של מספר הטלפון הזה למספר הטלפון של המשרד כך שכל מי שמתקשר למספר הזה מגיע בסופו של יום למשרד, והמזכירה עונה לו.

עו"ד בכר, לסיום אולי תספר לנו על איזה מקרה משעשע בקשר עם השימוש בוואטסאפ. תספר לי למשל שאחת הלקוחות שלך שלחה לך תמונה שלה ושאלה אותך איך יצאה לה התספורת?

לקוחה מפתיעה

זה לא ממש קרה. אבל היה לנו לקוח שהיה חייב כסף למשרד, הוא לא ענה למכתבים וטלפונים וכו', ואז התחלנו להשאיר לו הודעות גם בוואטסאפ. הפעם גם יכולנו לראות בצורה ברורה שהוא קיבל את ההודעה… ברגע שהוא הבין שהוא לא יכול לטעון שלא מצאנו אותו, הוא החליט סוף סוף לשלם.

אל תפחדו מטכנולוגיה

אני לא יכול לנבא אם הרעיון שעושה בו שימוש עו"ד בכר יהיה חלק אינטגרלי מהאופן שבו משרדי עורכי דין (ואחרים) יגישו שירות ללקוחותיהם. מה שכן, אני יכול לומר בבטחון מלא שמדובר ברעיון נהדר שראוי לכל עו"ד לבחון. אני יכול לספר לכם שאני באופן אישי מתחבר לוואטסאפ ווב מיד כשאני נכנס למשרד, והממשק הזה שינה אצלי לטובה את כל האופן שבו אני עושה שימוש בוואטסאפ. אם תחליטו שלא להוסיף מספר וואטסאפ משרדי, לכל הפחות עשו מאמץ וגלו כמה נוח לנהל את כל שיחות הוואטסאפ שלכם באמצעות המחשב הנייח במשרד. אתם תודו לי על כך 🙂

תודה רבה לעו"ד תומר בכר שהסכים לשתף פעולה, להופיע בבלוג ולחלוק עמנו רעיון ויישומו.

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.