עו"ד: כשהפרסום שלך מוגזם, אתה מאבד לקוחות

במקרים רבים ההצלחה של הפרסום שלנו ברשת מתבטאת במספר האנשים שמתעניינים בנו ומשאירים לנו פרטים כדי שניצור עמם קשר. אנחנו מפרסמים במסגרת של קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס, בפייסבוק (ממומן או לא), באווטבריין וטאבולה, במאמרים מקצועיים באתרי תוכן ובעוד ועוד פלטפורמות מקוונות, כשברוב המקרים אנחנו עושים זאת מתוך מטרה אחת: יצירת מתעניינים חדשים. בסופו של יום, מתוך המתעניינים האלה אנחנו כבר נקלוט לקוחות (משלמים) חדשים.

בעוד שהפרסום שלנו אמור לעודד יצירת קשר, בחלק לא קטן מהמקרים אנחנו מפספסים וגורמים לתוצאה הפוכה (לא פחות מכך); זה קורה בעיקר כשאנחנו מגזימים עם הלחץ שאנחנו מפעילים על הגולש ליצור עמנו קשר, או להתרשם מאתנו – מה שגורם לגולש לסגת ולהסתייג. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

פרסום מוגזם בגוגל אדוורדס

חיפשתם "עורך דין לתעבורה"; האם הייתם מתקשרים למודעה הבאה:

שימו לב: אני מניח בצד לכללי האתיקה ולשאלה האם מותר או אסור לעורך דין לעשות שימוש בהצעת ה"חינם" הזו (אסור). אני רוצה שנבחן את הפרסום (הזה ושיבואו אחריו) במשקפיים שלנו כמשווקים ומפרסמים שרוצים שהפרסום שלנו יהיה אפקטיבי.

האם הייתם מתקשרים למודעה הזו ש"צורחת" בהגזמה שהייעוץ הראשוני הוא בחינם? אם (כעורכי דין) קשה לכם לדמיין את זה, נסו לשער איך הייתם מרגישים אם הייתם נתקלים במודעה דומה של רופא מנתח… למשל.

בעוד שהדוגמא הזו בהחלט חריגה ומוגזמת, אני רוצה להטעים שההגזמה יכולה להיות הרבה יותר "מעודנת" ועדיין לגרום לנזק גדול בפרסום. שימו לב לדוגמא הבאה שנתקלתי בה כשחיפשתי "עורך דין פלילי":

האם אתם משתכנעים ממודעה שבה המפרסם מפרגן לעצמו שהוא "עורך דין מצוין" (ובהמשך כ"מקצוען")? מה זה עושה לכם כשהוא מספר לכם שהוא "זמין 24 שעות ביממה" (במקום לציין כי "במקרים דחופים ניתן להתקשר בכל שעה")? ולבסוף, האם אתם באמת "קונים" את הקלישאה "אני כאן בשבילך!"?

פרסום מוגזם בפייסבוק

כמו בגוגל כך גם בפייסבוק, אנחנו נתקלים לא אחת בפרסומים מוגזמים (שלא לומר פתטיים) של עורכי דין שמבקשים באמצעות הפלטפורמה להעביר מסר של הצלחה – אך בפועל נכשלים בכך.

אגב, בהקשר הזה אני חייב לומר שאין קורולציה בין כמות הלייקים והתגובות שסטטוסים מוגזמים מקבלים, לבין האפקטיביות שלהם. במילים אחרות, אם אתם מפרסמים כמו בדוגמאות הבאות, אל תתנו לכמות הלייקים/תגובות/שיתופים להטעות אתכם: מדובר בפרסום שלא מקדם אתכם לשום מקום במקרה הטוב, או גורם לכם נזק – במקרה הפחות טוב.

תארו לעצמכם שהייתם נתקלים בפרסום הזה בפייסבוק, האם הדבר היה גורם לכם להתרשם עמוקות מעורך הדין המפרסם:

הרבה מעבר לכך ש"נצחנו בקרב הקשה" נשמע יותר כמו סיסמא נבובה, ושרק רושם רדוד יכול לנבוע מקבלת התואר "כשעורך הדין בשטח, אל תהיה במתח" – מן הראוי היה שהמפרסם יתן את הדעת לכך שהכותרת של האייטם: "הילדים יפונו, האב יישאר" דורשת הסבר ונימוק שמבהיר מדוע מי שמייצג את האב מתהדר בהצלחה שגורמת לילדים להתפנות.

ומה דעתכם על זה הפרסום הבא:

קשה למנות את מספר הסופרלטיבים שהמפרסם כאן מבקש להרעיף על עצמו: הוא הגיע "כבר מוקדם למשרד" (כנראה כדי להסביר שיש לו הרבה עבודה), הוא מספר שלפניו יום "עמוס וגדוש" (המשרד מצליח), הוא אמור לקלוט שני לקוחות חדשים היום (ואוו, המון), שהגיעו בהמלצות (מרוב שאני טוב, מגיעים אליי בהמלצות פה לאוזן, לא בעקבות פרסום), ואם לא די בכך, הביטו בפסיפס התעודות שמופיע מאחורי השולחן שלי (בצילום המצורף לסטטוס).

אין לי ספק שלעורך הדין המפרסם היו רק כוונות טובות, אך מדובר בהבנה שגויה מן היסוד של האופן שבו פרסום עובד. פרסום כזה לא רק שאינו אפקטיבי, הוא על הגבול הפתטי.

הגזמה בפרסום מרחיקה לקוחות

יכול להיות שאתם מוציאים אלפי שקלים (ויותר מזה) על פרסום, קליק עולה לכם למעלה מ-100 שקלים בגוגל אדוורדס, כל סטטוס שלכם מקודם בפייסבוק ב-1000 שקלים, ויש לכם גם 4000 ש"ח בחודש להוציא על פרסום רוחבי בטאובלה – זו אינה סיבה מוצדקת לנסות "לחלוב" מההשקעה שלכם את המקסימום באמצעות שימוש מיותר במלל שמטרתו להפעיל לחץ על הגולש ליצור עמכם קשר או על ידי האדרה עצמית פתטית. למעשה, פעולות כאלה רק מרחיקות מכם את הלקוחות הפוטנציאליים שהנחתם שיימשכו אליכם.

אני מציע לכם תמיד להעמיד את הפרסומים שלכם למבחן כזה: נסו לדמיין את המודעה/סטטוס/פרסום שניסחתם, ככזו שמופיעה אצל הרופא מנתח שאתם מחפשים עבורכם או עבור מישהו שיקר לכם; שאלו את עצמכם האם היא עדיין משכנעת אתכם? ברוב המקרים, אם תענו לעצמכם בכנות, הרי שפרסומים מוגזמים יעשו לכם בדיוק את ההפך… זיכרו, לעולם אל תזלזלו באינטלגנציה של הגולשים, הם חכמים ומתוחכמים בדיוק כמוכם.

אגב, אם שכרתם מישהו שיעשה עבורכם את הפרסום ברשת, כדאי שתוודאו שמשתפים אתכם מידי שבוע/חודש באופן המדויק שבו הציגו אתכם ברשת במודעות הפרסום, בסטטוסים ובקמפיינים. לא אחת אתם לוחצים על אנשי הפרסום שלכם שידאגו לספק לכם יותר פניות (לידים), והם נלחצים לנסח מודעות שמעולם לא היה עולה על דעתכם לאשר.

פרסום אותנטי אשר מהול בענווה – תמיד יצליח

בעוד שפרסום מוגזם אינו יעיל בעליל, פרסומים אחרים יכולים להיות אפקטיביים ומשכנעים להפליא. הרשו לי לסיים את הפוסט הזה באחד הסטטוסים היפים ביותר שראיתי בפייסבוק בחודשים האחרונים. להשתבח וללמוד:

שאפו ענק לחברי, עורך הדין אבי חימי.

עד כאן, אל תתמהמהו – גשו לבחון ולבדוק את הפרסום שלכם. אם הוא מוגזם, מתנו אותו וזמנו אליכם הרבה יותר לקוחות שיתרשמו מכם באמת.

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.