השיעור החשוב שנהגי המוניות מלמדים את עורכי הדין

כמעט בכל יום שישי אני נוסע לשוק של פתח תקווה לקנות דגים לשבת. ביום שישי האחרון נתקלתי במונית השירות הזו בכניסה לשוק ומיד נפל לי האסימון: נהגי המוניות מבינים מ צ ו י ן בפרסום! זה פשוט גדול אמרתי לעצמי ורדפתי אחרי אחת המוניות עם האופנוע שלי כדי לצלם אותה עבורכם.

עכשיו תחשבו על זה ככה: אתם עומדים בתחנת אוטובוס עמוסה ביום חם, התנועה ברח ז'בוטינסקי מטורפת וכל מה שאתם רוצים הוא לתפוס מונית או אוטובוס שייקח אתכם למחוז חפציכם. נהגי המוניות יודעים שבתוך כל הטרפיק הזה, יש להם בדיוק שנייה וחצי לתפוס את תשומת הלב שלכם ולהפוך אתכם לעוד נוסע שמתיישב במונית ומשלם. אז מה הם עושים? הם דואגים להיות בולטים וברורים – ברורים מאוד! הביטו במונית הזו שצילמתי לכם:

1. היא צהובה – כך היא כבר בולטת מכל שאר הרכבים בכביש.

2. המספר 66 – מופיע בגדול בחזית כדי להבהיר אחרי איזה קו אוטובוס המונית עוקבת.

3. "עמישב דרך השוק" – מופיע בחזית כדי להסביר בקצרה למי שלא מכיר את המסלול של קו 66 – לאן המונית הזו מגיעה (שכונת עמישב) והיכן היא עוברת (דרך השוק).

האופן שבו נהגי המוניות קשובים לצרכנים שלהם ראויה מבחינתי למדלית זהב בשיווק. נהגי המוניות מבינים שהם צריכים להיות בולטים בכביש והם גם מבינים שהם חייבים במהירות להעביר מסר ללקוחות שלהם בקשר עם מסלול הנסיעה שלהם. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

'שיטת נהגי המוניות' והפרסומת הפופולארית בפייסבוק

עקרונות ההצלחה בשיווק פועלים כמעט בכל סביבה שבה אנחנו רוצים לפרסם; בפוסט הזה אני רוצה להתמקד בפרסומים של עורכי דין בפייסבוק ובאנלוגיה לדוגמת המוניות. הפרסומת הפופולארית והאפקטיבית ביותר בפייסבוק מופיעה כחלק בלתי נפרד מהפיד. הנה לכם דוגמא של פרסומת בגרסת הדסקטופ:

פרסומת - אומנות הנדלן

תתבוננו שוב בפרסומת הזו, ותשאלו את עצמכם מה הכי בולט בה? אני ממש מתכוון לכך – תחזרו לאחור, הביטו בפרסומת ובחנו אותה.

לשיטתי, אלה האלמנטים הכי בולטים בפרסומת:

  1. המלל המופיע במרכז התמונה.
  2. התמונה.
  3. המלל המופיע באותיות גדולות מתחת לתמונה (להלן: הכותרת).

פרסומת בפייסבוק לפי ניתוח שיטת המוניות

באנאלוגיה לפרסום של נהגי המוניות, הייתי אומר שהתמונה היא הצבע של המונית (צהוב), והמלל המופיע בתוך התמונה ובכותרת – הוא המקביל לשלט שמציבים נהגי המוניות על החלון הקדמי (המספר 66, והמלל "עמישב דרך השוק"). נכון הוא שיש מלל שמופיע מעל המודעה ומלל מתחת לכותרת, אבל כל אלה בולטים פחות והם ברוב המקרים ייבחנו על ידי הגולשים רק אחרי שהצלחנו למשוך את תשומת לבם באמצעות האלמנטים הבולטים.

3 דוגמאות מפרסומים של עורכי דין שמפספסים בגדול

בתור יזם שעוסק בפרסום ושיווק של עורכי דין ברשת – הרבה לפני שאני מבקר, אני רוצה לברך את עורכי הדין שזיהו את הפוטנציאל הגלום בפרסום בפייסבוק ועושים בו שימוש. מכל מקום, בחנתי מספר רב של מודעות ובחרתי עבורכם בדוגמאות שלהלן כדי שנלמד מטעויות נפוצות בפרסומים של עורכי דין ברשת.

#דוגמא מספר 1

עורך דין לתאונות דרכים

מה דעתכם? הייתם עוצרים את 'המונית הזו'? תתמקדו באלמנטים הבולטים במודעה: האם התמונה מעבירה לכם מסר מהיר לפיו מדובר בעו"ד שרוצה לסייע לכם אם הילד שלכם נפגע בתאונה? לא! נעבור לאלמנט הבולט הבא, הכותרת: "לבדיקת עו"ד! לחצו פה" – לדעתי הגולש שקורא את הכותרת הזו שואל את עצמו: מה רוצים ממני? אני, הגולש, לא רוצה לבדוק כלום, אני סתם נהנה לי בפייסבוק… נראה לכם שהגולש יתעמק כדי להבין מה רציתם ממנו? הצחקתם אותי. הוא מזמן גלל את המודעה שלכם ונתקע על סרטון משעשע שחברים שלו שיתפו.

#דוגמא מספר 2

עו"ד לתאונות דרכים

מה אתם אומרים על 'המונית' הזו? הפעם התמונה כוללת בתוכה גם מלל מוגדל "הגענו ל950 לייקים, תודה על הבעת האמון". נו, מעולה, כל הכבוד, מה עכשיו? מה אתה רוצה ממני? מה עליי לעשות? תארו לעצמכם שאתם עומדים ביום חם ברחוב ז'בוטיסנקי, ועוברת מונית שעל החלון הקדמי שלה מופיע השלט "תודה ל-10,000 הנוסעים שנהנו במונית הזו מנסיעה בטוחה ושקטה" – תרשו לי לנחש שאתם מתבוננים בה בעצבים ושוברים את הראש: לאן היא נוסעת למען השם? קו 66? קו 51?…

#דוגמא מספר 3

עו"ד מיסים

אתם לא באמת צריכים שאנתח עבורכם את האפקטיביות של המודעה הזו. תרשו לי רק לתאר לכם את המונית: 1. היא לא בצבע צהוב. 2. יש לה כמה שלטים בפרונט: "מונית", "טקסי", "תחנת מוניות", "נהג מונית". עם שלטים כאלה לך תדע מי זה הנהג… אני מעדיף לחכות לאוטובוס.

דוגמא לפרסום של עורך דין שמכיר את הסוד של נהגי המוניות

עו"ד חובות

יופי של פרסומת אנחנו רואים כאן: המונית בצבע המתאים מנסה להעביר את המסר של מחיקת חובות על ידי מחק והמלל "חובות" על גבי כרטיס אשראי. גם המלל המופיע על החלון הוא ברור: "יש פתרון לעיקולים ולחובות כבדים". תשאלו אותי, אין לי ספק שמי שמסובך בחובות מסמן למונית הזו לעצור! כשהמונית עוצרת, הוא גם קורא את המלל המשובח שמופיע באותיות קטנות יותר בראש הפרסומת ואני בטוח שהוא מבין שזה בדיוק המקום הנכון בשבילו.

מונית הכסף שלכם

אנחנו חיים בעידן שבו הקשב של הצרכנים לפרסומת שואף לאפס. מה שלא משרת את האינטרסים שלנו ומהר – מסונן. מה שנראה לנו במבט ראשון כהתנהגות טבעית של נהגי מונית, הופך במבט מקצועי יותר למומחיות שיווקית שמבקשת להתמודד עם האתגר לאסוף כמה שיותר נוסעים. כמו נהגי המונית, גם עורכי הדין – מפרסמים את השירות שלהם ומבקשים להוריד מהכביש המהיר של הרשת את הלקוחות שישמחו לעצור לרגע בצד ולהיכנס למשרדם.

לא נוכל לגרום לגולשים ברשת לשים אלינו לב אם הויזואל שאנחנו בוחרים לעשות בו שימוש אינו בולט דיו (כמו המונית הצהובה); לא נגרום לגולשים לעצור אם המלל שנעשה בו שימוש לא יהיה קצר, וקולע. אבל לא סתם קולע, קולע בול – לצורך של הגולשים. כמו שנהגי המוניות מבהירים לנו ב-3 מילים לאן הם נוסעים (עמישב דרך השוק), נסו גם אתם במילים בודדות להסביר לגולש לאיזו נסיעה בדיוק אתם רוצים שהוא יעלה אתכם. הפרסום שלכם יהפוך להרבה יותר אפקטיבי כשתעשו כן. בהצלחה 🙂

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.