8 עצות שיהפכו את משרד עורכי הדין שלך לסיפור הצלחה בשנה הקרובה

אין דבר יפה יותר מלסכם את שנת השיווק שחלפה בדוגמאות של הצלחה מן השטח. אספתי מכם שמונה סיפורי הצלחה שהפכו את שיווק משרד עורכי הדין שלכם בשנת תשע"ה להרבה יותר אפקטיבי. ערכתי את הסיפורים כאוסף של עצות שאם תעשו בהם שימוש השנה, יש סיכוי סביר שתצליחו לשחזר גם אתם את ההצלחה של הקולגות שלכם. אני מודה לחברים שהסכימו בנדיבות לחלוק עמנו את אפיקי השיווק שהצליחו להם, כדי שגם אחרים יוכלו ללמוד מכך ולהצליח. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

1. עו"ד ליטל יעקובוביץ דראי: "וידאו משפטי ברשת הניב פעילות נרחבת למשרד"

עו"ד יעקובוביץ: "השנה השקעתי בצילום 20 סרטונים מקצועיים המהווים את "המדריך המצולם למתגרש הטרי". החלטתי לפרסם סרטון כל חודש בהתאם לנושאים חמים ברשת, ולקדם את הסרטונים בפייסבוק וביו טיוב. הופתעתי מהכח העצום שיש לשיווק באמצעות הוידאו והמדריך החדשני, מה שהביא למשרדי לקוחות חדשים. אני מגדירה את הפעילות הזו כפעולה השיווקית הטובה ביותר עבורי לשנה האחרונה".

מה אנחנו למדים מכך? אם טרם יצרתם נוכחות בווידאו ברשת, אל תוותרו על כך בשנה הקרובה. כבר כתבתי לא אחת על היתרונות של שיווק באמצעות וידאו, למעלה מ-500 סרטים הפקנו השנה באולפן הוידאו המקצועי של אתר הפורומים המשפטיים; זה הרבה פחות מורכב ממה שנדמה לכם, זה גם הרבה יותר אפקטיבי ממה שאתם יכולים לדמיין.

עו"ד ליטל יעקובוביץ דראי

2. עו"ד לירום סנדה: "מאמר אחד נכון שהגיע למאות אלפי קוראים הניב הכי הרבה פניות למשרד"

עו"ד סנדה: "כתבתי מדריך למחיקת חובות וביטול עיקולים ופרסמתי אותו באתר משפטי. הקפדתי בכתיבת המאמר לדבר בגובה העיניים ולהפוך אותו לנגיש לכל קורא, בין אם יש לו ובין אם אין לו רקע משפטי. את המדריך פרסמתי בדף העסקי שלי בפייסבוק, והוא בהחלט היה ההצלחה השיווקית של השנה. המדריך זכה לחשיפה עצומה, ולכמות שיתופים חסרת תקדים מבחינתי (למעלה מ-1500 שיתופים וללמעלה מ-10,000 לייקים). אין לי ספק שהמאמר הזה והפרסום שלו הובילו לקליטה של לקוחות חדשים במשרד יותר מאפיקים אחרים בהם פרסמתי השנה".

מה אנחנו למדים מכך? תוכן תמיד יהיה "המלך" ברשת. כתבו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם בשפה מובנת ונוחה, וחשפו את הלקוחות שלכם לתוכן שלכם במקומות בו הם נמצאים! אם המקום הנכון ביותר הוא פייסבוק – אל תהססו, פרסמו וקדמו את התוכן שלכם שם.

עו"ד לירום סנדה - כיצד מוחקים חובות

3. עו"ד רון לוינטל: "פרסמתי את ספר הביכורים שלי וההצלחה צמחה"

עו"ד רון לוינטל: פרסמתי את ספר הביכורים שלי וההצלחה צמחה

עו"ד לוינטל: "רציתי מזה זמן רב לכתוב ספר משפטי שדווקא אינו מקצועי אלא פשוט יותר, כזה שמנגיש את התחום של לשון הרע לציבור הרחב. לא אקדמאי. משהו שידבר אל הלקוחות הפוטנציאליים ולא יכביד או יפחיד אותם.
הספר הפך פלטפורמה להרצאות, ללקוחות חדשים, אפילו למופע. הוזמנתי לפסטיבל מספרי סיפורים לערב על עלילות דיבה. נבעו ממנו המון תוכניות רדיו וגם טלוויזיה. הוא משמש שגריר שלי בחנויות הספרים. גם "נושא שיחה" במפגשים עם לקוחות, מזדמנים או מוזמנים. פשוט כלי שיווק נוסף שהצליח, מבחינתי, הרבה מעבר למשוער.

מה אנחנו למדים מכך? כוחו השיווקי של ספר לא יסולא בפז; יש בו מימדים עצומים של מיתוג ומיצוב, לצד שימור לקוחות ויצירת לקוחות חדשים. אם תחליטו לקפוץ למים העמוקים של כתיבת ספר, אני ממליץ לכם לעיין בספר של עו"ד לוינטל, ולו כדי לגלות כיצד הוא לקח את תחום המומחיות שלו והפך אותו לנגיש לציבור הרחב.

4. עו"ד תומר בכר: "ההצלחה בפרסום ממוקד בפייסבוק"

עו"ד בכר: "פתחתי השנה סניף חדש למשרד בבאר שבע והתלבטתי איך להגיע ללקוחות פוטנציאליים מאזור הדרום – אליהם המשרד רלוונטי. ניגשתי לפייסבוק ויצרתי מודעות שמדברות ספציפית לאנשים באיזור הדרום. עשיתי זאת בעזרת שימוש בכלים של פייסבוק לטרגוט על בסיס איזורים והמודעות הופיעו לרוב אצל גולשים שמקום מגוריהם בדרום הארץ. לשמחתי החלו להגיע פניות לסניף הדרום שאלמלא כלי זה בפייסבוק לא הייתי מגיע אליהם בכלל. לא האמנתי שהכלי הזה של פייסבוק יכול להיות כל כך יעיל והיום אני מבין שהשימוש בו, בניסוח הנכון של מודעות (הן בפן השיווקי והן בפן המקצועי) יכול להביא לכמות גדולה של לקוחות חדשים. היום יותר מתמיד, אין לי ספק ששיווק נכון באמצעות פייסבוק תוך שימוש בכל הכלים שמצויים בו, יכול לייצר למשרדי עורכי דין לקוחות חדשים רבים, בעלות נמוכה יחסית בהשוואה לכלים האחרים המצויים בידינו (גוגל, רשתות חברתיות אחרות וכו')".

מה אנחנו למדים מכך?  א. התחילו לשווק את המשרד בפייסבוק. זה משתלם. ב. אם אתם מבקשים לשווק לקהל באיזור גיאוגראפי מסוים – פייסבוק נותן לכם היום את הפתרון הטוב ביותר שהרשת יודעת לתת.

עו"ד תומר בכר

5. עו"ד אמיר מורשתי: "ההצלחה במתן הרצאות מקצועיות"

עו"ד אמיר מורשתיעו"ד מורשתי: "השנה, לראשונה, עשיתי שימוש ממשי ומוצלח במיוחד בכלי השיווקי של ה"הרצאות". אני עורך דין פלילי, ואני מתמחה בין היתר בתיקי גרם מוות ברשלנות בתחום הבטיחות בעבודה. לשמחתי, הוזמנתי להרצות בכנס הארצי לבטיחות בגני התערוכה בתל אביב. ההרצאה עצמה כמובן היתה ללא עלות אך היא חשפה אותי בפני מאות אנשים מתחום הבטיחות: החל מממוני בטיחות וממשיך לפונקציונרים שונים במוסד לבטיחות וגהות ועד לאנשים בכירים ממנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית. כמה ימים לאחר ההרצאה התקבלו במשרדי (להפתעתי) שני תיקים פליליים בתחום הרשלנות הפלילית בבטיחות בעבודות בנייה שהגיעו דרך גורמים שנחשפו להרצאה. הבנתי שיש כאן פוטנציאל רב – ובמשך כל השנה האחרונה, אני משקיע זמן בהענקת הרצאות מקצועיות לגופים, מפעלים שונים ועיריות בנושא של אחריות מנהלים בפלילים בקשר עם בטיחות בעבודה. לשמחתי, אפיק השיווק הזה שפתחתי, הוכיח את עצמו והוא מגדיל באופן קבוע את נפח הפעילות במשרד".

מה אנחנו למדים מכך? הנגישו את הידע שלכם בצורה בלתי אמצעית – לכו להרצות לקהלים המתעניינים בתוכן שאתם יודעים ללמד ואשר מקפל בתוכו את הפוטנציאל להפנות אליכם תיקים בעתיד. זה מוכיח את עצמו.

6. מר שמשון גולדנברג (חוקר פרטי): "נסו שאלון במקום מאמר וקבלו תוצאות מפתיעות"

חוקר פרטי שמשון גולדנברגאני מכיר את החוקר הפרטי מר שמשון גולדנברג כבר כמה שנים, לשמחתי הוא גם מנהל את פורום חקירות פרטיות באתר הפורומים המשפטיים; כשהוא קרא על הכוונה שלי לכתוב את הפוסט הזה, הוא העביר לי טיפ נהדר שהייתי חייב לחלוק אתכם. בשנה האחרונה מאמר אחד מיוחד שהוא פרסם – עשה את כל ההבדל. במקום לפרסם מאמר תוכן רגיל, הוא החליט לנסח מאמר שגורם לגולש כמו לנהל דו-שיח עם עצמו/עם המאמר. שמו של המאמר: "שאל את עצמך 50 שאלות ודע אם בן/בת הזוג בוגד/ת בך!". תחשבו על זה, גולש מגלה עניין ונכנס כדי לקרוא את המאמר; במקום לקרוא, הוא שואל את עצמו שאלות כמעין "מבחן". יש להניח שבעוד שעל רוב השאלות הגולש עובר בקלות ומוצא בינו לבינו את התשובה, הרי שעל חלק מהשאלות הוא עונה בצורה שאינה חד משמעית, חלק מהשאלות הוא לא לגמרי מבין… ומכאן הדרך ליצירת קשר עם מחבר המאמר קצרה מאוד.

לא רק שמר גולדנברג זכה ללקוחות חדשים בעקבות המאמר, אלא שאפילו הסופר בני ברבש שנתקל בשאלון הזה יצר עמו קשר והכניס את כל השאלון לספר שהוא כתב ופרסם השנה (שם הספר: החיים בחמישים דקות). תופתעו – אפילו כתוצאה מקריאת הספר הגיעו לקוחות חדשים למר גולדנברג.

מה אנחנו למדים מכך? אני חושב שבהצלחה הנהדרת הזו של מר גולנדברג מקופל טיפ נהדר עבורכם עורכי הדין;  כדאי גם לכם לחשוב כיצד לפרסם מאמר שהוא בעצם סוג של שאלון (דוגמאות: "שאל את עצמך 10 שאלות ודע אם הנכס שאתה עומד לרכוש מתאים עבורך",  "שאל את עצמך 5 שאלות ודע אם אתה זכאי להפטר בהוצאה לפועל על פי חוק השמיטה החדש"– זה יכול להיות מפתיע ברמת האפקטיביות בצורה יוצאת דופן.

7. עו"ד סער סיקלאי, מנהל הניו מדיה בלשכת עורכי הדין בישראל: "פעילות עורכי דין בווטסאפ היא התופעה המעניינת של השנה"

עו"ד סער סיקלאי

עו"ד סיקלאי: "לטעמי התופעה המעניינת ביותר השנה ברשת, היתה השימוש  המקצועי שהחלו עורכי הדין לעשות ב WhatsApp. אמנם האפליקציה המנג'סת (רבאק תחליפו כבר את השריקה הזאת) איתנו כבר מאז  2009, אבל השנה ראינו מעורכי דין גם מעבר לקבוצות שמשתפות סרטונים ויראליים ובדיחות גסות של "החבר'ה מהמילואים". אלפי עורכי דין הצטרפו השנה למעגלי האינפורמציה המיידית מקולגות בקבוצות מקצועיות בתחום עיסוקם. המבינים אומרים שהפליליסטים שולטים בפלטפורמה. וגם נטוורקינג לא רע וקידום עסקי אפשר לעשות שם. למשל, בד"כ מי שפותח את הקבוצה המקצועית בנישה המשפטית המסוימת, מבסס לעצמו מעמד ומומחיות בתחום, לפחות ברמה הפסיכולוגית. ויש הטוענים שבמידה רבה בחירות הלשכה שהתקיימו השנה, הוכרעו שם… הידעתם? ווטסאפ גם במחשב! מתחילת השנה מתאפשרת גישה לאפליקציה גם דרך המחשב. אישית אני מכור. נוח, לא זולל סוללה בנייד ואין שריקות… שנה טובה לכולכם ובלי "השתק".".

מה אנחנו למדים מכך? "מתחת לפני הפייסבוק והגוגל" קיים שיח ערני ותוסס בווטסאפ, ויש לו תרומה לעורכי דין רביםאם אתם עדיין לא חלק מקבוצה מקצועית של עורכי דין בווטסאפ, דאגו להצטרף לאחת כזו. צפו במתרחש, למדו את הסגנון והשתלבו בשיח. זו תהיה התחלה טובה שתאפשר לכם להחליט אם האפיק הזה יכול להתאים גם לכם כאפיק שיווקי.

8. עו"ד זהר פישר, משרד Robus ליגל מרקטינג: "המפתח להצלחה טמון בתוכן שיווקי שונה ומקורי"

עו"ד זהר פישרעו"ד פישר: "השנה הזו השקתי מיזם חדש בשוק עורכי הדין בישראל (LawFlex). מדובר במיזם שמכניס לישראל טרנד עולמי של מיקור חוץ של שירותים משפטיים ממשרדי עו"ד גדולים – לעו"ד עצמאיים. כדי לקדם ולשווק את המוצר הבנתי שאני חייב תוכן שיווקי שונה בתכלית, כזה שיגרום לעורכי דין לעצור באמת את הכל – כדי להבין מהו המוצר. בחרנו להדגיש את ה"זווית היהודית" של המוצר! כיצד? הדגשנו בתוכן שפרסמנו כי מדובר בעו"ד ישראלים וכן בעו"ד יהודים המוסמכים במקומות שונים ברחבי העולם (בדגש על ארה"ב ובריטניה), פועלים מישראל ומעניקים שירותים משפטיים למשרדי עו"ד מסביב לגלובוס. לשמחתנו הרבה, הנושא של עו"ד 'יהודים' תפס דיי מהר את תשומת הלב של גופי תקשורת משפטיים ברחבי העולם. מי שהרים את הכפפה היה הבלוג Above the Law – הבלוג המשפטי המוביל בעולם. תוך זמן קצר נערך ראיון אליו נחשפו עשרות אלפי גולשים, ששיתפו (Share) את המאמר למעלה מ- 230 פעם (!). הייתי מסכם את האמור לעיל במילים: אין לי ספק שהתוכן הייחודי שבפרסום שלנו, הוא שהפך תוכן שפרסמנו לתוכן מנצח. העובדה שהגענו דרכו לבלוג המוביל בעולם וההד התקשורתי שקיבלנו, הופכת את הפעילות הזו לפעילות השיווקית המוצלחת ביותר שלנו השנה."

מה אנחנו למדים מכך? מתי בפעם האחרונה חשבתם פעם ועוד פעם ואפילו עוד פעמיים לפני שבחרתם את נושא המאמר שהחלטתם לכתוב? מתי התלבטתם יחד עם קופירייטר רק בקשר לכותרת של המאמר שכבר כתבתם?… שורה תחתונה: השקיעו מאמץ בחשיבה על התוכן שאתם מפרסמים לפני שאתם מפרסמים. ההצלחה של הפרסום גואה ככל שהצלחתם לייצר תוכן מבריק וייחודי.

העצות שיהפכו את משרד עורכי הדין שלך לסיפור הצלחה בשנה הקרובה

השנה החדשה בפתח; החגים יחלפו מהר ויישכחו עוד יותר מהר. הציבו לעצמכם יעדים כספיים גבוהים יותר לשנה הקרובה, ולצדם אתגרים שיווקיים ראויים שיסייעו לכם לכבוש את היעד. שמונה חברים למקצוע שיתפו אותנו בסיפורי ההצלחה שלהם בשנה שחלפה, קחו את הטיפים וההמלצות שלהם ואמצו אותם (או את חלקם). תהיו הראשונים שיכתבו ספר בתחום המומחיות שלכם שמתאים לכל קורא, נהלו קמפיין בפייסבוק שייחשף רק בפני גולשים באיזור גיאוגראפי ספציפי, לכו להצטלם והפיקו סרטוני וידאו מקצועיים וספרו על כך בווטסאפ… אתגרים גדולים כאלה יקרבו אתכם להצלחה שאתם מייחלים לה.

שנה טובה והצלחה מרובה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.