האם נטוורקינג עובד לעורכי דין?

אחד הכלים השיווקים העוצמתיים ביותר העומדים לרשות עורכי דין עצמאיים הוא ללא ספק ההשתתפות בקבוצת נטוורקינג. אני יודע לייעץ וללוות עורכי דין בקמפיינים הכי מורכבים והכי רווחיים ברשת – אבל אני לא מכיר תוצאות מצוינות ולקוחות טובים יותר מאלה אשר אתם יכולים להשיג כשאתם פועלים בחכמה ובכוחות עצמכם, במסגרת פעילות נטוורקינג.

יחד עם זאת, הרבה עורכי דין מהססים (ואולי בצדק) באם נכון עבורם להצטרף לקבוצת נטוורקינג. חלק סבורים שתיק משמעותי לא יגיע אליהם מקבוצה של בעלי עסקים שביניהם מגדלי עציצים, קוראים בקלפי טארוט ומטפלים בפרחי באך; אחרים לא מסוגלים להתרגל למשמעת הקפדנית שמאפיינת חלק משיטות הנטוורקינג; ישנם כאלה שלא רואים את עצמם מקדישים לנטוורקינג שעתיים מידי שבוע (ועוד ב-7.00 בבוקר); וכן, יש כנראה עוד כמה סיבות טובות להניח שנטוורקינג – "זה לא בשבילי".

יחד עם זאת, גם אם זה נכון שנטוורקינג לא מתאים לכל עורך דין, הרי שלדעתי נטוורקינג מתאים לרוב עורכי הדין (!); ומאחר שהפוטנציאל הטמון בהצטרפות לנטוורקינג הוא הרבה יותר משמעותי ממה שרוב עורכי הדין (המתלבטים) חושבים, החלטתי להציג בפניכם את התמונה הרחבה ביותר האפשרית כדי שתגבשו עמדה מושכלת. לצורך כך ראיינתי שלוש עורכות דין נהדרות שהסכימו לשתף אותנו מהניסיון העשיר שרכשו במסגרת השתתפותן בקבוצות נטוורקינג. שאלתי אותן 7 שאלות מפתח בנושא ואני משוכנע שהתשובות שתקראו יסייעו לכם בגיבוש ההחלטה באם להצטרף לנטוורקינג, אם לא.

תכירו: 3 עורכות דין שנטוורקינג זה המגרש הביתי שלהן

עו"ד ליאת גורדון – עוסקת בתחום הנזיקין כ-9 שנים, היתה חברה פעילה בקבוצת נטוורקינג של BIZMAKEBIZ (להלן: "ביז") במשך שנה וחצי. ביז הינו ארגון ישראלי המפעיל בין היתר קבוצות נטוורקינג של בעלי עסקים אשר נפגשים בקביעות פעם בשבועיים.

עו"ד אביטל פז – עוסקת בנזקי גוף ורשלנות רפואית מזה -25 שנה, היתה חברה משך 7 שנים בקבוצת BNI. ארגון BNI הינו ארגון בינלאומי לבניית רשת קשרים עסקיים (נטוורקינג), בעלי העסקים בישראל נפגשים במסגרתו אחת לשבוע.

עו"ד אורלי הרמן – עוסקת ברשלנות רפואית מזה 20 שנה, חברה שנתיים בקבוצת הנטוורקינג של אתר הפורומים המשפטיים LawForums. אתר הפורומים המשפטיים מקיים מפגשי נטוורקינג בשלוש קבוצות של עורכי דין בלבד (בתחומים שונים), מנהלי הפורומים באתר, ובתדירות של מפגש אחד לחודש.

1. למה הצטרפת לקבוצת נטוורקינג מלכתחילה?

עו"ד אביטל פז: לפני 10 שנים כשיצאתי לעצמאות ופתחתי את המשרד פגשתי חברה, בעלת עסק למזון, שהציעה לי לבקר בקבוצה שבה היא היתה חברה בנטוורקינג כדי לייצר קשרים שיביאו לקוחות… הגעתי לביקור והתאהבתי ברעיון.

עו"ד אורלי הרמן: הצטרפתי לנווטרקינג על מנת להשיג חשיפה נוספת של המשרד באמצעות עורכי דין שיש לי אמון בהם ברמה האנושית והמקצועית.

עו"ד ליאת גורדון: כשלושה חודשים לאחר יציאתי לדרכי כעצמאית, חברה הציעה לי להצטרף לארגון ביז. הגעתי למפגש "טבילת ראש" בלי לדעת ממש מה מצפה לי ומשם גיליתי עולם שלם של בעלי מקצוע נהדרים – ברמה המקצועית, השיווקית והאישית.

2. לא אחת נשמעת הטענה שמדובר בהשקעת זמן ואנרגיות שלא מצדיקים את התועלת

עו"ד ליאת גורדון: מדובר במפגשים שמצריכים השקעה ניכרת של זמן ואנרגיה, אבל מהניסיון שלי, ככל שעולה מידת ההשקעה – כך עולה פוטנציאל ההצלחה.

עו"ד אביטל פז: תלוי בגישה לנושא. מדובר בערוץ שיווק לכל דבר ועניין ועל מנת לקבל תוצאות יש להשקיע. במקרה זה עיקר ההשקעה הינה של זמן ולא של כסף, אך ההשקעה אצלי מאוד השתלמה – כך בניתי את המשרד.

עו"ד אורלי הרמן: טענה זו אינה נכונה כשמדובר בקבוצה המורכבת מעורכי דין הנפגשת אחת לחודש (בלבד) ובמפגשים אישיים בהיקף של 2-3 מפגשים חודשיים עם קולגות שהם גם חברים טובים.

3. תוך כמה זמן יש לצפות לתוצאות מפעילות נטוורקינג?

עו"ד אורלי הרמן: מרגע שהושלם סבב ראשון של פגישות אישיות עם חברי הקבוצה או הרצאה מקצועית מרשימה בפני חברי הקבוצה.

עו"ד ליאת גורדון: זה מאד משתנה כאמור כתלות במידת ההשקעה. למיטב זכרוני, אני קיבלתי הפניות כבר תוך כחודש.

עו"ד אביטל פז: מדובר בריצה למרחקים ארוכים; לעיתים מגיע "סיפתח" יפה על ההתחלה, תלוי בתחום העיסוק ובמזל.

4. למי לדעתך נטוורקינג לא מתאים?

עו"ד אורלי הרמן: למי שחש חוסר נוחות במפגשים חברתיים ולמי שחי בתחושה ש"כל המשקיע-שוקע".

עו"ד אביטל פז: נטוורקינג יכול להתאים לכל אחד; הרי כולנו קשורים ברשת של קשרים חברתיים באופן טבעי. רצוי להיות בעל אישיות חברותית ובעל יכולת שיתוף ופרגון.

עו"ד ליאת גורדון: למי שמצפה לפתרונות קסם, או במילים אחרות, מי שחושב שלשבת במפגש ולהגיד על עצמך כמה מילים יוריד לו מבול של לקוחות. כמו בכל דבר בחיים, כדי להצליח נדרשת התמדה ויכולת בידול.

5. האם ישנם תחומים בעריכת דין שלדעתך נטוורקינג לא מתאים להם?

עו"ד אביטל פז: אני סבורה שעורכי דין שהלקוחות שלהם עסקים וחברות גדולות, נטוורקינג פחות מתאים להם.

עו"ד ליאת גורדון: אין דבר כזה. בנטוורקינג המטרה היא חשיפה ולאו דווקא ללקוחות הישירים שלנו כמו גם לגורמים מקשרים שיכולים לחבר בינינו לבין גופים שיכולים לספק לנו קליינטורה ענפה.

עו"ד אורלי הרמן: יתכן שבקבוצות נטוורקינג בהן יושבים בעלי מקצוע מגוונים, יתקשו עורכי דין בתחומי "נישה" להיתרם מהקבוצה.

6. מהן, לדעתך, הסיבות בגללן נטוורקינג מצליח לך?

עו"ד אביטל פז: אני מתייחסת לנטוורקינג כחלק חשוב מעבודתי תוך הפגנת רצינות ומחוייבות לחברי הקבוצה ומתן שרות מעולה ללקוחות שמופנים אלי.

עו"ד אורלי הרמן: הדדיות בקבלת והעברת הפניות, גיבוש קבוצה בעלת מחוייבות פנימית, המתפקדת כמשפחה מקצועית.

עו"ד ליאת גורדון: 1. בגלל יכולת ההתמדה 2. אני תמיד מנסה לחשוב באופן יצירתי ומחוץ לקופסא, להפוך את העיסוק שלי למעניין עבור אנשים ולא פחות חשוב – נגיש לאנשים שאינם מבינים את העולם המשפטי. 3. כי אני משווקת את החברים בנטוורקינג בצורה טובה – אני דואגת לייצר הרבה מאד הפניות לבעלי מקצוע שאני מאמינה בהם ובטיב העבודה שלהם ובסופו של דבר זה חוזר גם אליי.

7. האם קיבלת מהנטוורקינג ערך מוסף שלא ציפית לקבל כשהצטרפת?

עו"ד ליאת גורדון: בהחלט, זכיתי להכיר אנשי מקצוע משכמם ומעלה, שלימים הפכו גם לחברים לחיים. הגעתי בשביל העסק ויצאתי נשכרת גם בעולמי האישי.

עו"ד אורלי הרמן: האפשרות לספק ללקוחותיי את הערך המוסף של מענה מקצועי אמיתי מעורכי דין חברים למקצוע אשר מתמחים בתחומים שאיני בקיאה בהם.

עו"ד אביטל פז: בהחלט. כבעל עסק עצמאי התחושה של שייכות לקבוצה של בעלי עסקים אחרים, נותנת כוח אדיר והרבה קשרים שנוצרים וחברויות לשנים רבות.

אל תפספו את ההזדמנות וגשו לכל הפחות למפגש ניסיון בכמה קבוצות נטוורקינג שונות

אני תמיד אומר לעורכי דין שמתייעצים איתי, שההחלטה שלהם לפתוח משרד עורכי דין עצמאי היא גם ההחלטה שלהם לעסוק בשיווק ולא רק בעריכת דין. אני לא מכיר כלי משובח יותר, אשר ישחיז את כישורי השיווק האישיים שלכם טוב יותר מהשתתפות בקבוצת נטוורקינג. מעבר לפוטנציאל התיקים שאתם עשויים לקבל מעצם השתתפותכם בנטוורקינג, תשתלמו בצורה מקצועית יותר באופן שבו אתם מציגים את משרד עורכי הדין שלכם, ותשפרו את המיומנויות הבינאישיות שלכם שנדרשות מאוד לכל בעל עסק עצמאי.

אני ממליץ לכם בחום שלא לוותר על הניסיון לבדוק האם נטוורקינג מתאים לכם. זו ההזדמנות לספר לכם שהתפנה אצלנו מקום בנבחרת – וזו ההזדמנות שלכם להצטרף לקבוצת נטוורקינג של עורכי דין.

סוף סוף, פעילות נבונה במסגרת של נטוורקינג עשויה להיות המקפצה המשמעותית ביותר לקידום המשרד שלכם.

הרשו לי לסיים את הפוסט הזה בציטוט, שהוא תמצית החכמה להצלחה בנטוורקינג ובתקשורת עם אנשים:

"כדי שתתעניין בי, יש צורך שאדבר איתך על אודותיך" (מרגריט דיראס, מתוך הספר 'סכר נגד האוקיינוס השקט').

בהצלחה, אדי סוברי

*נב. הפוסט פורסם לראשונה ביום 1 באוקטובר 2017

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.