הטעויות הגדולות ביותר שעורכי דין עושים בפייסבוק

עורכי הדין כבר גילו את הפוטנציאל העסקי הגלום בפעילות בפייסבוק; רבים מפרסמים סטטוסים, חולקים תמונות, משתתפים בשיח בקבוצות שונות, מעלים סרטונים, מנהלים קמפיינים ממומנים ועוד – מתוך מטרה למתג את עצמם, לזכות בחשיפה יוצאת דופן, לקדם שיתופי פעולה וכמובן, גם כדי לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים חדשים.

אני מברך על הנחישות והרצינות שמגלים המון עורכי דין, שלמרות חוסר הניסיון שלהם בשיווק, בוחרים "לקפוץ למים" העמוקים כדי לנצל את הפלטפורמה של פייסבוק כדי לשווק את עצמם. יחד עם זאת, עורכי דין נהדרים שוגים ובלי לשים לב פועלים באופן חובבני שיש בו כדי לפגום במאמצי השיווק שלהם. בכדי שיצליח לכם בפייסבוק וכדי שהפעילות שלכם ברשת החברתית תהיה מקצועית ואפקטיבית יותר, הקדישו מספר דקות כדי ללמוד מאילו טעויות עליכם להימנע. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

אל תהיו פתטיים

אין ספק שכדאי ומומלץ לספר (במינון הנכון) על העשייה ועל ההצלחות שלכם. אבל לא אחת אני נתקל בעורכי דין שזה יוצא להם כמו מריחה אחת דביקה ופתטית. זו לא הדרך למכור לגולשים הצלחה, לחלק מהקוראים זה עלול לעשות בדיוק את ההפך.

עורך דין - אל תהיה פתטי

קמפיין רימרקטינג אינסופי ממאיס את הפירמה שלכם על הגולשים

אני מניח שכבר יצא לכם יותר מפעם להיכנס לאתר כלשהו ומיד כשיצאתם ממנו אתם מגלים שהפרסומות שלו מציפות את כל האתרים האחרים שאתם מבקרים בהם ברשת. בשפה המקצועית אנחנו קוראים לבאנרים האלה – שכמו "רודפים" אחריכם – קמפיין רימרקטינג (או בעברית: שיווק מחדש).

לא מעט עורכי דין גילו את הפוטנציאל הגלום בקמפיין מהסוג הזה ושתלו בעמודי הנחיתה שלהם ובאתר האינטרנט שלהם את הקוד המאפשר להם "לרדוף" אחרי כל גולש המבקר באתר שלהם גם על הקיר של פייסבוק. הבעיה מתחילה כשה"רדיפה" הזו הופכת לאגרסיבית – אובססיבית. אם גולש ביקר אצלכם במאמר העוסק במחיקת חובות, בהחלט יש לכם סיכוי לקבל ממנו בפייסבוק את הפנייה שהוא לא השאיר בביקור באתר; אך אם אתם רודפים אחריו בחובבנות בפייסבוק: כל יום (אולי כמה פעמים ביום) ובמשך שבועיים רצופים – רוב הסיכויים שהוא יחסום אתכם ולא ירצה לשמוע מכם יותר.

מפרסמים תמונות שפוגמות במקצועיות שלכם

אני לא מתכוון לצלם כאן דוגמא מן הרשת שתביך את אחד או אחת מהחברים. אבל כדאי מאוד להפנים (למרות האווירה הקלילה בפייסבוק) שתמונות וסרטונים שבהם אתם מופיעים במחשופים עמוקים, בגילויי אהבה מופרזים לבני הזוג שלכם, במסיבת שיכורים הזויה, מעושנים ואדומי עיניים ועוד – הם הדבר האחרון שיביא לכם את הלקוח הפוטנציאלי שאתם מחפשים.

הגולשים בפייסבוק מחפשים תוכן קליל

קרוב למיליארד איש נהנים לגלוש בפייסבוק – קצת תמונות של חברים, פה ושם הערות מצחיקות של אחרים, סרטונים, המלצות וביקורות עושות לנו את החוויה בפייסבוק לקלילה ונעימה. אל תפריעו לחוויה הזו עם תוכן מורכב מידיי, כבד או משפטי – בדיוק כמו שלא הייתם קופצים לבריכה עם חליפה. הנה לכם דוגמא שאני מניח ש99% מהגולשים בפייסבוק לא היו מתעקשים בכלל להבין ובהחלקת אצבע היו משחררים אותה לנפשה ומתקדמים הלאה:

אל תייצרו תוכן כבד ומייגע

הלקוחות שלכם לא נמצאים בקבוצות של עורכי דין

זה נפלא שיש לנו קבוצות מקצועיות המיועדות לנו, חברי הקהילה המשפטית. יחד עם זאת, לא מעט עורכי דין "שורצים" ומסתגרים בקבוצות האלה, מגיבים ומפרסמים במינון גבוה, למרות שהלקוחות שלהם לא ממש נמצאים שם. דעו לכם, בכל דקה שבה אתם מכלים את הזמן והאנרגיות שלכם בפעילות אינטנסיבית בקבוצות של עורכי דין, המתחרים שלכם מושכים לקוחות חדשים מקבוצות שאינן בעלות אופי משפטי.

אל תנהלו ויכוחים בפייסבוק, אל תגיבו בצורה חסרת פרופורציות

הויכוח בפייסבוק לא דומה לויכוח עם קולגה ב-4 עיניים או כמה הערות ציניות (חסרות תקנה) ששיגרתם באולם בית המשפט לעבר הצד שכנגד: הויכוח בפייסבוק הוא קודם כל פומבי ושנית, מתועד (לעד?). עורך דין המנהל ויכוחים (בשם הצדק או האמת שלו), מעיר הערות בבוטות (גם אם הן במקומן), מגיב לביקורת שמושמעת כלפיו בצורה אגרסיבית וכו' – מאבד מקרנו ומרחיק ממנו את הלקוחות הפוטנציאליים שלו.

פעילים בצורה מייגעת – אל תתפלאו שיש לכם פחות ופחות עוקבים

יכול להיות שהתאהבם בפייסבוק, אולי אפילו התמכרתם; החברים שלכם לא צריכים לסבול בגלל זה… ישנם עורכי דין שיוצאים לכנס באילת ומשתפים אותנו בתמונה שלהם אורזים את המזוודה, אח"כ בטרמינל מחייכים "בדרך לכנס מקצועי", יושבים במטוס ומשתפים בעוד תמונה בצירוף המלל "רגעים אחרונים לפני המראה לחופשה של עורכי דין", תמונה מהנחיתה, מחדר האוכל… תעצרו רגע – אנחנו לא ביקשנו שתיקחו אותנו אתכם לאילת. עורכי דין אחרים עושים שימוש אין סופי באופציית הצ'ק אין: משתפים אותנו שהם נכנסו למשרד שלהם, שהם יושבים בארוחת צהריים במסעדה האהובה עליהם, אח"כ צ'ק אין נוסף במשרד, משם צ'ק אין בבית משפט, וכשהם חוזרים למשרד, כמובן, חייבים לבצע צ'ק אין נוסף…

שורה תחתונה: אל תצפו לחשיפה יוצאת מן הכלל בעקבות השידור האינטנסיבי שלכם בסטטוסים למיניהם עבור החברים שלכם, להפך – ככל שתייגעו את החברים שלכם יותר, תזכו לפחות חברים, פחות עוקבים והרבה חסימות.

המפתח להצלחה טמון ביכולת שלכם לפרגן לאחרים

ישנם עורכי דין שמפרסמים המון, אך בקושי מעורבים בתוכן של אחרים. יכול להיות שהתוכן שלכם מצוין, יש סיכוי שמצאתם את הדרך השיווקית הנכונה המייצרת עבורכם לייקים ותגובות ושיתופים מעוררי קנאה – ועדיין, לעולם לא תממשו את הפוטנציאל הגלום בפעילות בפייסבוק אם לא תדעו לפרגן לאחרים בדיוק כפי שהם מפרגנים לכם. הרשת חברתית אינה פרסומת בטלוויזיה, ברשת החברתית פועלים אנשים בדיוק כמוכם -רגישים, פגיעים, בעלי שאיפות, רצונות וחלומות; ברגע שתתייחסו ותפרגנו גם אתם לאנשים שסובבים אתכם בפייסבוק, המרחק ביניכם לבין הלקוח הפוטנציאלי הבא יתקצר משמעותית.

הנה דוגמא נהדרת שמצאתי ממש כרגע בפייסבוק, תראו כיצד בחר עורך הדין לפרגן. אין לי ספק שמי שנהנה כאן מהפרגון ידע להכיר תודה בשעתה:

פרגנו לאחרים - זה המפתח להצלחה

 

למרות התחושה המטעה שפייסבוק הוא הסלון הפרטי שלכם, אל תטעו – הפייסבוק שלכם הוא חלון הראווה של המשרד. הלקוחות שלכם, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, העמיתים והמתחרים שלכם מתרשמים ממגוון התכנים שאתם מפרסמים. אף פעם לא התיימרתם להיות מומחים בשיווק, גם לרובכם אין השכלה רלוונטית וניסיון בתחום ובכל זאת, בשיטת עשה זאת בעצמך בפייסבוק, אתם הופכים להיות האדריכלים של המותג שהנכם. בחנו את עצמכם: האם אתם מייגעים את העוקבים אחריכם? האם התמונות שאתם מפרסמים מייצגות את מי שאתם רוצים להיתפש? האם חלק מהדברים שכתבתם עד היום עלול להתפרש כפרסום פתטי ומיותר? אין לי ספק שאם תקפידו להיזהר מהטעויות שסקרתי בפניכם, הנוכחות שלכם ברשת החברתית תשרת אתכם ותוביל אתכם להצלחה.

מילה אחרונה: אני רוצה להוסיף תודה לחבריי, אנשי הרשת החברתית, הקופירייטר עמיחי יעקבי, עו"ד סער סיקלאי ועו"ד תומר בכר על תרומתם לפוסט.

בהצלחה!

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.