מהו "השיר" שלכם בפייסבוק? הצעד השני שעורך דין צריך לעשות בפייסבוק

אחרי שלמדנו מהו הצעד הראשון שמומלץ לעורכי דין לעשות בפייסבוק – צעד בו הכרנו והתרשמנו מפייסבוק באופן כללי ואף טכני – הגיע הזמן להיזכר למה בכלל יצאנו לדרך. ניגש לעיקר: הקוראים שלי, עורכי הדין, בוודאי לא מתעניינים בהוראות הפעלה של פייסבוק, או אך בהתרשמות מפעילים מוכשרים ברשת. הפוסט הזה מיועד לעורכי הדין המעוניינים במתכון שיאפשר להם לנצל את הרשת החברתית למטרות העסקיות שלהם. בפוסט הזה אציע לכם כיצד לצעוד את הצעד השני והחשוב ביותר שלכם בפייסבוק – הוא זה אשר יקדם אתכם לעבר המטרה האמיתית בגללה נרשמתם לפייסבוק.

*הערה: אנחנו מדברים על הנוכחות שלכם במסגרת הפרופיל האישי שלכם. על הקמה והפעלה של דף אוהדים למשרד נדבר כאן בהזדמנות אחרת. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

החליטו מהו שיר הנושא שלכם ברשת

ראשית לכל פעילות מקצועית שלכם בפייסבוק, אני ממליץ כי תחליטו מהו שיר הנושא המרכזי אותו אתם "תשירו" בפייסבוק: קרי, אותו נושא שעליו אתם תכתבו באופן קבוע בפייסבוק, ושיהפוך להיות מזוהה בסופו של דבר עם השם שלכם!

תשירו את השיר שלכםלשם כך, עליכם לקבל החלטה על נושא מרכזי אחד בו יש לכם יתרון מובהק – ורק עליו "לשיר". זו, לגישתי, הדרך היעילה ביותר לנצל את הבמה בפייסבוק לצרכים שלכם. לדידי, מי שמייצר באופן קבוע אייטמים מעניינים בנושא ספיציפי, יש לו הרבה יותר סיכוי להרוויח מפייסבוק: גם מיתוג עצמי וגם לקוחות פוטנציאליים; חישבו על זה שאם מתעניינים במה שיש לכם לומר, משתתפים בשיח שאתם מייצרים, בעוד אתם "משדרים" על כך בפייסבוק באופן קבוע – הרי שלאט לאט המשתתפים בשיח יפנימו שהנכם אוטוריטה בתחום עליו אתם מדברים וירגישו נכון לפנות אליכם בעת הצורך ו/או להפנות אליכם חברים/דודים/בני משפחה שזקוקים לשירות המשפטי שאתם מציעים ואשר בו הנכם מציגים את עצמכם כמומחים.

הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא "לשיר" כעורכי דין, על כל נושא משפטי שיש לכם מושג סגול לגביו. זכרו, אינכם בתפקיד העיתונאי המסקר ומעורר שיח על כל נושא משפטי שנמצא בכותרות. ההפך, דווקא את הדברים שלא בהכרח יקבלו "כותרת" צבעונית באתר חדשותי – אתם תאירו בגוון הייחודי לכם. זו התרומה הייחודית שלכם לרשת, והיא תתגמל אתכם על כך.

אני מניח שאני לא צריך להדגיש ש"שיר הנושא" שלכם צריך להיות התחום שאתם מומחים בו יותר מכל; אני מניח (ומקווה בשבילכם) שיהיה זה התחום שאתם אוהבים במיוחד ומתחברים אליו יותר מהתחומים האחרים. *טיפ: אל תעשו הנחות לעצמכם, ותבחרו (גם אם זה קשה) רק תחום אחד.

עם כל הכבוד "לשיר" – שימו לב למינון

דבר חשוב שעליכם לזכור מיד לפני שהתחלתם "לשיר": בפרופילים שלכם בפייסבוק אתם קודם כל "אנשים" ורק אח"כ עורכי דין. בפייסבוק הפרופילים הם חלק מרשת אנושית הפעילה חברתית, ורק אח"כ זו רשת שיכולה/אמורה לקדם אתכם עסקית.

המשמעות היא שהפיכת הקיר שלכם לבמה לעדכונים מקצועיים, ו/או לשיחה מקצועית – מעניינת ככל שתהיה – תעיד על חוסר הבנה בסיסית של המדיה בה הנכם פועלים, ולכישלון של הניסיון להיות פעיל בפייסבוק ולגרור אחריכם אוהדים/אוהבים.

אנחנו מצפים בפייסבוק למצוא אנשים, אנשים שמדברים גם על הדברים שהם אוהבים, על התחביבים שלהם, על האהבות שלהם, על הילדים שלהם, על הלו"ז העמוס, על הפקק הנוראי באיילון, ועל התקווה שדווקא המועמד הפייבוריטי שלהם יזכה בכוכב נולד. מהמקום הזה – אנשים בפייסבוק יתחברו אליכם.

זכרו: האנשים (הלקוחות) שנכנסים אליכם למשרד מנהלים בחיי היום יום שלהם חיים רגילים לחלוטין. אתם פוגשים אותם בפייסבוק ב"רחוב חייהם", והדברים הפשוטים הם הם הדברים שמעניינים אותם יותר מכל. תתפלאו: זה מה שככל הנראה יעניין גם אתכם בפרופילים של החברים האמיתיים שיהיו לכם בפייסבוק.

לכן – המינון של "שיר הנושא" שלכם בפייסבוק צריך להיות מדוד ומבוקר. לטעמי, התמהיל הנכון יהיה ביחס של 1:4, כלומר, על כל עדכון שהוא בעצם שירה של "שיר הנושא שלכם בפייסבוק", הייתי ממליץ לשדר עוד 4 שידורים שהם "חברתיים לחלוטין" ושאין להם קשר למומחיות שלכם (שהיא הסיבה בגללה אתם פעילים בפייסבוק…).

איני נכנס כאן להחלטות שלכם בדבר ה"שידור החברתי": מה הוא יכלול, מה לחשוף, איזה סרטון משפחתי לשתף וכו'. רק אציין כי מוטב תזכרו שגם ל"שידור החברתי" מוטב לשים גבול. אני לא בטוח שנכון שתשתפו את כולם בבקיני החדש שקניתן, בתמונת שיזוף חושפנית… אני גם לא משוכנע שכדאי שתספרו על הדעות הקדומות שאימצתם בכל הקשור לעדות/נטיות מיניות וכו'. סוף סוף, המטרה שלכם היא למתג את עצמכם בצורה מקצועית בפייסבוק; אל תתנו ל"שידור החברתי" להרוס את איש המקצוע ששר את "שיר הנושא" שלו בצורה כל כך משכנעת.

אתם תגלו לבד, שהאנשים שיאהבו לשוחח איתכם, ישמחו גם להשתתף בשיח שתיצרו כשתשירו את "שיר הנושא" שלכם. כשהם יעשו כן תדעו ש"ההצלחה בדרך".

גם את שיר הנושא שלכם – תשירו במנגינה חברתית

תהיו חברותייםלמדתם עד כאן ש"שיר הנושא" הוא לב הפעילות שלכם בפייסבוק, בעוד שהפעילות החברתית חשובה לא פחות. אני מבקש להמליץ לכם להפנים את התובנה כי הנכם פועלים במסגרת חברתית גם אל תוך המנגינה של "שיר הנושא שלכם". אדגים:

אם אתם מתמחים בזכויות יוצרים למשל, הייתי מציע לכם לפרסם את הפוסט שכתבתם על "שלשה טיפים שיעזרו לכם לשמור על זכויות היוצרים שלכם בתמונה שציירתם", בליווי מלל פנייה מרגש ואישי בפייסבוק: "חברים יקרים, צפיתי בכמה מהציורים המדהימים שפרסמו שלשה מחבריי לפייסבוק (+קשרו אל הפרופילים שלהם) וחשבתי שכדאי לכתוב לכם על: "שלשה טיפים…".

זכרו, עליכם להיות חברתיים ונעימים. פייסבוק אינו משרד עורכי דין בעל ריהוט כבד ואווירת רצינות. תנו לחברים שלכם בפייסבוק להרגיש בנוח להגיב ולהשתתף בשיח שאתם מייצרים. משם הדרך שלהם אליכם למשרד תהיה קצרה הרבה יותר…

___

אני מחכה בקוצר רוח ליהנות מ"שירים" של עורכי דין בפייסבוק, שירים שיעבירו את המסר המשפטי בצורה מעודנת, ממתגת ומותאמת לרשת החברתית. רוצים את המשוב שלי? כתבו לי.

בפוסטים הבאים שאקדיש לפעילות של עורכי דין בפייסבוק נצלול יחד לנושאים נוספים:

כיצד לבחור את הקהל המתאים להתעניין בנו?
השיטות שיגרמו לאחרים להתחבר אליכם ברשת
את מי מצרפים לחברים ואת מי לא?
למי כדאי "לחלק" לייקים ולמה? ועוד…
אני מקווה שכבר נרשמתם לרשימת התפוצה בראש האתר, כדי לקבל ראשונים עדכון עם הפרסום הבא.

בנתיים אמליץ לכם לקרוא מאמר נוסף שכבר כתבנו כאן ואשר יכול לתת לכם ערך מוסף נוסף עם הצעד השני שתבצעו: כללי עשה ולא תעשה בפייסבוק לעורכי דין.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.