עורך דין – עכשיו תורך להבין את גוגל

רגע לפני שאנחנו מתחילים לדבר על שיווק עורכי דין באינטרנט, כדאי שנכיר כמה מונחים בסיסיים שנוגעים לפרסום בגוגל.

מטרת הפוסט: לאפשר לכם לשלוט ברמה סבירה באופציות השיווק העומדות בפניכם במסגרת מנוע החיפוש גוגל – ואגב כך לחדד את המשמעות של הטרמינולוגיה הקשורה עם פרסום מסוג זה.

אני מניח שרוב עורכי הדין עושים שימוש תדיר בגוגל, אך קרוב לוודאי אינם עוסקים בשיווק באינטרנט. מכאן שאין לצפות שעורכי דין יבינו למה הכוונה כשמדברים על "פרסום ממומן בגוגל"? שלא לדבר על הביטוי "תוצאות אורגניות", שבכלל סוחף אותנו לתהות מה לשיווק באינטרנט ולתזונה בריאה? 🙂

הקיצור, ישנם ביטויים שאינם ברורים מספיק, או כאלה המשמשים בערבוביה; ראוי שנבאר עבורכם את עולם המושגים הזה בלשון פשוטה ובליווי תמונות להמחשה. חשוב לי שאתר עורך דין ברשת יהיה מדריך אישי שימושי לכל עורך דין – ומכאן המחויבות גם למאמרי מבוא מהסוג הזה. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

קודם לכל – הקמת אתר אינטרנט אישי

כולנו יודעים היום מהו אתר אינטרנט אישי. כיום יש לצפות מכל בעל עסק, ובוודאי עורך דין, להיות בעלים של אתר אינטרנט אישי המציג בפני כל גולש את משרדו. זה הנדל"ן הראשון שעורך דין צריך שיהיה לו באינטרנט.

ובכן, כשאנחנו מדברים ברשימה הזו על פרסום באינטרנט בכלל, ועל פרסום בגוגל בפרט – אנחנו מדברים בעיקר על חשיפת אתר האינטרנט שלך בפני הגולשים המחפשים בגוגל.

*הערה: במקום אחר נדבר על חשיפה של עורכי דין באמצעות עמודי נחיתה ולא באמצעות אתר אינטרנט אישי.

* הערה נוספת: אם כבר הקמתם אתר אינטרנט למשרד עורכי הדין שלכם, מצאו את הזמן לבדוק כיצד ניתן לשדרג אותו; הנה מספר מאמרים שכבר כתבנו כאן בעבר: עורך דין – ככה תהפוך את האתר שלך לרווחי יותר, ו- איך "להכניס לאווירה" באתר עורכי דין.

פרסום במסגרת קמפיין ממומן בגוגל

הדבר שהפך את גוגל למה שהיא היום, זו היכולת שלהם להבין כיצד אפשר להרוויח כסף מהקמת מנוע חיפוש איכותי ברשת. במילים אחרות, באר הנפט ממנה גוגל שואבת את העוצמה הכלכלית שלה – המאפשרת לה לפתח את מנוע החיפוש שלה למימדים כאלה – זו ההבנה שניתן למכור פרסום בגוגל.

איך עושים את זה?

בלי להתפלפל ולהיכנס לפרטי פרטים (ויש!) גוגל מאפשרים לכל מאן דבעי למפרסם את אתר האינטרנט שלו סביב תוצאות החיפוש במנוע, על פי המתכונת הבאה:

1. באמצעות מודעות בעלות מבנה אחיד.

2. המודעות יקשרו את הגולשים לעמוד מסוים באינטרנט.

3. המודעות יופיעו בפני גולשים שיחפשו ביטויים/צירופים שהמפרסם יגדיר.

4. המודעות יופיעו בראש התוצאות המפורסמות – ככל שהמפרסם ישלם יותר וככל שהמודעה תהיה אטרקטיבית יותר (על מודעות אטרקטיביות נבאר במאמר אחר).

פרסום באמצעות מודעות גוגל אלה נקרא בפי רוב "פרסום בגוגל ממומן", או "קמפיין פרסום בגוגל". ככה זה נראה:

googleserch

כפי שניתן לראות בתמונה, חיפשתי לדעת "כמה עולה קמפיין ממומן בגוגל?". התוצאות שתחמתי באדום – אלה תוצאות ממומנות. כלומר: תוצאות שגופים שונים שילמו לגוגל כדי שיוצגו בפני הגולשים.

יש להבחין כי אנחנו רואים שלוש תוצאות המופיעות עם רקע בהיר מאחוריהן, המשובצות ממש מעל לתוצאות האורגניות (תכף נסביר), ועוד תוצאות בשוליים השמאליים של העמוד.

ניתן גם להתרשם ממבנה המודעות החוזר על עצמו: כותרת (בכחול) + שורת ביאור (בשחור) + כתובת אתר אינטרנט (בירוק).

קידום אתר אינטרנט להופעה בתוצאות האורגניות בגוגל

"קידום אתרים בגוגל" – זהו כנראה הצירוף הנפוץ ביותר ברשת בקשר עם קידום אתרים. אך מהו הקידום האורגני?

הפעם אני מסמן בצבע אדום את החלק שאותו אנחנו מכנים: התוצאות האורגניות בגוגל. הכוונה לאותן תוצאות שאותן מנוע החיפוש בוחר להציג עבור הגולשים ואשר אינן נרכשות בכסף. אם תרצו: גוגל רוצה שהגולשים ייהנו מהתוצאות הרלוונטיות ביותר הקיימות ברשת לכל צירוף מחופש; ברור לגוגל כי איכותו של מנוע החיפוש גוגל נמדד על פי היכולת שלו להציג את התוצאה הרלוונטית ביותר לחיפוש של הגולש, ובמקום הגבוה ביותר (היינו בראש תוצאות החיפוש).

תוצאות אורגניות בגוגל מתוחמות באדום

בכל עמוד של תוצאות חיפוש בגוגל אנחנו נחשפים ל-10 תוצאות בלבד, המייצגות את עשרת העמודים ברשת – הרלוונטיים ביותר לאותו צירוף שהגולש חיפש. כפי שניתן לראות, גוגל מציג את התוצאות על פי פורמט קבוע של: כותרת (בכחול+קו תחתון) + תקציר (בשחור) + שורת הכתובת של האתר (בירוק).

לתוצאות האלה אנו קוראים התוצאות האורגניות. הפירוש של המילה "אורגני" הוא גם "בלתי נפרד ממשהו, שקשור למשהו קשר אמיץ וטבעי, שקשור למהותו הפנימית; שמהווה חלק יסודי מהשלם" (ראה מילון רב מילים המקוון). בא לומר: התוצאות האורגנית הן הן חלק בלתי נפרד ממנוע החיפוש, והן אינן תלויות בתשלום לגוגל.

attention1smallשימו לב! בתמונה שצירפתי לכם כאן, חיפשתי בגוגל את הביטוי "פרסום אורגני". אם הפנמתם את האמור לעיל, הרי שהצירוף הזה צריך לגרום לכם "להרים גבה". שכן, אין מקום לדבר על "פרסום" אורגני, שכן התוצאות האורגניות אינן ניתנות לרכישה בכסף!

ובכן, חשוב שלא לבלבל (למרות השימוש בביטויים המבלבלים האלה): כשמדברים איתכם על "פרסום אורגני" מדברים איתכם על קידום האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל באמצעות תהליך של קידום אתרים ולא על תהליך בו אתם רוכשים משהו ישירות מגוגל. על קצה המזלג: מדובר בתהליך שאמור לגרום לגוגל להסיק שאתם התוצאה הרלוונטית ביותר עבור מחפש אותו צירוף שאתם מקדמים.

על איך מקדמים אתרים באינטרנט תוכלו לקרוא אין ספור מאמרים, אני מבטיח כמה מאמרים על קידום אורגני של אתרי עורכי דין בהמשך.

עד כאן לרשימה זו, ברשימה הבאה נבאר מספר מושגים מתוך עולם המדיה החברתית.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.