עורך דין: שני הטיפים החשובים ביותר שיאפשרו לך להרוויח בגדול מקמפיין פרסומי בגוגל אדוורדס

למען האמת, זהו אחד הפוסטים שחיכיתי לכתוב. הנושא הזה של פרסום בגוגל אדוורדס הוא כל כך מגוון, מקורי ויצירתי, שאין יום שאיני נתקל (ולבטח גם אתם) בפרסום  – נכון או לא נכון, יעיל או לא יעיל, של עורכי דין בגוגל אדוורדס. מכל מקום, היריעה כל כך רחבה שאפשר לכתוב ספר שלם רק על מומחיות בפרסום בגוגל אדוורדס; לפיכך, אציג בפניכם הקוראים בפוסט ראשון בנושא את שני הדברים החשובים ביותר שעורך דין צריך לדעת! (אחרי שכבר למדנו איך מבחינה טכנית מפרסמים בגוגל.) 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

 

הלקוח הבא שלכם נמצא ברשת!

ההנחה שלקוחות פוטנציאליים מחפשים עורך דין ברשת אינה השערה פרועה. כמות המפרסמים ואופי המפרסמים בגוגל אדוורדס מדבר בעד עצמו; הסיסמא הנדושה בוודאי יפה גם כאן: הפרסום בגוגל אדוורדס – עובד!

 

להבדיל משיטות הפרסום האחרות, גוגל "הביאה לעולם הפרסום" המצאה חדשה: פרסום ממוקד חיפוש! קרי: אתם מחליטים מהן מילות החיפוש שחיפושן בגוגל יחשוף אתכם (1), ומהי בדיוק מודעת הפרסום שאתם רוצים שהוא יראה (2).

האם אנחנו כעורכי דין מקפידים לפרסם בצורה נבונה במסגרת שיטת הפרסום הממוקדת הזו?

 

טיפ 1- הקפידו לבחור צירופים בהתאמה מדויקת

קמפיין בגוגל אדוורדס מאפשר לכם לבחור להופיע בתוצאות חיפוש של כל צירוף שתבחרו – ובשלשה סוגי התאמות: נרחבת/מדויקת/לביטוי.

 

כך למשל, אם אנחנו רוצים שמודעת הפרסום שלנו תופיע כשהגולשים מחפשים "עורך דין" בגוגל:יש לבחור בהתאמה מדויקת

 

1. התאמה רחבה: במסגרת זו אנחנו "מבקשים" מגוגל להציג אותנו בכל פעם שהמילים "עורך" + "דין" מופיעות בשורת החיפוש; זאת, בין אם המילה "עורך" צמודה למילה "דין", בין אם מופיעות מילים נוספות אחרות לפני או בין או אחרי המילים הללו. מן הסתם, בחירה של "התאמה נרחבת" מגדילה את כמות החשיפות של המודעה הפרסומית שלנו.
2. התאמה מדויקת: במסגרת זו אנחנו רוצים שרק מי שחיפש "עורך דין" בגוגל, על פי סדר המילים הזה, ורק את המילים הללו – יראה את המודעה שלנו.
3. התאמה לביטוי: במסגרת זו אנחנו רוצים לחשוף את המודעה הפרסומית שלנו לכל גולש שמחפש כל מלל שהוא, ובלבד שהביטוי "עורך דין" מופיע בתוך אותו המלל כביטוי (במילים אחרות, אין תוספת מלל בין המילים "עורך" + "דין"). גם במקרה הזה, כמו בהתאמה הנרחבת, אנחנו מגדילים את החשיפה של המודעה שלנו לגולשים רבים יותר.
ולענייננו: כשאנחנו מבקשים להציע את שירותי משרד עורכי הדין שלנו, בחירת מילות מפתח בהתאמה רחבה או בהתאמה לביטוי אמנם חושפים את המודעה שלנו ליותר גולשים – אך האם אנחנו גם זוכים ליותר לקוחות פוטנציאליים בשל כך?

 

הנתונים של גוגל (היום) מצביעים על כך שבחודש ממוצע בישראל, הביטוי "עורך דין" בהתאמה רחבה מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל 135,000 פעמים, בהתאמה לביטוי: 74,000 פעמים, ובהתאמה מדויקת "רק" 3600 פעמים.

קרי, כשעורך דין בוחר להופיע בהתאמה רחבה של הצירוף "עורך דין" בגוגל – הוא חושף את עצמו לכמות המקסימלית (135,000) של הגולשים המחפשים "משהו" שמכיל את גם המלל "עורך" + "דין". ההנחה (והתקווה?) היא שמסתתרים בין כל מחפשי ה"משהו" הזה (שלא נמצא בשליטתנו) –  לא מעט לקוחות פוטנציאליים. אך האמת היא שבבחירת קמפיין פרסומי הכולל התאמות נרחבות, וכדוגמא האמורה, אנחנו מבזבזים יותר כסף על קליקים חסרי משמעות; של גולשים סקרנים? ביקורתיים? משועממים? מתחרים? או בקיצור, כאלה שלא באמת חיפשו עורך דין במשמעות הרצויה לנו.

מי שלא משכיל להגביל את כמות החשיפות של המודעה שלו לכזו שתופיע ב"התאמה מדויקת" – מחמיץ את היתרון הגדול שגוגל מניחה בפנינו בפרסום ממוקד ובר שליטה. רק אלה מכם המגבילים את החשיפה הפרסומית ל"התאמה מדויקת" יכולים "לשלוט" באמת בפרסום שלהם, ולדעת בפני מי הוא מוצג. סוף סוף, הרבה יותר הגיוני להניח מה חיפשו אותם שחיפשו את הביטוי המדויק שבחרתם.

שימו לב, יש לא מעט יתרונות לפרסום ב"התאמה רחבה", לעיתים יתרונות העולים על הפרסום המדויק. בואו נניח שהמטרה של חברת קוקה קולה היא לחשוף את המותג שלהם דרך פרסום בגוגל אדוורדס. בחירה של "התאמה רחבה" לביטוי "משקאות קלים" יכולה לעשות את העבודה מצוין! אלא שהמטרה של הפרסום מטעם קוקה קולה שונה מהמטרות שלכם.

 

טיפ 2 – הקפידו לבחור בביטוי ממוקד מטרה

אחרי שלמדנו על ההבדלים ברמות החשיפה שגוגל מאפשרת לנו, ועל היתרון שבהגדרת התצוגה רק לפי חתך של התאמה מדויקת, עלינו לשאול את עצמנו האם הביטוי שבחרנו הוא ביטוי ממוקד מטרה!

 

למה אני מתכוון בציון "ביטוי ממוקד"? ובכן, על משקל הדוגמא שנתתי למעלה: למה מצפה עורך דין שבוחר שמודעת הפרסום שלו תופיע בהתאמה "מדויקת" לחיפוש "עורך דין" בגוגל? ההנחה היא שכל עורך דין המפרסם את עצמו בגוגל מבקש להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים שלו. אך האם הלקוחות הפוטנציאליים של עורכי הדין מחפשים את הביטוי "עורך דין" בגוגל? למען האמת, "מי אני" שאסתור את ההנחה של מי מכם שישיב בחיוב על השאלה? מה שכן, תסכימו איתי שאפשר להניח שמספר לא מבוטל של גולשים שחיפשו "עורך דין" בגוגל, לא באמת חיפשו "עורך דין" משל היו הם מחפשים "עורך דין" ב"דפי זהב" לפני עידן האינטרנט. נכון? מכאן, שהביטוי "עורך דין" אינו ביטוי ממוקד מטרה.

"בשביל הספורט" – כנסו עכשיו לגוגל, וחפשו את הביטוי "עורך דין". הנה שתיים מהמודעות המופיעות שם (מצונזרות כמובן):

דוגמא למודעות המופיעות בגוגל לחיפוש "עורך דין"

האומנם מי שמחפש "עורך דין" בגוגל, מחפש כזה העוסק בתעבורה? או דווקא בביטוח לאומי? נראה כי המפרסמים הללו מקווים שאחד המחפשים צריך דווקא שירותי עורך דין לתעבורה או לביטוח לאומי וכו'. זו שיטת פרסום שאינה ממוקדת, וקרוב לוודאי שעורכי דין אלה מפרסמים את עצמם גם תחת "התאמה רחבה" (לא בדקתי).

מניסיון של שנים בפרסום ממומן בגוגל אני יכול לעדכן אתכם חגיגית – כל מי שמפרסם בצורה לא ממוקדת, מבזבז הרבה יותר כסף כדי להשיג לקוח בודד אחד ומפספס את היתרון שבשימוש נבון במערכת הפרסום שגוגל מציעה לנו.

לעומת זאת, מה היה קורה לו ידידנו עורך הדין המומחה בדיני תעבורה היה מכתיב לגוגל להציג את מודעת הפרסום שלו בהתאמה מדויקת בפני גולשים המחפשים את הביטוי "עורך דין תעבורה" (2400 מחפשים בחודש על פי נתוני גוגל) או "עורכי דין תעבורה" (480) או אף "עורך דין לענייני תעבורה" (46) ?

מצד אחד אנחנו מצמצמים את כמות החשיפות לנוכח הדרישה כי הפרסום יהיה ב"התאמה מדויקת" (כפי שלמדנו בטיפ הקודם) – אך בשילוב עם בחירה בביטוי מאוד ממוקד מטרה, אנחנו מגדילים את החשיפות שלנו לכאלה שרובם קרוב לוודאי מחפשים עורך דין שייצג אותם, והוא מומחה בתעבורה. הסיכוי להרוויח לקוח פוטנציאלי גדל וההשקעה הפרסומית פוחתת.

אלה הם שני הטיפים הראשוניים הבסיסיים שעליכם להכיר לפני שאתם יוצאים לקמפיין פרסום של משרד עורכי הדין שלכם בגוגל אדוורדס. השקעת מחשבה רגע לפני שאנחנו "מבזבזים קליקים" ללא אבחנה – יכולה לשנות לחלוטין את מידת ההצלחה של הקמפיין הפרסומי שלכם.

___

סוף דבר, פרסום בגוגל אדוורדס (כפי שאמרתי בפתיחת דבריי) הוא נושא רחב, מגוון ולעיתים מורכב מאוד (יש כאלה שבחרו בו ממש כפרופסיה). בוודאי אין ב500 מילה כדי למצות את העניין. הצלחה של קמפיין תלויה במדדים נוספים: איך המודעה הפרסומית שלכם נראית? מה אתם כותבים בכותרת שלה? האם כדאי או לא כדאי לכתוב את מספר הטלפון כבר במודעה? ועוד.

אתייחס לנושאים אחרים חשובים בפרסום הממומן בגוגל בפוסטים הבאים שאכתוב. אתם מוזמנים לעקוב, וללמוד. סופו של יום, גוגל מאפשרים לכל אחד מכם להיות מומחה בשיווק. זה תלוי רק בכם.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.