מציעים לך "לידים" של גולשים שמחפשים עורך דין – לא תיקח?

זה עשוי להיות מאוד מפתה! נניח שאתה עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה המקבל שיחת טלפון או מייל מבעלים של אתר אינטרנט כזה או אחר, המספר לך שהוא מקבל מידי יום כמה פניות של גולשים שנתפסו נוהגים בשכרות; מבחינתו הוא ישמח להעביר לטיפולך – בעד תשלום עבור כל פנייה – את כל הפונים האלה! נבאר כי לפניות האלה נהוג לקרוא "לִידִים" (מאנגלית – lead), כשבמילון (רב מילים) 'ליד' מוגדר כפרטי זיהוי של לקוח פוטנציאלי היוצר קשר ראשוני דרך ערוצי מדיה שונים ומגלה התעניינות לרכוש מוצר או שירות.

בהנחה שהתשלום עבור כל פנייה הוא סביר עבורכם, הרי שההצעה השיווקית הזו היא מאוד (מאוד) מפתה. לדוגמא, נניח שאתם מתמחים בדיני תעבורה, ועבור ייצוג בתיק שכרות אתם גובים בממוצע 8000 ש"ח, מאוד מפתה עבורכם יהיה לרכוש לידים של גולשים שנתפסו נוהגים בשכרות במחיר של 50 שקלים לליד. סוף סוף, אתם לא צריכים לטרוח, לא צריכים להקים אתר אינטרנט, לא לצאת בקמפיין אדוורדס (שאין לכם מושג איך להפעיל אותו), אינכם צריכים לענות לטלפונים, וכו' וכו'… "אתם מקבלים את האוכל מוכן"!

האמנם? 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

פרסום שעובד – משתלם

מטרת הפוסט אינה לפסול על הסף את שיטת ה"לִידִים לעורכי דין". לטעמי, אם מצאתם את הגורם שמסוגל למכור לכם לידים איכותיים, במחיר טוב ובכמות נאה – אולי הדבר הנכון ביותר יהיה לתת לו צ'אנס אמיתי. מי יודע, אולי תגלו כוורת דבש 🙂 יחד עם זאת, כוורות דבש כאלה קשה למצוא, מלכודות דבש הרבה יותר קל.

שלשה דברים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם רוכשים לידים

1. הלידים שאתם מקבלים מגיעים לעורכי דין נוספים!

במקרים רבים אתם עשויים לקבל לידים שהועברו במקביל לעורכי דין נוספים! במקרים הטובים המוֹכֵר הישר יספר לכם שאת הליד שלכם הוא מוכר במקביל לעוד כמה עורכי דין (זה קורה במקרים הטובים…); הבעיה מתחילה כשהתופעה מייצרת גולש שמחוזר בצורה חריגה על ידי מספר רב של עורכי דין שעושים ככל שביכולתם כדי לגייסו כלקוח למשרדם. פתאום כל השירות המשפטי המצוין, הידע הנרחב שלכם, הניסיון ועוד, מתגמדים לכדי ויכוח רדוד על מחירו של השירות. שורה תחתונה: תתכוננו לשיחות קשות.

אני לא רוצה לתת דוגמאות ספציפיות כדי לא לפגוע באתרים שמספקים לידים כאלה, אני גם לא רוצה לפגוע בעורכי הדין שפועלים במסגרת האתרים האלה. תסכימו איתי שהמודעה הבאה שצילמתי מעבירה את המסר מספיק ברור:

קבל 4 הצעות מ-4 עורכי דין שונים

המלצה: טוב תעשו אם תמצאו ספק שמתחייב שלא למחזר את הלידים שמועברים לכם.

2. זהירות! אתם עשויים למצוא את עצמכם מופיעים במקומות שלא הייתם רוצים להופיע בהם

הכוונה היתה טובה, והחלטתם לנסות את השירות המוצע. וודאו שלא עושים שימוש בשם שלכם (במותג שאתם), מבלי לקבל את האישור המפורש שלכם. מה דעתכם, הייתם מסכימים להופיע בעמוד הזה ברשת:

עורכי דין באתר השוואות מחיר

אני בכוונה לא מצרף לינק לעמוד, וזאת בכדי שהסקרנות לא תאפשר לכם לחשוף בקלות את השמות של עורכי הדין שמופיעים כאן. אין לי עניין לפגוע בהם. החשוב: אני מניח שרוב עורכי הדין לא היו רוצים להופיע בעמוד (אתר) השוואות מחיר, שהופך את השירות המשפטי למקביל למכונת כביסה או פלזמה 42"…

שורה תחתונה: אתם לא מאשרים לאף גורם שמוכר לכם לידים לעשות שימוש בשם שלכם באתרים שלו. תשאלו אותי, בקשו התחייבות בכתב.

3. אל תזלזלו באינטיליגנציה של הגולש … הוא יודע מתי להיזהר (בדיוק כמוכם)!

בדרך כלל אתרי אינטרנט שמוכרים לידים לעורכי דין, לא מציגים בצורה ברורה מי עומד מאחורי האתרים האלה. במקרים רבים לא מופיע שם אחד (לרפואה) של עורך דין. ברוב המקרים העמוד המקוון מספר לגולש שיש לאתר "עורכי דין רבים ומוצלחים" שנותנים את השירות המשפטי… הנה לכם צילום מסך של אחד העמודים האלה:

מי עורכי דין המובילים שעומדים מאחורי העמוד הזה?

מה דעתכם? צילום של שני דוגמנים בתלבושת מְחֻיֶּטֶת משכנע את הגולש שמאחורי העמוד הנאה הזה עומדים עורכי הדין המובילים בישראל?

נשאל זאת אחרת, נניח שאתם מחפשים עכשיו רופא מומחה, לנוכח סמפטומים חריגים שמהם סובל הילד שלכם; האם תסתפקו בעמוד דומה כדי להיות שקטים שמצאתם את הרופא שאתם מחפשים?

השורה התחתונה: הגולש לא פחות חכם/מתוחכם/אינטיליגנט מכם. כשהוא פונה לאתרים מהסוג הזה – גם את המקצועיות שלכם הוא לוקח בערבון מוגבל! אל תתפלאו איפוא שהשיחות המגיעות מהלידים האלה הן ברוב המקרים לא "תיק המאה"…

הנקודה האתית

אני עוסק בשיווק, לא באתיקה. חסמים שיווקיים שמקורם בכללים אתים עלולים לבלום קמפיינים שיווקיים מבריקים. מבחינתי, כל כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין צריכים לעבור רביזיה ולהתאים עצמם לעידן המקוון בו אנחנו חיים. יחד עם זאת, אנחנו כעורכי דין לא יכולים להתחמק מהכללים או להתעלם מהם. האם מותר או אסור לרכוש לידים כאלה? לא מצאתי לכך תשובה חד משמעית. דיון מעניין בעניין זה ניהל ידידי עו"ד ליכטנשטיין בקישור הבא, וגם משם עולה תמונה דומה.

לסיכום

אחד האפיקים לפרסום ברשת הוא פרסום מבוסס לידים. אפשר לומר שפרסום כזה הוא אחד האפיקים שתופעת האינטרנט פיתחה ושיכללה; אך טבעי הוא שמשווקים למיניהם מייצרים פלטפורמות מקוונות שמאפשרות מכירת לידים גם לקהילה המשפטית בישראל. אך בעוד שמשווקים אלה ניחנים ביכולת שיווקית מוכחת לייצר לידים בכל תחום (ועבור כל בעל מקצוע), הרי ששירות משפטי אינו מוצר חשמלי, זר פרחים או משלוח פיצה… סופו של יום, כל עורך דין שפונה "לרשת" במאמץ לגייס לקוחות חדשים רוצה להאמין שהשירותים שהוא רוכש הם אפקטייביים באמת, ומתבצעים תוך שמירה על כבוד המקצוע (וכבוד נותן השירות). שימו לב לדגשים שסקרתי, והגיעו לפגישה עם משווק לידים פוטנציאלי מוכנים ו"חכמים" יותר.

בהצלחה!

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.