עורכי דין – היזהרו מהצעות מפתות (חלק ב)

אז הבטיחו לכם להיות בעמוד הראשון בגוגל – מה זה אומר? האם שווה לשלם על הופעה בעמוד הראשון? מה הפער הפוטנציאלי שבין מקום 2 למקום 3 בגוגל? בואו נעשה לכם סדר.

*פוסט זה נכתב בהמשך לרשימה הקודמת: 'עורכי דין, היזהרו מהצעות מפתות חלק א" >>

אני מזכיר לכם את ההצעה שקיבלתי במייל ממקדם אתרים מוכשר:

שלום רב שמי ****  ואני מקדם אתרים פרטי יש לי ניסיון רב והצלחות בקידום אתרים אני מעוניין להציע לך לקדם את האתר שלך בשיטת "לא הגעת? לא שילמת" שהאתר שלך בעמוד ראשון בגוגל הרבה יותר אנשים יפנו אליך. התשלום רק שאתה נמצא בעמוד ראשון במילים שתהיה מעוניין בהם. יותר פרטים באתר**** או בטל ***** בכבוד רב. *** [הערה: העדר הפיסוק – במקור]

הבטחתי להקדיש את הרשימה הזו לחלק הראשון שבהצעה, והיא ההבטחה להופיע בעמוד הראשון בגוגל. מפתה, מסקרן, בואו נבחן את המשמעות של ההצעה. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

העמוד ה-1 בגוגל – מה המשמעות?

אפתח בדוגמא, שתגרום לנו לצלול את המסקנות מהר יותר: חיפוש בכלי מילות המפתח שכבר הכרנו ברשימה הקודמת, מצביע על כך שהצירוף "מהירות מופרזת" מחופש בגוגל נכון להיום (ועל פי נתוני גוגל) – 320 פעמים בחודש. בנוסף, מדובר בצירוף עם תחרות רבה סביבו.

אתר הפורומים המשפטיים אותו אני מנהל, מופיע בתוצאה השנייה בגוגל לחיפוש הצירוף "מהירות מופרזת". מדוע? אנחנו מניחים שחלק ממחפשי הביטוי הם גולשים ש"הסתבכו" בעבירה של מהירות מופרזת ומבקשים מענה משפטי. לא לחינם אנחנו מוצאים תחרות רבה בין עורכי הדין המתמחים בתעבורה, המבקשים להופיע בעמוד התוצאות הזה; תיק מהירות מופרזת הוא בהחלט תיק שעורכי הדין המומחים בתעבורה אוהבים לטפל בו…

תוצאות חיפוש מהירות מופרזת בגוגל - יולי 2011

אם כן, אתם יודעים כעת כי מספר החיפושים החודשי של הצירוף עומד על סך של 320 מחפשים + עיניכם הרואות כי אתר הפורומים המשפטיים ממוקם בתוצאה שנייה!

מה שאינכם יודעים הוא – מהי כמות הכניסות החודשית בפועל לאתר הפורומים המשפטיים דרך צירוף זה. כאן תפקידי לחשוף בפניכם את הנתון הבא: במהלך חודש מאי 2011, ספרנו 26 כניסות בלבד (!) של גולשים שחיפשו "מהירות מופרזת" בגוגל. הנתון דומה מאוד גם לתוצאות שספרנו בחודשים שלפני כן…

עכשיו תנו את הדעת:

נאמר שהנכם עורכי דין המתמחים בתעבורה, המבקשים להופיע בעמוד הראשון לחיפוש "מהירות מופרזת" בגוגל (כמו רבים שמשלמים על כך בקמפיין ממומן, ראו בעמוד התוצאות את כמות המפרסמים). על פי ההצעה שלמעלה עליכם להתחיל לשלם למקדם האתרים הזה – החל מהיום שנכנסתם לעמוד ה-1 בגוגל. יש להניח שיקח לכם זמן להגיע למקום ה-2 (אם בכלל). יחד עם זאת, נראה כי עד שלא תגיעו למקום ה-2 תזכו לפחות מ-25 כניסות בחודש דרך אותו צירוף. כמה אתם מוכנים לשלם על זה?

ניתוח תוצאות חיפוש בגוגל – כלים מדעיים יותר

בואו ננסה להיות מדויקים יותר, וניתן לכם כלים מדעיים יותר להתמודד עם העניין:
מחקר מעניין ונחשב  [study from Optify] מציג את כמות הגולשים שבאחוזים יקליקו על 20 התוצאות הראשונות בגוגל לכל ביטוי שנחפש. החשוב: 36% יקליקו על התוצאה הראשונה, 12.5% על השנייה, 9.5% על השלישית, כל השאר… הרבה פחות מזה. הנה התוצאות:

 study from Optify

*על תוצאות המחקר ואת הטבלה למדתי מהמאמר הנפלא של Danny Goodwin , אשר פורסם בסוף אפריל השנה: Top Google Result Gets 36.4% of Clicks.

בואו ננסה להחיל את תוצאות המחקר על הנתון שהצגתי לעיל: אתר הפורומים המשפטיים מופיע במקום ה-2 לחיפוש הצירוף "מהירות מופרזת"; צירוף המחופש 320 פעם (על פי נתוני גוגל). על פי האמור לעיל, היינו אמורים לצפות ל12.5% הקלקות – קרי: 40 קליקים. זכינו רק ל-26 כניסות. מדוע? אם מוסיפים לתוצאות החיפוש את העובדה שמדובר בביטוי שיש סביבו תחרות – וכבר כתבנו בחלק א' כי תחרות גורמת לנתוני החיפוש שגוגל מציג ל"התנפח" (כתוצאה מ"מחפשים פיקטיביים") – אז אנחנו מוצאים כי ישנה קורלציה בין תוצאות המחקר לבין הנתונים בפועל.

אך מה בדבר המקום ה-10? שהוא הוא המקום שמבשר לך שאתה מתחיל לשלם למקדם האתרים המוכשר שהציע את ההצעה שבראש הרשימה שלנו? ובכן, במקרה שלנו, ככל שתבקש ממקדם האתרים להופיע בתוצאות החיפוש של הצירוף "מהירות מופרזת", הרי שתתחיל לשלם למקדם האתרים החל מהיום בו תופיע לכל הפחות בתוצאה מספר 10 בעמוד הראשון בגוגל – אבל המשמעות שלה תהיה: שאתה זוכה ל2.2% מפוטנציאל הגולשים –  שהוא – במקרה הטוב (בלי להתייחס לעובדה שמדובר בביטוי תחרותי) – כ-7 גולשים בחודש. האם שווה לך לשלם על זה?

אנקדוטה משעשעת – מעניין שמקדם האתרים לא מציע לך שתשלם החל מהיום בו תופיע בתוצאה הראשונה בעמוד השני. הרי על פי הנתונים של המחקר שהצענו, עדיף להופיע בעמוד מספר 2 בגוגל ובתוצאה 1 שם (היינו תוצאה 11 בגוגל) – על פני הופעה בעמוד ה-1 בגוגל בתוצאה האחרונה בעמוד [2.2% מהגולשים יקליקו על תוצאה 10, בעוד 2.6% יקליקו על תוצאה 11!].

המסקנה איפוא:

אין משמעות מהותית להופעה בעמוד ה-1 בגוגל. אמת, הופעה בעמוד ה-1 עשוי להוביל יותר גולשים לאתר שלנו – אך כשאנחנו נדרשים לשלם על כך, מוטב שנשלם על תוצאה טובה באמת, כזו שפוטנציאל הגולשים שהיא מביאה עמה הוא הרבה יותר משמעותי.

תוצאה טובה באמת היא מן הסתם התוצאה הראשונה בעמוד. אך גם תוצאות 2, 3 ו-4 טובות מאוד (המגלמות כ- 10% קליקים מסך המחפשים לכל הפחות). התוצאות הבאות (תוצאה 5 ואילך) מציגות נתונים הרבה פחות טובים. (לטעמי, דומה שהמשמעות היא כי הגולשים נוהגים להיכנס בעיקר לתוצאה הראשונה לצירוף אותו הם חיפשו, ואולי ולתת הזדמנות למקומות 2-4 בלבד. לאחר מכן רוב הגולשים בוחרים לשנות את הצירוף שהם חיפשו…).

עורכי דין – היזהרו מהצעות מפתות – לסיכום:

מהיום ואילך – אינכם מתפתים להצעות ריקות מתוכן. הופעה בעמוד הראשון, או במילת החיפוש אותה אתם בוחרים – אין לה משמעות מהותית.

עלינו לתור אחר צירוף שכמות החיפושים שלו משמעותי, ותוך כך לוודא שאנחנו ממתנים את הפוטנציאל הגלום בצירוף – ככל שהוא צירוף תחרותי. במקביל עלינו לשאוף למקם את האתר שלנו במקום 1-4 לכל הפחות בתוצאות החיפוש – כדי לזכות לכל הפחות ב-10% מהמחפשים הפוטנציאליים.

קריאה נוספת רלוונטית:

האם צירוף שכמות החיפושים שלו משמעותית הוא הצירוף שאתם צריכים? במילים אחרות איך בוחרים צירוף מפתח בצורה נבונה? אזמין אתכם לקרוא על כך בפוסט אחר שכבר כתבתי: אני העורך דין מספר 1 בגוגל>>

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.