איך עו"ד יכול להופיע בקלות באתרים הכי פופולאריים בישראל? או – חשוב שתכירו את Outbrain

הצלחתם בצורה בלתי רגילה בתיק שהתקשורת "פספסה", ואתם מאוד רוצים להפיץ את הבשורה; כתבתם מאמר שלדעתכם ראוי להתפרסם בעמוד הראשי של YNET או WALLA אבל מה לעשות שבפועל המאמר מופיע רק באתר הפרטי שלכם; ראיינו אתכם בערוץ 2 בכתבה מעניינת (ומפרגנת), אבל אתם מרגישים שלא מספיק גולשים נחשפו לכתבה; ובכן, יש לכם סיבה טובה לחייך, הפתרון נמצא בהישג ידכם.

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

שיווק באמצעות תוכן – טרנד עולמי

אתם קוראים כתבה מעניינת ב-Mako, ב-TheMarker, ב-Ynet, ובכל שאר האתרים הגדולים בישראל (וברוב האתרים הפופולאריים בעולם) – אתם תגלו בתחתית הכתבה המלצה לקריאה נוספת של תוכן. מה שאולי לא ידעתם הוא שחלק מהתכנים המומלצים הוא בעצם תוכן מקודם בתשלום.

הנה לכם דוגמא למה שמופיע בחלק התחתון של כתבה מהימים האחרונים ב-Ynet:

מה שמופיע בחלק התחתון של כתבה מהימים האחרונים ב-Ynet

ההמלצה השמאלית ביותר אמנם מוטמעת כחלק אינטגרלי משורת ההמלצות לכתבות נוספות, אבל היא חיצונית לאתר Ynet ומפנה את הגולש לכתבה שפורסמה באתר כלכליסט בכלל. אני מניח שרוב הגולשים לא ממש מתייחסים לעובדה שמופיעה שכבת המלל "מרחבי הרשת" בפינה הימנית התחתונה של התמונה ומרגישים מאוד טבעי ללחוץ על אותו אייטם ככל שהוא מעניין אותם. 

באופן דומה מופיעות ההמלצות לקריאה נוספת בחלק התחתון של כתבה מהימים האחרונים ב-Mako:

קריאה נוספת בחלק התחתון של כתבה מהימים האחרונים בMako

אתם כבר מזהים לבד את ההמלצות שהן בעצם קישורים לתוכן שלא נמצא באתר מאקו (או במילים אחרות, המלצות לתוכן שיווקי)?

המלצות התוכן הממומנות האלה הן חלק מתחום בשיווק שמכונה Content Marketing (שיווק באמצעות תוכן). להבדיל משיווק באמצעות באנרים ברשת (באנרים שמופיעים בחלק העליון של האתר/ בשוליים או סביב התוכן, באנרים שרובנו אוהב להתעלם מקיומם המציק), הרי ששיווק באמצעות תוכן מתיימר להיות חלק טבעי אליו נמשכת תשומת הלב של הגולש אחרי שהוא מסיים לצרוך תוכן מסוים.

ואכן, הנתונים מדהימים. אחוזי ההקלקות על באנרים גדולים שממוקמים בחלק העליון של עמוד אינטרנט עומדים על 0.05% – 0.3% במקרה הטוב, בעוד שאחוז ההקלקות על המלצות תוכן הממוקם בחלק התחתון של העמוד מגיעות ל-0.3-0.5%!

תכירו את אאוטבריין (OutBrain)

כאיש שיווק באינטרנט אני ממש מתרגש כשאני נתקל ביוזמה יוצאת דופן באינטרנט, יוזמה בעלת פוטנציאל לשנות/לשדרג את האופן שבו אנחנו עושים שימוש ברשת; וכשמדובר בפיתוח ישראלי אני ממש מרגיש גאווה.

אאוטבריין הוקמה על ידי ירון גלאי ואורי להב, והיא זו שאחראית על אותן המלצות התוכן שאתם מוצאים נכון להיום בכל האתרים הפופולאריים ביותר בישראל. למעשה, ישראל היא השדה הקטן שבה היא פועלת; בפועל פלטפורמת המלצות התוכן אאוטבריין פעילה כיום בלמעלה מ-100 אלף אתרים בעולם ומייצרת יותר מ-188 מיליארד(!) המלצות כל חודש. רק בנובמבר השנה התבשרנו שענקית המדיה TIME אימצה את טכנולוגיית המלצות התוכן של אאוטבריין. שאפו!

כמו שראיתם, המלצות התוכן מופיעות בפורמט של תמונה + שורה קצרה של מלל. ברמה הפרקטית, מערכת הפרסום הזו זמינה לכל גולש שמתחבר למערכת (דרך האתר של אאוטבריין ומאפשרת לכל אחד ואחד להקים מסע פרסום בכוחות עצמו ובתקציב שנוח לו.

עשו שימוש באאוטבריין והתוכן שלכם יופיע במקום בולט באתרים הפופולאריים בישראל

נניח שפרסמתם מאמר משובח; ידידי עו"ד יצחק ארז קרט פרסם לא מזמן באתר הפורומים המשפטיים מאמר בנושא של גניבת זרע. הנה צילום של חלק מהמסך:

באתר הפורומים המשפטיים מאמר בנושא של גניבת זרע

כמו שאתם רואים, כמעט 1400 איש צפו במאמר הזה במהלך שנת 2014. לעומת זאת, אם עו"ד יצחק ארז קרט היה מחליט לקדם את המאמר הזה באאוטבריין:

קידום מאמר באאוטבריין

או אז תארו לעצמכם כמה צופים הוא היה יכול להוביל לקריאת המאמר! סוף סוף, כשמאמר כזה מופיע בחשיפה ארצית, באתרים הבולטים בישראל, כמות הצפיות שעו"ד קרט יכול היה להרוויח היא הרבה יותר משמעותית.

דוגמא אחרת; לאחרונה עו"ד רון לוינטל התארח באולפן הוידאו שלי וגם החליט שאת אחד הסרטונים הוא רוצה לחשוף לכמה שיותר גולשים. הסרטון מופיע ביוטיוב ונראה ככה:

עו"ד רון לוינטל התארח באולפן הוידאו

עו"ד לוינטל נתן לי אור ירוק לפרסם את הסרטון גם באמצעות הפלטפורמה של אאוטבריין, והנה לכם דוגמא לאופן שבו הופיעה מודעה שקידמה צפייה בסרטון באתר גלובס:

מודעה שקידמה צפייה בסרטון באתר גלובס

באופן דומה הופיעה המלצת התוכן הזו ברוב האתרים הגדולים בישראל, ובעלות של כשקל וחצי לקליק בממוצע, הסרטון זכה ללמעלה מ-2500 צפיות תוך ימים ספורים. מרשים ביותר.

אאוטבריין לרשותכם –  עשו בו שימוש מגוון שיעצים אתכם

הפלטפורמה של אאוטבריין מאפשרת לכם להוביל גולשים מהאתרים המרכזיים בישראל אל התוכן שאתם רוצים; לא מחייב שהתוכן הזה יהיה תוכן שאתם פרסמתם, לא מחייב שהתוכן יפורסם באתר שנמצא בבעלותכם.

אני יכול לחשוב על מגוון רחב של שימושים שתוכלו לעשות באמצעות הפלטפורמה של אאוטבריין, אלה המרכזיים שבהם:

  • קידום מאמר שכתבתם ואשר פורסם ברשת (לא חשוב היכן).
  • קידום תוכן מצולם שאתם מופיעים בו (לא חשוב אם אתם הפקתם את התוכן או שאירחו אתכם בתוכנית שגם יש לה תיעוד בסרטון המופיע ברשת).
  • קידום כתבה שפורסמה ברשת ואשר שמכם מוזכר בה (אולי גם תמונה שלכם).
  • קידום תכנים שאחרים כתבו עליכם, תכנים חיוביים כמובן.

כמובן, קידום תוכן באופן הזה יכול לשרת אתכם ברמות שונות, בהתאם למטרות הפרסומיות שלכם ובהתאם לאופיו של התוכן המקודם. תוכן מסוים יכול להגביר את החשיפה למותג (שאתם), תוכן אחר יכול לעניין גולשים בשירות המיוחד שאתם מציעים ללקוחות שלכם.

פרסום באאוטבריין – איך לשלם פחות ולהרוויח יותר

מאחר שהמלצות התוכן של אאוטבריין מופיעות באתרים שבהם גולשים מידי יום מיליוני גולשים, לא תהיה לכם בעיה להוביל כמות אדירה של גולשים לתוכן שלכם – השאלה אם תרצו לשלם על זה כל כך הרבה.

מהניסיון שלי, תוכלו לפרסם באאוטבריין תוכן בעל גוון משפטי ו"להשיג" מחיר ממוצע של כשני שקלים לקליק. יחד עם זאת, למרות ששני שקלים לקליק עשוי להישמע לנו "זול" (בוודאי בהשוואה לעלויות הקליקים בקידום הממומן בגוגל בתחומים משפטיים תחרותיים) – כשחושפים את הפרסום בפני כמות גדולה כל כך של גולשים, אאוטבריין עשוי להפוך לכלי יקר, יקר מאוד.

לכן, כשאתם מפרסמים באאוטבריין, תנסחו המלצת קריאה שתגרום רק לקהל ספציפי שאתם רוצים שיקרא את התוכן שלכם להקליק. אם תיסחפו עם תמונה מסקרנת מידיי וכותרת ויראלית – יש להניח שתשיגו הרבה קליקים מקהל שלא נמנה על קהל היעד שלכם (והמונה דופק…).

לדוגמא: נניח שאתם עוסקים במיסוי בינלאומי, וכתבתם מאמר מצוין העוסק ב"גילוי מרצון"; יש להניח שאם כדי להוביל גולשים לקרוא את האייטם שלכם תעשו שימוש בכותרת: "רשות המיסים מאחוריכם. ראו הוזהרתם" + תמונה מאיימת של שוטר,  תזכו לכמות קליקים גדולה הרבה יותר מזו שהייתם מקבלים לו הייתם עושים שימוש בכותרת נכונה ויעילה כזו: "אם אתה מנהל כספים בבנקים בחו"ל, כדאי שתלחץ כאן" + תמונת אווירה של כסף/בנק. בדוגמא האחרונה אומנם תזכו להרבה פחות תנועה של גולשים, אך יש הרבה יותר סיכוי שמי שיקליק על התוכן יהיה גם הלקוח הבא שלכם.

פרסום באאוטבריין – הנקודה האתית

בפועל – אין התייחסות ספציפית בכללי האתיקה לפרסום של תוכן מהסוג הזה, ואני מניח שגם לכך ועדת האתיקה תידרש בשלב מסוים. קצב השינויים בעולם הפרסום הוירטואלי מעמיד בפני ועדת האתיקה משימה כמעט בלתי אפשרית ובאופן אישי אין לי ציפייה להתייחסות פרטנית מיידית של ועדת האתיקה לכל חידוש באינטרנט.

יחד עם זאת, אני חושב שקיימת אצל רובנו הציפייה שאת השימוש בכלים החדשים האלה נעשה בחכמה, ובכפוף לרוח הכללים. נכון להיום אני מכיר מעט עורכי דין שעושים שימוש בפלטפורמה של אאוטבריין – לשמחתי הם עושים בה שימוש מנומס ומעודן, כזה שאין בו שידול או פרסום דברי שבח בוטים. קחו לתשומת לבכם, כאשר אתם עושים שימוש באאוטבריין עליכם לחשוף את הגולש לתוכן איכותי ומעניין, ולא לעמודי נחיתה רוויי הלל ופרסומת שלרוב יידחו באופן טבעי על ידי מחלקת הפרסום של אאוטבריין. עם הגישה המקלה הרווחת היום בלשכת עורכי הדין בכל הקשור לפרסום באינטרנט, יחד עם הגישה הנבונה של מחלקת הפרסום של אאוטבריין שלא לתת במה לפרסומת במסווה של תוכן רדוד, אני לא רואה סיבה אתית בגללה לא נוכל לעשות שימוש באאוטבריין.

אאוטבריין – לחשוף את הגולשים בקלות לתוכן שלכם

תחשבו על זה. אתם לא צריכים ליצור קשר עם מחלקת המכירות של וואלה, ווינט, דה-מרקר ואחרים – בכדי לקבל הצעת מחיר לפרסום תוכן באתרים האלה. אתם חופשיים לבחור איזה תוכן אתם רוצים לקדם, לפרסם אותו תוך שימוש עצמי בפלטפורמה של אאוטבריין ובאופן מיידי כמעט הוא יופיע באתרים הכי נצפים ברשת בישראל.

אין לכם יותר בעיה להגיע לכמות עצומה של גולשים בצורה מכובדת וראויה. מה שנשאר לכם הוא להכין תוכן איכותי באמת – לא פרסומת – תוכן שנותן ערך מוסף! הרשת תתגמל אתכם חזרה על כך. אני מבטיח לכם.

נתקלתם בבעיה ברישום לאאוטבריין, לא הצלחתם לתפעל את המערכת, פנו אליי. אשמח לסייע לכם.

נ.ב. אני לא עובד באאוטבריין, לא משתף פעולה עם אאוטבריין וגם לא קיבלתי כסף מאאוטבריין כדי לפרסם פוסט כזה. אני באמת מאמין שמדובר בכלי שיכול לסייע לכם.

בהצלחה!

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.