עו"ד, מי מקלקל לך את הפרסום בפייסבוק?

אתמול בערב אשתי שיתפה אותי בסרטון שהיא נתקלה בו בפייסבוק, סרטון שמציג מיטת היפוך לטיפול בכאבי גב:

מודעת פרסומת - מיטת היפוך הטובה בעולם

עכשיו בואו נניח שגם אתם סובלים מידי פעם מכאבי גב ואתם נתקלים במודעה הפרסומית הזו. כמו אשתי (ועכשיו גם כמוני), אתם צופים בסרטון ומרגישים ש"יש בזה משהו"; אתם עדיין לא "בשלים" לרכוש את המוצר, אבל זה בהחלט הצליח לעורר בכם עניין. אם כן, מהו השלב הבא? נסו לעצור לרגע את רצף הקריאה וחישבו בינכם לבין עצמכם, מה בד"כ אתם עושים אחרי שאתם מגלים עניין כלשהו במודעה פרסומית בפייסבוק?

משפך המכירה עובר דרך מסך התגובות

בדיוק כמוכם כנראה, מיד אחרי שראיתי את הסרטון (לפחות את חלקו…) לחצתי על קישור ה"תגובות", כדי לקרוא את מה שכתבו משתמשים בתגובה על הסרטון הזה. הנה לכם התגובה שהופיעה מיד מול עיניי:

זכרו: משפך המכירה עובר דרך התגובות

אחרי תגובה כל כך נהדרת, לא באמת הייתי צריך לקרוא את כל שאר 148 התגובות שהופיעו שם… אמרתי לאשתי שהיא חייבת למצוא מקום שבו המוצר הזה מוצג, כדי לנסות אותו לפני שאנחנו מזמינים.

עכשיו דמיינו לעצמכם שהתגובה הראשונה שהייתי נחשף אליה היתה ביקורת שלילית קטלנית בסגנון של: "מוצר יקר, חסר ערך, נוטה להישבר מהר. עבודה בעיניים". ובכן, אם זה מה שהייתי רואה, קשה לי להאמין שתחושת ההתלהבות מהסרטון היתה נשארת באותו המפלס. ובכל זאת, למה לרוב אנחנו לא נתקלים בביקורות קטלניות כאלה בפייסבוק? פשוט מאוד: כי המפרסם מוחק אותן! סליחה, לא תמיד. הביטו בשתי הדוגמאות הבאות.

דוגמאות

#דוגמא 1 – מדריך תכנון מס שמיועד לרואי חשבון ויועצמי מס

פרסום של מדריך תכנון מס

כשאני נתקלתי במודעה הזו, היא זכתה לתגובה אחת בלבד. שימו לב:

תגובה לא מחמיאה במיוחד לפרסום בפייסבוק

המגיב היחיד בוחר להתריס ולפתוח את התגובה שלו במילים "למה אתה לא אומר תאמת…". המפרסם לא נשאר אדיש לביקורת ומגיב באגרסיביות מסוימת – מוצדקת או לא, לא חשוב. דבר אחד בטוח: התגובה הבודדת הזו לא משרתת את המפרסם ולא מובילה נכון את הגולשים שהביעו איזה שהוא עניין בפרסום.

# דוגמא2 – מה דעתם לקנות לנד רובר?

הייתם מזמינים רכב חדש?

חלום של כל חובבי רכבי השטח, ריינג' רובר חדש! אבל מי חייב להרוס את החגיגה? המגיב מיום 23.12.2016 (שלשה ימים לפני שאני נחשפתי למודעה), שמוציא את האוויר מגלגלי ההתלהבות שלנו ומעיר כי ירידת הערך לא מצדיקה את ההשקעה.

לו הייתי יועץ הפרסום של לנד רובר ישראל, לא הייתי נבהל להמליץ להם למחוק את הפרסום הזה. מה שבטוח: הייתי דואג לכך שמיד עם פרסום המודעה, כמה אנשים "משלנו" היו דואגים להגיב לפרסום הזה באופן שישרת אותנו בצורה טובה ביותר. כך לדוגמא הייתי דואג שהתגובה הראשונה היתה מנוסחת ככה: "רכב מדהים, עם יכולות שטח יוצאות מן הכלל. הפתיע אותי מאוד שהוא כל כך שקט וגם חסכוני בדלק". עכשיו, כשיש לנו תגובה כל כך מוצלחת ומעודדת מכירה, אין לי בעיה לדאוג שמישהו כבר יגיב לאותו מבקר שניסה להרוס לנו את החגיגה וירמוז לו בעדינות שמהתגובה שלו ברור שרכב כזה הוא לא ממש בשבילו…

הכפילו את עוצמת הפרסום שלכם: דאגו אתם ליצירת תגובות אוהדות

העובדה שאנחנו עורכי דין המספקים שירות משפטי לא משנה את ההתנהגות הצרכנית שלנו. אתם מפרסמים בפייסבוק הישג משפטי חסר תקדים שלכם – הגם שהוא כשלעצמו "מוכר" אתכם מצוין – קחו בחשבון שהגולש המתעניין "יציץ" בתגובות שקיבלתם, בדיוק כפי שאתם בוחנים תגובות לכל מוצר שעומד למכירה בפייסבוק.

אין לי כוונה להביך אף קולגה, אבל כבר ראיתי תגובות מתחת לפרסומים משפטיים שאיינו לחלוטין את האפקטיביות של הפרסום. סוף סוף, כשגולש נתקל בפרסום משפטי שמצורפות לו תגובות בסגנון: "אף פעם לא עונים לטלפון במשרד הזה", או "עבודה בעיניים, דרך הסיוע המשפטי השגתי את אותה תוצאה וללא עלות" וכד' – קל להבין מדוע הוא מעדיף שלא ליצור קשר.

אתם רוצים ביצועים יוצאי דופן ופרסום אפקטיבי, הקדישו מאמץ קטן ואחרון לפני שאתם נותנים למודעה הפרסומית שלכם לכבוש את היעדים שלה; דאגו לכך שתופיע מתחת למודעה תגובה מפרגנת אחת או שתיים, ועשו כל מאמץ שהיא תנוסח בצורה אותנטית כמה שניתן (תגובות מסוג "אתה תותח" לא יעשו את העבודה… גם לא: "שינית את חיי מהקצה אל הקצה"). ואם כבר השקעתם בתגובה מפרגנת – דאגו לעוד כמה תגובות אחרות, בסגנון 'שלום, אודה ליצירת קשר עימי במספר טלפון 9999999', או סתם שאלה סתמית של משתמש בנוגע למיקום של המשרד. התגובות הנוספות האלה רק יעצימו את מדד האמינות של התגובה המפרגת (שלא תופיע מתחת לפרסום כתגובה בודדת שנחשדת להיות כתגובה "מוזמנת").

הנה לכם דוגמא לתגובה ששמחתי לכתוב לחברי עו"ד צבי וישנגרד מתחת לאחד הפרסומים הטובים ביותר שלו:

תגובה מפרגנת שמחזקת את הפרסום

אתם מתארים לעצמכם איזה אפקט התגובה שלי יצרה בקרב אלה שצפו בסרטון והתעניינו בדברים הנאמרים? שימו לב שבחרתי במילים הנכונות כדי לעודד יצירת קשר דווקא אצל הקהל הספציפי שעו"ד וישנגרד צריך. שורה תחתונה, עם השקעה קטנה נוספת של זמן ומחשבה, גם אתם מייצרים תגובה כזו, ובקלות לוקחים את הפרסום שלכם צעד אחד ענק קדימה. לכו על זה, זה ישתלם לכם 🙂

בהצלחה!

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.