כמה לייקים עורך דין באמת צריך בעמוד האוהדים שלו בפייסבוק?

לא מזמן נתקלתי בפרסומת יפה בפייסבוק, הקוראת לי להצטרף לעמוד האוהדים של משרד עורכי דין מכובד; כשנכנסתי להתרשם מהעמוד גיליתי שכבר למעלה מ-3000 משתמשים "עשו לעמוד הזה לייק". אם ככה, חשבתי לעצמי, לכמה אוהדים רוצה אותו עורך דין להגיע? אם אתם עונים לעצמכם את התשובה: "כמה שיותר", כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

תשכחו מפרסום בחינם בפייסבוק

ההנחה לפיה כל מי שמצטרף לדף האוהדים שלכם גם עומד להיחשף לכל הפרסומים שלכם – היא שגויה. מניסיוני – כמפעיל של מספר עמודים משפטיים שלהם 5000 אוהדים בממוצע – כל פוסט שאני מפרסם מופיע באופן אורגני (שאינו ממומן) בדף הבית של 100 עד 200 משתמשים בלבד (!!!). כן, עמלנו קשה כדי להשיג 5000 אוהדים, ופייסבוק מציג את הפרסומים שלנו רק בפני 200 משתמשים.

למעשה, הנתון הזה לא אמור להפתיע. תחשבו על זה דרך המשקפיים של האפקטיביות של הרשת החברתית: נניח שבשלוש השנים האחרונות כבר הספקתם באופן אישי להצטרף לעשרים עמודי אוהדים בתחומים שונים; האם עמוד הבית שלכם בפייסבוק עמוס/פקוק בעדכונים מתוך התוכן של אותם העמודים? התשובה היא כמובן שלילית, ומאחורי ההחלטה של פייסבוק שלא לחשוף אתכם לכלל העדכונים האלה גם קיים היגיון רב. בסופו של יום, פייסבוק חייבת להציג בפני המשתמשים את התוכן הרלוונטי, העדכני והמעניין ביותר מתוך מגוון רחב של פעילויות חברתיות שאנחנו מקיימים ברשת שלה.

השורה התחתונה: אם חשבנו שגיוס לייקים מאפשר לנו לפרסם באופן קבוע לאוהדים של העמוד שלנו – משל היה זה דומה לרשימת מיילים שאנחנו מדוורים אליה באופן קבוע – אז טעינו. קורה.

תסלחו לי, אבל אתם לא סטטוסים מצייצים

אתם זוכרים את העמוד הפופולארי "סטטוסים מצייצים"? (אותו עמוד שאחרי שפייסבוק גילו שהוא מכר סטטוסים בתשלום – מחקו אותו) זה היה עמוד שצבר למעלה מ-600,000 אוהדים, והוא הצליח על פי הערכות להגיע לחשיפה שבועית של 2-3 מיליון גולשים! איך זה יכול להיות? הרי שעל פי ההסבר המתמטי שהצגתי לעיל, הסטטוסים אמורים להיחשף בפני פחות מ-5% מהאוהדים (קרי: 30,000 גולשים).

אלא שבעמוד האוהדים של סטטוסים מצייצים הפרסומים היו ויראלים בצורה בלתי רגילה: סטטוסים מצחיקים, סרטונים משעשעים על חתולים וכלבים או כוכבים ברשת, סיפורים נוגעים ללב, תיעוד של עוולות צרכניות ועוד. סטטוסים כאלה היו זוכים לעשרות אלפי שיתופים בפייסבוק, רמת העניין הציבורית היתה אדירה בדרך כלל וזה מה שהוביל בסופו של דבר לרמת חשיפה חסרת תקדים.

אתם לא מצפים שעדכון בקשר להצלחה שלכם בבית הדין הרבני, או המאמר האחרון שכתבתם בקשר למיסוי מקרקעין יהיה ויראלי כמו סרטון של שור זועם שמצליח להפשיט את המטאדור מבגדיו…

אז כמה לייקים עורך דין צריך?

הייתי אומר שהשורה התחתונה היא כזו: לו היה בידנו להסתיר מעיני הגולשים את כמות הלייקים שקיבלנו, אז הייתי מציע להסתפק במאה אוהדים (הרלוונטיים ביותר לתכנים שאתם מפרסמים). מאחר שאנחנו לא יכולים להסתיר את כמות האוהדים, אז מספר האוהדים הוא רק עניין תדמיתי.

ובכל זאת, אם תשאלו אותי, לקוח פוטנציאלי אמיתי שאגב התרשמותו מסטטוס שפרסמתם בוחר להיכנס לעמוד האוהדים שלכם, די בכך שייחשף לנתון לפיו יש לכם 500 אוהדים. לטעמי, הרושם שתעשו עם 1000 לייקים או 5000 הוא שולי וחסר ערך.

סיכומם של דברים: אני רוצה שהפרסום שלכם ברשת יהיה אפקטיבי, חסכוני וחכם. מסע פרסום יקר, שמטרתו רק לגייס אוהדים לעמוד האוהדים של משרד עורכי דין, לא מייצר עבורכם נכס שיאפשר לכם לפרסם "בחינם" לקהל שאהב אתכם. במובן רב, התשלום שתשקיעו בגיוס האוהדים לעמוד לא יספק עבורכם את הסחורה שאתם מצפים להשיג. לפיכך, טוב תעשו אם תייצרו קהל אוהדים תדמיתי של כ-500 אוהדים (גם אם בתשלום), ואת מירב תקציב הפרסום שלכם בפייסבוק תשקיעו בפרסום הממומן של הפעילות שלכם ברשת החברתית. זה ישתלם לכם הרבה יותר.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.