פייסבוק: עו"ד, מה אומרים עליך מאחורי הגב?

אתם משקיעים המון מחשבה בעיצוב המודעה הכי אפקטיבית (לדעתכם); אתם גם מנסחים את המלל החד שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להתעניין; אתם מטרגטים את קהל היעד שלכם, מגדירים תקציב, ולוחצים על כפתור ה"פרסם"… מה שכחתם?

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

מקרה בוחן – פרסום של תמי4

הנה לכם מודעת פרסומת שנתקלתי בה ברשת החברתית, אני מניח שחלקכם נחשף אליה מתישהוא:

פרסום של תמי4

אנשי הפרסום השקיעו בתמונה מעוצבת, במלל שיווקי מושחז והכל מתוך תקווה שהמודעה תשכנע רבים להזמין בר תמי4. עכשיו תביטו שוב במודעה הזו, ותגידו לי מה יכלו אנשי הפרסום לעשות כדי להפוך את הפרסומת הזו למשכנעת הרבה יותר?

יהללך זר ולא פיך

חברים, לא משנה מה נכתוב על המוצר/השירות שלנו, לעולם כשמישהו אחר יגיד את זה – זה יישמע הרבה יותר משכנע! הביטו במודעה שלמעלה: מדובר בבר מים ב"מחיר הכי טוב", שאפשר לרכוש אותו "באתר!" (קרי: לא צריך להתאמץ ולהגיע לאולם תצוגה) ואפילו מאיצים בנו באמצעות המלל "מהרו להזמין", אולי כדי לתת לנו תחושה שהמלאי אוזל או שהמבצע עומד להסתיים. ובכל זאת, מספיק שהשכנה תיכנס לאשתי בערב לשתות קפה ותספר לה שהיא רכשה תמי4 ש-'שינה לה את החיים במטבח', וזה ממש לא משנה איך תיראה המודעה שלהם בפייסבוק! אשתי כבר תדאג להבהיר לי שאנחנו חייבים תמי4… (ואני חייב להסכים איתה אם אני רוצה להמשיך לחייך כשאני בבית).

הסוד טמון בתגובות

נניח שאתם עוסקים בדיני משפחה ובאחד הפרסומים שלכם בפייסבוק אתם מקדמים מודעה שמפנה את הגולשים למאמר שכתבתם על החשיבות הרבה שיש לחתימה על הסכם ממון. עכשיו להפתעה הטובה: התגובה הראשונה שמופיעה מתחת למודעה שאתם מקדמים היא של לקוחה שמאוד מעריכה אתכם, ואשר ברוחב לב דאגה לפרגן לכם ולכתוב כי "אתם משרד עורכי דין מצוין, שמחתי להיעזר בשירות שלכם ולא אהסס להתקשר שוב בכל פעם שאצטרך אתכם!". ואוו, אתם מרגישים את זה? אתם מצליחים להתחבר לעוצמה השיווקית שיש ל"זר" שמהלל אותך ולא פיך?

בדוגמא של תמי4 שצילמתי לכם למעלה, הופיעו 2 תגובות במועד שבו "צילמתי" את המסך. הביטו בתגובה הראשונה שהופיעה שם:

תמי4 סופגים ביקורת

מה דעתכם? הייתם מזמינים תמי4 כשהתגובה הראשונה מספרת לגולשים שהמכשיר "לא שווה את המקום על השיש"? הבה נניח בצד שאלות בנוגע לאופן שבו בחרו בתמי4 להתמודד עם התלונה של אורלי, וננסה לדמיין כיצד הייתה משפיעה על ההצלחה של הפרסום תגובה כזו: "אין על תמי4, מכשיר מדהים, יותר טוב מכל האחרים. לא ברור לי איך הוא לא היה במטבח שלי קודם"… עכשיו כבר קשה מאוד להישאר אדישים לפרסום.

הפרסום אודות השירות המשפטי שאתם מציעים לגולשים אינו שונה במהותו מכל פרסום שהוא; בדיוק כמו שנשמח לדעת שמכשיר תמי4 הוא אמין ומוצלח רגע לפני שנחליט אם להזמין אחד, כך אם נדע שאנשים מאוד מרוצים מעורך דין פלוני, זה יחזק אצלנו את הצורך לפנות דווקא אליו

כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי יותר – תדאגו לתגובות מתאימות

פרסמתם בפייסבוק אודות השירות המשפטי שלכם, את ההצלחה המזהירה שלכם, את פסק הדין המהפכני או כל דבר ראוי אחר – מלאכת הפרסום לא הסתיימה עדיין. אני ממליץ לכם לצעוד צעד אחד נוסף ולדאוג באופן אקטיבי לתגובות הראשונות שיופיעו מתחת לאותה מודעת פרסומת (סטטוס/תמונה/וידאו) שאתם מקדמים. זה יכול להיות לקוח שרק מחכה בכל הזדמנות לפרגן לכם, זה יכול להיות קולגה שישמח לשתף אתכם פעולה ולכתוב כמה מילים טובות, אין שום מניעה שתבקשו 'מילה טובה' מחבר טוב, בן או בת זוג ואני מניח שלא תתקשו למצוא עוד רעיונות לאנשים שישתפו פעולה ואשר חפצים באמת ביקרכם. השורה התחתונה: כשתגובה או תגובות אוהדות מופיעות בתחתית הפרסום שלכם – אתם יכולים לצפות לשינוי דרמטי באפקטיביות של מאמצי השיווק שלכם!

כמה הערות חשובות:

א. אל תגזימו – ריבוי תגובות שיהללו אתכם ובצורה מוגזמת עלול ליצור אפקט הפוך. זכרו: אתם פועלים כדי לייצר תגובה אוהדת שמטרתה לקדם את הפרסום שלכם, אך אתם רוצים לשוות לתגובה מראה אותנטי ככל הניתן. ברגע שהגולשים ירגישו שמדובר בזיוף/באילוץ/בהתחכמות (מכל סוג שהוא) – אתם שרופים…

ב. תנעצו את התגובה הטובה – במובן מסוים, תגובה שמופיעה בתחתית הפרסום שלכם סוללת את הדרך לגולשים האחרים להגיב גם הם. אם אתם רוצים שהתגובה האוהדת שקיבלתם (יותר נכון – 'שיזמתם') תהיה זו שמופיעה תמיד בראש התגובות (כתגובה מובילה) עליכם לדאוג שהיא תקבל מספר לייקים מיד אחרי שהיא מופיעה. הדבר יהפוך את אותה תגובה לפופולארית מספיק כדי שהיא תוצג בראש התגובות, וככזו, היא ככל הנראה תמשיך לזכות לעוד לייקים – שרק יבססו ויבצרו את מעמדה ומיקומה.

דוגמאות לסיכום

באופן אישי אני מעודד את מי שקורא את הפוסטים שלי להירשם לרשימת התפוצה של הבלוג – אתם רואים את טופס ההרשמה בראש העמוד או בתחתית שלו, אבל מעת לעת אני גם מפרסם את המודעה הבאה בפייסבוק:

שיווק עורכי דין ברשת - עו"ד אדי סוברי

החץ שאתם רואים מצביע על תגובה של חברי עו"ד לירום סנדה; הנה אני מספר לכם סוד  קטן: מיד כשפרסמתי את המודעה הזו, שלחתי ללירום הודעה וביקשתי ממנו שיגיב ויפרגן; לירום הסכים, וזכיתי לתגובה האוהדת שלו. לשמחתי, חברים נוספים הצטרפו למילים החמות באופן טבעי. אני מניח שהתגובה של לירום סללה את הדרך לחברים אחרים להוסיף מילה טובה גם הם, אך מה שבטוח – אין לי ספק שעורך דין שנתקל בפרסומת הזו שלי, מרגיש צורך הרבה יותר חזק להירשם בזכות התגובות אליהן הוא נחשף.

את הדוגמא שלי בחרתי לפרסם כאן כדי לחשוף בפניכם את התגובה היזומה שלי. כשאני סוקר פרסומים יפים של עורכי דין ברשת, אני לא יכול לדעת אם התגובות שמופיעות הן יזומות אם לא – וזה גם לא באמת מעניין או חשוב. אני רוצה שתתרשמו בעצמכם מדוגמאות של עורכי דין שזכו לתגובה אוהדת, תגובה שבוודאי הפכה את הפרסום שלהם להרבה הרבה יותר אפקטיבי.

עו"ד צבי וישנגרד זוכה לאמירה מרגשת בתחתית סטטוס הצלחה שהוא פרסם בעמוד האוהדים שלו:

עו"ד צבי וישנגרד זוכה לפרגון

עו"ד רות דיין זוכה לתגובה מפרגנת מקולגות:

עו"ד רות דיין

אתם מתארים לעצמכם מה תגובה כזו עושה למי שמתעניין בשירותים של עו"ד רות דיין ועו"ד צביקה וישנגרד?

אני מאחל לכל אחד ואחת מכם אוהבים שיפרגנו באופן טבעי על כל פרסום שלכם ויהפכו כל סטטוס שלכם בפייסבוק ל"טיל שיווקי". אבל עד שזה יקרה, אל תפספסו את ההזדמנות להפוך ביוזמתכם כל פרסום שלכם לאפקטיבי הרבה יותר. אל תסתפקו בפרסומים חסרי מעורבות גולשים (מאפיין את הפרסומים של עורכי הדין רבים בפייסבוק), הפכו את הפרסום שלכם בפייסבוק לכלי הרבה יותר עוצמתי. אני משוכנע שכל אחד מכם מכיר כמה אנשים שיסכימו בשמחה לפרגן ולהגיב היכן שרק תבקשו – ותבקשו! התוצאות הטובות יגיעו באריזות גדולות 🙂

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.