עו”ד – אלה הטעויות שאסור לך לעשות, גם בתקופות קשות

עו"ד – אלה הטעויות שאסור לך לעשות, גם בתקופות קשות בשבוע שעבר התקשר אליי בלחץ עו"ד העוסק בנזיקין וזה בערך מה הוא אמר לי: "אדי, הקמפיין שלי בגוגל פתאום לא עובד, מה אני עושה? שבועיים שלא היו פניות איכותיות, וגם הכמות על הפנים… אני אובד עצות..". 

קרה לכם פעם שהרגשתם ככה? מה עשיתם כשהקמפיין שלכם בגוגל הפסיק לייצר עבורכם את הלידים שהייתם רגילים? כיצד הגבתם כשסטטוסים שקידמתם בהצלחה בפייסבוק, דווקא בשבועיים האחרונים לא הובילו גולשים ליצור קשר? ובאופן כללי – איך אתם מתייחסים לשיווק המשרד שלכם בתקופות שבהם נדמה לכם שהעסק "קפוא" ושלקוחות חדשים הפכו למצרך נדיר במיוחד?

תנשמו עמוק, אחת הטעויות הגדולות ביותר (והמובנות ביותר) שאתם יכולים לעשות היא להיכנס לפאניקה ולפעול בצורה שרק תרחיק אתכם מהגשמת היעדים שלכם. ריכזתי עבורכם מספר טיפים חשובים המתייחסים לתגובות הנפוצות ביותר של עורכי דין לתקופה של ביצועים נמוכים במיוחד בשיווק המשרד. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

טיוב ובקרה לא אמורים להתבצע דווקא בעתות "משבר"

באופן טבעי אנחנו מניחים שאם מאמצי השיווק שלנו התחילו לפספס… אז משהו שם מחייב תיקון וטיפול. ובכן, זו הנחה שבמקרים רבים עשויה להתברר כשגויה. פעמים רבות האטה היא עניין זמני וחולף, ואם אתם נבהלים לתקן ולשנות אז לא מן הנמנע שבלי להתכוון אתם פשוט הורסים קמפיינים טובים שבניתם/מאמצי שיווק שהוכיחו את עצמם, רק בגלל שחודש אחד הם לא הניבו את התוצאות הרגילות.

גוגל אדוורדס: אל תכפילו את הצעת המחיר למילה

אחת הטעויות הנפוצות בניהול קמפיינים בגוגל, היא הכפלה (שילוש ואף למעלה מכך) של הצעות המחיר עבור מילות המפתח כתגובה לירידה בכמות הפונים. אחד הגורמים לכך הוא בוודאי המנגנון של גוגל, שמציע לנו (מפתה אותנו?) להעלות את הצעת המחיר לכל מילת מפתח באמצעות "סימולטור הצעות המחיר".

זו אינה הדרך להתמודד עם רגיעה זמנית בכמות הפונים; להפך, העלאה דרמטית של הצעת המחיר היא דרך בדוקה לבזבז כסף ולקבל את אותן התוצאות.

מדוע? משום שקמפיינים מוצלחים בגוגל הם תוצאה של מגוון רחב של גורמים: מודעות רלוונטיות, מילות מפתח נכונות, מלל אטרקטיבי, עמוד נחיתה אפקטיבי ועוד. העלאת הצעת המחיר בצורה דרמטית היא תגובה צרה (וקלה) שאינה מביאה יותר פונים, אלא הרבה יותר הוצאות. תחשבו על שחקן כדורגל שבמשחקים האחרונים לא מבקיע שער – האם בתור המאמנים שלו, תבקשו ממנו במשחקים הקרובים לרוץ מהר כפליים וכך תבטיחו שהוא יבקיע יותר שערים? האם הבקעת שער היא רק תוצאה של הגברת מהירות?

על אותו משקל אני גם לא ממליץ לכם להעלות את תקציב הפרסום בפייסבוק כדי להתמודד עם ירידה בכמות הפונים בקמפיינים שלכם שם. הפתרון פשוט לא נמצא שם.

אל תאשימו את המשווק שלכם

אני מפעיל עשרות קמפיינים משפטיים כבר הרבה שנים; חשוב לי לחלוק אתכם כי גם כשמנהלים קמפיינים בצורה אחראית ומוקפדת מאוד – ירידה (זמנית) בכמות הפונים היא תופעה מוכרת. לפיכך, אם אתם בוחרים "להתנפץ" על מקדם האתרים/המשווק/המפרסם שלכם, דעו לכם שבמקרים רבים הוא לא ראוי לנזיפה הזו; במיוחד אם לפני שבועיים שלשה או חודש, טיפלתם בפונים רלוונטיים והייתם מרוצים מהעבודה שלו.

אני ממליץ לכם תמיד לתת למשווק שלכם להרגיש שאתם סומכים עליו, ובעיקר בתקופות קשות שבהן יש להניח שהוא מתוסכל לא פחות מכם; לטעמי זו הדרך הנבונה לגרום לו לגלות אחריות ומחויבות רבה יותר להצלחה שלכם.

זהו לא העיתוי המתאים להעלות את תעריף שכר הטרחה שלכם

העובדה שלא קלטתם לקוחות חדשים בחודש האחרון אינה מצדיקה העלאת מחירים דרמטית של השירותים המשפטיים שאתם מעניקים. אם אתם רגילים לדרוש 40א ₪ לתיק גירושין (כדוגמא), אז כשאתם דורשים הרבה יותר רק בגלל גרף ההכנסות המקרטע שלכם – הסיכויים שלכם להצליח במכירה נמוכים מאוד

ההחלטה לגבות שכר טרחה גבוה יותר עבור שירותים משפטיים שאתם מספקים צריכה להיות מגובה בתהליך של בירור עסקי עמוק, ואימון (ואני מקווה להקדיש לכך פוסט שלם בקרוב). 

אל תפסיקו לפרסם בתקופות קשות

שם המשחק בהצלחה בפרסום הוא בין היתר – לא לחדול לעולם. כל עוד אתם מקפידים לבחור לעבוד עם חברת פרסום טובה, או לחילופין לנהל את השיווק שלכם בצורה מקצועית בכוחות עצמכם, אז תקופה של ביצועים בינוניים או גרועים אינם סיבה להפסיק לפרסם, וגם לא באופן זמני.

באופן אישי, כמי שמנהל עשרות קמפיינים במקביל מידי חודש, איני יכול להצביע בצורה חד משמעית על הסיבות בגללן קמפיינים מסוימים הניבו (פתאום) תוצאות נמוכות: יכולתי לשער שבין הסיבות האפשריות היו מזג האוויר, מצב ביטחוני, חגים, חופשות, בחירות וכו' – אבל זה בכלל לא משנה. עובדה היא שהקמפיינים "חזרו לעצמם" תוך זמן קצר יחסית והמשיכו להניב תוצאות יפות גם בלי שערכנו בהם שינויים או הקפאנו/הספדנו אותם. 

לסיום – טיפ קטן מדייג מָכוּר

בשבוע שעבר היה מזג האוויר נפלא וים שקט במיוחד. בתור דייג מָכוּר, הייתי חייב לנצל את תנאי הים; מיום ראשון ועד יום שלישי הספקתי לצאת לים לא פחות מ-5 פעמים(!). בבוקר, בצהרים ובערב יכולתם למצוא אותי בדיוק באותה נקודה על המזח ברידינג. חוץ מחול, שקיות ניילון וכאבי גב – לא יצא כלום מהמאמץ הזה.

מה לדעתכם עשיתי ביום רביעי? נכון – יצאתי שוב לים ב-5 בבוקר, עם אותם אביזרים ולאותה נקודה בדיוק. אלא שהפעם חזרתי הביתה עם פלמידה לבנה מהממת

פלמידה לבנה

כל אחד מכם, בכובעו כאיש השיווק של המשרד, הופך להיות דייג/צייד של לקוחות חדשים. תזכור, אתה יכול לעמוד באותו מקום, בתנאים מושלמים, עם קמפיין נהדר ואיש שיווק גאון – ולא לשלוף אפילו לקוח אחד לרפואה. אך אם אתה פועל בחכמה ובאופן עקבי כדי לטייב את הקמפיינים שלך, אם מאמצי השיווק שלך הניבו פירות עד לפני כמה שבועות, אז תוצאות בינוניות החודש (ואף בחודשיים האחרונים) אסור שיגרמו לך להיכנס לפאניקה. שורה תחתונה: אתה חוזר למזח עם משמעת ברזל, עד שאתה שולף את דג הזהב שלך!

תהיה חכם, תהיה דייג 🙂

………………

עורך דין אדי סובריהנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך?

הרשמ/י עכשיו לקבלת עדכונים במייל על כל פוסט חדש שנפרסם.

ואם כבר, אז למה שלא נהיה "חברים"? :-)

הנה כתובת הפייסבוק האישית שלי: אדי סוברי – פייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 7 הצבעות, ממוצע של : 4.43 מתוך 5 כוכבים
Loading...