בגוגל מאותתים על שינוי: זה מה שהולך להופיע כשתחפשו “עורך דין לגירושין”

תאר לעצמך: בעוד שנתיים מהיום, כשתחפש "עורך דין לענייני גירושין" בגוגל, מיד אחרי שתלחץ על מקש ה-Enter יופיע בפניך מסך חשוך המבליט במרכזו פרסומת אחת של עורך דין, פרסומת שתשתלט על המסך שלך. רגע אחד, זה לא נגמר: לא תוכל להסיר את הפרסומת עד שיעברו לפחות 10 שניות ארוכות (ומעצבנות מאוד)! יש שמועות שהפרסום הזה יעלה 500 שקלים לקליק…

שינויים דרמטיים בגוגל אדוורדס

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הסיפור הזה נשמע לך מופרך? הזוי? לא הגיוני? אל תהיה כל כך בטוח. 

אני עוסק בשיווק עורכי דין ברשת עוד מהימים בהם בגוגל עדיין לא ידעו כיצד הופכים מנוע חיפוש למכונת מזומנים; הקידום הממומן בגוגל (AdWords) היא תוספת מאוחרת (ורווחית) למנוע החיפוש.

וככה, בתחילת הדרך, גוגל הוסיפו לנו בעדינות מספר מודעות פרסומת באגף השמאלי של תוצאות החיפוש; אח"כ הוסיפו קצת יותר ממספר מודעות קטן משמאל… עד שהגיע איזה רגע שבו בגוגל קיבלו ביטחון והעזו להוסיף לנו מעת לעת מודעת פרסומת אחת שהופיעה ברקע צהבהב בהיר מעל תוצאות החיפוש! כן, לא עוד רק מודעות משמאל, כאלה שלא מפריעות יותר מדיי והמופיעות בצורה מאוד מובדלת מהתוצאות האורגניות – הפעם זכינו למודעה ממומנת מעל לתוצאות החיפוש האורגניות. אבל מי זוכר את התקופה הנושנה ההיא… בשנים האחרונות טבעי לנו לחלוטין להיחשף ל-לא פחות משלוש תוצאות ממומנות שמופיעות כמעט על בסיס קבוע מעל תוצאות החיפוש האורגני.

לנשום עמוק – 4 תוצאות ממומנות מעל לתוצאות האורגניות 

אני לא יודע מי מכם שם לב לכך, אבל בחודש האחרון החלו בגוגל לבחון פיילוט שבו בראש תוצאות החיפוש אנחנו נגלה 4 תוצאות ממומנות במקום 3. אני נחשפתי לכך בפועל בתוצאות החיפוש בישראל, וגם קראתי על כך בפרסומים שונים בארץ ובעולם. בקיצור, זה רשמי – בגוגל בוחנים מאוד ברצינות את האופציה להוסיף לנו תוצאה ממומנת נוספת לפני שנגיע לתוצאה הראשונה האורגנית:


ארבע תוצאות ממומנות בראש תוצאות החיפוש
עכשיו תגידו לי אתם: האמנם הגזמתי עם ה"נבואה" שעמה פתחתי את הפוסט ולפיה מסך התוצאות כולו יוחשך לטובת מפרסם פרימיום אחד משמעותי? חברים, בואו נקרא לילד בשמו: בגוגל חושבים על שורת הרווח (שלהם, ושל המפרסמים שלהם) – וברגע שהגולשים מוכנים לקבל את הגזירה ולא "מתייאשים" מגוגל, אז זה מקבל הכשר.

למה ריבוי של תוצאות ממומנות מעל התוצאות האורגניות צריך לעניין אתכם? 

מתייעצים איתי על בסיס שבועי עורכי דין שמתלבטים (בצדק) היכן להשקיע את תקציב הפרסום שלהם. רבים הם עורכי הדין שיש להם אתר משפטי ייצוגי סטנדרטי (ולא מיני פורטל משפטי עם מאות עמודי תוכן) אשר מוצאים את עצמם מבולבלים לחלוטין משלל ההצעות שהם מקבלים מחברות שיווק וממקדמי אתרים בקשר לשיווק המשרד בתוצאות האורגניות ובתוצאות הממומנות בגוגל. 

הפיילוט הניסיוני הזה של גוגל להוסיף תוצאת חיפוש ממומנת נוספת מעל תוצאות החיפוש האורגני היא הזדמנות טובה לעשות לכם שוב מעט סדר. מבחינתי, המגמה הזו של גוגל, המאפשרת לתוצאות הממומנות להביס את התוצאות האורגניות בתחרות אחר תשומת הלב של הגולש, מחייבת לפחות שתי מסקנות אופרטיביות משמעותיות הקשורות עם הקידום של אתר המשרד שלכם באינטרנט:

א. השקיעו בצורה מוגבלת וזהירה בקידום אורגני בגוגל – אני לא מוצא סיבה טובה להשקיע בקידום אורגני של צירוף משפטי תחרותי; בסופו של יום, בתסריט האופטימי (והנדיר), לאחר תהליך יקר וארוך (לפחות שנה) תכבשו את המקום ה-1 האורגני; אלא שאז תתאכזבו לגלות שהפסגה לא גבוהה כל כך –  מעליה הלבישו עליכם עוד ועוד תוצאות שמאפילות על ההישג שלכם (ומקלקלות לכם את החגיגה שלה ציפיתם).
 
אם תרצו, הביטו על הפעולות של גוגל במבט רב שנתי, והפנימו: בגוגל לא מוצאים שום סיבה לבכר את התוצאות האורגניות על פני הממומנות. נקודה! לפיכך, אם אתם מחליטים בכל זאת להשקיע בנוכחות אורגנית בגוגל, הקפידו שזה ייעשה תחת צירופים שאינם תחרותיים במיוחד, ובהיקף נמוך. אתם לא רוצים שההשקעה שלכם תרד לטמיון יחד עם השינוי הבא בגוגל שידחק אתכם עוד יותר למטה.

ב. יש לכם הרבה סיבות טובות לקדם את עצמכם בגוגל אדוורדס – לעומת התוצאות האורגניות, בגוגל מוכנים לעשות כמעט הכל כדי להעניק ללקוחות המפרסמים בגוגל אדוורדס במה אפקטיבית ואטרקטיבית. אם להיות בוטים אז אפשר לומר שבגוגל לא מהססים לגנוב לתוצאות האורגניות את ההצגה, ולאפשר למפרסמים להשיג את מלוא תשומת הלב של המחפשים. הווי אומר – אם החלטתם לפרסם את עצמכם בגוגל, הקידום הממומן בגוגל בהחלט ערוך ומשתנה תדיר לטובתכם, מתוך מטרה להעניק לכם את כל הכלים שיאפשרו לכם להשיג תמורה להשקעה שלכם. 

לסיום – אני זורק את הסמסונג שלי לפח ביום שבגוגל יעשו לנו את מה שעושים לנו ב- MAKO, YNET ואחרים – עם כמות פרסומות שמשתלטות על כל המסך הנייד שלנו, ורק מלסגור אותן אפשר לקבל "נקע" באצבעות של הידיים 🙂

או שלא… סה לה וי.

בהצלחה,

אדי

………………

עורך דין אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 2 הצבעות, ממוצע של : 4.50 מתוך 5 כוכבים
Loading...