האם לאשר לקוחות כחברים בפייסבוק?

אתם גולשים לפייסבוק ומגלים הצעת חברות "אחרת". לא חבר ישן, לא ידיד חדש – לקוח! זה יכול להיות לקוח שרק עתה קלטתם, זה יכול להיות לקוח שהטיפול בו הסתיים וזה גם יכול להיות לקוח שבדיוק אתמול סיימתם להכין אותו לדיון הוכחות. מה עושים? מצרפים לקוחות למעגל החברים שלנו בפייסבוק?

מהן הדילמות שלנו בקשר עם אישור לקוח כחבר בפייסבוק

החשש מהחדירה לפרטיות שלנו – באופן טבעי נרגיש שחברות בפייסבוק יש בה מעין גלישה לפרטיות. אנחנו לא בטוחים שהיינו רוצים לחשוף את הלקוחות שלנו לתמונות משפחתיות שלנו, לעוגה שהכנו לכבוד שבת ואשר צילמנו להתפאר, למילים המרגשות שחלקנו על הקיר שלנו בפייסבוק לנוכח הבן שמתגייס לצבא ועוד. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

החשש מזמינות יתר – אנחנו בלאו הכי זמינים ללקוח בשעות העבודה במשרד; ברוב המקרים ללקוח גם יש את המספר הסלולרי שלנו – מה שאומר שהלקוח יכול להתקשר, לשלוח הודעות וגם להתחבר מולנו דרך אפליקציית whatsapp – אז עכשיו להיות זמינים ללקוחות גם בערוץ הפייסבוק?

אתה לקוח שלי, לא חבר שלי – רוב החברים שלנו בפייסבוק לא קרובים אלינו ברמה האישית, המנטאלית. אם נאמר זאת אחרת, הרי שאת רוב החברים בפייסבוק לא היינו מזמינים אלינו הביתה לארוחת ערב (ביום שישי). ולמרות זאת, הגם שאנחנו מרוחקים באופן יחסי מרוב החברים שלנו בפייסבוק, אנחנו עדיין מרגישים שמדובר במרחב חברות אישי שלא בטוח שהיינו רוצים להכניס אליו גם את הלקוחות שלנו.

היתרונות שבהוספת לקוחות כחברים שלנו בפייסבוק

היתרונות שבהוספת לקוחות כחברים שלנו בפייסבוקשיווק ועוד הפעם שיווק – כשאתם מאשרים ללקוחות שלכם להיות חברים שלכם בפייסבוק, אתם מאפשרים להם להיות חשופים לפעילות המקצועית הענפה שלכם. תארו לעצמכם מה ההשפעה שלכם על החברים בפייסבוק כשאתם מפרסמים סטאטוס בקשר להצלחה שלכם בביהמ"ש, בגישור וכו'. אגב, לא מן הנמנע שגם החברים של הלקוחות שלכם ייחשפו אליכם בעקבות החברות הזו.

דרך מצוינת לשמור על קשר – ברוב המקרים הקשר שלכם עם הלקוחות שלכם מסתכם בגלוית שנה טובה שאתם שולחים בראש השנה. בפייסבוק אתם יכולים בקלות לתחזק קשר אמיתי ורציף: הוסיפו ברכת מזל טוב ליום ההולדת על "הקיר" של הלקוח בפייסבוק, פרגנו לו בתגובת פייסבוק כשהוא מספר משהו חיובי ומרגש, הגיבו על תמונה של הנכד הראשון שנולד לו ועוד. בדרך כזו הלקוח מרגיש שאתם ממשיכים להיות חלק מהחיים שלו ממש. יש ספק שהוא תמיד יזכור להתקשר אליכם כשהוא צריך שוב עורך דין?

ההחלטה אם לאשר לקוח כחבר בפייסבוק חייבת להיות קשורה לאופן שבו בחרתם לנהל את הפייסבוק שלכם

ברגע שאתם מחליטים לעשות שימוש בפייסבוק כדי לקדם את משרד עורכי הדין שלכם אז אין ממש דילמות בקשר לאישור לקוחות כחברים בפייסבוק. סוף סוף, אתם הרי מנהלים את הפרופיל שלכם כדי לייצר נפשות למשרד. תשומת לב מיוחדת צריכה להינתן כשאתם נהנים מהפייסבוק שלכם ברמה האישית ומנהלים את הנוכחות שלכם בצורה שאינה מוקפדת.

תארו לעצמכם שאתם מאשרים לקוח חדש כחבר שלכם בפייסבוק. מסיור קצר בציר הזמן שלכם הוא רואה את כל בגדי הים המינימאליים שלבשתן בקיץ האחרון, מתרשם מהויכוחים הפוליטיים הרדודים שעוררתם ומקנח בהשתלחות חסרת הרסן שלכם כלפי איזו אוכלוסייה שאתם לא אוהבים. שורה תחתונה: אם אינכם מקפידים שהנוכחות שלכם בפייסבוק תהיה מקצועית, אלגנטית, מדודה (וכו'), הרי שאישור לקוחות כחברים בפייסבוק עלול לגרום לכם לנזק תדמיתי שיהיה לכם מאוד קשה לתקן.

יש פתרון ביניים: חסימה מתוחכמת

הידעתם שתוכלו להגדיר באופן ידני שחברים מסוימים בפייסבוק יהיו חשופים רק לפרטים ולסטאטוסים שהגדרתם בתור "ציבוריים"? מדובר ברשימת גישה מוגבלת אותה אתם מנהלים דרך הגדרות חשבון הפייסבוק שלכם, תחת לשונית "חסימה". אגב, החברים שאתם מוסיפים לאותה רשימה לא ידעו מזה (פייסבוק מתחייבת שלא להודיע לחברים שלכם על כך שהוספתם אותם ל"רשימת גישה מוגבלת").

פתרון ביניים כזה מאפשר לכם לאשר הצעות חברות שקיבלתם מלקוחות ועדיין לשמור על רמה גבוהה של פרטיות.

אני מודה לידידי עו"ד תומר בכר ששיתף אותי בקשר לשימוש שהוא עושה באלטרנטיבה הזו (אגב, גם כלפי משתמשים שהם לא לקוחות ואשר הוא מעדיף שלא לחלוק עמם את הסטאטוסים האישיים שלו).

החליטו על המדיניות האישית שלכם בקשר לאישור לקוחות כחברים בפייסבוק

לפני שהתיישבתי לכתוב את הפוסט הזה התקשרתי לכמה קולגות לשאול אותם כיצד הם מתמודדים עם סיטואציה דומה. הדעות היו חלוקות, ישנם עורכי דין שהקו המנחה שלהם הוא שלקוחות לא אמורים להיות חלק מהפייסבוק שלהם; אחרים, דוגמת ידידי עו"ד גיל שחף, הסבירו לי שהמטרה שלהם היא ללוות את הלקוח למשך כל החיים ולכן הם מעוניינים בקשר המאוד מיוחד שפייסבוק מאפשר לקיים עם הלקוחות/חברים. אגב, כמה חברים עמם שוחחתי שיתפו אותי שכבר למעלה מחודשיים ממתינות להם לאישור הצעות חברות ששלחו להם לקוחות… הם עדיין מתלבטים כיצד להתייחס להצעות האלה.

האמת היא שאני לא חושב שיהיה נכון לחתום את הפוסט הזה עם המלצה חד משמעית ברורה. גם אם אתם פעילים בצורה אלגנטית ומכובדת בפייסבוק, זה בהחלט לגיטימי לקבל החלטה שלא לאפשר ללקוחות להצטרף לרשימת החברים שלכם כל עוד אתם לוקחים בחשבון מה אתם מפספסים (לפחות ברמה השיווקית). מה שחשוב לי הוא שתעמידו את השאלה לדיון עצמי ותתנו עליה את הדעת בצורה רצינית. בפעם הראשונה שזה יקרה לכם שוב ולקוח שלכם יציע לכם חברות, יהיה לכם ברור מה המדיניות שלכם ומה עליכם לעשות.

איך התייחסתם עד כה להצעות חברות כאלה? אשמח אם תשתפו אותי ואת הקוראים בתגובות (שאפשר להוסיף למטה).

בחֲבֵרוּת smiley

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.