החל מהיום (21.4.2015), אתרי אינטרנט שאינם מותאמים לסלולרי מפסידים תנועה מגוגל

האם אתר האינטרנט של פירמת עורכי הדין שלך מותאם לסלולר?

ראשית כל – כשאנחנו מדברים על התאמה למובייל אנחנו מתכוונים לכך שהאתר שלך מוצג בצורה ידידותית כשגולשים אליו ממכשיר נייד (סלולרי):

דוגמא לאתר של עו"ד גיא קדם, אתר שמותאם לסלולר:

דוגמא לאתר של משרד עורכי דין שמותאם לסלולר

כמו שאתם רואים, נוח לצפות בתוכן של האתר, נוח לחייג וכו'.

דוגמא לאתר של משרד עורכי דין שאינו מותאם לסלולר:

דוגמא לאתר של משרד עורכי דין שאינו מותאם לסלולר

כאן אתם בקושי מצליחים לזהות את המלל שמופיע באתר של משרד עורכי דין (מכובד מאוד), משום שחוסר ההתאמה שלו לסלולר גורם לאתר "להידחס" לשטח הפנים הקטן יחסית של המכשיר הנייד.

עד היום, תוצאות החיפוש בגוגל לא ייחסו חשיבות מעשית לכך שהאתר שלכם מותאם או שאינו מותאם למובייל. הדבר היחיד שהשתנה היה בנובמבר האחרון (2014), כשבתוצאות החיפוש בסלולר הוצגה למחפשים הערה שאתר מסוים מותאם לסלולרי:

הערה שאתר מסוים מותאם לסלולרי

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

מה עומד להשתנות החל מהיום?

בהתאם להודעה רשמית של גוגל, החל מהיום, תוצאות החיפוש במובייל יתנו עדיפות להצגת אתרים מותאמים לסלולר. במילים אחרות, כשנחפש בסלולרי בגוגל, נמצא קודם כל תוצאות של עמודים ברשת שמותאמים לסלולר.

תסכימו איתי שיש בשינוי הזה באלגוריתם של גוגל היגיון רב; הגולש מחפש משהו בגוגל באמצעות המכשיר הנייד שלו – הרבה יותר נכון ויעיל מבחינתו ליהנות קודם כל מתוכן שמותאם לסלולרי. סוף סוף, הוא הרי גולש באמצעות המכשיר הנייד שלו.

מספר משמעויות לשינויים בתוצאות החיפוש

1. אם השקעתם באתר אינטרנט משפטי המכיל עשרות אם לא מאות עמודי תוכן – הרי שאתם צפויים לירידה דרסטית בכמות המבקרים אצלכם באתר. בעידן שבו אנחנו מתקרבים לכך שכמעט מחצית מהתעבורה ברשת עוברת דרך הסלולרי , אתם עלולים לאבד בקרוב כ-50% מהגולשים הפוטנציאליים.

2. אם עד היום כשחיפשו את השם שלכם בגוגל, התוצאה הראשונה שהופיעה היתה האתר שלכם – אל תתפלאו אם בתקופה הקרובה מי שיחפש את השם שלכם באמצעות מכשיר סלולרי, ימצא בתוצאה הראשונה איזה אינדקס מותאם לסלולרי אליו נרשמתם בעבר.

במילים אחרות: במקום שהגולש ייחשף אל הפירמה שלכם במלוא הדרה באמצעות אתר האינטרנט שלכם, הוא ימצא אתכם בצורה הרבה פחות מועילה ומפוארת באתר (אינדקס) שגם מאפשר לגולש למצוא עורכי דין אחרים בקלות וגם (בדר"כ)  עמוס פרסומות של אחרים.

3. תקראו את המפה – ההחלטה של גוגל לתת עדיפות לתצוגת תוצאות מותאמות למובייל צריכה להיות עבורכם נורה מהבהבת בקשר לאופן שבו בפועל אנחנו צורכים אינטרנט. זה כבר לא בגדר המלצה בלבד, אנחנו כבר עמוק שם – בעידן הסלולרי.

התאימו את עצמכם לעידן הדיגיטלי

נכון, בעבר הלא רחוק עורכי דין רבים עוד התלבטו אם הם בכלל צריכים אתר אינטרנט; והנה תוך פחות מעשור אלפי עורכי דין שהקימו לעצמכם נוכחות ברשת נדרשים היום להתאים את האתר שלהם לסלולר – מה שבהרבה מקרים כרוך הלכה ולמעשה בבנייה כמעט מן היסוד של האתר (על כל המשמעותיות, לרבות הכספיות שיש לכך).

אמת, הקצב שבו מתפתח ו"מנגן" העידן הדיגיטלי אולי לא מתאים למוזיקה השקטה שאנחנו זקוקים לה אחרי שעות העבודה הלא נגמרות והאינטנסיביות שלנו במשרד עורכי הדין שלנו… אבל יחד עם זאת, השורה התחתונה היא חד משמעית: זו בכלל לא התלבטות, אתם חייבים להתאים את האתר שלכם לסלולר אם אתם רוצים נוכחות אפקטיבית ברשת.

קחו אוויר, תנשמו עמוק, ותבדקו כאן אם האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים, אחרי כן תפנו את המתכנת שלכם לכאן כדי שיקרא בדיוק מהן הדרישות של גוגל (ושלכם) מאתר אינטרנט המותאם לנייד שהוא עומד להכין עבורכם.

ועכשיו תודו שאת הפוסט הזה קראתם באמצעות מכשיר סלולרי smiley

בהצלחה,

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.