עורכי דין רבים שואפים לכך שהפעילות בפייסבוק תקדם את המשרד שלהם ואת המוניטין שלו. לשם כך חשוב ללמוד כיצד להתנהל נכון ברשת החברתית. הפוסט מיועד לעורכי הדין מכם שבחרו להצטרף לפייסבוק בראש ובראשונה: מתוך מטרה עסקית.
בפוסט אתייחס לשמונה טעויות שכדאי להימנע מהן במסגרת הפעילות של עורכי דין בפרופיל האישי בפייסבוק (נקדיש רשימה אחרת להתנהלות נכונה בעמוד אוהדים בפייסבוק).
1. דבר בגובה העיניים
צפו בדוגמא הבאה:
הניסוח של הסטטוס מלמד על כותב מוכשר, וככל הנראה גם המאמר משובח, אבל ככה אנחנו לא מדברים ברשת חברתית. לא מפתיע איפוא שהעורך דין שבדוגמא זכה ל- "לייק" אחד, מחבר אחד מתוך למעלה מ-200 חברים בפרופיל. אגב, גם ה"לייק" הזה הגיע מאשתו שתחיה…
2. שמור על רמה אתית המכבדת אותך ואת המקצוע
* מה דעתכם על עורך הדין המנומר? התמונה היתה מעודדת אתכם ליצור עמו קשר? התמונות היו מחזקות את המותג שהוא מנסה לייצר?
3. הקפד על חיסיון עורך דין לקוח, פרטיות הלקוח, והמנע מהפרת צווי איסור פרסום
עורך דין (מאוד מפורסם יש לומר), מאפשר (עדיין) הפרת צו איסור פרסום אצלו על הקיר. הנה דוגמא לתגובה שמופיעה אצלו על הקיר (בעקבות סטטוס שפרסם).
אחד הגולשים מעיר למגיב אחר כי הוא מפר צו איסור פרסום, ואותו גולש שב ומפר את צו איסור פרסום. החמור מכל, עורך הדין בעל הפרופיל לא טורח למחוק את הדיון מהקיר שלו:
4. אל תפקיר את הקיר
הנה דוגמא טובה. צפו כיצד עו"ד אפי אהרונוב מגיב לסטטוס שהוא מייצר ומנהל שיח עם המגיבים (לא צילמתי את כל עץ התגובות).
חשוב היה לי להציג את הדוגמא הזו כדי להדגים כיצד עו"ד אהרונוב נמנע מלהגיב ב"לייק" לאלה שהוא לא מזדהה עם עמדתם. יחד עם זאת, הוא לא "מפקיר" את הגולשים המתייחסים לדבריו, ומגיב בצורה עניינית – אם כי בהסתייגות.
5. יהללך זר ולא פיך
הנה דוגמא לעורך דין שבחר לכתוב על הקיר של פייסבוק את ההודעה הפרסומית הבאה.
* מה דעתכם? האם מדובר בפרסומת אפקטיבית? מישהו לדעתכם יתקשר אליו בעקבות הסטטוס הזה?
6. תהיה חבר – אח"כ עורך דין
פייסבוק היא רשת חברתית, ובמסגרת הפעילות בפרופיל שלך – אתה קודם כל "יצור חברתי" ורק אח"כ איש מקצוע. אגב, חפשו וגלו שמעט (יחסית) פרופילים של דוקטורים/פרופסורים מציגים את התואר שלהם בצמוד לשם שלהם בפרופיל בפייסבוק. זה לא צריך להפתיע אתכם, החברים בפייסבוק לא מחפשים אנשי מקצוע בפייסבוק, הם מחפשים משהו חברתי, קליל, משחרר.
מכל מקום, בעוד שרבים הם עורכי הדין שנרשמו לפייסבוק בציון תוארם המקצועי, אני רואה שהמגמה לא נעצרה בציון התואר "עורך דין". כיום ניתן למצוא עורכי דין בפייסבוק שככה נראה השם שלהם:
לטעמי מדובר בטעות קלאסית. פעילות ברשת החברתית תחת שם שמזכיר תוצאת חיפוש בגוגל, או תוצאת חיפוש באינדקס עורכי דין אינה מפרגנת, מקדמת או ממתגת נכון את עורך הדין. להיפך, היא מעידה על חוסר הבנה של המדיה החברתית במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע מרחיקה "חברים פוטנציאלים" מלהתקשר בקשרי ידידות/חברות בפייסבוק.
7. הקפידו על יצירת שיחה כשאתם משתפים תכנים
8. ולסיום: אין בעיה שאתם אוהבים לשחק, אבל תחשבו על מקום טוב יותר
נראה לי שהעובדה שעורך הדין הזה השיג 94,028 נקודות בבאבלס לא תביא למשרד שלו את הלקוח הבא… משעשע זה בטוח 🙂
יש לכם טיפים נוספים? המלצות נוספות? אשמח אם תשתפו אותנו בתגובות שבתחתית הפוסט.
………………
הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק.
איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.