שמונה טעויות שכדאי לעורכי דין להימנע מהן בפייסבוק

שמונה טעויות שכדאי לעורכי דין להימנע מהן בפייסבוקעורכי דין רבים שואפים לכך שהפעילות בפייסבוק תקדם את המשרד שלהם ואת המוניטין שלו. לשם כך חשוב ללמוד כיצד להתנהל נכון ברשת החברתית. הפוסט מיועד לעורכי הדין מכם שבחרו להצטרף לפייסבוק בראש ובראשונה: מתוך מטרה עסקית.

בפוסט אתייחס לשמונה טעויות שכדאי להימנע מהן במסגרת הפעילות של עורכי דין בפרופיל האישי בפייסבוק (נקדיש רשימה אחרת להתנהלות נכונה בעמוד אוהדים בפייסבוק). 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

 

1. דבר בגובה העיניים

אל תדבר כמו עורך דין! רוב החברים שלך בפרופיל האישי שלך בפייסבוק הם לא משפטנים (בדר"כ), והם מצפים לשיחה קלילה, נוחה – בגובה העיניים.

צפו בדוגמא הבאה:

 דבר בגובה העיניים

הניסוח של הסטטוס מלמד על כותב מוכשר, וככל הנראה גם המאמר משובח, אבל ככה אנחנו לא מדברים ברשת חברתית. לא מפתיע איפוא שהעורך דין שבדוגמא זכה ל- "לייק" אחד, מחבר אחד מתוך למעלה מ-200 חברים בפרופיל. אגב, גם ה"לייק" הזה הגיע מאשתו שתחיה…

 

2. שמור על רמה אתית המכבדת אותך ואת המקצוע

אל תפרסם תמונות של מסיבת הרווקים מליל אמש, אל תפרסם תמונה שלך שותה אלכוהול באיזה בר תל אביבי, שלא לומר תמונה שלך אוחז בהגה ביד ימין ובכוס וודקה ביד שמאל (בעוד הנך עורך דין העוסק בדיני תעבורה…). מומלץ גם להימנע מתמונות המציגות את גופך היפה או את החיבוקים החמים שלך עם בת/בן הזוג. זה לא מכובד ולא תואם את הנוכחות המקצועית שאתה מבקש לייצר בפייסבוק.

 שמור על רמה אתית שמכבדת אותך

* מה דעתכם על עורך הדין המנומר? התמונה היתה מעודדת אתכם ליצור עמו קשר? התמונות היו מחזקות את המותג שהוא מנסה לייצר?

 

3. הקפד על חיסיון עורך דין לקוח, פרטיות הלקוח, והמנע מהפרת צווי איסור פרסום

הימנע מפרסום וחשיפת פרטים אודות הליכים שאתה מנהל, אודות לקוחותיך, ובוודאי הימנע מהפרת צווי איסור פרסום. הדברים בתוקף גם ככל שאחרים מפרים צווי איסור פרסום במסגרת התגובות שלהם על הקיר שלך בפייסבוק. אתה אחראי למחוק את התגובות האלה ולכבד את החלטת בית המשפט.

עורך דין (מאוד מפורסם יש לומר), מאפשר (עדיין) הפרת צו איסור פרסום אצלו על הקיר. הנה דוגמא לתגובה שמופיעה אצלו על הקיר (בעקבות סטטוס שפרסם).

אחד הגולשים מעיר למגיב אחר כי הוא מפר צו איסור פרסום, ואותו גולש שב ומפר את צו איסור פרסום. החמור מכל, עורך הדין בעל הפרופיל לא טורח למחוק את הדיון מהקיר שלו:

 הקפד שלא להפר צו איסור פרסום

 

4. אל תפקיר את הקיר

אם פרסמת סטטוס מסוים, שאלה לדיון, תמונה מסקרנת וכו', ואנשים הגיבו והתעניינו בכך, הקפד להיות מעורב, להגיב ולפרגן. הנכונות של אנשים להיות מעורבים בדברים שאתה כותב כרוכה גם במחויבות שלך להתייחס לדברים שהם אומרים אצלך על הקיר.

הנה דוגמא טובה. צפו כיצד עו"ד אפי אהרונוב מגיב לסטטוס שהוא מייצר ומנהל שיח עם המגיבים (לא צילמתי את כל עץ התגובות).  

התייחס לתגובות של גולשים על הקיר שלך

חשוב היה לי להציג את הדוגמא הזו כדי להדגים כיצד עו"ד אהרונוב נמנע מלהגיב ב"לייק" לאלה שהוא לא מזדהה עם עמדתם. יחד עם זאת, הוא לא "מפקיר" את הגולשים המתייחסים לדבריו, ומגיב בצורה עניינית – אם כי בהסתייגות.

 

5. יהללך זר ולא פיך

הרשת החברתית לא נועדה לדחיסת תכנים שיווקיים שמספרים על המשרד שלך ומהללים אותו. בפייסבוק אתה יוצר קשר אנושי/חברי עם מכריך, עם לקוחותיך. פרגון עצמי בדר"כ לא זוכה למעורבות הגולשים, ולעיתים מצטייר כניסיון פרסומי פתטי.

הנה דוגמא לעורך דין שבחר לכתוב על הקיר של פייסבוק את ההודעה הפרסומית הבאה.  

יהללך זר ולא פיך

* מה דעתכם? האם מדובר בפרסומת אפקטיבית? מישהו לדעתכם יתקשר אליו בעקבות הסטטוס הזה?

 

6. תהיה חבר – אח"כ עורך דין

כבר כתבתי בעבר כי לדעתי אין מקום להוסיף לשם הפרופיל שלך את התואר "עורך דין" (ראו בפוסט שכתבתי: כללי עשה ולא תעשה בפייסבוק, בכותרת משנה שם "באיזה שם לבחור" ).

פייסבוק היא רשת חברתית, ובמסגרת הפעילות בפרופיל שלך – אתה קודם כל "יצור חברתי" ורק אח"כ איש מקצוע. אגב, חפשו וגלו שמעט (יחסית) פרופילים של דוקטורים/פרופסורים מציגים את התואר שלהם בצמוד לשם שלהם בפרופיל בפייסבוק. זה לא צריך להפתיע אתכם, החברים בפייסבוק לא מחפשים אנשי מקצוע בפייסבוק, הם מחפשים משהו חברתי, קליל, משחרר.

מכל מקום, בעוד שרבים הם עורכי הדין שנרשמו לפייסבוק בציון תוארם המקצועי, אני רואה שהמגמה לא נעצרה בציון התואר "עורך דין". כיום ניתן למצוא עורכי דין בפייסבוק שככה נראה השם שלהם:

בחירת שם לא מוצלחת בפייסבוק

לטעמי מדובר בטעות קלאסית. פעילות ברשת החברתית תחת שם שמזכיר תוצאת חיפוש בגוגל, או תוצאת חיפוש באינדקס עורכי דין אינה מפרגנת, מקדמת או ממתגת נכון את עורך הדין. להיפך, היא מעידה על חוסר הבנה של המדיה החברתית במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע מרחיקה "חברים פוטנציאלים" מלהתקשר בקשרי ידידות/חברות בפייסבוק.

 

7. הקפידו על יצירת שיחה כשאתם משתפים תכנים

כשאתם מפרסמים קישור או תמונה – מעניינים ככל שיהיו – הוסיפו כמה מילים משלכם כדי להסביר מדוע ביקשתם לחלוק את המידע עם החברים שלכם. ואם כבר, אז תעוררו ותעודדו שיחה באמצעות התגובה וההערה המילולית שלכם; בדיוק בשביל זה אתם והחברים שלכם שם.

 

הנה דוגמא לעורך דין עם 300 חברים, ששיתף נושא כאוב ואקטואלי, בלי לספר מדוע. הוא זכה ל"לייק" אחד לרפואה, ולתגובה אחת; שלא במפתיע, גם לתגובה הבודדה הוא לא התייחס (טעות שסקרנו בסעיף 4).

הקפידו על יצירת שיחה כשאתם מפרסמים משהו

 

8. ולסיום: אין בעיה שאתם אוהבים לשחק, אבל תחשבו על מקום טוב יותר

אין סוף למשחקים הדיגיטליים שעידן המחשב הביא עמו, וגם לפייסבוק האופציה החביבה של משחקים נכנסה, ושבתה רבים. רק מה לדעתך הלקוחות שלך חושבים שאתה עושה במשרד שלך, כשהם מגלים שככה נראה הפייסבוק שלך:
מה אתם אומרים על עורך דין כזה? כדאי לשחק איתו או לשכור את שירותיו

נראה לי שהעובדה שעורך הדין הזה השיג 94,028 נקודות בבאבלס לא תביא למשרד שלו את הלקוח הבא… משעשע זה בטוח 🙂

יש לכם טיפים נוספים? המלצות נוספות? אשמח אם תשתפו אותנו בתגובות שבתחתית הפוסט.

…………………

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...