איך עורך דין יכול להשיג 1000 לייקים לכל סטטוס?

גם אתם יכולים לקבל 1000 לייקיםעורכת דין אחת שפגשתי בשבוע שעבר סיפרה לי שהיא נהנית מאוד לעקוב אחריי בפייסבוק (כיף לשמוע :-)), אך כשלעצמה היא משתדלת שלא לפרסם בפייסבוק האישי שלה שום דבר כמעט (מקצועי או חברי). "למה?" שאלתי אותה. והתשובה היתה:

"כי החברים שלי בפייסבוק לא יודעים לפרגן לי…".

היא נתנה לי יופי של רעיון לפוסט שאתם קוראים עכשיו. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

יצירת אטראקציה עם חברים בפייסבוק

ידידיי, הרשת החברתית – כשמה כן היא: חברתית. היכולת שלנו ליצור עניין ולעורר מעורבות בדברים שאנחנו כותבים תלויה בראש ובראשונה ביכולת שלנו להיות חברותיים (לשם שינוי?). אבל לא רק; גם אתם תוכלו להשיג לייקים רבים לכל סטטוס, ומעורבות אמיתית בפייסבוק שלכם – אם תעקבו אחרי כמה כללים חשובים שארכז עבורכם בהמשך.

facebookfriends

.לפני שנצלול לעומק הדברים, עלינו להפנים שההצלחה שלנו בפייסבוק כרוכה ביכולת שלנו לגרום לאינטראקציה של החברים שלנו עם הדברים שאנחנו מפרסמים. אני מדבר על האינטראקציה הציבורית בפייסבוק, זו שבאה לידי ביטוי ב"לייק" או בהוספת "תגובה".

אולי לא שמתם לב לכך, אבל כשאתם נכנסים ל"דף הבית" שלכם בפייסבוק, אתם נחשפים קודם כל לעדכונים חדשים אשר זכו למעורבות גדולה ביותר. נתון זה לא צריך להפתיע אתכם; ההצלחה האמיתית של רשת החברתית היא ביכולתה לגרום לתפוצה ויראלית מהירה של העדכונים "החמים ביותר" של הפעילים בה. שורה תחתונה: החשיבות של יצירת מעורבות היא קריטית לכל עורך דין מכם שמפעיל את הפייסבוק שלו כדי לייצר נפשות למשרד עורכי הדין שלו; שאם לא כן – הסטטוסים שתפרסמו יופיעו "לעיניכם בלבד"…

7 כללים שיביאו לכם 1000 לייקים…

1. תהיו נחמדים ותפרגנופרגנו בלייק

אחד הדברים הנפלאים שמקרבים בין בני אדם – היא היכולת שלהם לפרגן אחד לשני. עשו לעצמכם הרגל, ובכל פעם שסטאטוס של אחד החברים שלכם הוא נחמד או מעניין "תנו לו לייק". הלייק הזה יחזור אליכם…

יחד עם זאת, שימו לב: לא אחת הפרגון שלכם מופיע גם בפני החברים שלכם: קרי, פייסבוק מעדכן את החברים שלכם ש"נתתם לייק" ל… (בוודאי נתקלתם בהודעה כזו גם אצלכם בדף הבית, נכון להיום בקובייה השמאלית תתקלו רבות בעדכון מסוג זה:

הלייקים שאתם מחלקים מופיעים אצל החברים שלכם

לכן הקפידו שה"לייק" שלכם לא יהיה "אוטומאטי", אך העניקו אותו בנדיבות למי שמגיע לו, וככל שהפרגון הזה לא יביך אתכם בפני חבריכם! [לא הייתם רוצים שיראו שפרגנתם לתמונה חשופה של החברה היפה שמרגישה צורך בחורף לעדכן את כל החברים בפייסבוק שלה על הביקיני החדש שהיא קנתה לקיץ, נכון?].

2. תהיו מעורבים ותגיבו

אל תצפו למעורבות אצלכם אם אתם אינכם מעורבים בשיח שאחרים יצרו. לפיכך, צפו בעדכונים של החברים שלכם, ובחרו לכם מידי יום להגיב ב"תגובה" לפחות לחמישה חברים (ויותר). אלה שתהיו מעורבים בעדכונים שלהם "לא יישארו חייבים", ובסופו של דבר יגמלו לכם במעורבות הדדית.

*ההערה הקודמת תקפה גם כאן: שימו לב על מה אתם מגיבים ומה אתם כותבים. צאו מנקודת הנחה שהכל חשוף, הכל לציטוט, ו"הכל" הזה – הוא שיוצר את הדמות שלכם ברשת.הימנעו מביקורת

3. הימנעו מהשמעת ביקורתהימנעו מהשמעת ביקורת

כשאתם מעורבים בשיח בפייסבוק, עשו כל מאמץ להימנע מהשמעת ביקורת. להפך, הקפידו להשמיע את דעתכם ב"קול נעים", מאוזן ומפרגן. ואם ממש בוער לכם להעיר – שלחו מייל אישי דרך המייל הפנימי בפייסבוק; זה הרבה יותר נחמד וחברי.

4. נהלו רשימות מעקב

פייסבוק מאפשר לכם לעקוב אחרי העדכונים של האנשים החשובים לכם ביותר. האנשים החשובים יכולים להיות החברים שלכם, המשפחה שלכם ועוד. מה שאני מציע לכם הוא לבחור את האנשים שחשוב לכם שיהיו מעורבים בפרסומים שלכם (עורכי דין למשל יכולים להיות מושא חשוב למעקב, בוודאי עורכי דין פעילים ברשת, שיכולים לספר עליכם לכולם) – ועקבו אחריהם מתוך מטרה להיות מעורבים בשיח שהם מעוררים. סופו של דבר, ככה תובילו את הפעילים האלה לפרגן גם לכם, וזה יהיה שווה לכם המון!

הנה דוגמא לחלק מהרשימות שאני מנהל (עמודת הרשימות מופיעה בחלק הימני של דף הבית שלכם בפייסבוק).

נהלו רשימות בפייסבוק

5. פרסמו סטאטוסים חברתיים-נחמדים

סטטוסים חברתייםזכרו: האווירה בפייסבוק אמורה להיות קלילה ונעימה. אל תכניסו את האווירה של המשרד שלכם לפייסבוק שלכם – הכניסו את החברותי שבכם לפייסבוק. החברים שלכם בפייסבוק מצפים ממקום חברתי למשהו חברתי. תהיו כאלה.

במילים אחרות: אל תצפו למעורבות של החברים שלכם ככל שתפרסמו סטטוסים "כבדים", תמונות משעממות או סרטונים חסרי טעם.

6. פנו אל מכנה משותף גדול

כדי לזכות למעורבות רבה נסו לפנות למכנה משותף הגדול ביותר של החברים שלכם בפייסבוק – כאנשים (כטיפוסים חברתיים). אם תדברו על מעמדו של בית המשפט העליון, ככל הנראה 95% מהחברים שלכם יהססו אם להשתתף בשיח שפתחתם; אם תדברו על נושא שמעניין רק גברים – >> הרי שאת כל הנשים שבחבורה הוצאתם אל מחוץ למשחק וכו'.

דברו על אהבה, צלמו מאכל אהוב, פרסמו סרטון מצחיק – וצפו ל"מבול" של לייקים 🙂

7. הקפידו על מינון נכון של פרסומים מקצועיים

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנחנו עלולים לעשות שעה שאת הנוכחות שלנו בפייסבוק אנחנו מייצרים כדי לקדם את עצמנו ברמה המקצועית, היא לפרסם במינון גבוה פרסומים מקצועיים הנוגעים להצלחות המשרד שלנו, למאמר חדש שפרסמנו, לעובד חדש שקלטנו או לאתר האינטרנט שבנינו וכו'.

זכרו, נכון שעליכם לבחור את השיר המקצועי שלכם בפייסבוק (כפי שכבר כתבתי בפוסט: "מהו השיר שלכם בפייסבוק"), אך עליכם לשיר אותו על פי המקצב של פייסבוק כרשת חברתית; וכפי שכבר כתבתי שם: אני ממליץ על מינון של פרסום אחד מקצועי לכל ארבעה פרסומים (לא מקצועיים).

לא חייבים לעשות לכם לייק

סוף דבר עמיתיי עורכי הדין, הפנמה של ההמלצות שכתבתי יהפכו אתכם לכאלה שפועלים נכון יותר ברשת החברתית, גם אם לא תזכו ל-1000 לייקים על כל ציוץ שלכם ברשת. אתם יכולים להיות בטוחים שפועל יוצא של פעילות נכונה בפייסבוק יביאו בטווח הארוך גם לעלייה מתמדת במעורבות שתהיה לאחרים בדברים שיש לכם לומר.

יחד עם זאת, גם כשתקפידו על ה"כללים" שכתבתי, וגם כשתעברו את מחסום ה"2000 חברים", אל תתאכזבו כשהפרסומים המקצועיים שלכם לא יזכו למעורבות משמעותית. אני משוכנע שכמות הלייקים שאקבל אחרי פרסום הפוסט הזה לא תהיה דומה למעורבות שקיבלתי כשסיפרתי לחבריי בפייסבוק שהתחתנתי, שתפסתי דג לוקוס במשקל 2 ק"ג בנמל יפו, או כשצילמתי זריחה מהממת בסידני עלי.

זו דרכה של רשת חברתית. היא ברמה הבסיסית ביותר – חברתית. רק אח"כ עסקית. לפיכך, הפרסומים המקצועיים שלכם, ככל שיהיו עקביים, ושלובים בפעילות חברתית נעימה – יגרמו לסובבים אתכם ברשת החברתית לדעת מי אתם, ומה משלח ידכם. כשהם יצטרכו אתכם, או כשהחברים שלהם יצטרכו עורך דין כמותכם, הם לא יהססו ויפנו אליכם; די לנו בכך.

*טיפ (ששווה 1000 לייקים) לסיום

אחרי שתתחילו ליישם חלק מהכללים שכתבתי, תגלו שרמת המעורבות בדברים שאתם כותבים עולה. הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור הוא שכעת, אחרי שמתחילים להתייחס אליכם – אינכם יכולים להתעלם מהמשתתפים בשיחה שיצרתם! עליכם להניח שאלה שהגיבו לכם מצפים להתייחסותכם, ולפיכך חשוב מאוד שתפרגנו ותתייחסו לכל מי שהגיב והוסיף תגובה לפרסומים שלכם.

כיצד? הגיבו לתגובות של החברים שלכם באמצעות הצבעת "לייק" על מה שהם כתבו, אם תרצו הגיבו ב"תגובה" (אגב, "תגובה" יכולה להיות מפלט מצוין כשאינכם מחבבים או מזדהים עם מה שנכתב, ולכן אתם מעדיפים שלא ללחוץ על ה"לייק" שבתחתית תגובתו), ובלבד: שכל מי שהיה מעורב ממש בשיח שיצרתם יזכה להתייחסותכם. זו מחווה מינימאלית שעליכם לאמץ, כדי לומר "תודה שהשתתפת" וכן כדי לעודד את כל אלה שהחליטו להיות שותפים לשיח שיזמתם, לעשות כן גם בעתיד.

אז מי מכם הולך להיות הראשון שזוכה ל-1000 לייקים? בכל מקרה אני אשמח לקדם אתכם לעבר היעד הזה, ולתת לכם את ה"לייק" שלי!

העיקר שתצליחו ברשת.

…………………

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 הצבעות, ממוצע של : 4.00 מתוך 5 כוכבים
Loading...