האם עורכי דין צריכים עמוד אוהדים בפייסבוק?

פיטר דרוקר, גורו לענייני ניהול אמר פעם "אין דבר פחות ערך מביצוע יעיל של דבר שלא היה צריך לבצע כלל". תחשבו על זה לרגע וחייכו לעצמכם עד כמה חכם המשפט הזה. ולענייננו, אם אתם עורכי דין ופתחתם למשרד עורכי הדין שלכם עמוד אוהדים בפייסבוק, המשפט הזה נכתב בדיוק בשבילכם… 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

עמוד אוהדים בפייסבוק בשונה מפרופיל בפייסבוק

כבר כתבתי לא מעט בבלוג על החשיבות של הצטרפותכם לפעילות בפייסבוק. יחד עם זאת, בכל הפוסטים שקראתם אצלי עד כה, התייחסתי לפעילות בפייסבוק במסגרת של פרופיל אישי ולא במסגרת של דף אוהדים.

כבר כתבו טובים ממני רשימות נפרדות וממצות בקשר להבדלים שבין עמוד אוהדים לבין פרופיל אישי; אציין כאן בקצרה כי פרופיל אישי הוא העמוד האישי בפייסבוק, של כל אחד מהאנשים (ולא חברות או ארגונים) המרכיבים את הרשת החברתית. מטבע הדברים הפרופיל האישי בדר"כ נושא תמונה אישית, עדכונים אישיים, קצת על המשפחה וכו'.

להבדיל מהפרופיל האישי (שהוא אישי ו"אנושי") דף האוהדים מאפשר לבעלי עסקים, חברות, אתרי אינטרנט ועוד לשווק את מרכולתם בפייסבוק כמו גם ליצור שיח עם החברים-האוהדים שלהם מהרשת החברתית. לעמוד האוהדים מצטרפים על פי רוב בעלי פרופילים אישיים באמצעות כפתור ה"לייק" המפורסם. הצטרפות לעמוד אוהדים מאפשרת לאוהדים לצפות בעדכונים של אותו בעל עסק ולהשתתף בשיחה המתרחשת על הקיר של אותו בעל עסק.

שימו לב, יש דמיון רב בין העיצוב של הפרופיל האישי ולבין עמוד אוהדים בפייסבוק, אך יש להבדיל ביניהם. צפו בדוגמא הבאה, בה צילמתי עבורכם את החלק העליון של עמוד האוהדים של אתר הפורומים המשפטיים ומתחתיו החלק העליון של הפרופיל האישי שלי בפייסבוק.

זהו את ההבדלים בין עמוד אוהדים מול עמוד פרופיל אישי בפייסבוק

* טיפ: כשבראש העמוד ישנו ציון ל"סימוני אהבתי" (לייק) – סימן שאתם בעמוד אוהדים ולא בפרופיל אישי (לו אפשר "להציע חברות").

מה שטוב לעסקים אחרים (בפייסבוק) לא בהכרח טוב לעורכי דין

שתי דוגמאות:

אפשר להבין מדוע מפיקי תוכנית האח הגדול (למשל) מפעילים עמוד אוהדים בפייסבוק; כל העניין שמגלה הציבור בתוכנית ממשיך בשיחה על הקיר של עמוד האוהדים שלהם. באותה מידה מערכת אתר YNET ממשיכה שיחה בעמוד האוהדים שלה בנוגע לאייטמים "חמים" שפורסמו באתר שלהם.

מעורבות גולשים מרשימה בקיר האוהדים של אתר ויינט

החשוב: עמודי האוהדים האלה אהובים על עשרות אלפי גולשים וברוב המקרים גם מייצרים עניין ממשי – עניין שמוביל למעורבות אמיתית של הגולשים בשיח שמיוצר שם (על הקיר). כשאנחנו מדברים על מעורבות, הכוונה לכך שהגולשים לא רק מצביעים ב"לייק" על הסטטוסים, אלא גם מביעים עמדה בתגובות על הסטטוסים שבעלי העמודים האלה מייצרים.

למה שמישהו יעקוב אחרי עמוד אוהדים של משרד עורכי דין?

השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא: מה ניתן לעדכן בעמוד אוהדים של משרד עורכי דין? אני יכול לחשוב על סטטוסים שעוסקים בהצלחות של המשרד בבית המשפט, אולי שאלה לדיון בקשר להחלטה תמוהה של שופט, או ניסיון מעניין לעורר שיחה "משפטית-אזרחית", למשל על חוק תעבורתי "מעצבן".

מי רוצה כפכפים כמו שיש לסבתאאמת, לא משנה כמה יצירתי יהיה הסטטוס "המשפטי" שתנסחו, אני יכול להבטיח לכם שהכפכפים הישנים של הסבתא שלי יעניינו את הגולשים בפייסבוק יותר מכל סטטוס משפטי שתנסחו (אני רציני לחלוטין!). זה אולי מתסכל, מקומם ואווילי – אבל בזירה חברתית, עמוד אוהדים של משרד עורכי דין הוא עמוד שמעורר רחמים במקרה הטוב. לעומת זאת, עמודים (כמו גם סטטוסים) מטופשים, "מקושקשים", ורודים או רדודים – זוכים לתהילה ברשת החברתית.

קשה לכם להסכים איתי? חישבו מהן תוכניות הטלוויזיה שזכו השנה לרייטינג הכי גבוה? אני בטוח שתוכלו להסכים עימי שחלק גדול מהן רדוד בצורה מבהילה. אז למה כולם בכל זאת רואים ומדברים על זה? תהיה התשובה אשר תהיה, המסר ברור.

*הערה: עמוד אוהדים של משרד עורכי דין להבדיל מעמוד אוהדים משפטי

בעוד שעמוד אוהדים של משרד עורכי דין אינו אפקטיבי, הרי שעמוד אוהדים משפטי כללי – יכול להיות מצוין וראוי. קחו למשל את עמוד האוהדים של ועד מחוז ת"א והמרכז המייצר באופן קבוע שיח יוצא מן הכלל עם עורכי הדין חברי המחוז. בשונה מעמוד אוהדים מאולץ של של משרד עורכי דין, הרי שכאן מדובר בעמוד אוהדים משפטי ששייך לוועד המחוז, אשר יש לתכנים שלו חשיבות ומשמעות אמיתית בקרב עשרות אלפי עורכי דין. כפי שתוכלו לראות, למעלה מ-3000 חברים בפייסבוק הצטרפו ב"לייק":עמוד האוהדים של ועד מחוז תל אביב

בדומה לכך ניתן להתייחס לעמוד האוהדים של ראש ועד מחוז ת"א והמרכז, עו"ד אפי נוה, שמוביל מהפכה בגישתו האוהדת לפעילות של עורכי דין באינטרנט וברשתות חברתיות. כך ניתן לראות כיצד בעמוד האוהדים מוצלח במיוחד מייצר עו"ד נוה שיחה עם ציבור רחב של פעילים בפייסבוק. את ההצלחה הזו יהיה לכם מאוד קשה לשחזר עם עמוד אוהדים של משרד עורכי דין; בכל זאת, לא דומה משרד עורכי דין לנבחר ציבור שעומד בראש המחוז המשמעותי ביותר בלשכת עורכי הדין.

המלצה: תוכלו ללמוד מהשיח שמייצר עו"ד נוה בעמוד האוהדים שלו כמה זמן ותשומת הלב יש להשקיע כדי שהעמוד יהיה כל כך מוצלח. בנוסף, נצלו את ההתבוננות בעמוד כדי ללמוד כיצד לנהל את עמוד הפרופיל שלכם בפייסבוק.

עוד סיבות בגללן לא כדאי לכם להקים עמוד אוהדים למשרד שלכם

1. השיח והמעורבות שתייצרו יהיה נמוך ולא יצדיק את ההשקעה הרבה בתפעול העמוד.

2. אתם רוצים להשקיע את זמנכם היקר בפרסום אמיתי – אפקטיבי.

3. אי אפשר לעשות עליכם רושם עם כמות "לייקים" משמעותית, אך חסרת ערך שעמוד אוהדים יכול לקבל.

4. עמוד אוהדים צריך לתחזק ברמה היום יומית – יש לכם זמן פנוי לכך? קחו בחשבון שעמוד אוהדים שאין בו פעילות עדכנית אינו מצדיק את קיומו.

5. עמוד אוהדים אינו הדרך הנכונה לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם. תזכירו ללקוחות שלכם על קיומכם בדרך אישית אחרת, שתעודד אותם להתרגש ממה שיש לכם לומר.

6. מי רוצה להשתתף בשיח משפטי ברשת חברתית? תחשבו על זה, אנשים חוששים לדבר על דברים שהם לא מבינים בהם (ורוב החברים שלכם אינם עורכי דין). אתם באמת מצפים שהסבתא שלכם (שהצטרפה לעמוד האוהדים שלכם (כי ביקשתם)) תאמר מה דעתה לנוכח הדיון שניסיתם לפתוח אודות האוביטר המקומם שבפסק הדין האחרון שקראתם?

השקיעו בפרופיל האישי שלכם בפייסבוק לא בעמוד האוהדיםהשקיעו בעמוד הפרופיל שלכם בפייסבוק

השקיעו בעמוד הפרופיל שלכם בפייסבוקבעוד שעמוד האוהדים של משרד עורכי דין הוא אחד ממוצרי השיווק הכי פחות מוצלחים עבור עורכי דין – הרי שתפעול עמוד פרופיל אישי בפייסבוק יכול להיות משתלם ויעיל. אנשים ברשת החברתית מתעניינים באנשים, וישמחו להתעניין בכם ובמה שיש לכם לומר ולשתף.

כל עורכי הדין הישראלים שאני עוקב אחריהם בפייסבוק ואשר מייצרים בעמוד הפרופיל שלהם שיחה ומעורבות יוצאת מן הכלל לא הצליחו לשחזר את ההצלחה הזו בעמוד האוהדים שהם הקימו. המאמץ שלהם ראוי להערכה אמנם, אך מיותר.

במקום להתעסק בעמוד אוהדים – השקיעו זמנכם ולמדו מעורכי הדין המובילים בפייסבוק כדי להפעיל נוכחות אישית מצוינת בפרופיל שלכם. אל תתפתו להקשיב לעצות מפוקפקות של משווקי פייסבוק למיניהם המנסים לשכנע אתכם שעמוד אוהדים הוא הדבר הבא שעליכם להסתער עליו.

אם אתם רוצים עוד כמה חיזוקים קראו את הפוסט הנפלא של ידידתי ורד חורי, מומחית בשיווק ברשת: 9 שאלות שצריך לשאול לפני שרצים לפתוח דף עסקי בפייסבוק. רוצים עוד? קראו את הפוסט Law Firm Facebook Pages Are Lame, מהבלוג Lawerist.com ממנו שאבתי השראה רבה לכתיבת הפוסט הזה.

שורה תחתונה: עמוד אוהדים הוא לא האפיק הפרסומי שהייתי ממליץ לכם לבחור בו ככלי לשיווק משרד עורכי הדין שלכם. התמקדו בפרסום בעל ערך והשקיעו את זמנכם רק במקום שמייצר עבורכם ערך מוסף גדול ואמיתי. סוף סוף, בשביל זה אתם קוראים את הבלוג הזה, לא?

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.