האם כדאי לעורכי דין לפרסם באתרי מאמרים אחרי העדכון האחרון של גוגל?

books2השאלה המרכזית בה נעסוק בפוסט הנוכחי היא: האם על עורכי דין להמשיך ולפרסם מאמרים באתרי מאמרים, לאחר שגוגל שידרגה את מנוע החיפוש והשליכה מראש תוצאות החיפוש מאות אלפי מאמרים שפורסמו באתרי מאמרים חינמיים? 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

עדכונים בגוגל

ובכן, הגיע הזמן לעדכונים בגוגל – כשהעדכון האחרון בגוגל, זה אשר שבוצע לפני כמה ימים וזכה לשם: Google Farmer Update – יצא לעולם במטרה לנקות את הרשת מעשרות דפי ספאם וזבל שמקורם בעיקר ב"חוות מאמרים", שהופכות מהר מאוד לחוות של מאמרי זבל. 

העדכון הזה של גוגל העלים אתרים רבים מראש תוצאות החיפוש, והנפגעים העיקריים הם בעיקר פלטפורמות חינמיות להעלאה של תוכן! (שימו לב לרשימת האתרים שהתרסקו במיקומים בגוגל על פי פרסום של חברת Sistrix). 

התמודדות עם זבל ברשת

dreamstime_19421382garbegesmallהפלטפורמות החינמיות בעולם הובילו לכך שרבים זיבלו את הרשת במאמרים לא איכותיים (ופעמים רבות מאמרים משוכפלים שמופיעים במקומות רבים) – שמטרתם היתה לקדם אתרים אחרים בלבד! תוצאות "זבל" הופכות את "גוגל" למנוע לא אחראי – ומכאן הדאגה של גוגל לסנן אתרים כאלה. שנבין, חלק מחוות המאמרים האלה זכה לצפיות של מיליוני גולשים בחודש…

לדוגמא: רק לא מזמן  טקראנץ' שיבחו את כמות ההכנסות של Articlebase, אחד מאתרי המאמרים הפופולאריים בעולם, שהכנסותיו עומדות על כ-500 אלף דולר בחודש, כשבחברה עובדים רק 11 איש. אך על פי המדד של Sistrix נראה כי חשיפת האתר ירדה בכ-94% בגלל צניחה מאסיבית בדירוגים [הקרדיט בפסקה זו שייך לפבל, בבלוג קידום האתרים הנפלא שלו].

בארץ לעומת זאת, העדכון הזה של גוגל טרם השפיע. אחד הדברים המעניינים יהיה לבחון מה יקרה לאתרי המאמרים הגדולים בישראל, כמו reader.co.il או articles.co.il לדוגמא, אחרי שהעדכון הזה יחול גם כאן. מהכרות שלי עם הגורמים המנהלים חלק מהאתרים האלה, אני בהחלט יכול להעיד על נכונות ומאמץ לטייב את החומר העולה שם. יחד עם זאת, לא אחת אפשר למצוא מאמרים חסרי כל תוכן וערך מוסף ממשי גם באתרים אלה, קחו למשל את המאמר הבא: שכותרתו בעברית קלוקלת (מסיבות הידועות למקדמי אתרים) מלמדת על תוכנו:  דרושים הייטק (כן, זה שם המאמר…). [ספרו לי כמה השכלתם מקריאת המאמר…].

משמעות פרסום מאמרים באתרי מאמרים חינמיים

שורה תחתונה: כל מי שמפרסם מאמרים באתרי מאמרים חינמיים, בארץ ובעולם, עשוי להסתכן בטווח הארוך בכך שהמאמרים שלו יקבלו חשיפה מינורית ביותר, שכן לנוכח העדכון החדש של גוגל, חוות מאמרים כאלה עשויות לקבל דירוג שלא יחשוף את המאמרים האלה במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש. כמובן, חובה לסייג ולומר שגם כעת לא כל אתרי המאמרים בעולם חוו פגיעה קשה, מה שאומר שאתרי מאמרים שיקפידו לסנן תכנים ו"להקשיב" לגוגל – ימשיכו להיות אטקרטיבים.

המלצה אישית – בנימה אישית

logo-lawforumsבנימה אישית יותר – כמנהל אתר הפורומים המשפטיים, אני שמח על המדיניות הנוקשה שהנהגנו בכל הקשור למאמרים באתר:

1. רק מאמרים מקצועיים.

2. רק מאמרים איכותיים.

3. 85% מאמרים שמפורסמים – מפורסמים בלעדית רק באתר הפורומים המשפטיים.

אציין כי לעיתים הסכמנו לפרסום מאמרים באופן בלעדי לתקופה של 60 יום. אני סבור שלנוכח העדכונים האחרונים בגוגל, אנחנו נקשיח את המדיניות שלנו בקשר לפרסום מאמרים, וכשלא נקבל התחייבות לפרסום בלעדי קבוע, נסרב לפרסם אצלנו את המאמרים.

לסיום, אנחנו באתר הפורומים המשפטיים נמשיך להיות מעודכנים בקשר למגמות העולמיות, ונהיה עד כמה שאפשר מתואמים מבחינה טכנולוגית ומבחינה תפישתית עם הגישה שתוביל בסופו של דבר את הרשת. מחויבות זו הינה חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו. אני מזמין אתכם לאמץ גישה דומה.

כאן המקום להזמין את עורכי הדין לשלוח מערכת אתר הפורומים המשפטיים מאמרים איכותיים שלכם לפרסום בלעדי ואיכותי אצלנו: "> info@lawforums.co.il.

…………………

 אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...