כמה חברים עורך דין צריך בפייסבוק?

את מי אתם בוחרים כחברים בפייסבוקגם אתם מייחלים ליום שבו כמות החברים שלכם בפייסבוק תעלה על 1000, או על 2000… ? גם אתם מתפעלים מאלה שכבר "אספו" להם 4000 חברים ויותר? אז זהו, שכדאי שתחשבו טוב לפני שאתם מסירים את הכובע. בפייסבוק, כמו בחיים כנראה, השאלה היא מי הם החברים שלך, ולא כמה יש לך. בואו נעשה לכם קצת "סדר בחברים"…

אחרי שכבר למדנו כאן איך עושים את הצעד הראשון בפייסבוק, וגם אחרי שהחלטתם מהו "שיר הנושא" שלכם בפייסבוק – הגיע הזמן להתחיל לפעול. אלא שלפעול בפייסבוק [במסגרת הפרופיל האישי שלכם] זה גם (ואולי בעיקר) אינטראקציה עם אנשים. במילים אחרות: אם אין לכם חברים בפייסבוק – אז אתם לא ממש שם…

ובכן, דומה שהנטייה הטבעית שלנו היא להתרשם ממספרים גבוהים. מי שיש לו אלפי חברים בפייסבוק נתפס בעינינו כחשוב יותר, או כ"מקובל" יותר; מי שיש לו מעט חברים, עשוי להיתפס כטירון, כפחות חברותי, אולי כמי שמנהל שיח מאוד אינטימי עם מסגרת קטנה של משפחה קרובה וחברים, וכו'. למעשה, ההנחות האלה לא צריכות לעניין אותנו במיוחד.

כעורכי דין, אם החלטתם להירשם בפייסבוק כדי לקדם בעיקר נוכחות מקצועית אישית – אז אני מציע להתנתק במובן מה מהפרשנויות האלה, ולתת ליעדים ולמטרות שלנו לעצב עבורנו גם את המסגרת הנכונה "מבחינה חברית" בפייסבוק.

בספרו "התשובה", ג'ון אסארף נותן דוגמא מאלפת של בחור-יזם שהכשיל את העסק שלו בהשקעה יוצאת דופן בלקוחות חד פעמיים (כאלה שקונים פעם אחת, וזהו), במקום לחפש ולהשקיע רק ברכישת לקוחות המייצרים הכנסה קבועה לעסק, ולאורך זמן רב. אם אינני טועה דובר שם על עסק בתחום הדפוס, שטבע בים ההזמנות של הלקוחות הקטנים, שהזמינו בהיקף נמוך (ולעיתים נדירות חזרו) – במקום להשקיע בגיוס חברות גדולות שזקוקות למוצרי דפוס בהיקף נרחב, ובאופן קבוע.

כמו במקרה של היזם שבדוגמא, גם אתם כעורכי דין בפייסבוק עשויים ליפול בקלות למלכודת ולנסות ולגייס בצורה לא מבוקרת כמה שיותר חברים לפרופיל. במקרה כזה תהיו מאוד דומים לאותו יזם: ולא תראו ברכה אמיתית, אלא רק עמל… 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

אישור חברים ללא הבחנה לא יביא לך את הלקוח הבא!

ידידיי עורכי הדין, במסגרת הפרופיל האישי שלכם, אתם יכולים להיות חברים של עד – 5000 איש. הכמות הזו מזערית ביחס לרמת החשיפה הנדרשת, כדי שהנוכחות שלכם תייצר לכם לקוחות בפועל.facebookfriends

בנוסף, אם כווווווווווווווולם יהיו חברים שלכם בפייסבוק, ככה גם תהיה הרמה של התגובות על הסטאטוסים שתפרסמו, ככה גם תהיה רמת המעורבות הכללית בתכנים שתייצרו. במילים אחרות: אל תצפו לפתח דיון על פסק דין עקרוני במקרקעין, אם 90% מהחברים שלכם הם בני נוער או אוהדים של קבוצת הכדורסל שלכם; ומצד שני אל תתפלאו אם תזכו לתגובות רדודות (שלא לומר מבישות) של "חברים" שהייתם מוותרים בשמחה על השתתפותם בשיח שאתם מיצרים.

לפיכך: מוטב תשקיעו מאמץ אמיתי בגיוס חברים שבאמת יכולים לקדם את הנוכחות האישית שלכם ברשת, ודרכם תוכלו להגיע, בין היתר, גם אל הלקוחות הבאים שלכם.

זכרו – בפייסבוק, כמות החברים בפרופיל מוגבלת ל-5000 חברים. אמנם בתחילת הדרך נראה לכם שהדרך עוד רחוקה… אבל עורכי דין שיתחילו היום בבניית פרופיל מקצועי ויתמידו לתחזק ולקדם אותו, יגלו מהר מאוד שכשאין מדיניות ברורה בנוגע לשאלה "מי הם החברים שלך בפייסבוק" –הפרופיל מתמלא בחברים (עד 0 מקום), ו/או לא משרת את המטרות שלשמן יצאנו לדרך.

בואו נלמד איפוא, מי הם החברים המומלצים של עורך דין ברשת.

המעגל הקרוב – אישור חברות מיידי

בדר"כ המשפחה והחברים מצפים מכם להסכים "להצעות החברות" שלהם. לאלה אני קורא: חברים במעגל הקרוב. אותם מוטב לאשר… [אתם לא באמת רוצים להסתבך עם חמתכם שגילתה בשנים האחרונות שפייסבוק יכול לשעשע שעות רבות בפנסיה…]

היתרונות ברמה העסקית: 
*הם תמיד יפרגנו לכם.
*הם תמיד בצד שלכם.
*לא יהיה קשה לקבל מהם "לייק".
*[עוד יתרון: חסר למי שינסה “לעקוץ” אתכם בפייסבוק, הם ייעלבו בשמכם… וישיבו כמו שהייתם רוצים].

הערה:

יש לשער שאם אתם אנשים ממוצעים, הנוכחות של המשפחה/החברים/המכרים – לא תתפוס יותר מ-200 חברים בפרופיל שלכם; זה בהחלט לא נורא; יישאר לכם מספיק מקום ל"שאר 4800 החברים".

חברויות מומלצות – עורכי דין וחברים למקצוע

אמנם יש למעלה מ-40,000 עורכי דין פעילים, אך אל חשש. גם אם תוסיפו היום (3.8.2011) את כל עורכי הדין בפייסבוק, לא תגיעו ל-1000 חברים להערכתי.

היתרונות בעורכי דין כחברים שלכם בפייסבוק:

*ההכרות של קולגות עם הנוכחות המקצועית שלכם תמתג אתכם כמומחים בתחומכם.

*הגדלת מעגל שיתופי הפעולה הפוטנציאליים.

*למידה הדדית – כיצד עורכי דין אחרים פועלים ברשת לצד למידה מקצועית הקשורה עם תכני הפרסום.

הערה:

לא מומלץ להוסיף כל עורך דין לרשימת החברים שלכם. הדבר הראשון שהייתי ממליץ לכם לעשות הוא לבדוק כמה דברים חשובים לפני שאתם מאשרים חברות (או שולחים אחת) לעורך דין (לפי סדר חשיבות):


1. מתי הוא פרסם לאחרונה משהו ב"קיר" שלו? (קרי, האם הוא באמת פעיל בפייסבוק).

2. מה הוא מפרסם בדר"כ (אופי פרסום לעיתים עשוי להרחיק אתכם מחברויות).

3. מיהם החברים של אותו עורך דין?

4. האם יש לכם חברים משותפים? (מיהם?)

5. מה כמות החברים של אותו עורך דין.

חברויות מומלצות – פעילים מובילים ברשת, מובילי דעה

הפעילות בפייסבוק גם היא סוג של מומחיות ומיומנות נרכשת. ישנם מספר לא מבוטל של פעילים ברשת (לא בהכרח עורכי דין) שלא רק שיש להם כמות חברים מרשימה – הם גם זוכים לפעילות ומעורבות מאסיבית של החברים בנושאים שעולים שם לדיון. ראו למשל את הפרופיל של אליאב אלאלוף, כשכל סטטוס שהוא מייצר זוכה למספר תלת ספרתי של לייקים ושל תגובות. הציצו בפרופיל של תומר בכר, שהוא גם עורך דין וגם פעיל ברשת.

נוכל לסקור מספר יתרונות בהשגת חברויות עם פעילים כאלה:

1. היכולת ללמוד כיצד מעוררים שיחה ברשת – ממובילי שיחה.

2. הזדמנות להיות מעורב בשיחה שיש בה לעיתים מאות פעילים – הנוכחות שלכם ביניהם מחזקת את המותג שלכם.

חברויות מומלצות – פעילים 'כבדים' בפייסבוק

תגלו שישנם לא מעט אנשים בפייסבוק שכמות החברים שלהם לא בהכרח מרשימה, גם כמות ה"שידורים" על הקיר שלהם אינה מעוררת השראה. לעומת זאת, המעורבות שלהם בשיחה ברשת היא יוצאת דופן. אלה יכולים להיות פעילים קבועים שמגיבים על פרופיל של מוביל דעה (כנסו וראו שהמגיבים על הפרופיל של אליאב אלאלוף (שציינתי קודם) – הם ברוב המקרים מגיבים-פעילים-חוזרים), על עמוד אוהבים מסוים, בקבוצה כזו או אחרת בפייסבוק ועוד.

היתרון בחברות עם פעילים אלה חבוי בכך שאם תעניינו אותם מספיק, תזכו תמיד לתגובות שלהם, ליחס שלהם, למעורבות שלהם אצלכם על הקיר.

שימו לב: ככל שהדברים שתכתבו יזכו למעורבות גבוהה יותר – ככה הם יקבלו חשיפה גבוהה יותר ברשת (זו המתמטיקה על פיה פייסבוק "מחליט" לחשוף אתכם בפני אחרים).

חברויות מומלצות – פרופילים של מקצוענים סביב תחום התמחותך

בפייסבוק כולם נמצאים: הלקוח הבא שלך, הקולגה, המורה הטוב ביותר שלך ועוד. אל תהסס לחפש ברשת החברתית את אלה שיכולים לקדם אותך מקצועית, את אלה שיכולים להחליט שבחברה שלהם צריכים יועץ משפטי אחד – והוא אתה או את…

לפיכך, בדוק מי יושב בחדר הישיבות אליו אתה שואף להגיע, וחפש אותו בפייסבוק. חפש היכן הוא פעיל, על איזה פרופילים הוא נוטה להגיב, באילו קבוצות הוא משתתף – והצטרף לשיחה עמו. השלב הבא יהיה ליצור עמו קשר אפרופו פעילותך ופעילותו ברשת, והקרקע מוכנה לקראת הצעד הבא: הכרות ופגישה OFFLINE…

לסיום – אל תשכחו להיות 'חברים – חברותיים'

סיכומם של דברים: החברים שלכם בפייסבוק – הם הם שיעשו את הנוכחות שלכם לאטרקטיבית ויעילה עבורכם. הכמות לפיכך – אינה מצביעה על איכות. אין משמעות ל-1000 חברים, גם לא ל-4000, כל עוד אלה לא נבחרו לאחר מחשבה ומתוך תכלית. במילים אחרות, עורך דין עם 300 חברים יכול להיות יעיל הרבה יותר, מעורך דין עם אלפי חברים "מיותרים"…

סוף סוף, אם תבחרו מי יהיו החברים שלכם בצורה מושכלת, ותוודאו שמי שחשוף לתכנים שלכם הוא מי שאתם מגדירים ככזה שיכול לקדם אתכם מקצועית – התוצאות לא יאחרו לבוא.

שני הגיגים לסיום:

עם הכבוד הרב לרצוננו כעורכי דין לייצר נוכחות מקצועית מרשימה ברשת, אל לנו לשכוח שאנחנו פועלים בפייסבוק בתוך רשת חברתית. רשת חברתית כשמה כן היא: חברתית. סוד ההצלחה הוא בראש ובראשונה ביכולת שלנו להיות חברותיים ונעימים.

1. בקשת חברות: ראוי שתיעשה בנועם רב ובשילוב של מסר מילולי שתשלחו יחד עם הבקשה.

2. אישור בקשת חברות שקיבלתם ואישרתם גם היא מן הראוי שתזכה ליחס וקבלת פנים אלגנטית במשפט "ברוכים המצטרפים לחבריי בפייסבוק" או "לכבוד הוא לי שהצעת לי חברות" וכן הלאה.

3. סירוב להצעת חברות, גם אם מעמידה אתכם במצב לא הכי נעים, מן הראוי שילווה במייל תודה מנומס למי שטרח וחשב שכדאי להיות "חברים" שלכם.

והגיג אחרון לסיום: בעיני רוחי לא ירחק היום שבו הקהילה המשפטית של ישראל תייצר שיח ערני ותוסס בין מאות עורכי דין – על נושאים משפטיים, על נושאים שעל הפרק, על נושאים הקשורים בנו (כקהילה) ועוד.

כשנתחיל שיח מגוון שכזה, יצפו בנו מאות אלפי גולשים שאינם משפטנים, ויתרשמו לטובה מקהילה מקצועית, איכפתית ומגוונת. מן הראוי שנהיה שם כבר כעת, חלוצים – מקצוענים – ברשת.

אדי סובריאז אל תהססו, ותקפצו למים. אם תצטרכו את העזרה שלי – אני כאן בשבילכם. אשמח להיות שותף להרהורים שלכם, להתלבטויות ולהחלטות. אתם מוזמנים להזמין אותי להיות חברים שלכם בפייסבוק, הנה הפייסבוק האישי שלי: אדי סוברי – פייסבוק.

___

בשבועות הקרובים אשתדל לפרסם עוד על עורכי דין בפייסבוק. אני מתכוון לכתוב על יצירת פרופיל אטרקטיבי גם ברמת הנראות שלו, באיזה תמונות לבחור, איך לערוך את עמוד המידע וכו'. בנתיים, אם מעניין אתכם לקרוא עוד על עורכי דין ופייסבוק, אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר: כללי עשה לא תעשה בפייסבוק.

רוצים להיות ראשונים להתעדכן בפוסטים חדשים באתר? הירשמו לרשימת התפוצה  בראש העמוד משמאל.

שלכם,

אדי סוברי

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...