לא יאומן: זה הסיפור של עורך הדין שלא משקיע כסף וקולט כל יום לקוח חדש מפייסבוק

"אני מתכוון לחלוק איתך את הסוד שלי, אבל יש לי תנאי אחד", ככה נפתחה שיחת הטלפון הראשונה שלי עם עורך דין שעד לפני שנה היה לגמרי אנונימי. ביום רביעי שעבר הוא פרסם תמונה עוצרת נשימה של השקת משרד עורכי הדין אולי היפה בארץ, בקומה ה-28 של אחד המגדלים הכי חדשים בתל אביב. ההצלחה רודפת אחריו – אין דרך אחרת לתאר את הנסיקה המטאורית של המשרד שהוא הקים בעשר אצבעות רק לפני 3 שנים. מכל מקום, ולמרות שתהיתי ביני לבין עצמי עד כמה רצינׂות כוונותיו לחלוק עימי את "הסוד" שלו, הסכמתי לכל תנאי…

עכשיו נעצור.

עם יד על הלב – מעניין אותך לקרוא את ההמשך?

למה?

מהי הסקרנות הזו שמושכת אותנו להתחבר, לראות, להתרגש, להציץ – ובמקרה הזה – להצלחה של קולגה שלנו?

ובכן, זה בכלל לא קשור להבטחה שבכותרת ("לא יאומן! זה הסיפור של…"), הסוד האמיתי טמון בלספר סיפור!

החץ שפוגע: לספר סיפור בפייסבוק

כאיש שיווק שעוסק גם בניהול נוכחות מקצועית של עורכי דין בפייסבוק, אני נחשף מידי יום לעשרות רבות של סטטוסים משפטיים מגוונים: עורכי דין שמבצעים צ'ק-אין בבית משפט, שמעדכנים על פסק דין מוצלח, שמקשרים למאמר שכתבו, שמצטלמים עם לקוח, עם עציץ, עם פרחים, עם מכתב תודה, ליד המרצדס, על האופנוע… ויש עוד (הרבה). אני רואה בכל הסטטוסים האלה שיקוף של מאמץ מבורך של חבריי עורכי הדין לשווק, לפרסם ולקדם את המשרד שלהם.

אך בין כל התכנים שעורכי הדין מפרסמים ישנו סטטוס אחד – שעולה על כולם. סטטוס שכולו מלל שנוגע; סטטוס שלמרות שהוא ארוך (יחסית) – הוא לא מרתיע, להפך – הוא זוכה למעורבות רבה יותר; סטטוס שמייצר קשב, סוחף, מרגש ומשפיע. זה הסוד: 'סטטוס סיפור'.

סטטוס סיפור בפייסבוק

תודו, נכון שלא הייתם מפספסים לקרוא את כל ה-'סטטוס סיפור' הנהדר של חברתי עו"ד רות דיין וולפנר:

ונראה אתכם מצליחים להתעלם מה-'סטטוס סיפור' הזה, של חברתי עו"ד ליטל יעקובוביץ-דראי:

הסיפור – כלי אסטרטגי להשפעה בפייסבוק

כשאתם מספרים סיפור אתם מקבלים הזדמנות לשדר ברשת גם את מי שאתם באמת; את האופן שבו אתם תופסים את המקצוע שלכם כעורכי דין, את התפקיד שלכם בחוויה שהלקוח עובר תוך כדי ההליך המשפטי, את תפיסות העולם שלכם, את הערכים שמנחים אתכם ועוד.

תארו לעצמכם מה מרגיש אותו גולש שקורא לקראת סוף הסיפור שלכם על רוח הלחימה שהיתה בכם (כעורכי דין פליליים, למשל), כשנאבקתם בביהמ"ש על חפותו של הלקוח שלכם; על איך שהתכוננתם (וחששתם) לקראת הדיון, מה היה בפועל, איך הפתעתם את אחד העדים ואיך המהלך המשפטי התקדם להצלחה שרק אתם חתומים עליה.

כשמספרים את זה נכון, אותנטי, מרגש ואמיתי – סיפור לעולם יעשה עבורכם יותר ובעוצמה שקשה לשכוח. כל תמונה או סיסמא שיווקית (זולה) מחווירים לעומת הכוח שמחולל סיפור.

התחילו לספר סיפורים

נכון, צריך לדעת איך לספר סיפור. אבל כעורכי דין (שהכתיבה היא בד"כ אומנותם), גם אם לא תעברו השתלמות מיוחדת בכתיבת סיפורים, אני בטוח שתצליחו לספר סיפור שירגש ויחבר. אל תפחדו לנסות.

בפעם הבאה שאתם מבקשים לשתף את העוקבים אחריכם בהצלחות שלכם, בחוויות שלכם או סתם בחיי היום יום במשרד עורכי הדין שלכם – קבלו על עצמכם "לשדר" את זה במתכונת של סיפור. ספרו בגובה העיניים ורק את האמת, תחשפו את התחושות, הלבטים והמחשבות שלכם. נסו, אני מבטיח לכם שזה יצליח.

אתם תגלו שיש ל-'סטטוס סיפור' את הקסם להבליט ולהעצים אתכם הרבה יותר, בכוחו גם לחבר אליכם, להשפיע, למתג אתכם כמומחים בתחומכם וכן, בסופו של יום – גם להוביל עוד לקוחות חדשים לרצות להיפגש ולהפוך ללקוחות שלכם.

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.