עו”ד, אם אני אשאל קולגה שלך, מה הוא יספר לי עליך?

כמה פעמים זה קרה לך שלקוח פוטנציאלי התקשר אליך. השיחה ביניכם היתה מצוינת. הוא הבטיח לחזור אליך במהירות, אבל אז… פשוט התאדה ונעלם? כדי להחזיר אותו למסלול הפוטנציאלי יצאת מגדרך והעזת (למורת רוחו של אדון אגו) לשלוח לו הודעת ווטסאפ שזכתה להתעלמות מוחלטת… שאלת את עצמך למה זה קרה? אני רוצה להציע לך את אחת התשובות שחשוב שתכיר. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הקולגות שלכם מכירים אתכם?

שיחת טלפון אחת שניהלתי בחודש האחרון היא שגרמה לי לכתוב את הפוסט הזה ולהבין כמה שהוא חשוב להצלחה בשיווק משרד עורכי הדין שלכם. ובכן, סיפור שהיה כך היה… עורכת דין נהדרת (שזכיתי והיא גם לקוחה שלי) ביקשה ממני להתקשר לגולש שלפני יום העברתי לה לטיפול ואשר לדעתה הוא מתלבט בנוגע לשירות המשפטי שהיא הציעה לו; היא ביקשה ממני לברר מה גורם לו להתמהמה ולא לעשות את הצעד המתבקש "ולסגור אצלה". מדובר בגולש שהשאיר פרטים באתר אינטרנט אשר עוסק בתחום התעבורה ורצה להתייעץ עם עורך דין בנוגע להעמדתו לדין בגין נהיגה בשכרות.

התקשרתי אל אותו גולש לאחר שאני יודע שהוא כבר שוחח עם אותה עורכת דין, והצגתי את עצמי כבעלים של אותו אתר אינטרנט "הרוצה לוודא שהגולשים מקבלים שירות מצוין מעורכי הדין המייעצים". התברר לי שהגולש אומנם התרשם מאוד מהשיחה עם אותה עורכת דין, אבל הוא ניהל שיחות עם עוד כמה עורכי דין (יש לו כמה חברים עורכי דין ואפילו עורך דין אחד וותיק שהוא בן משפחה שלו) – ולדאבונו אף אחד מהם לא הכיר אותה! הוא התחיל לשאול אותי על שמות ידועים יותר שסיפרו לו עליהם (שמות מוכרים אם כי לא בהכרח מהשמות הכי בולטים בתחום) ואמר לי שבכל מקרה המליצו לו מאוד להיזהר מעורכי דין אנונימיים; מי יודע מהי רמת הכישורים שלהם אם אף אחד מהקולגות שלהם (העוסקים באותו תחום משפטי) לא מכיר אותם…

מאמצי השיווק שלכם חייבים לקחת בחשבון גם את הקולגות שלכם

נעזוב את המשך השיחה שניהלתי עם אותו גולש ואת שיחת החיזוק שעשיתי למוניטין של אותה עורכת דין (מה שלא ממש עזר לי בסופו של דבר), מה שחשוב לי שתרוויחו מהסיפור הזה הוא את המסר שהוא מקפל בתוכו ואשר יש לו חשיבות עמוקה לשיווק מוצלח של משרד עורכי הדין שלכם.

הרשו לי לשאול אתכם כמה שאלות שיהדהדו ויחדדו את המסר: האם במסגרת מאמצי השיווק שלכם אתם דואגים גם לבסס לעצמכם מעמד של מומחים בתחומכם בקרב הקולגות שלכם? מתי בפעם האחרונה נכחתם (שלא לומר השתתפתם בפועל באיזה פאנל או הרצאה) בכנס מקצועי הקשור לתחום שלכם ומטעם לשכת עורכי הדין? האם פרסמתם אי פעם תוכן ברשת שהמטרה שלו היתה להעשיר את החברים שלכם למקצוע ולחלוק עמם מהידע והניסיון שלכם? האם אתם מכבדים את החברים שלכם למקצוע (בביהמ"ש, בחילופי המכתבים, בתגובות ברשת החברתית…)? האם שאלתם את עצמכם פעם האם הפרסום שלכם ברשת גורם לקולגות שלכם לחוש שלא בנוח כלפיכם (וכן, אני מדבר על הפרסום שלכם אשר מטרתו לגייס עבורכם לקוחות חדשים ואשר עבורו אתם מוכנים לחצות את כל הקווים האדומים הקשורים עם אתיקה וסגנון…)? 

[*זו עובדה: לקוחות יעדיפו עו”ד שהם רואים בסרטון וידאו מקצועי! אל תפספס/י את יום הצילומים הקרוב שלנו >>]

השורה התחתונה חייבת להיות ברורה לכולנו וחד משמעית: אם השיווק שלכם מתעלם מהמוניטין שלכם בקרב הקולגות שלכם – תהיו בטוחים שאתם מפסידים! אתם שואלים אותי, אל תנסו להיצמד לדוגמא שנתתי בתחילת הפוסט – שם מדובר במקרה האופטימי שבו אותו לקוח פוטנציאלי בסה"כ מֵבִין מהקולגות שלכם שאתם לא מהבולטים בתחומכם. אני רוצה שתתארו לעצמכם מה קורה כשהבירור של הלקוח הפוטנציאלי שלכם זוכה חלילה להמלצה שלילית ומפחידה עליכם (!) אין ספק, באותו הרגע הפסדתם לקוח שלא ידעתם ולא תדעו על קיומו בכלל…

עשו מאמצי שיווק אמיתיים בכדי לחזק את המוניטין שלכם בקרב הקולגות שלכם

אם הצלחתי לעורר אתכם למחשבה נוספת, הרווחתי את שלי. אבל אתם אל תסיימו את הקריאה בהרהור רגעי סביב החשיבות שישנה ליחס שלכם לקולגות שלכם. נכון, אם תהיו זהירים מספיק בכבוד החברים שלכם, הם קרוב לוודאי לא "ילכלכו" עליכם ולא ישחיתו במתכוון את הסיכויים שלכם לקלוט לקוחות פוטנציאליים שעברו דרכם. אבל כאן לא חבוי המטמון – המדד שלכם להצלחה צריך להתחשב ביכולת של מאמצי השיווק שלכם לגרום לקולגות שלכם לפרגן לכם, לשבח אתכם ולספר על ההערכה כלפיכם כל אימת ששמכם מוזכר בנוכחותם; את זה לא תרוויחו רק מיחס חברי מנומס (שלטעמי הוא בסיסי ואלמנטרי).

עליכם לחשוב ברצינות אילו מאמצי שיווק אמיתיים אתם מתכוונים להשקיע באופן עקבי כדי לחזק את המוניטין שלכם בקרב הקולגות שלכם; הנה מספר טיפים אשר מניסיוני יעשו לכם את העבודה הזו:

  • בקשו מאיש הפרסום שלכם לכוון את אותה ההצלחה המרשימה שלכם בבית המשפט העליון כך שתופיע בפייסבוק דווקא בפני עורכי דין ולא רק בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם; 
  • מה דעתכם להתנדב ולהרצות מעת לעת במפגשי העשרה של עורכי דין מטעם לשכת עורכי הדין או מטעם גופים אחרים (ולא חסר כאלה); 
  • הפיקו סרטון/כתבו מאמר מקצועי ובו תוכן שממוען דווקא לעורכי דין והמבקש לחלוק עמם תובנות שיעזרו להם להצליח;
  • שלחו ניוזלטר מקצועי חודשי/דו שבועי המבקש לעדכן את הקולגות שלכם על חידושים כאלה ואחרים בתחומכם;
  • הקפידו לפרגן ברשת החברתית לקולגות שלכם בלייק, בתגובה תומכת, בהתלהבות אמיתית מהצלחה שלהם (הם לא ישכחו לכם את זה);

אני יכול להבטיח לכם שהשקעה שיווקית שלוקחת בחשבון את הקולגות שלכם, תניב עבורכם לא פחות מההשקעה בשיווק שמטרתו לגייס לקוחות חדשים. העניקו את החשיבות הנכונה למאמצי השיווק האלה כדי שתזכו לקלוט את הלקוחות הפוטנציאליים אשר פוגשים את הקולגות שלכם כל הזמן ומתעניינים איתם גם לגביכם. לכו תדעו, אולי הלקוח שלא חזר אליכם, שואל ממש עכשיו את אחד הקולגות שלכם מה דעתו עליכם; רק הפעם תדאגו שיהיו לו הרבה מילים טובות להגיד עליכם.

בהצלחה, אדי 

………………

עורך דין אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

 

אם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 9 הצבעות, ממוצע של : 4.33 מתוך 5 כוכבים
Loading...