שיווק חכם בתקופת הקורונה – 2 טיפים במיוחד לעורכי דין

משבר הקורונה התקדם לעברנו במהירות. בתי המשפט עברו לפעול במתכונת מצומצמת ואחרי אישור התקנות לשעת חירום והקריאה החד-משמעית להישאר בבית – יותר ויותר משרדים מדווחים על "אפס" פגישות ואין ספור ביטולי פגישות. פלא שחבריי עורכי הדין מרגישים שהאדמה רועדת?

טיפ 1: זה הזמן הנכון לדלל את הקמפיינים המשפטיים

כדי להסביר למה אני מתכוון כשאני מדבר על ניהול קמפיינים משפטיים, אני מציע שתדמיינו מודעות ברשת שהכותרת שלהם היא בסגנון:

נפצעת בתאונת דרכים? – צור קשר!

נתפסת נוהג בשכרות? פנה אליי וקבל ייעוץ!

הסתבכת בחובות? אל תתייאש, יש מה לעשות!

במילים פשוטות, אלה קמפיינים מקוונים שמטרתם העיקרית היא למשוך לקוחות פוטנציאליים ליצור קשר.

כידוע לכם, אני עומד בראש חברה שמנהלת עשרות רבות של קמפיינים משפטיים (ובכל תחומי המשפט). המלצתי לרוב הלקוחות שלי כבר ביום א' שעבר (15.3.2020) ומיד לאחר ההנחיה על איסור התקהלות של למעלה מ-10 אנשים וסגירת כל מקומות הבילוי, לשקול לצמצם ובמקרים מסוימים אף להקפיא את הפרסום שמטרתו לייצר פניות חדשות (לידים). מה הטעם בניהול קמפיין שבסופו של יום אי אפשר לממש מלוא את הפוטנציאל שלו?

רוב הלקוחות שלי קיבלו את ההמלצה שלי, אם לא באותו היום, בימים שלאחר מכן. בנוסף, כמי שעוקב באופן יום יומי אחר הפעילות המשפטית-שיווקית ברשת – אין לי ספק כי רוב עורכי הדין שפרסמו ברשת באינטנסיביות, הפחיתו באופן משמעותי את היקף הפרסום שלהם.

ההמלצה שלי: דללו את הקמפיינים המשפטיים שלכם, הפחיתו את התקציב ב-50 אחוזים לפחות ובחנו את האפקטיביות של הקמפיינים האלה על בסיס שבועי. אם אתם מגלים שמדובר במאמץ שיווקי שאינו משתלם מספיק – הפסיקו אותו בלי להרגיש שאתם מפספסים משהו.

טיפ 2: משבר הקורונה הוא הזדמנות נדירה לחזק את המוניטין של המשרד וליהנות מחשיפת שיא ברשתות החברתיות

בעוד שהאפקטיביות של הקמפיינים המשפטיים בירידה חדה, החיים שוקקים (מאוד) ברשת, ובכך מייצרים עבורנו הזדמנות פז לחזק ולטפח את המוניטין של המשרד שלנו.

היום יותר מתמיד – כל הלקוחות שלכם נמצאים ברשת וכמעט כל הזמן! אנחנו לא צריכים תוצאות של מחקרים סטטיסטיים, זה ברור: בימי הבידוד האלה, הגולש הישראלי הממוצע מבלה הרבה הרבה (יותר) שעות בפייסבוק ובאינסטגרם (ובטיק-טוק, ובטוויטר, ובלינקדאין ואחרים. אבל ההמלצות שלי כאן יתמקדו ברשתות החברתיות הפופולריות והאפקטיביות ביותר לרוב עורכי הדין: פייסבוק ואינסטגרם).

מעבר לכך, אני נתקל בשבועיים האחרונים בסטטוסים ותגובות של חברים ומכרים שלי אשר מעולם לא היו פעילים ברשת; מוכר גם לכם, נכון?

הגבירו בעוצמה את הנוכחות שלכם ברשת החברתית

זה לא הזמן "להשתבלל" ולהוריד ראש "עד יעבור זעם". להפך, זה בדיוק ה-Money Time  שלנו לבלוט ברשת, להעצים את הפירמה שלנו ולחזק את המוניטין שלנו.

אני מאוד מקווה שיש לכם עמוד עסקי בפייסבוק ופרופיל מקצועי באינסטגרם. ואם אין לכם, אף פעם לא מאוחר. על כל פנים, כל מי שהשקיע בחכמה בשנים האחרונות ביצירת נוכחות מקצועית ברשת החברתית: זה העיתוי הכי נכון לנצל ולמנף אותה!

הנה כמה רעיונות שהצליחו לנו במיוחד בעמודים העסקיים שאנחנו מנהלים עבור לקוחות הפרימיום שלנו בפייסבוק:

  • פרסמו מידע משפטי הקשור למשבר הקורונה ואשר קרוב לתחום המומחיות שלכם – בשבועיים האחרונים פרסומים משפטיים אשר עסקו בזכויות עובדים בצל מגפת הקורונה, התנהלות נבונה של מעסיקים, זכויות בביטוח הלאומי, זכויות עובדים זרים, הסדרי ראייה לנוכח הקורונה ואפילו התייחסות מקצועית לתכנון ובנייה על רקע הצורך בבניית מבנים ארעיים לטיפול בחולים – זכו לתהודה ואהדה רבה ברשת.
  • שתפו את הגולשים במתכונת הפעילות שלכם במשרד בימים אלה – זו ההזדמנות שלכם לחבק את הלקוחות והעוקבים אחריכם ולספר להם שאתם גם עכשיו עומדים לרשותם. ספרו להם כיצד ניתן להשיג אתכם, האם אפשר לקיים אתכם שיחות ייעוץ במתכונת מקוונת, מהן שעות הפעילות שלכם ועוד.
  • תנו ערך משפטי, יש חיים גם מעבר לקורונה – אני מבטיח לכם שהגולשים ישמחו מאוד לקרוא ולהתרשם גם מתכנים שאינם קשורים למשבר הקורונה. מתי בפעם האחרונה פרסמתם מאמר ברשת בנושא שהתחייבתם לעצמכם שתכתבו עליו? כמה פעמים אמרתם לעצמכם שאתם חייבים לפרסם סרטון שבו תסבירו "למה אסור לחשוד ללכת לחקירה במשטרה ללא התייעצות מוקדמת עם עורך דין פלילי?". וכו'… אתם תתפלאו לגלות שהגולשים ישתפו פעולה וישמחו לקרוא ולהתעניין בכם ובמה שיש לכם להגיד (כן, גם אם זה לא קשור לקורונה).

חלקתי עמכם כאן רק כמה דוגמאות, ואני בטוח שיש לכם רעיונות נוספים שיכולים לתת ערך לגולשים ולעוקבים אחריכם.

עשו את כל המאמצים "לשדר" ברשת החברתית יותר מבדרך כלל. בשגרה אני ממליץ ללקוחות שלי לפרסם פוסט בפייסבוק ולממן את החשיפה שלו בפני הלקוחות והעוקבים לא יותר מפעמיים בחודש; בתקופה הקרובה אני ממליץ על פרסום מושקע אחת לשבוע!

זו ההזדמנות שלנו להגיע ללקוחות שלנו כשהם זמינים לחלוטין ויש להם "את כל הזמן שבעולם" כדי לקלוט את המסרים שלנו, את הערך האמיתי שלנו.

מדבר אחד חשוב לי להזהיר אתכם; אם אתם רוצים בתקופה הזו לרכוש השפעה אמיתית ולזכות באמון הגולשים ברשת החברתית – אז אל תמכרו להם כלום. אף אחד לא רוצה לקנות מכם עכשיו שום דבר, וקחו בחשבון שכל החן שבכם יתאדה ברגע שיעלה ממנו החשד שמאחורי כל הפעילות שלכם מסתתר רק תיאבון ללקוחות חדשים…

דמיינו אקווריום של דגי ים אקזוטיים

בימים האחרונים אני נחשף כמעט פעם ביום לבחור ישראלי מקסים שמגדל דגים נדירים ומוכר אקווריומים עוצרי נשימה. מאחר שהוא "תקוע" בבית עכשיו והעסק שלו סגור, הוא החליט לחלוק עם הצופים קצת מהעשייה המרהיבה שלו ומאהבתו לתחום.

בשבוע שעבר הוא לימד את הצופים בווידאו איך מחליפים מים באקווריום של מים מלוחים מבלי לפגוע בדגי הליצן (שושנונים Clownfish) הרגישים והמרהיבים. הייתם צריכים לראות איך הדגים מתלהבים לראות אותו. בפוסט אחר הוא סיפר ברגש רב על קשר מאוד מיוחד שהוא פיתח עם שלשה דגי אלמוגיות (Damselfish) שהוא הצליח להציל מאקווריום גוסס שמישהו הניח באיזה לילה מחוץ לדלת החנות שלו.

היום אני מחכה לשעה 20:30, הוא הבטיח לעוקבים שידור LIVE – בו יראה כיצד הוא מאכיל את הדגים הטורפים שהוא מגדל באקווריום האקזוטי שלו.

עכשיו תעצרו רגע אחד ותענו לעצמכם בכנות:

האם יש סיכוי שאחרי משבר הקורונה אחד ממאות האנשים שעוקבים אחרי הבחור הזה ומתפעלים ממנו יחליטו – בפעם הראשונה בחייהם – להגיע אליו לחנות ואולי גם לקנות ממנו דגים ואקווריום?

רק אל תשאלו אותי מה השם של הבחור הזה, גם אם זה נראה לכם כמו רעיון ממש טוב לשקול להוסיף אקווריום מלכותי ומרשים למשרד עורכי הדין שלכם. למה? כי אין בחור כזה, לפחות לא אחד שאני מכיר… המצאתי עבורכם את כל הסיפור הזה, כדי שתרגישו איך אחרים מרגישים כשהם מתרשמים באמת מהפעילות שלכם ברשת החברתית.

אם תקשיבו להמלצתי, דווקא בימים אלה אתם תתנו תשומת לב רבה יותר לנוכחות שלכם ברשת החברתית: הסטטוסים המושקעים, בחירת המילים הנכונה, הסרטונים שתשתפו, הרגש והרגישות שתגלו, והמקוריות ואהבתכם למקצוע שלכם – עוד תייצר עבורכם בעתיד הלא רחוק לקוחות חדשים שישמחו שדווקא אתם תהיו עורכי הדין שלהם!

שיהיה בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.