לפני כמה שנים, מיד אחרי ראש השנה, ערכתי סקר בין 50 לקוחות שקיבלו ברכת "שנה טובה" בווטסאפ מעורכי הדין שלהם.
היה לי חשוב להבין עד כמה הלקוחות שלנו באמת שמחים לקבל מאתנו הודעת שנה טובה שכזו. לא נעים להודות, אך מאחר שבכל שנה אני מוצף בהודעות "משוכפלות" כאלה ולרוב מתעלם – הנחתי שגם הלקוחות שלנו לא באמת מתרגשים מהמחווה הזו ולא מייחסים לה כל חשיבות…
טעיתי.
הלקוחות שלנו, כך התברר לי, מעריכים מאוד את ההודעה האישית שהם מקבלים מעורך הדין שלהם. אז גם אם לא תחזרו לקרוא את תוצאות הסקר, לפחות אציין כאן, בפתח הדברים, שאני ממליץ לכל אחת ואחד מכם לשלוח ללקוחות שלו ברכת "שנה טובה".
אבל למה להסתפק בברכה גנרית כשאפשר להפוך את הברכה ליוצאת דופן ובלתי נשכחת? בסופו של יום, נכון לראות בה גם הזדמנות שיווקית מצוינת.
הנה 4 הצעות לברכת שנה טובה שתזכיר ללקוחות שלנו כמה אנחנו מעריכים אותם, ועל הדרך גם תזכיר להם כמה אנחנו כאן לרשותם ולרשות החברים שלהם…
1# הוסיפו על גבי הגראפיקה את השם של הלקוח
אפשר לשלוח ברכה גנרית, כזו שברור למי שמקבל אותה שעוד הרבה אחרים קיבלו אותה. ואפשר לשלוח ברכה שמכילה בתוכה גם את השם הפרטי של הלקוח ולגרום לו להרגיש מיוחד!
אם אתם עובדים עם גרפיקאי, בקשו ממנו להכין עבורכם את אותו העיצוב, עבור כל השמות שתעבירו לו. זו לא משימה מורכבת במיוחד והוא בקלות יכין עבורכם כמה קבצים שרק תבקשו.
יש לכם מאות או אלפי לקוחות וזו משימה מורכבת? הקדישו מחשבה וזמן ובחרו את הלקוחות הכי חשובים לכם ושלחו רק להם את הברכה "המותאמת אישית" הזו. ההמלצה הזו תקפה גם ביחס לרעיונות הבאים.
2# אנחנו בעידן מטורף של וידאו, צלמו ברכה
אפשר לצלם ברכה אחת ולשלוח לכל הלקוחות, ואפשר גם לצלם ברכה אישית. אתם כבר יודעים מה עדיף…
לא צריך להזמין צלם, לסדר שיער, להוסיף אפקטים או להוסיף כתוביות. צילום סלפי, מחויך ואותנטי ירגש במלוא העוצמה.
נניח שקוראים לכם חיה אביסרור שמעוני – שהיא חברה ולקוחה שאני מעריץ – ככה זה ייראה:
קצר, מחויך, אותנטי.
אני מבטיח לכם שהיא לא תשכח את הברכה הזו. בעצם, עכשיו כשאני מפרסם אותה כאן – היא אולי תעדיף לשכוח 🙂
#3 החליטו לתרום השנה – בשם כל לקוח
עברה עלינו שנה מאתגרת. אנשים נושאים עמם טראומה, אחרים נעקרו מבתיהם, חיילים ואנשי מילואים נלחמו (ועדיין) בשביל כולנו, עסקים נפגעו, ועוד.
מה דעתכם לבקש מהלקוחות שלכם לבחור עמותה אחת מתוך רשימה של עמותות שאתם מזדהים עם הפעילות שלהן? ספרו להם שהחלטתם לתרום סכום כסף בשם כל לקוח חשוב של המשרד, לכבוד השנה החדשה!
אני מבטיח לכם שהם יתרגשו וישתפו פעולה.
אני גאה לספר לכם שלפני כמה חודשים ערכנו את הכנס השנתי של אתר הפורומים המשפטיים. בחרנו בסוף האירוע להעניק לכל מנהלי הפורומים שי צנוע – בקבוק יין איכותי שקנינו במשלוח מיוחד מיקב הרי גליל. עשינו זאת מתוך מטרה לסייע ליקב, שלא רק סגור למבקרים מאז תחילת המלחמה אלא שגם עשרות דונמים של כרמים בבעלותו עלו באש והוא נאבק על הישרדותו.
המחווה הקטנה הזו הפכה את המתנה הקטנה להרבה יותר מיין.
#4 זרעים של תקווה לשנה החדשה
בהמשך לרעיון הקודם, מה דעתכם לשלוח ללקוחות שלכם מעטפה קטנה עם זרעים של פרח או צמח שאתם אוהבים? צרפו למעטפה הוראות שתילה פשוטות ובעיקר – כרטיס ברכה שימיס את הלבבות:
לקוח יקר(עדיף שם פרטי ושם משפחה), למעטפה זו מצורפים זרעים של תקווה לשנה החדשה,
אנחנו מאחלים לך ולכולנו ימים טובים יותר, פריחה ושגשוג…
[אני סומך עליכם שתדעו לנסח את זה טוב ממני. תנו ללב לכתוב].
אני מבטיח לכם שהלקוחות שלכם לא ישכחו את ברכת השנה טובה הזו, יתרגשו וגם ישתלו את הזרעים.
הרבה מעבר לברכה
מרגש אותי לחשוב שחלקכם יאמץ את ההצעות האלה וישלח ברכת שנה טובה בצורה יוצאת דופן.
ישנו קטע נפלא שכתב רובין ס' שארמה שהייתי רוצה שתקראו:
"אנחנו חיים בעידן שבו נשכחה משמעות החיים. אין לנו קושי לשלוח אדם לירח, אבל אנחנו מתקשים לחצות את הרחוב כדי לקבל את פניו של שכן חדש. אנחנו יודעים לשגר טיל לצדו האחר של כדור הארץ בדייקנות מושלמת, אבל מתקשים להגיע בזמן לפגישה עם ילדינו כדי ללכת לספרייה. יש לנו דואר אלקטרוני, מכשירי פקס וטלפונים דיגיטליים כדי שנוכל להישאר בקשר, אך אנחנו חיים בזמנים שבהם הנתק בין בני אדם גדול משהיה מעודו. איבדנו את הקשר לא רק זה עם זה, אלא עם הפן האנושי שלנו. איבדנו את הקשר עם מטרתנו. הדברים החשובים ביותר נעלמים מעינינו." ("מי יבכה כשתמות", הוצאת כתר, 2003)
אחרי שקוראים את זה, כך אני מקווה, הרבה יותר קשה לנו להסתפק בהודעת שנה טובה דיגיטלית…
שתהיה לכם שנה טובה,
אדי
………………
הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק.
איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.