עו”ד, האם הלקוחות שלך ממליצים עליך בפייסבוק?

Share on Facebook

התיקים הכי טובים שעורכי דין קולטים במשרדים שלהם, אלה תיקים שהגיעו אליהם דרך ממליצים. לא חשוב כמה התאמצתם בשיווק שלכם, אולי יש לכם אתר מדהים, סרטוני וידאו עוצרי נשימה, פייסבוק פעיל ועוד; בסופו של יום אין מתחרים לכוח שיש להמלצה שאתם מקבלים מלקוח, קולגה וכו'.

בפייסבוק מודעים היטב להשפעה העצומה שיש להמלצות שאתם מקבלים מאחרים, על ההחלטה של המתעניינים בכם לפנות אליכם. לכן בפייסבוק פיתחו את הפיצ'ר שמאפשר לאחרים לדרג ולבקר אתכם – ולכם, ליהנות מזה. לשם הדוגמא, נניח שהחלטנו לחפש מומחה לטיפול אסתטי בפייסבוק:

מי מהמומחים הבאים היית בוחר

באיזה מהעסקים המוצגים למעלה הייתם בוחרים? הביטו שוב לפני שאתם ממשיכים לקרוא ונסו באמת לשאול את עצמכם את השאלה הזו.

גם אם בחרתם אחרת, דעו כי רוב הקוראים יתעניינו יותר ב"שלי טיפולי אסתטיקה…", וב"Sunbody -מרכז אסתטיקה…":

רוב הקוראים יתעניינו יותר ב"שלי טיפולי אסתטיקה...", וב"Sunbody -מרכז אסתטיקה.."

אתם בוודאי מנחשים כבר, כי מה שעושה את ההבדל הגדול הוא ה"כוכבים". הכוכבים האלה בפייסבוק מבטאים את ציון הדירוג שקיבלתם על סמך ביקורות הגולשים (במדד הפופלארי ברשת, בין 1 ל-5). הכוכבים האלה בולטים ומבליטים בתוצאות החיפוש בפייסבוק את בעלי העמודים העסקיים אשר מאפשרים לגולשים להעביר עליהם ביקורת. אך הרבה יותר מכך – כשאתם מאפשרים לגולשים לדרג ולבקר אתכם, תוכלו גם להחליט כי הדירוגים והביקורות יוצגו בפני המבקרים בעמוד העסקי שלכם לפני כל תוכן אחר! (אקדיש כמה שורות להדרכה טכנית בהמשך). 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הנה דוגמא יפה מהעמוד העסקי של אחד ממשרדי עורכי הדין הבולטים ביותר בישראל בתחום ייצוג החייבים בהליכי פש"ר, משרדם של חבריי עורכי הדין אלעד, אתי ושמרית מאור. כשהגולשים נכנסים לעמוד העסקי שלהם, זה מה שהם רואים לפני הכל:

ביקורות נהדרות בראש העמוד העסקי של עו"ד אלעד מאור

איך לדעתכם מרגיש לקוח פוטנציאלי שמתעניין בפירמה הזו ונתקל בעמוד העסקי הזה בפייסבוק כשהביקורות הנהדרות האלה מתנוססות בראש העמוד? אגב, אם אחד הממליצים שם הוא חבר של אותו לקוח פוטנציאלי בפייסבוק, הוא יראה את ההמלצה של חברו לפני כל המלצה אחרת (מתארים לעצמכם מה זה יעשה לו…).

הביקורות האלה לא דומות לאופן שבו אנחנו מתייחסים לטוקבקים (פיקטיביים) בתחתית כתבה באתר חדשותי, אלה אנשים אמיתיים (או לפחות נתפסים ככאלה בעיני הגולש) שמוכנים לספר בריש גלי כמה אתם נהדרים; קהל זה של ממליצים בפייסבוק, אשר דירג אתכם גבוה וכתב עליכם המלצות חיוביות, מייצר עבורכם את ההוכחה החברתית החזקה ביותר שאתם יכולים לקבל כדי לשכנע את המבקרים בעמוד העסקי שלכם שאתם באמת טובים במה שאתם עושים. אני חוזר על מה שכבר אמרנו בהתחלה: בשיווק המשרד שלכם, אין מתחרים לכוח שיש להמלצה שאתם מקבלים. 

Yotpo – עד כמה משפיעה הביקורת ברשת על התנהגות הגולשים

כדי לחזק את בטחונכם במה שנאמר עד כה, חשוב לי לעגן ולבסס עבורכם את הדברים גם מדוגמא מחקרית משמעותית. חברת הסטארטאפ המדהימה Yotpo (חברה שמפתחת מערכת שיווק לעסקים באינטרנט באמצעות ביקורות גולשים) פרסמה תוצאות של מחקר (שזכה להערכה רבה ברשת) בו ניתחה מיליון ביקורות שנכתבו ביחס ל-8.6 מיליון רכישות של 6,623 מוצרים באתרי מכירות ברשת. התוצאה חד משמעית: יותר כוכבים מובילים להרבה יותר מכירות:

יותר כוכבים מובילים להרבה יותר מכירות

הגרף חושף את הנתונים: אם אין לך המלצות ("כוכבים"), אתה לא באמת תמכור משהו ברשת. ובכן, בעוד שהמחקר הזה בחן אתרי מכירות מקוונים (בשונה מעמוד עסקי של משרד עורכי דין), דבר אחד מרכזי חשוב אני רוצה שתלמדו מתוצאות המחקר הזה: ה"כוכבים" ברשת הם הוורסיה המקוונת לאותן המלצות ("פה לאוזן") שמביאות אלינו למשרד את הלקוחות הכי טובים שלנו – ולכן אסור לנו לפספס את ההזדמנות לנצל את הכלי הזה כדי להפוך את הנוכחות שלנו בפייסבוק להרבה יותר אפקטיבית

איך עו"ד צריך לפעול לנוכח העוצמה של כלי הדירוג בפייסבוק 

1. אפשרו לגולשים להעביר עליכם ביקורת בפייסבוק

תנו לגולשים לדרג אתכם

אתם אלה שמחליטים אם להתיר לפייסבוק להציג את מנגנון הדירוג בעמוד העסקי שלכם. דאגו עוד היום להיכנס לעמוד העסקי שלכם ולאפשר לגולשים לדרג אתכם. היו בטוחים שרוב הביקורות שתקבלו יהיו טובות, אבל הרבה יותר מכך: זיכרו שהתרומה של הביקורות בפייסבוק למוניטין שלכם ולאפקטיביות של הנוכחות שלכם בפייסבוק שווה הרבה יותר מכל ביקורת שלילית/שולית שאתם חוששים לקבל.

[כיצד עושים זאת? כנסו לעמוד העסקי שלכם, הקליקו בגרסת הדסקטופ של פייסבוק על קישור “הגדרות” שנמצא בראש העמוד (על גבי הפס הלבן), לאחר מכן לחצו על קישור “עריכת דף” המופיע בטור הקישורים מימין, בחרו בתבנית “רגילה”, מצאו את קישור “ביקורות” במרכז העמוד והקליקו על קישור “הגדרות” הנמצא לשמאלו (של הקישור ביקורות), בחרו להגדיר אותו כ-“פעיל” ולחצו על לחצן “שמור” המופיע בתחתית המסגרת]

2. הגדירו בפייסבוק כי קטגוריית הביקורות תופיע מיד כשהגולש נכנס לעמוד שלכם

יש לכם אינטרס גדול לחשוף את המבקרים בעמוד העסקי שלכם לפני הכל – לביקורות ולדירוגים. אם תרצו, הדבר דומה להצגת "מכתבי התודה" שקיבלתם לאורך השנים באמצעות קלסר שאי אפשר לפספס בפינת ההמתנה לפגישות אתכם. ככה זה נראה אצלי בפייסבוק:

האפקט החזק שיעשו הביקורות הטובות על המבקרים בעמוד העסקי שלכם וההשפעה שיכולה להתקבל כתוצאה מקריאת חלק מהן, מצדיקה את הצגת הדירוגים והביקורות לפני כל תוכן אחר.

[כיצד עושים זאת? כנסו לעמוד העסקי שלכם, הקליקו בגרסת הדסקטופ של פייסבוק על קישור “הגדרות” שנמצא בראש העמוד, לאחר מכן לחצו על קישור “עריכת דף” המופיע בטור הקישורים מימין, בחרו בתבנית “רגילה”, לחצו את קישור “ביקורות” המופיע במרכז העמוד וגררו אותו מעלה אל ראש הקישורים המופיעים תחת קטגוריית “דף הבית”. השמירה במקרה זה תתבצע באופן אוטומאטי על ידי המערכת ותקבל התראה על כך בראש העמוד]

3. עליכם ליזום את הביקורת הראשונה. וגם השנייה…  

אל תחכו לביקורת הראשונה. צאו מנקודת הנחה שהגולשים יחששו/יתביישו להיות הראשונים שמעבירים ביקורת (ואולי גם היחידים, לפחות כרגע); על מנת לעודד אותם לעשות שימוש במנגנון הדירוגים וכן על מנת שתוכלו ליהנות מיד מהעוצמה שיש לביקורות החיוביות שיופיעו בפייסבוק, דאגו בעצמכם לכמה ביקורות טובות. פנו לקולגה שמכיר ומעריך אתכם במיוחד, לחבר או חברה טובים, ללקוח קבוע שאתם מרגישים איתו מספיק בנוח ובקשו מהם להיכנס לעמוד העסקי שלכם, לדרג ולפרגן לכם. אתם תופתעו לטובה, האנשים שאוהבים אתכם ישמחו על ההזדמנות לכתוב כמה הם מעריכים אתכם.  

4. מכאן ואילך – אל תתביישו לבקש מהלקוחות שלכם לומר לכם תודה ב-5 כוכבים 

כולנו מכירים את הלקוח הזה שמתקשר כדי להודות לנו במלוא הפה על התוצאה המדהימה שהשגנו עבורו בבית המשפט; אין עורך דין טוב שלא קיבל בקבוק יין, וויסקי או פרחים, מכתב תודה או הודעת ווטסאפ מאותם לקוחות שיודעים להגיד תודה (ובצדק).

בפעם הבאה שזה קורה, אל תתביישו להגיד ללקוח שאתם מאוד מאוד מעריכים את התודה שלו ושתהיו עוד יותר אסירי תודה אם הוא יסכים לכתוב את מה שהוא כתב לכם בפתק… גם בעמוד העסקי שלכם. ושוב, אתם תגלו שהם ישמחו לשתף פעולה אם רק תבקשו! התרומה שתהיה לביקורת חיובית ומכל הלב בעמוד העסקי שלכם, שווה לכם הרבה יותר מ-10 בקבוקי יין. היא גם תישאר שם הרבה אחרי שתסיימו לשתות… 

בהצלחה!

נב. נתקלתם בבעיות טכניות בהוספת הפיצ'ר של הביקורות בפייסבוק ובהצגתו לפני כל תוכן אחר? פנו אליי, אשמח לעזור. (בתמורה ל-5 כוכבים מפרגנים מצדכם :-) אני צוחק כמובן…)

אדי

………………

עורך דין אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הרשמ/י עכשיו לקבלת עדכונים במייל על כל פוסט חדש שנפרסם.

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 11 הצבעות, ממוצע של : 5.00 מתוך 5 כוכבים
Loading...