השלב שאחרי המכירה, הוא האחראי האמיתי להצלחה של המשרד

שנת 2019 תהיה השנה הראשונה שבה היקף הפרסום בדיגיטל (אינטרנט, גוגל, פייסבוק וכו') יעלה על הפרסום המסורתי (בעיתון, רדיו וכו'); וכן, המגמה הזו צפויה להימשך ואף להתחזק בשנים הקרובות. אפשר לחגוג: מהפכת הפרסום באינטרנט (שאת יריית הפתיחה האמיתית שלה העניקה לנו "אי שם" בשנת 2000 חברת גוגל, עם ההשקה של מערכת הפרסום גוגל אדוורדס) נמצאת בשיא שלה. "וזה לא הולך להשתפר הרבה יותר" – כי אנחנו כבר עכשיו בפסגה! מה המשמעות של הנקודה הזו אליה הגענו? ובכן, באנגלית זה נשמע יותר יפה: "It's the End of Marketing As We Know It".

במילים האלה (פחות או יותר) בחר מר ריאן דאיס (Ryan Deiss) לפתוח את כנס הפרסום בדיגיטל הגדול ביותר ביבשת אמריקה – T&C2019. דאיס, אולי אחד המרצים המוכשרים ביותר בכנס הזה, ניחן ביכולת פנומנלית לרתק ולעורר השראה בקהל של למעלה מ-5000 משתתפים. דומה שהכל כאן מאזינים בשקיקה לכל פיסת "נבואה" שהוא "חוזה" בקשר לעתיד הקרוב של תעשיית הפרסום באינטרנט.

למכור כמה שיותר יהפוך לפחות ופחות אפקטיבי

בחרתי לשתף אתכם בתובנה העמוקה ביותר (לטעמי) שדאיס חלק עם קהל המשתתפים. התובנה הזו מדויקת כל כך, ובמיוחד עבורנו עורכי דין שמפרסמים את עצמם באינטרנט. לשיטתו של דאיס, עלינו להפסיק להתמקד ב"למכור כמה שיותר" ב"כמה שפחות זמן"! המודל הזה הופך להיות פחות ופחות מבטיח. אנחנו בפסגה של הפרסום בדיגיטל, זוכרים?

הפוקוס שלנו צריך להשתנות: אנחנו לא רוצים מכירה בלבד, היעד האמיתי שלנו הוא לקוחות מרוצים. להפוך לקוח – ללקוח מרוצה, זה מהלך שקורה בשלב שאחרי המכירה. זהו השלב שבקלות אנחנו עלולים להחמיץ, השלב שבו אנחנו אמורים לגרום לכל לקוח שלנו, להתרגש מהשירות שהוא מקבל מאתנו! בעל עסק שקורא את המפה נכון, יודע שהיתרון והערך האמיתי טמון בהערכה שהוא יקבל מלקוחות שעברו תחתיו חוויה חיובית יוצאת דופן.

אני מנהל עשרות קמפיינים בדיגיטל עבור עורכי דין מעולים שרוצים להגדיל את ההכנסות ואת מספר הלקוחות שלהם. מה שמאפיין את כולם, בלי יוצא מן הכלל, הוא הלחץ והחרדה שאוחזים בהם בימים שבהם כמות הפניות (לידים) צונחת. אני יכול להבין את החשש הזה, אחרי הכל, אם פונים אלינו פחות, אנחנו מניחים שזה יבוא מהר מאוד לידי ביטוי בשורת ההכנסות שלנו… אז זהו. שלא!

היעד שאחרי המכירה חשוב מהמכירה עצמה

כשהדגש שלנו ניתן לאיכות השירות שאנחנו מעניקים ללקוחות שלנו, אז ההכנסות שלנו לא ייפגעו. כשאנחנו מחליטים לראות במכירה וקליטת הלקוח במשרד רק שלב ראשון. כשאנחנו מתאמצים להשיג את היעד הבא: שביעות הרצון המלאה של הלקוח מההחלטה לשכור את השירות שלנו, או אז אנחנו מייצרים לעצמנו את היתרון העצום שאין לכל האחרים שנחפזים פעם אחר פעם לחפש את המכירה הבאה ולהזניח את חוויית השירות של הלקוח (וכמה מכם מרגישים או יודעים שיש לקוחות שלא קיבלו מכם את מה שראוי היה להם לקבל?).

סוף סוף, מכוון אותנו ריאן דאיס – לקוחות מרוצים באמת, יעשו עבורנו את הפרסום הטוב ביותר שניתן לשער. לקוחות מרוצים באמת יתאמצו (בלי שנבקש מהם) לשלוח אלינו לקוחות נוספים. בעידן שבו הפרסום הדיגיטלי שובר שיאים, כדאי לשחות נגד הזרם ולהתמקד אחרת: ההצלחה האמיתית בשיווק המשרד שלנו מתחילה בהפנמה המלאה של החשיבות הרבה שיש לייחס למתן שירות מקצועי ואישי יוצא דופן!

אותי התובנה הזו מרגשת ואני עוד יותר מתרגש לחלוק אותה עם הלקוחות שלי ואתכם,

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.