5 דברים שכל עו"ד חייב ללמוד מטוני רובינס

זה לא משנה כמה פעמים קראתם או שמעתם על המנטור האגדי טוני רובינס – רק ברגע שרואים אותו על הבמה, מבינים למה האיש הזה מצליח לגעת במיליוני אנשים ברחבי הגלובוס. ביום שישי האחרון, בפעם הראשונה בישראל (והפעם הראשונה שאני רואה אותו LIVE על הבמה) – טוני רובינס כבש את היכל מנורה-מבטחים בת"א. כולו כדור אנרגיה מסחרר שמדביק את כל השומעים בהתלהבות והתרגשות נדירה.

אם תשאלו אותי, מתוך 8,000 האנשים שהגיעו לשמוע את רובינס, היו לפחות 500 עורכי דין… אחרי חצי שעה שם – אני הפסקתי לספור את כמות הקולגות שפגשתי ושידעתי שנמצאים באולם יחד איתי. זה נהדר בעיניי שהחברים מייחסים חשיבות רבה כל כך להשתלמות נדירה מהסוג הזה.

5 טיפים נהדרים שכל עו"ד חייב ללמוד מטוני רובינס

כשרובינס שאל את הנוכחים כבר בהתחלה: "מי מכם בעל עסק עצמאי משלו?", לפחות 80% מהמשתתפים הרימו יד! אין ספק שההמלצות והתובנות שהוא חלק עמנו, מדברות לכל בעל עסק. יחד עם זאת, בחרתי לרכז עבורכם חבריי, את 5 הדברים שטוני לימד, ולדעתי כל עורך דין עצמאי חייב לקחת לתשומת לבו. כעורך דין בעצמי ובעיקר כאיש שיווק ופרסום שמלווה עורכי דין ששואפים להגיע לפסגת ההצלחה והמימוש העצמי, הרגשתי שהטיפים האלה משרטטים דרך ופתרון ללא מעט מהקשיים, העכבות והחסמים של רבים מאלה שליוויתי ואשר התייעצו עימי בשנים האחרונות.

1. כדי להצליח, רמת האנרגיה שלכם חייבת להיות בשיא

רובינס שאל את המשתתפים, "מה רמת האנרגיה שלכם?", או במילים אחרות: "עד כמה אתם נלהבים מהיום הזה, מהסופ"ש שבפתח, מהבן/ת זוג שלכם, מהעסק שלכם, מהחיים שלכם?"; בסולם שבין 1-10, רוב המשתתפים הצביעו 6! היה משעשע ומרענן לגלות שהמשתתפים שהצביעו שהם ברמת אנרגיה "9, או 10" – גם שאגו "ואווו… ואווו", בעוד שברמות הנמוכות יותר, רק הידיים היו למעלה. רובינס בחכמתו היה ער לכך והסב זאת לתשומת לבנו: "אנשים לא יכולים להיות ברמת אנרגיה 9 ולא לצהול, שומעים ממרחק את האנשים עם רמת האנרגיה הזו". המסר ברור וחשוב: אם אנחנו רוצים להצליח בעסק שלנו, רמת האנרגיה שלנו חייבת להיות בשמיים. אנשים אוהבים לעשות עסקים עם אנשים שמתלהבים, שחיים, ששואפים, שמכוונים גבוה, ושרמת האנרגיה שלהם מדבקת! לפיכך – עשו הכל (ספורט, מוזיקה, מדיטציה, סדנאות, ספרים וכו') כדי שתהיה לכם תמיד רמת אנרגיה גבוהה.

2. תוצאות הן עניין של אמונה

זה לא משנה מה הפוטנציאל שלכם, זה גם לא חשוב כמה התאמצתם – ואני מוסיף: איפה פרסמתם ובאיזה סכום – אל תצפו לתוצאות יוצאות מן הכלל אם לא מקננת בתוככם אמונה פנימית חזקה ואמיתית שאתם תכבשו את ההר ותשיגו את היעדים שלכם. במילים אחרות: ההצלחה שמורה רק לאלה שמאמינים בכל לבם שהם יצליחו. לפיכך – בדקו לעומק מהן האמונות שלכם, ואמנו את שרירי הדימיון שלכם כדי לראות בעיני רוחכם את ההצלחה אליה אתם שואפים. זו הדרך הבדוקה להגיע לתוצאות מצוינות.

3. תכוון את הפוקוס ל'לקוחות הזהב' שלך

פריצת הדרך האמיתית מתחילה ברגע שאנחנו מזהים את הלקוח האידיאלי שלנו ומשקיעים בגיוס שלו או בשימור שלו את רוב המשאבים והאנרגיות שלנו. נניח שאתה עוסק בדיני עבודה – האם הלקוח האידיאלי שלך הוא המעסיק או העובד? נניח שאתה עוסק במקרקעין, האם הלקוח האידיאלי שלך הוא יזם, חברת בנייה או "סתם" רוכשי/מוכרי דירה? התשובה היא אינדיבידואלית, וברמה העסקית אין תשובה אחת נכונה (וגם לנטיית הלב וההעדפה האישית יש משקל). לפיכך – אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לקלוט "כל לקוח" ולצפות לצמיחה ושגשוג. אנחנו מחויבים לבדוק היטב מיהו הלקוח שמייצר עבורנו הכי הרבה ערך ולהשקיע דווקא בו את רוב המאמץ. זו הדרך לטפס מהר להצלחה עסקית.

4. האם אתה עורך דין סגול?

כאן הייתי צריך "לתרגם" עבורנו את ההמלצה להיות בעל עסק "שמציע הצעה שאי אפשר לסרב לה". בשעה שבעלי עסקים אחרים מוכרים מוצרים, ולכן הם יכולים להבטיח: משלוח חינם, אחריות לכל החיים, תקופת ניסיון ארוכה עם יכולת החזר וכו'… אנחנו כעורכי דין – מוכרים שירות, כפופים לכללי אתיקה ולא יכולים להתייחס לשירות שלנו כאל מוצר במבצע. מצד שני, כדאי לנו להקשיב למסר העמוק שמקופל מתחת ל"הצעה שאי אפשר לסרב לה": האם אנחנו "רק עוד עורך דין מתוך 80אלף", או שאנחנו "עורך דין סגול"? מה מייחד אותנו על אחרים? מה אי אפשר לקבל בשום מקום אחר ויש רק אצלנו? והאם אנחנו יודעים לתקשר את זה ללקוח בצורה מספיק ברורה?. לפיכך – בחנו את עצמכם לעומק ומצאו את הבידול שמאפיין דווקא אתכם, שאי אפשר להשיג אצל שום עורך דין אחר, הדגישו אותו ולמדו כיצד לשקף אותו בצורה ברורה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

5. לא מספיק לרצות, צריך להתחייב להצלחה

קל לפטם את עצמנו ב'רצונות ושאיפות'. אך מה אנחנו באמת מוכנים לעשות כדי להצליח? מה אנחנו מוכנים לסכן? עד כמה רחוק אנחנו מוכנים ללכת ועד כמה אנחנו מוכנים לצאת מאזור הנוחות שלנו? האמת היא, אומר רובינס בצדק, שרבים מאתנו לא באמת מחויבים להצלחה שלהם, הם פשוט 'רוצים' אותה. וכשזו לא ממהרת להופיע – הם "מרשים" לעצמם להתאכזב או לוותר לעצמם. לפיכך – עלינו לזכור שאנחנו צריכים להיות מחויבים בכל מאדנו להצלחה שלנו! רק כשאנחנו לא מוכנים לראות כישלון כאופציה, רק כשאנחנו מנסים את כל הדרכים שהלכו בהם לפנינו או שאנחנו סוללים דרכים חדשות ויצירתיות, ובעיקר כשאנחנו לא מרפים אף פעם – רק אז ההצלחה מופיעה בחן וגאווה גדולה.

הפריצה העסקית שלכם בפתח

אל תתנו לטיפים האלה "לעבור לידכם", קראו אותם עוד פעם והקשיבו לעוצמה שהם מקפלים בתוכם. כאיש שיווק אני יודע שזה ממש לא משנה איזו טכניקת פרסום אני אציע לעורכי הדין שעובדים איתי – כל עוד חסרה בהם האנרגיה, האמונה העצמית והמחויבות הבלתי מתפשרת – הם לעולם לא יניפו את הגביע. אני חסיד גדול של התפתחות עצמית, הרחבת התודעה וחידוד החושים העסקיים. אני בעצמי משתתף באופן קבוע בסמינרים והרצאות בארץ ובעולם ומקפיד לקרוא כל הזמן (וכל יום) ספרי ניהול ושיווק מעוררי השראה. התייחסו אל המקדש שאתם בכבוד הראוי לו, הזינו את עצמכם ברמות חשיבה ואנרגיה שמאפיינים את האנשים המצליחים בעולם – ותרגישו איך אתם הופכים לגרסה הרבה יותר מוצלחת של מי שאתם באמת.

איני יכול לסיים את הפוסט הזה בלי להודות לחברתי היקרה עו"ד (ורו"ח) חיה אביסרור שמעוני, מלכת דיני המס בישראל, שזכיתי והיא גם לקוחה מהממת שלי אשר ברוחב ליבה הקדימה אותי וקנתה לי את הכרטיס להופעה של רובינס. זה כשלעצמו מעורר בי השראה.

*שתי בקשות קטנות לסיום:

1. נכחתם בהופעה של רובינס – אנא שתפו אותנו בתגובה בנוגע לטיפ/ים נוספים שלמדתם. כך נוכל כולנו לקבל עוד ערך.

2. נהניתם מהפוסט – שתפו אותו בקבוצות ווטסאפ של עורכי דין, שתפו אותו בפייסבוק – כדי שגם קולגות שלא היו בהופעה יוכלו ליהנות מכמה תובנות משמעותיות מהמנטור המוביל בעולם.

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.