5 הטרנדים השיווקיים שיכבשו את עורכי הדין בשנת 2020

שנת 2020 ממש מעבר לפינה ואני בטוח שכל עורך דין עצמאי מקווה שזו תהיה שנה של צמיחה וגדילה. אלא שההצלחה הזו שאנחנו מאחלים לעצמנו, כרוכה בוודאי גם במהלכים השיווקיים החדשים שאנחנו נחליט לקחת על עצמנו.

אם ננסח זאת אחרת, אז בדבר אחד אני בטוח: ככל שהשיווק שלכם השנה יהיה זהה לשנה שחלפה – אל תצפו שהתוצאות הכספיות שלכם ישתנו בצורה דרמטית בסוף 2020; אלברט איינשטיין ניסח זאת הרבה יותר טוב ממני כשהסביר כי "אי שפיות: (זה) לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות"…

על כל פנים, אני עוקב בדריכות רבה אחרי כל מה שמתפתח בשיווק הדיגיטלי בעולם (ובארץ), ואני בעיקר מקפיד לאתר ולבחון את האפקטיביות של כל שיטות הפרסום שבהם עורכי הדין בישראל עושים שימוש. כדי שהשנה הזו יצליח לכם הרבה יותר, כדאי שתכירו את הטרנדים השיווקיים החמים שיכולים לקחת את משרד עורכי הדין שלכם כמה צעדים קדימה:

טרנד #1 – הפרסום המשפטי באינסטגרם ילך ויתעצם

אני זוכר איך בתחילת שנות ה-2000 הייתי צריך לשכנע את עורכי הדין שהם צריכים כתובת מייל ואתר אינטרנט; תאמינו לי – אז זה היה ממש לא מובן מאליו. כמה שנים מאוחר יותר זה היה נראה כמו חזון אחרית הימים להאמין שעורכי דין עוד יצטרפו לפייסבוק… והנה, היום כבר לא צריך לדבר על זה, כולנו שם. אלא שה"חניך התורן" הפעם הוא אינסטגרם, שחלק ניכר מעורכי הדין כלל לא עושה בו שימוש.

חשוב שתדעו, זה לא רק שמאות עורכי דין הצטרפו בשנה האחרונה בכובעם המקצועי לאינסטגרם, אלא שרבים גם מנהלים נוכחות מקצועית באינסטגרם וזוכים לקהל עוקבים ואוהדים משמעותי. אך הרבה יותר מכך, מניסיוני בניהול עשרות קמפיינים משפטיים ברשת, בשנה האחרונה אנחנו עדים ליותר ויותר פניות של לקוחות פוטנציאליים דווקא מאינסטגרם ובמקרים רבים גם בעלות נמוכה מפייסבוק וגוגל!

טרנד #2 – יותר ויותר עורכי דין יעשו שימוש שיווקי מתוחכם בווטסאפ

אני מניח שכמעט כל עורכי הדין שקוראים את הטור הזה עושים שימוש באפליקציית ווטסאפ; יחד עם זאת, רק מעט מעורכי הדין עושה שימוש שיווקי שיטתי בווטסאפ! זה הולך להשתנות בשנת 2020 – כשרוב עורכי הדין ייחשפו לשיטות הפצה אפקטיביות שהתחילו לצבור תאוצה בקרב עורכי הדין העושים שימוש בווטסאפ.

בין השיטות הפופולאריות:

1. שימוש ברשימות תפוצה בווטסאפ: כדאי שתדעו שניתן להקים רשימת תפוצה בווטסאפ; הקמת רשימה מאפשרת לנו לשלוח הודעה לאנשי קשר רבים, ובלחיצה אחת.

לא מעט עורכי דין זיהו השנה את הפוטנציאל שקיים בשליחת עדכונים לרשימות תפוצה (לרשימה של לקוחות, לרשימה מכרים וחברים, לרשימה של משתתפים בקבוצת הנטוורקינג שלנו וכו'); העדכונים הם מגוונים: סקירה של הצלחה בבית המשפט/ קישור למאמר שהם כתבו ואשר פורסם באתר פופולרי/ ברכת חג שמח ועוד.

2. הקמת קבוצות ווטסאפ ייעודיות בניהול של עורכי דין: אני משוכנע שאתם חברים בלא מעט קבוצות (חלקן קבוצות המיועדות לעורכי דין בוודאי); לעומתכם, יש לא מעט עורכי דין שמנהלים (והקימו) קבוצות בווטסאפ כדי לחזק את המוניטין שלהם כמובילים בתחומם או כדי לקבל יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים.

דוגמא נהדרת לקבוצת ווטסאפ שהוקמה בנובמבר השנה, היא הקבוצה של חברתי עו"ד צילה ניהוז-שלי. עו"ד ניהוז-שלי הקימה קבוצה בשם "דיני עבודה – מידע וייעוץ", ותוך מספר ימים הקבוצה מנתה 200 משתתפים (ותקראו את התגובות…):

טרנד #3 – שיווק באמצעות "כנסים והרצאות" יתעצם וישתדרג

לא אחת עורכי דין שואלים אותי אם אני מצליח להבין מדוע הקולגות שלהם "מבזבזים את זמנם" בהעברת הרצאות בחינם (או לכל היותר בתשלום סמלי) בכל מיני גופים ואירועים (לא רק במסגרת לשכת עורכי הדין)? ובכן, חשוב לי שתדעו: שיווק באמצעות "כנסים והרצאות" לא רק מגדיל את המוניטין, אלא גם מייצר עוד ועוד לקוחות משלמים במשרד!

האם גם לכם זה נראה חסר היגיון ללמד עורכי דין אחרים כיצד מנהלים תיק משפחה, נזיקין או תעבורה למשל? תתפלאו, אני מכיר עורכי דין שמתאמצים מאוד כדי להיבחר להרצות בהדרכות כאלה, כי כל השתתפות כזו מייצרת עוד ועוד תיקים שמועברים אליהם לטיפול או לחוות דעת שנייה.

אבל ישנו פן נוסף שחשוב להציג כשמדברים על שיווק באמצעות "כנסים והרצאות":

1. הפרסום בדיגיטל הופך עם הזמן להיות יותר תחרותי ויותר יקר.

2. כאיש שיווק שמכיר לעומק את הפרסום באינטרנט אני יכול להעיד מקרוב כי קיימים תחומי משפט בהם קיים קושי ממשי לייצר תוצאות משתלמות באמצעות הפרסום הדיגיטלי.

שיווק באמצעות "כנסים והרצאות" מעניק פתרון פנטסטי לעורכי דין אשר מתמודדים עם הקשיים האלה! בשנה שחלפה הכרתי יותר מבעבר עורכי דין שהחליטו להתמקד בהפקת כנסים והעברת הרצאות כאלטרנטיבה שיווקית אפקטיבית יותר ויקרה פחות – והצליח להם.

קחו דוגמה מעו"ד אמיר מורשתי (סנגור פלילי יוצא מן הכלל, חבר יקר). עו"ד מורשתי עשה בשנים האחרונות מהלך שיווקי מבריק כשבחר לבסס את מעמדו כמומחה בתחום הבטיחות בעבודה – באמצעות הרצאות רבות שהעביר בחברות בניה, בקורסים שונים דוגמת ממוני בטיחות, הרצאות במפעלים ועוד:

*נב. אגלה לכם סוד: נחשפתי לאחרונה גם לתוכנית של עורך דין מקצוען וותיק – שהוא גם מרצה מבוקש מאוד – לצאת בשנת 2020 בתוכנית הכשרה ואימון ייחודית לעורכי דין שרוצים לשדרג משמעותית את יכולות ההרצאה שלהם. בקיצור, הטרנד הזה הולך להתחזק בצורה משמעותית.

טרנד #4 – עורכי הדין יזהו את הפוטנציאל הגלום בשיווק באמצעות תוכן בטאבולה

"אולי יעניין אותך גם", "מרחבי הרשת" או "כתבות נוספות בשבילך" וכד' –  אלה שורות שמופיעות מעל פיד של מאמרים מומלצים מתחת לרוב הכתבות באתרי התוכן הגדולים בישראל. בין המלצות הקריאה גם כתבות שיווקיות הממומנות על ידי מפרסמים. הפרסום כאן מתבצע כיום בעיקר באמצעות חברת פרסום בשם טאבולה (Taboola), "שבלעה" לאחרונה את חברת התוכן המקבילה, אאוטבריין (Outbrain).

שיטת פרסום זו כבר מיצבה את עצמה היטב ב-5 השנים האחרונות, אך דומה שעורכי הדין לא מיהרו להתנסות בה (למעט בודדים). יחד עם זאת, בעיקר בשנה שחלפה, ניתן לזהות יותר ויותר משרדי עורכי דין (ובתחומי משפט שונים) אשר עושים שימוש קבוע בפלטפורמה.

שיטת שיווק זו בהחלט מאפשרת גישה אחרת ללקוחות הפוטנציאליים שלנו, ומייצרת לא אחת אלטרנטיבה איכותית לפייסבוק וגוגל (ואני אומר את הדברים מניסיון כמובן). שנת 2020 תהיה "שנת הפריצה" האמיתית והמשמעותית של משרדי עורכי הדין לפרסום באמצעות תוכן, בפלטפורמה המצוינת של טאבולה.

טרנד #5 – מעבר לשיווק דיגיטלי רב ערוצי

כל פעילות שיווקית בדיגיטל תורמת להצלחה של המשרד שלנו – בוודאי אם מדובר בפעילות מקצועית, ראויה ועקבית. אני מכיר לא מעט עורכי דין ששולחים (לדוגמה) ניוזלטר מקצועי אחת לשבועיים כבר יותר מ-3 שנים; אני (וגם אתם) מכירים עורכי דין שמקפידים להיות פעילים בקבוצות פייסבוק כחלק מהפעילות השיווקית שלהם; אחרים מפרסמים באופן קבוע מאמרים באתרי תוכן גדולים ועוד.

השינוי הגדול שיקרה בשנת 2020 בהקשר הזה יהיה בעלייה דרמטית של משרדי עורכי הדין אשר ישכילו לעשות שיווק דיגיטלי רב ערוצי, ולא יסתפקו בהפצה חד ערוצית.

ניתן לזהות את הטרנד הזה כבר היום, כשעורכי דין מפרסמים פוסט בפייסבוק ומיד משכפלים אותו ומפרסמים את אותו התוכן גם באינסטגרם.

ישנו משרד משרד עורכי דין איכותי שרבים מכירים, אשר מפרסם תוכן אחת לשבוע בבלוג של המשרד ובמקביל מפרסם בפייסבוק את אותו התוכן; למה אני מספר לכם עליו? משום שבשבוע האחרון "תפסתי" (בפעם הראשונה) את אותו המשרד מקדם את אותו התוכן גם באמצעות טאבולה. WOW, זה חכם ומדהים גם יחד!

המגמה הזו מבורכת וחכמה בעיקר משום שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו לא נמצאים בפלטפורמה דיגיטלית אחת. סוף סוף, אם כבר השקענו ופרסמנו מאמר/ תוכן ייחודי/ סרטון וכו' – יהיה הרבה יותר נכון להפיץ ולקדם "את השידור שלנו" ביותר מערוץ דיגיטלי אחד.

תמיד יש דרך, עבור מי שמחויב (טוני רובינס)

אל תסתפקו בקריאה של הפוסט הזה, בהנהון נחמד בראש ובהחלטה ש"אלה רעיונות טובים, אבל…". אם ההצלחה של המשרד שלכם חשובה לכם באמת, אל תתנו לרעיונות השיווקיים "שמנצנצים" אליכם, לחלוף מעליכם. הטרנדים החדשים שאני צופה שיכבשו את הסקטור המשפטי יתיישנו מהר מהצפוי ובמקומם יצוצו רעיונות אחרים, אפליקציות, אתרים וחידושים נוספים. די בכך שתתחייבו להתמסר לטרנד אחד (לא חייבים לעשות שימוש בכולם), והקדימו את המתחרים שלכם בכמה צעדים.

שלוש הערות חשובות לסיכום:

1. חשבתי על זה רבות, ולמרות שהשקתי השנה את פודקאסט מה הקייס? – אני לא חושב ששימוש בפודקאסטים יהיה מהטרנדים המובילים בשיווק עורכי דין בשנת 2020 (נב. ובטח שלא שימוש באפליקציית טיק-טוק).

2. 5 טרנדים הם טיפה בים, בטח ביחס לכמות של ערוצי הפרסום הנסתרים שבהם עושים עורכי דין שימוש אפקטיבי (והם אף פעם לא יספרו לכם עליהם)!  רוצים לדעת על כך יותר? אל תפספסו את ההדרכה העסקית שלי (9 שעות רצופות): 7 סודות הפרסום של עורכי הדין המצליחים בישראל.

3. יש לכם רעיונות לעוד טרנדים שיווקיים שאתם חושבים שעורכי דין יאמצו במיוחד בשנת 2020, אשמח אם תשתפו אותנו בתגובות לפוסט.

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.