עורך דין, אתה יודע מה הכי מיוחד בך?

לא תמצאו עורך דין שיעדכן ברשת החברתית שהדיון לא ממש הצליח לו, שהלקוח התאכזב ממנו או שהשופט רמז לו בבוטות שהטענות שלו חלשות ושכדאי לו מאוד להסביר ללקוח שלו “לאן הרוח באמת נושבת”… למעשה, למרות שתוצאות בינוניות בביהמ”ש הן מְצִיאוּת שכיחה למדיי, עדיין – בשלטי החוצות של פייסבוק ואינסטגרם בקושי תמצאו שיקוף שלהן.

אנחנו מדווחים רק על ההצלחות שלנו (ולא אחת אנחנו מוסיפים להן פרשנות שהופכת ‘קבלת בקשה לדחיית מועד’ – להצלחה ב’ד”נ בעליון’…), אנחנו מתהדרים במינוי לתפקיד שולי בתת וועדת הקשר ב’מעבר אלנבי’ (כאילו זה עתה זכינו בדרגת אלוף משנה בצה”ל), אנחנו מצלמים את עצמנו מחוץ לבית המשפט בזווית ותאורה שמאתגרת גם את גל גדות ובר רפאלי; ושלא לדבר על החיוך, אוחחח החיוך… מי שרואה את עורכי הדין ברשת משוכנע שלפני רגע אריאלה התקשרה אל כל אחד ואחד מהם.

מְצִיאוּת פייק

מהפכת האינטרנט ועידן הרשתות החברתיות הפכו את העולם למקום הרבה יותר מסעיר ומרתק לחיות בו; הטכנולוגיה חיברה ומחברת בין אנשים באופן שלא ניתן היה להעלות על הדעת שיהיה אפשרי. אך יחד עם כל היתרונות, קשה שלא להכיר בכך שחלק ניכר מהמציאות המשתקפת דרך הרשתות החברתיות היא מזויפת!

האופן שבו אנחנו עורכי הדין ‘משדרים את עצמנו’ לרשת לא מאפיין דווקא אותנו. זה הטבע של הרשת החברתית שבסופו של יום מציפה בעיקר את הקצוות הבוטים, המיוחדים ביותר, הקיצוניים ביותר, המצחיקים ביותר וכו’. לפיכך, זה אך טבעי שכאשר עורך דין (או כל בעל עסק) יבקש לפרסם את עצמו, הוא יתאמץ, יקצין, ישקיע וייצא מגדרו כדי לבלוט ובעיקר מתוך מטרה למשוך תשומת לב.

ההצלחה אינה שמורה רק ליוצאים מן הכלל

אם לשפוט על פי אמת המידה של העולם הדיגיטלי, דומה שהיוצא מן הכלל הפך להיות ה”נורמלי החדש”; אם אין לך משהו יוצא דופן להציג, לכתוב או לומר; אם זה לא מצחיק עד כאב, אם זה לא מעורר התפעלות, אם זה לא מצולם באופן מקורי ומסחרר וכו’ – עדיף שתשתוק…

אבל האמת היא שבעולם המציאותי שבו אנחנו חיים (זה שנמצא מחוץ למסך) – רובנו דיי שיגרתיים, כמו גם הלקוחות, החברים הטובים והמשפחה שאנחנו אוהבים. כך גם רוב הזמן במשרד עורכי הדין שלנו, אנחנו עורכי דין דיי ממוצעים. פעמים שאנחנו מצליחים יותר, מצליחים פחות, שמחים עם לקוח, כואבים עם לקוח, כועסים על החלטה, כועסים על עצמינו, ועוד ועוד חיים שגרתיים למדי של משרד עורכי דין. רוב החיים אנו נמצאים ב”אמצע”, בממוצע ולא ביוצא מן הכלל.

עד שנכנסים לפייסבוק…

יום שלישי, לפני שבועיים בערך – חזרנו מחופשת חגי תשרי, ובין יתר הלקוחות שלי גם עורך דין פלילי שאני מאוד מעריך. אני מלווה אותו כבר תקופה ארוכה בניהול הנוכחות המקצועית שלו ברשת החברתית. שאלתי אותו איך עברו החגים והצעתי לו לפרסם פוסט בנאלי (בכוונה), שקשור לחזרה לשגרה; שום דבר יצירתי במיוחד למעט הבהרה חגיגית (מלווה בתמונה) שהמשרד חזר לפעילות מלאה וישמח להעניק שירות.

הוא התחיל להשמיע קולות של אממ… ותשמע… וממש לא היה לו נעים ממני. אבל בסוף הוא הוציא את זה: “תשמע אדי, זה… איך אגיד לך את זה; זה לא מספיק מקורי, לא יוצא דופן, לא ואוו”. אבל “רגע אחד,” עצרתי אותו, “מי סיפר לך שכל מה שאנחנו משקפים ברשת חייב להיות יוצא דופן? אין מקום לסטטוסים “לא נוצצים”? ובעיקר – למה עדכון שגרתי הוא אמת מידה לפרסום לא מוצלח?”…

עורך דין, אתה יודע מה הכי מיוחד בך?

אני מאוד מבין את הרצון להיות יוצא מגדר הרגיל (וגם את השאיפה להיתפס ככזה); אני בהחלט חושב שכל בעל עסק צריך לשאוף ולהתאמץ להיות הכי טוב שרק אפשר. יחד עם זאת, עם מעט ניסיון חיים ומידה של צניעות עלינו להודות שרק במעט מאוד פעמים, אנחנו נדירים באמת; כך גם הצלחות ואירועים יוצאי דופן לא פוקדים אותנו פעם ביום, פעם בשבוע ובטח לא בכל פעם שאנחנו מגיעים לבית המשפט. לכן, החלטה לשקף ברשתות החברתיות רק את התוצאות יוצאות הדופן של המשרד, עלולה לקלקל את המאמצים השיווקיים שלנו. מדוע?

1. כי עקביות ושיטתיות הן המפתח האמיתי להצלחה ברשת – במקום להתלבט אם לפרסם או לא, אם ניתן היה לצלם את התמונה עם תאורה טובה יותר, אם כדאי להמתין ולראות אם הצד השני יחליט לערער או לא, וכו’, פשוט תפרסם! זכור: אף סטטוס שלא פרסמת לא יחזק את המוניטין שלך ולא יעודד עוד אנשים ליצור עמך קשר.

הסר מעצמך את הלחץ המעיק להציג את עצמך תמיד בצורה מהודקת, מושלמת ומושחזת – אתה לא שחקן קולנוע והרשת החברתית היא לא יוניברסל סטודיו. זכור שהמותג והמוניטין שאתה בונה לעצמך ברשת הוא מארג שלם של נוכחות מקצועית, המורכבת מעשרות רבות של סטטוסים, תמונות, סרטונים, מקומות ועוד.

לפיכך, אל תחכה להזדמנות הכי טובה ולתוצאה הכי מרשימה שתשיג. עדיף “לשדר משהו” לרשת גם כשאין לנו עדכון נוצץ ומקורי, על פני המתנה סבלנית להזדמנות פז שמגיעה רק פעם ב… זו גם הזדמנות חשובה לומר מילה בנוגע לתדירות: אני ממליץ ללקוחות שלי לעדכן בעמוד העסקי שלהם פעמיים בחודש (ובכל מקרה לא יותר מ-4 פעמים). פרסום בתדירות גבוהה עלול להמאיס ולאבד כל אפקטיביות.

2. אתה הכי מיוחד שיש, ואין עוד אחד כמוך – לא מזמן עורך דין שאני מלווה יותר מעשור סיפר לי שעורכת דין שכירה עזבה אותו ופתחה משרד עצמאי ממש בבניין ממולו. כששאלתי אותו איך הוא הרגיש בקשר לכך, הוא ענה לי בצורה מרגשת את הדברים הבאים: “אדי, במקום לספר לי שהיא מתכוונת לפתוח משרד, כשהיא עזבה היא סיפרה לי שהסיבה לכך היא ההחלטה שלה להפסיק לעסוק במקצוע… זה הדבר היחיד שאכזב אותי. אני לא מתרגש מכך שיש לי מתחרים, וזה ממש לא מרגש אותי שיש לי מתחרה חדשה בבניין ממול. אני יודע שאפשר להשיג שירות משפטי בכל מקום כמעט, אבל את השירות שלי, “אותי” – אפשר לקבל רק אצלי! אותי – אי אפשר לשכפל“.

כמה תבונה וכמה עומק יש בדברים האלה. למה? כי זו דרכה של האמת, והיא תמיד תנצח. אתם המוצר הכי עוצמתי במשרד עורכי הדין שלכם, אתם הכי מיוחדים שיש, ואתכם אף אחד לא יכול לשכפל או לטשטש. נכון, אנשים בוחרים בכם כי אתם מקצועיים, בעלי ניסיון, מבטיחים, רשומות על שמכם הצלחות, אבל בעיקר – משום שמדובר בכם!

האמת הזו מנצחת גם בפייסבוק וגם באינסטגרם ובכל רשת חברתית שבה אתם פעילים. אל תתאפקו מלהיות עצמכם, אתם, בדיוק כפי שאתם. נצלו את הבמה של הרשת החברתית כדי לחלוק רגעים עם העוקבים אחריכם, רגעים – כפי שהם באמת; וכן, במקרים מסוימים אתם יכולים גם לחלוק הרגשה של החמצה, עם פסק הדין מאכזב שניתן בתיק שליוויתם. תגידו משהו חכם על התוצאה, תתחייבו ללמוד ולהשתפר, ותראו איך העוקבים אחריכם נמסים לתוך האישיות האותנטית שאתם.

כעבור שלשה ימים

זוכרים את עורך הדין הפלילי שסירב לפרסם משהו שאינו “ואוו”? ובכן, אחרי שלשה ימים חזרתי אליו עם צילומי מסך של לא פחות מ-4 סטטוסים “בנאליים” כאלה (דומים מאוד למה שהוא העדיף שלא לפרסם). הוא היה מופתע לגלות כמה מוצלחים הם היו (בתגובות ומעורבות), למרות שהם היו לגמרי לא יוצאים מן הכלל, לא נוצצים ולא מעוררי השראה. נשמע מפתיע? אולי אפילו משעמם? יכול להיות, אבל אולי בדיוק בגלל זה – זה מצליח. כי הדברים הרגילים האלה, האמיתיים, הם שקובעים באמת.

קדימה, תנסו. אני מבטיח לכם שזה יצליח. בענק!

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני לפני כולם עדכון בנושאי קידום ושיווק בווטסאפ.

הוסף אותי לאנשי הקשר שלך, זה המספר האישי שלי – 052-4609599 . ואז שלח/י לי הודעת ווטסאפ עם המלל: “אדי, צרף אותי לרשימת התפוצה שלך”. אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם!

ואם כבר, אז למה שלא נהיה “חברים”? :-)  הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 5 הצבעות, ממוצע של : 4.80 מתוך 5 כוכבים
Loading...