אף פעם לא קיבלתם המלצה על 'רופא תל אביב', אז למה אתם מסכימים להיות 'עו"ד ירושלים'?

מאות אם לא אלפי עורכי דין מציגים את עצמם באתר האינטרנט שלהם בצורה עילגת כ- עו"ד גירושין, עו"ד תל אביב, עו"ד ירושות ועוד. עורכי דין, שהשפה היא אחד מ'כלי העבודה' העיקריים שלהם, לא יכולים להרשות לעצמם את השיבוש הצורם המיותר הזה.

המקור לשיבוש אינו עברית קלוקלת של עורכי הדין, אלא הרצון העז לבלוט בתוצאות החיפוש בגוגל. אני מניח שהמקור לשיבוש נעוץ בשני גורמים מרכזיים. גורם אחד קשור עם ההצעות האוטומאטיות (google suggest) שמנוע החיפוש מציג ברגע שאנחנו מקלידים את המלל "עורך דין": 

google suggest לחיפוש עורכי דין

הדבר בוודאי מעורר את התיאבון של עורכי הדין להופיע ראשונים לחיפוש ההצעות המופיעות בתיבה.

הגורם השני, ללא ספק, הוא הגורם המקצועי (מקדם האתרים) ששכנע את עורכי הדין המכובדים להוסיף לשמם את התואר המשובש (עו"ד גירושין, עו"ד תעבורה וכו') והבטיח שבדרך הזו תופיעו מהר יותר בראש תוצאות החיפוש. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

דבר ראשון – איך אתם נתפסים בעיני הלקוחות שלכם כשאתם מציגים את עצמכם בשפה קלוקלת?

לפני שאני מנפץ מיתוסים שקשורים בקידום אתרים, האם הייתם מוכנים שכרטיס הביקור המודפס שלכם ייראה ככה:

עו"ד תעבורה נתניה פלוני אלמוני

אם זה צורם לכם בכרטיס הביקור המודפס, איך הסכמתם לשלם מחיר כל כך כבד של עברית משובשת באתר האינטרנט שלכם, שכמוהו ככרטיס הביקור המקוון שלכם?

האם אתם מניחים שלקוח פוטנציאלי שדובר עברית סבירה יתרשם מהמקצועיות שלכם אם תציגו את עצמכם באותיות קידוש לבנה כ: "עו"ד ירושלים פלוני אלמוני"? הנה לכם דוגמא של חלק מהמופיע בראש דף הבית של אחד האתרים ברשת:

pic3

הנה לכם דוגמא נוספת, "מרהיבה" יותר, מדף בית של עורך דין צפוני:

עורך דין גירושים חיפה - נשמע לכם?

עם יד על הלב, נראה לכם שאם תציגו את עצמכם כ"עורך דין גירושים חיפה" זה יעשה רושם על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם? בדוגמא הזו נדמה שממש "אין שם" לאותו עורך דין.

ניפוץ המיתוס: גם בלי לעשות שימוש בעברית עילגת אפשר להגיע לתוצאות מעולות בגוגל

זה נכון, מי שמופיע בראש תוצאות החיפוש של "עורך דין דיני עבודה" או "עו"ד גירושין" בהחלט מעמיד את האתר שלו כאופציה ריאלית עבור גולש שצריך את השירותים המשפטיים שיש לו להציע. יחד עם זאת, זה לא אומר שהמלל הקלוקל הזה צריך להופיע בעמוד האינטרנט שמציג את המשרד.

לשם הדגמה, חפשו נכון להיום את הצירוף "עורך דין זכויות יוצרים" והביטו בתוצאה האורגנית הראשונה:

עורך דין זכויות יוצרים בגוגל

אין זכר ל"עורך דין זכויות יוצרים" בתוצאה המוצגת בגוגל וגם לא בעמוד הבית אליו הגולש מגיע בלחיצה על הקישור. עורך דין יורם ליכנטשטיין מציג בגאווה את אתר האינטרנט שלו בפני גולשים פוטנציאליים, מבלי שהוא מתפשר על עברית לא תקינה.

חפשו בגוגל "עורך דין דיני עבודה" ותגלו תופעה דומה:

עורך דין דיני עבודה בגוגל

שוב, אין זכר למלל "עורך דין דיני עבודה" לא בתוצאה ולא בעמוד אליו התוצאה מובילה. גם כאן ראוי לפרגן לעו"ד אילן קמינצקי.

איך זה יכול להיות? זה יכול להיות, ואך טבעי שזה יקרה. סוף סוף בגוגל רוצים להציג בפני הגולש את העמוד הרלוונטי ביותר עבור גולש שמחפש "עורך דין באר שבע" או "עורך דין צוואות" וכו', והעובדה שהעמוד מכיל את הצירוף העילג לא היא הסיבה הבלעדית בגללה "גוגל" תסיק שמדובר בעמוד הרלוונטי ביותר. התוצאה שהדגמתי היא אחת מיני רבות; ישנם אתרים רבים של עורכי דין השומרים על עברית תקינה ועדיין כובשים את ראש תוצאות החיפוש לחיפוש הצירופים האטרקטיביים האלה.

שורה תחתונה: קודם כל תציגו את עצמכם לראווה בצורה מקצועית. רק אח"כ 'תחשבו גוגל'

חברים, קידום אתרים אינו חזות הכל. המוניטין שלכם והאופן שבו אתם מוצגים ברשת הוא כרטיס הביקור המקוון שלכם. אני לא אמליץ לעורך דין לעשות שימוש בעברית רצוצה רק כדי להרוויח כמה גולשים ממנועי חיפוש. עם הרבה כבוד לגוגל, תנו לגוגל להתאים את עצמו אליכם ואל תתאימו את עצמכם לגוגל באופן שיפגע בכם. אני מבטיח לכם שזו גם הגישה של גוגל.

כן, כשאתם רוצים להופיע ראשונים בפני מי שמחפש "עורך דין מקרקעין" או "עורך דין תל אביב" מדובר אולי במשימה יותר מורכבת מבחינת העבודה שמוטלת על מקדם האתרים שלכם; אבל בדיוק בשביל זה הוא שם, גם כדי להתמודד עם אתגרים כאלה. זה אפשרי, וזה הרבה יותר נכון מבחינתכם.

בהצלחה smiley

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.