שלוש הטעויות שעורכי דין עושים כשהם מפרסמים את עצמם בגוגל – ואתם לא תעשו!

שלוש הטעויות שעורכי דין עושים כשהם מפרסמים את עצמם בגוגל - ואתם לא תעשותקשיבו לזה: אם אני ממש רוצה, אז כחובב טבע מטקסס אני יכול למכור גמל ישראלי לבדואי מערב הסעודית תוך כדי ישיבה בבית קפה ברומא! כל מה שאני צריך זה להיות מחובר לאינטרנט, ולפרסם באמצעות גוגל אדוורדס, לגולשים מערב הסעודית (זה אפשרי ופשוט להגדיר את מסע הפרסום ככזה שיופיע רק בפני גולשים מערב הסעודית) את הגמל הישראלי שקניתי מחבר מבאר שבע. מי היה מאמין לפני כמה שנים שמה שאני כותב יכול להיות אמיתי, ויותר מכך: קל ביותר?

אם חשבנו שהעולם התכווץ הודות לאחים רייט ועידן התעופה שבא בעקבות המטוס הראשון שהם בנו, הרי שמהפכת האינטרנט וגוגל גרמו לעולם להצטמק עוד יותר. אם תשאלו אותי, אחת ההמצאות המרתקות ביותר שעידן ה"כפר הגלובלי" הביא עימו – זו הקלות הנפלאה שבה גוגל מאפשרת היום לכל אחד לפרסם את עצמו, בכל תקציב, ובכל מקום כמעט.

עורכי דין רבים ראו בכך הזדמנות נהדרת ורכשו ידע בסיסי המאפשר להם לפרסם את שירותיהם המשפטיים ברשת באמצעות גוגל אדוורדס. בעוד שפוסט אחר הקדשתי לארבעת הכללים שיהפכו את מסע הפרסום שלכם לאיכותי יותר, הרי שבפוסט הזה אציג בפניכם את שלושת טעויות (חלקן נפוצות מאוד (אולי אפילו מידי)) שעושים עורכי דין במסגרת הפרסום הממומן בגוגל. כל זה מדוע? כדי ללמד אתכם ממה עליכם להימנע, וזאת כדי שמסע הפרסום שלכם בגוגל יהיה מוצלח יותר. [כפי שתראו, הסתרתי כל פרט מזהה מהמודעות עמן בחרתי להדגים]. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

טעות 1 – אל תציגו את עצמכם כמומחים בכל התחומים

שמעתם פעם על רופא שהוא גם גניקולוג, גם פלסטיקאי, גם מנתח לב וגם פרוקטולוג? כנראה שלא. הייתם הולכים לטפל בעצמכם/בילדכם אצל אחד כזה? (ממש לא!)

אבל על עורך דין שהוא מומחה בכל התחומים אנחנו "שומעים" דרך הפרסום בגוגל חדשות לבקרים. הנה שתי דוגמאות:

אל תציגו את עצמכם כמומחים בכל התחומים

לא פחות ולא יותר, כל הפתרונות לבעיות משפטיות!

דוגמא נוספת של משרד כלבו:

גם נדלן גם משפחה גם הוצלפ?

 מה דעתכם? להיות מומחה בנדל"ן, וגם בדיני משפחה וגם בהוצאה לפועל? אם הייתי חצוף הייתי גם מתקשר לאדון ובודק כמה שנים הוא עורך דין. אני מרשה לעצמי להניח שלא מדובר בעורך דין עם וותק של יותר מ-5 שנים…

שורה תחתונה: אם לא הייתם הולכים לרופא שיודע הההההכל, למה להניח שאחרים יבואו לעורך דין שמבין ב'הכל'? זכרו, עורך דין שמציג את עצמו כך לא משיג יתרון על שאר מודעות הפרסומת בגוגל. להיפך, במקרה הטוב "תפסת מרובה – לא תפסת", במקרה הגרוע – זה מעורר רחמים ובוז. סוף סוף מוטב כי תנהגו בענווה, ותכבדו את האינטלקט של הגולש ותימנעו מהצגת משרדכם באופן כזה.

אגב, איני טוען שאינכם יכולים להחזיק בכמה התמחויות ספציפיות; אך ככל שהדבר נוגע לפרסום שלכם, עשו לעצמכם כלל ובכל מודעת פרסומת בגוגל הציגו התמחות אחת בלבד. בלאו הכי אין מגבלת מודעות בגוגל, ומעבר לעוד שתי דקות של השקעה בהכנת הקמפיין, אין לכך עלויות נוספות.

טעות 2 – תנו שירות טוב, תנו מענה ראשוני – אבל אל תמכרו את עצמכם בחינם!

אני מבין שיש יותר סיכוי למכור למכור פיצה ביום גשום אם נפרסם באינטרנט שהמשלוח בחינם. אני מבין גם למה מכון הכושר היוקרתי מציע בפרסום שלו שבועיים ניסיון בחינם. מי יודע, אולי המתמטיקה הזו לוקחת עורכי דין להציע ייעוץ משפטי בחינם. אך האם זה מוכר עורכי דין יותר טוב? נחזור לדוגמא של הרופאים. אם אתם חלילה סובלים ממיחושים קשים, האם תמהרו להתקשר לרופא שמציע את עצמו ב"חינם"? עמדתי ברורה.

הנה לכם שתי דוגמאות:

אל תמכרו את עצמכם ב"חינם"

 כאן עורך הדין בחר להדגיש שהשירות בחינם כבר בכותרת המודעה, ועוד הוסיף סימן קריאה בכדי להדגיש כמה גדולה המציאה! קחו נשימה עמוקה, עצמו עיניים וחישבו על המשפט הזה: "יעוץ משפטי חינם"; האם זה מוכר לכם? האם זה מדרבן אתכם להתקשר?

אם הדוגמא הקודמת הצליחה לפגוע לכם מעט באגו, מה דעתכם על המודעה הזו:

למה למכור שירותים משפטיים בחינם?

מאמינים? גם ייעוץ בחינם, גם 24 שעות ביממה, וגם טיפול מקצועי בכל סוגי התיקים.

ובכן, אני מבין שלעיתים קיים צורך בהול להתייעץ עם עורך דין גם בשעות הלילה, ובעיקר כשמדובר בעניין פלילי שאינו סובל דיחוי. אך מה לדעתכם ימכור יותר: המלל המופיע במודעה האחרונה או מודעת פרסום ממוקדת, כזו שתגדירו להופעה בשעות הלילה בלבד, עם המלל הבא בתוכן:

"ניסיון מקצועי עשיר בפלילים. במקרה חרום ניתן לחייג גם בשעות הלילה למספר:X.".

בדוגמא שהצעתי אנחנו נותנים את הדגש על הניסיון המקצועי, ולא על שירותים בחינם. למה? כי אנחנו כצרכנים נעריך יותר ניסיון ומקצועיות על פני שירות זול (שלא אחת נתפס כחובבני ולא מקצועי). [“על הדרך” אנחנו גם מכבדים את המקצוע שלנו, ואת הקולגות שלנו, ומנסחים מודעה באופן יותר אלגנטי ומכובד]. סופו של דבר, שננו לעצמכם כלל: "משחק המכירות" לא תמיד עובד טוב יותר כשהמחיר נמוך יותר, או כשמציעים משהו ב"חינם".

טעות 3 – אל תהיו פתטיים!

חלק ממודעות הפרסומת של עורכי הדין בגוגל פתטיות עד כדי גיחוך. הן אולי משעשעות בקריאה ראשונה, אבל במקרה הטוב הן לא מוכרות את השירות שלכם יותר טוב, במקרה הגרוע הן הופכות אתכם ללעג (גם אם אתם לא ממש ערים למה שהגולשים חושבים עליכם).

הנה לכם כמה דוגמאות:

* עו"ד ידידותי

עורך דין "ידידותי" זה מוכר?

 מה אתם אומרים? אנחנו הולכים לרופא כי הוא ידידותי?

* עו"ד מומלץ

אחרי שתקראו את הפרסומת הזו, שאלו את עצמכם אם אתם מאמינים לו?

עורך דין עם המלצות

 * צרו קשר מיד!

קריאה משכנעת לפעולה?

 קריאה לפעולה היא אחד הכלים החשובים שכדאי לעשות בהם שימוש כשמנסחים מודעה פרסומית בגוגל. נראה שעורך הדין הזה לקח את רעיון ה"קריאה לפעולה" לקוטב השלילי שלו. פתטי להאמין שכשנצווה על הגולש ליצור קשר "מיד!" – הוא יזדרז לחייג. להפך…

* מה דעתכם על קפה בחינם?

מה דעתכם, קפה מוכר עורכי דין?

 זה אולי משעשע, אבל לדעתכם זה מוכר משהו?

בקיצור, פתטי.

סיכום

אפשר להבין את ה"רעב" להשיג לקוחות נוספים, הצורך לפרסם היכן שרק מתאפשר, ובוודאי בעידן של תחרות גדולה בענף עריכת הדין; יחד עם זאת, אין זו סיבה מוצדקת דיה, בגללה כמו נתרפס בפני הגולשים ונציע את השירותים שלנו כ'מתחננים בפתח'. תשומת הלב של הגולשים חשובה היא, היא העושה את ההבדל בין פרסומת רדודה לפרסומת מוצלחת – ועדיין, אל תפשטו את בגדיכם מעליכם כדי שיבחינו בכם. אין מקום להציע "קפה" בבדיחות, אין מקום להדגיש שאנחנו נותנים ייעוץ ב"חינם", ואין מקום לספר שאנחנו מומחים בהההההכל – ולו נזכה ב"קליק" של הגולש המבולבל. אתם יודעים מה, הרבה מעבר למה שכבר כתבתי, וגם הרבה מעבר להפרה של כללי האתיקה , או כבוד לקולגות שלכם המפרסמים לצדכם – זה פשוט לא מוכר!

עורכי דין - ככה תצליחו לפרסם את עצמכם טוב יותר בגוגלשני טיפים לסיום:

טיפ 1: בחנו את המודעות של המתחרים שלכם לפני שאתם בוחרים את נוסח המודעות הפרסומיות שלכם בגוגל. ברגע שתעשו כן, תהיה לכם היכולת לבנות מודעת פרסומת שמדגישה את היתרון היחסי שאתם תבקשו להבליט! תנו לאחרים להתבלט בשם ה"יעוץ בחינם" ואתם הדגישו כי אצלכם המקצועיות היא הדבר הכי חשוב. תנו לאחרים שכבר למדו את הפוסט הזה לספר שהם מתמחים רק ברשלנות רפואית, ואתם הדגישו שהשירות שלכם הוא מעל לכל דיסקרטי ואדיב.

טיפ 2: לא אחת אתם בכלל לא מודעים לאופן שבו מציגים אתכם בגוגל אדוורדס; אתם פשוט נתתם למקדם האתרים שלכם או לחברת הפרסום שלכם יד חופשית לפרסם אתכם, העיקר "שיביאו תוצאות"… זיכרו שהתאבון והאמביצה של נותני השירותים האלה לא שווה את הנזק התדמיתי שיכול להיגרם לכם. הגדירו עבור נותני השירותים האלה כלל ברור: אתם מבקשים לאשר מראש כל מודעת פרסום בגוגל, כל ורסייה וכל רעיון שהם הוגים. עם כל הכבוד לניסיון שלהם במכירות בגוגל אדוורדס, אתם לא מוכרים פיצה!

*הערה קטנטנה בלשון, ברשותכם. בכוונה בחרתי בכותרת המאמר:"שלשת" ולא "שלש" הטעויות. לקריאה נוספת: עיינו במאמרה של עירית מאיר, על שינויים בצורות הנסמך של שמות המספר בעברית.

…………………

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...