סוד ההצלחה של עורכי דין בגוגל לא נמצא במקום בו רובכם מחפש אותו

סוד ההצלחה של עורכי דין בגוגל לא נמצא היכן שאתם חושביםנדמה לי ש"החזירות" היא תכונה שאנחנו מסגלים לעצמנו מיד כשאנחנו מגלים את הסוכרייה הראשונה. לעיתים התכונה הזו משעשעת במיוחד – כך למשל כשאני צופה בטירוף שאוחז בילדים הקטנים שממהרים לתפוס סוכריות בתפילת שבת בבית הכנסת, בעת שעשרות סוכריות "מתעופפות" על הקורא החגיגי בתורה. עוד לא נתקלתי בילד שמסתפק בסוכרייה אחת; תמיד הילדים שואפים לעוד ועוד סוכריות. הם דוחפים זה את זה, משחילים את הידיים לכל פינה, מתלהבים, מתלכלכים, וממלאים את הכיסים בסוכריות צבעוניות.

ככה, כמו ההתנפלות על הסוכריות ההן, חסרות הערך התזונתי – שהכיס המלא בהן לתאווה הוא אולי היתרון היחיד שצומח מהן – כך עורכי דין מחפשים לקדם את המשרד שלהם בגוגל.

ההבדל הוא בכך שב"עולם המקוון" הסוכריות הן הצירופים המשפטיים ה"סקסיים" שהרבה עורכי דין רוצים "לבלוט" בהם בתוצאות החיפוש בגוגל. כשאני כותב "צירופים/ביטויים סקסיים" אני מתכוון לצירופים העונים על הקריטריונים הבאים בעיקר:

1. הצירופים המחופשים ביותר בגוגל (למעלה מ-200 חיפושים בחודש).

2. הצירופים שיש לגביהן תחרות גבוהה בין מפרסמים בגוגל Adword.

3. הצירופים שעורכי דין רבים מנסים לקדמם בתוצאות האורגניות של גוגל (בכוחות עצמם או בסיוע חברת קידום אתרים). 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

חזירות או בורות?

בדקו אותי ומצאו כי עורכי דין רבים שואפים להופיע במקום ה-1 בתוצאות החיפוש בגוגל של הצירוף "עורכי דין" או "עורך דין", למרות שזהו אחד הביטויים התחרותיים ביותר וה"קשים" ביותר לקידום.

חפשו וגלו כי עוד מאות עורכי דין משלמים אלפי שקלים בחודש עבור "קליקים" בקמפיין ממומן (כל אחד והתמחותו) בביטויים יקרים ותחרותיים כגון: "דיני עבודה", "גירושין", "עורך דין פלילי" ועוד.

הנה לכם צילום מתוך כלי מילות המפתח של גוגל, של כמה מהביטויים ה"סקסיים" ביותר השייכים ל"עולם המשפט":

ביטויים התחרותיים ביותר בגוגל בתחום המשפט

אך האם המאמץ לבלוט דווקא בתוצאות החיפוש של הביטויים הללו בגוגל, הוא בבחינת הדרך הנכונה והנבונה ביותר להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ברשת?

אני מניח שרבים מעורכי הדין מניחים שהצירופים ה"סקסיים" הם שיביאו למשרד עורכי הדין שלהם את ה"כסף הגדול". ובכן, צר לי לאכזב, אך כמו הסוכריות, במקרים רבים המאמץ לקדם את המשרד או לפרסם אותו סביב הצירופים ה"סקסיים" הוא חסר ערך. נו טוב, אולי לא לגמרי, שכן האגו שלכם מתנפח, הכיס – הרבה פחות…

האמת על הביטויים ה"סקסיים" ביותר עבור עורכי דין

דוגמא יכולה להעביר את המסר בקלות יתירה: נצא מנקודת הנחה שאתם מתמחים בדיני תעבורה; יש להניח שאחת ה"סוכריות" המקוונות ה"סקסיות" ביותר (מבחינתכם) עשוי להיות הצירוף "מהירות מופרזת". בדמיונכם אתם רואים את המשרד שלכם מופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל עבור כל מי שמחפש "מהירות מופרזת", בשל כך הטלפון לא מפסיק לצלצל, ומידי חודש נקלטים יותר ויותר לקוחות עם תיקי "מהירות מופרזת" אצלכם במשרד (אולי אתם גם מניחים שהם מגיעים מאוד מהר למשרד?…).

כבר למדתם כאן בבלוג שאם אתם כבר בוחרים צירוף לקידום האתר שלכם, אז כדאי שהוא יהיה ביטוי שמחפשים אותו הרבה פעמים מידי חודש; נעזרתם בכלי מילות המפתח של גוגל ונחשפתם לנתון לפיו את הביטוי "מהירות מופרזת" מחפשים בממוצע 260 פעמים בחודש. זו כמות יפה מאוד של מחפשים (מבחינתכם), ו"שווה" להתאמץ/להשקיע ולבלוט בגוגל כשמחפשים את הביטוי הזה.

דבר אחד אינכם יודעים, ואתם רק משערים (מפנטזים?):

כמה מתוך המחפשים הללו ייכנסו בפועל לאתר שלכם – בהנחה שזה ימוקם ראשון (!) בגוגל?

הנה לכם דוגמא ממשית הלקוחה מתוך מחלקת הקידום שלנו באתר הפורומים המשפטיים.

אם תבדקו תגלו שעמוד מתוך אתר הפורומים המשפטיים הוא התוצאה הראשונה שהגולשים מקבלים כשהם מחפשים "מהירות מופרזת" בגוגל. אך כמה גולשים בפועל נכנסו אלינו כתוצאה מחיפוש הביטוי הזה בחודש נובמבר 2011 האחרון (לשם הדוגמא)?

קחו כוס מים לפני שאתם קוראים את הנתון מתוך חלק מצילום המסך שגזרתי עבורכם:

כמה באמת ייכנסו אליכם לאתר אם "תשלטו" בביטוי מהירות מופרזת?

הייתם מאמינים? 19 גולשים, זה הכל! פחות מ-10% מהמחפשים נכנסו לתוצאה הראשונה בגוגל כשהם חיפשו "מהירות מופרזת"!

איך זה שכמות המבקרים זעומה כל כך? מאחר שכבר כתבתי בהרחבה על דפוסי החיפוש בגוגל בפוסט אחר, אשיב כאן רק בקצרה על השאלה: חישבו לרגע על כמות המחפשים המדומה שקיימת סביב כל הביטויים ה"סקסיים" האלה; אני משער שלפחות 50% מה"מחפשים" (שמנפחים את מונה החיפושים) הם לא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם: אלה אתם שמחפשים לראות האם חברת קידום האתרים שלכם הצליחה במשימה שלה לקדם את האתר שלכם למקום ראשון בגוגל לחיפוש אותו צירוף (ואתם עושים את זה כנראה כל יומיים), ואלה מקדמי האתרים שלכם שבודקים את עצמם מידי שבוע; עכשיו תכפילו את כמות המחפשים המדומים האלה בכמות עורכי הדין שמאוד חשוב להם להופיע ראשונים באותו צירוף (ועושים בדיוק את מה שגם אתם עושים כאמור), והרי לכם הסבר קצר לכמות הקטנה מאוד יחסית של מחפשים "אמיתיים" של הביטויים ה"סקסיים"! פתאום המספר 260 חיפושים בחודש לביטוי "מהירות מופרזת" כבר לא נראה לכם גבוה כל כך, נכון.. ?

אגב, אם אינכם רוצים "להאשים" אף אחד בחיפושי שווא, די בכך שתיחשפו לכמות הגבוהה של עורכי הדין המפרסמים בגוגל Adwords סביב הביטויים ה"סקסיים", כדי להבין שגם אם אתם במקום הראשון בתוצאות האורגניות של גוגל לחיפוש הביטויים האלה, הרי שיש עוד רבים שמתחרים על תשומת ליבו של המחפש, ומוכנים לשלם על כך הרבה מאוד כסף. סוף סוף, התחרות הגבוהה מכרסמת ברווחיות של הצירוף עמו ביקשתם לקדם את האתר שלכם.

אך הרבה מעבר לכך: למה לנו לנבור בנימוקים לשאלה "למה יש כל כך מעט מבקרים מביטויים "סקסיים"?", הניחו לנימוקים וצפו בנתון שהצגתי קודם והפנימו: במקרים רבים הפרסום סביב ביטויים "סקסיים" אינו אפקטיבי או אינו משתלם מספיק. נ-ק-ו-ד-ה!

כאן המקום להוסיף בצניעות כי את הדברים אני כותב עבורכם כמי שמנהל קמפיינים ברשת הכוללים קידום של למעלה מ-200 צירופים משפטיים.

מסקנה: אתם מפסיקים לשלם עבור קידום (אורגאני או ממומן) של האתר שלכם בביטויים "סקסיים" שכולם רוצים לבלוט בהם. זה לא משתלם לכם, זה יקר, זה תחרותי, ולא אפקטיבי מספיק.

אם ככה, היכן טמון סוד ההצלחה שלנו כעורכי דין בגוגל אם לא בביטויים ה"סקסיים"?

התשובה כבר מוכנה אצלי לפרסום, אלא שאם אני אצרף אותה לפוסט הזה, הוא יכיל למעלה מ-1000 מילה; ואילו פוסט טוב אמור להיות קצר ותכליתי, וגם את זה אני רוצה שתלמדו ממני: בפרסומים שלכם ברשת הקפידו שלא לכתוב יותר מ-500-700 מילה. תתאמצו יותר, ותכתבו בקצרה. זה ישתלם. יקראו את הפרסומים שלכם יותר גולשים, וימשיכו לקרוא את מה שיש לכם גם להבא.

את החלק השני והחשוב של המאמר הזה, זה שיעסוק בתשובה לשאלה "היכן טמון סוד ההצלחה של עורכי דין בגוגל?", אפרסם כאן בשבוע הבא. אם טרחתם וקראתם עד כה, הקפידו להתעדכן.

חנוכה שמח, אדי

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...