אל תישאר מאחור – ההזדמנות של עורכי דין לבלוט ב-Google Places ישראל

אל תישאר מאחור– ההזדמנות של עורכי דין לבלוט ב-Google Places ישראלבגוגל הבינו שעם ההתפתחות המקוונת והסלולרית ניתן (וְחָשׁוּב) להפוך את "עולם החיפוש" לממוקד עוד יותר. והנה נולד לו עידן חדש של: "חיפוש ממוקד מיקום". תחשבו על זה, אם ממש מתחשק לכם פיצה מיד כשאתם יוצאים מבילוי ערב נחמד בקולנוע (למשל), קרוב לוודאי שתחפשו בגוגל "פיצה" באמצעות המכשיר הסלולרי שלכם; הדבר הכי נכון מבחינתכם הוא לדעת היכן ממוקמת הפיצרייה הכי קרובה אליכם (פיזית). גם אם אתם בבית ואתם מחפשים חשמלאי שיתקן לכם את דּוּד השמש, אין לכם עניין ממשי באתר הכי מקצועי שמופיע (היום) בתוצאה הראשונה בגוגל כשאתם מחפשים "חשמלאי", כמו שתשמחו לדעת שיש חשמלאי ברחוב הסמוך אליכם שיכול להגיע תוך חמש דקות ולהחזיר לכם את המים החמים… 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

Google Places וישראל

Google Places (שכבש מזמן את אמריקה) "הגיע" גם לישראל לאחרונה (מרץ 2012), והוא לאט לאט מתאקלם וצובר תאוצה. יקח אמנם קצת זמן עד שעשרות אלפי עסקים יוסיפו את העסק שלהם לשירות Google Places, אך לנוכח מאמצי השיווק של גוגל בישראל והמודעות הגוברת לשימוש המאסיבי שעושים צרכנים באינטרנט, אין ספק שתוך זמן קצר אנחנו נהיה עדים לשינוי דרמטי של תוצאות החיפוש.

Google Places – איך זה נראה?

מאחר שאנחנו מדברים על "הימים הראשונים" מאז החל Google Places לפעול גם בישראל, כבר ניתן לראות שינויים כשמחפשים בגוגל: פיצות, פרחים, מסעדות, מוסכים ועוד. יחד עם זאת אנחנו עדיין לא רואים שינויים בתוצאות החיפוש לחיפוש הצירופים: עורך דין, רואה חשבון בת"א, חשמלאי וכו'. זה יקרה בקרוב, בדיוק כפי שזה קורה נכון להיום בארה"ב.

נדגים. בא לכם סושי? הנה צילום מסך של התוצאות שאני מקבל במחשב שלי במשרד (בתל אביב) כשאני מחפש "סושי":

הנה צילום מסך של התוצאות שאני מקבל במחשב שלי במשרד (בתל אביב) כשאני מחפש "סושי":

שימו לב לכמה שינויים דרמטיים בתוצאות החיפוש:

1. רק שלוש תוצאות אורגניות מופיעות היום בראש העמוד. (אני מזכיר, "תוצאות אורגניות" הן התוצאות שגוגל מציג עבור הגולש מבלי שהבעלים של האתר המוצג משלם על כך, ומתוך הנחה שהאתרים הללו הכי רלוונטים לגולש המחפש).
2. המפה מופיעה באופן בולט משמאל עם סימונים בקשר עם תוצאות חיפוש מבוססות מיקום.
3. לא פחות מ-7 תוצאות ממוקדות מיקום מיד לאחר התוצאות האורגניות.

חשוב לשים לב: כשאתם בגוגל, אתם יכולים להגדיר את המיקום שלכם. הנה אצלי הגדרתי את המיקום שלי כ"תל אביב יפו":

אתם יכולים להגדיר את המיקום שלכם לבד

עכשיו תארו לעצמכם מה יופיע בעתיד כשיחפשו עורך דין? אם המחפש יגדיר שהוא נמצא בבאר שבע, הוא כבר לא יתקשה למצוא עורך דין מבאר שבע, כי זה בדיוק מה שגוגל יציג עבורו. מהצד השני, כל אותם בעלי משרדים שהשקיעו באינטרנט והתאמצו להופיע בעמוד ה-1 בגוגל (והצליחו להגיע למקום הרביעי ומטה) יידחקו לתחתית העמוד, או במילים אחרות: "יימחקו"…

Google Places ואתם

אתם רוצים להיות על המפה הזו - נקודהההבנה שתוצאות החיפוש בגוגל הופכות להיות מֻטּוֹת מיקום, צריכה לקחת כל אחד ואחד מכם להבנה שמוטב לו להירשם עוד היום (בחינם ובקלות) לשירותי Google Places ולהוסיף את המשרד שלו ל"מפה של גוגל". אתם רוצים להיות על המפה הזו!

ברגע שתוצאות החיפוש ישתנו גם בקשר עם חיפוש "עורך דין" או "עורכי דין" בישראל, אתם צפויים לגלות שאלה מכם שהזדרזו להירשם יופיעו באופן פתאומי בעמוד הראשון לתוצאות, ויזכו לכניסת גולשים מאסיבית דרך ביטויים אלה בעוד שאתרים אחרים שהשקיעו בהם אלפי שקלים עבור קידום אתרים, יידחקו לתחתית העמוד! כמובן שהחגיגה לא תימשך זמן רב, ויתחיל תהליך של קידום אתרים מקומי (כזה שמבקש לשכנע את גוגל שאתם צריכים להופיע בראש תוצאות החיפוש המקומי). אבל עד שזה יקרה, אתם כבר תקלטו את הלקוח הַ – 100 שלכם מהרשת…

אגב, גם אם אין לכם אתר אינטרנט, תוכלו להירשם לGoogle Places ולהציג את השירותים שלכם כעורכי דין גם בלי אתר. מדריך קצר וקולע המסביר כיצד להירשם לגוגל פליסס תמצאו כאן בפוסט של איתן יריב.

[*שני מאמרים נוספים מומלצים למי מכם שרוצה ללמוד עוד על Google Places: גוגל מקומות הגיע לישראל, מאת איתי ברנר, וקידום אתרים מקומי, מאת עידן שלומן.]

הסוד הכלכלי שמאחורי Google Places, והמשמעות שלו לגביכם

אחרי שכבר כתבתי בפתיחה כמה נכון מבחינתנו הגולשים שתוצאות החיפוש יושפעו מהמיקום שלנו, אני רוצה לדבר על האינטרס של גוגל להפוך את מנוע החיפוש למֻטֶּה מיקום.

אתחיל מדוגמא ישראלית, לחיפוש הביטוי "מוסך". הביטו:

שימו לב לתוצאות החיפוש של הצירוף - מוסך

הפעם אתם רואים כיצד התוצאות הממומנות (מסומנות באדום) + התוצאות מבוססות המיקום (מסומנות בירוק) משתלבות בתוצאות שהעמוד מציג. החשוב: האם שמתם לב כמה התוצאות האורגניות (מסומנות בכחול) הופכות פחות ופחות בולטות?  אם לפני כמה שנים התוצאות האורגניות היו העיקר, הרי שהיום אנחנו עדים לתופעה לפיה התוצאות הממומנות והמבוססות מיקום הן אלה שתופסות את מירב תשומת הלב.

אם לא די בכך, האמינו לי שחיפוש Locksmith בלוס אנג'לס (ארה"ב) שביצעתי לפני כחודשיים הוביל את גוגל להציג לפניי עמוד תוצאות כזה: בראש העמוד >> תוצאות ממומנות, מתחת לממומנות – > תוצאות מבוססות מיקום, ורק למטה, ממש בתחתית העמוד –>> תוצאות אורגניות שהיו בעבר בראש העמוד. שורה תחתונה, התוצאות האורגניות שהיו חלומו של כל בעל עסק, הופכות להיות פחות ופחות רווחיות.

תשאלו אותי? Google Places הוא מהלך עסקי מבריק של גוגל. מצד אחד זה מהלך שמשפר את חווית הגלישה של הגולש, מהצד השני המהלך הזה דוחק בצורה משמעותית את כל התוצאות האורגניות, ומבליט את התוצאות הממומנות! למה? כי ככה גוגל מרוויחה יותר מקליקים של גולשים על התוצאות הממומנות. אם תרצו, זו אחת הסיבות בגללן גם התוצאות מבוססות המיקום מופיעות בפונט קטן יותר (בעוד שהתוצאות הממומנות מופיעות באותיות ברורות ובולטות בראש העמוד על רקע צהבהב)… הנבואה ניתנה לשוטים, אך אני מעריך שאנחנו עוד עשויים לגלות בעוד כמה שנים, שגם כדי להופיע בתוצאות מבוססות המיקום גוגל תדרוש כסף!

השורה התחתונה: באיטיות ובעקשנות גוגל מלמדת אותנו שכדאי לעשות שימוש רק בפלטפורמה שלה כדי לחפש כל דבר, ובכל מקום… ואנחנו, אחרי שנתרגל (כל אזרחי העולם) אנחנו גם נבין שכדי לקבל נוכחות אפקטיבית בגוגל (כמפרסמים) – אנחנו נצטרך לשלם. במובן מסוים גוגל הופכת לאט לאט ל"דפי הזהב" של העולם…

מה זה אומר לגבינו עורכי הדין?

הרווחיות של המיקומים בראש תוצאות החיפוש בגוגל (אורגני) תישחק ככל שהזמן יעבור וככל שמנוע החיפוש של גוגל יהפוך להיות מתוחכם יותר. גוגל רוצים להרוויח מההצלחה שלהם, וזה בסדר גמור (הם עושים את זה תוך כדי שיפור חוויית המשתמש ובאלגנטיות מרשימה). אתם – כעורכי דין שרוצים ליצור לעצמם נוכחות אפקטיבית ברשת – תשקלו היטב אם כדאי לכם להשקיע בקידום אורגני של האתר שלכם בגוגל! קידום כזה הוא בדרך כלל יקר יותר וגם לוקח לא מעט זמן; אתם לא רוצים לראות כיצד השקעה שנתית בקידום אורגני יורדת לטמיון בקלות רבה כל כך ברגע ש Google Places ישראל יהפוך להיות רלוונטי גם בביטויים שאתם קידמתם.

מהצד הפרקטי, נצלו את המידע שקיבלתם בפוסט הזה והרשמו כמה שיותר מהר ל Google Places. תהיו החלוצים מבין עורכי הדין שמופיעים ב Google Place, ולא רק שתרוויחו כניסות לאתר שלכם אלא גם תרוויחו וותק ב Google Places שעוד תהיה לו משמעות בעתיד בקשר עם המיקום שלכם בתוך התוצאות מבוססות המיקום. למשל, ובין היתר, ב Google Places ישנה אפשרות להוספת משוב; ככל שתופיעו יותר זמן ב Google Places ככה תצברו יותר משובים. כבר היום בעולם 'קידום האתרים מבוסס המיקום' מתייחסים לנתון הזה כנתון חשוב המשפיע על המיקום בתוצאות אלה.

מה צופן העתיד לחיפוש Google Placesקחו נשימה עמוקה לאחר המסע שערכתם בפוסט הזה לעבר Google Places, ותארו לעצמכם שבעוד כמה שנים מהיום, כשיחפשו את השם שלכם בגוגל, תופיע נקודה מהבהבת בצבע אדום על המפה של גוגל משמאל, נקודה שתספר לכולם "היכן אתם נמצאים עכשיו"… (ואשר כמובן תהיה מחוברת לסלולרי שלכם). אני בטוח שהם כבר חושבים גם על זה, ואתם?

בינתיים אני מבטיח לכם שגם בלי נקודות מהבהבות, המיקום שלי רוב הזמן הוא במשרדי אתר הפורומים המשפטיים בת"א, ואם אתם צריכים משהו, אני כאן, בשבילכם 🙂

……………….

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...