עורכי דין, ככה תדעו מי ומתי דיברו עליכם ברשת

אתמול מישהו ביקש המלצה או חוות דעת על המשרד שלך באיזה פורום ברשת; להבדיל, היום בבוקר גולש פרסם השמצה באיזה בלוג, באופן שמזכיר גם את השם שלך… ; ממש כרגע מפרגנים לך בכתבה שפורסמה באתר חדשותי כי היית אתה עורך הדין המדופלם שייצג את הצדדים בהליכים שקיבלו פרסום; לפני שעתיים מישהו פרסם מאמר חדשני שעוסק בדיוק בתחום שבו אתה מתמחה ועוד… על רוב הפרסומים האלה ברשת אני בטוח שכדאי לך לדעת, על חלק מהדברים אתה ממש חייב לדעת, ובזמן אמת! במילים אחרות, אני רוצה ללמד אותך לקחת אחריות ולדעת בדיוק מה אומרים עליך ומה כותבים בתחום המומחיות שלך ברשת. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

קחו אחריות על מה שאומרים עליכם ברשת

כשמישהו "מדבר" עליכם ברשת – אתם רוצים לדעת! זה לא חשוב אם הדברים שנכתבים שליליים, חיוביים או סתמיים בלבד; לדעת בדיוק מה כתבו, היכן כתבו ותוך זמן קצר – זו עוצמה שאפשר לנצל כדי לשווק נכון יותר את מי שאתם רוצים שידעו שאתם.

לדוגמא, אם מישהו טוען באיזה פורום שאתם עוסקים בעיקר בלשון הרע, ואתם מקבלים הודעה על הפרסום הזה בזמן, אתם יכולים להיות ראשונים להוסיף שהמשרד שלכם עוסק גם בייצוג נפגעי תאונות דרכים ו"על הדרך" להשאיר לגולש שהתעניין בכם את דרך ההתקשרות הכי נוחה אתכם…

דוגמא חריפה יותר תהיה באם גולש מחליט לפרסם דברי בלע אודותיכם; אתם בוודאי רוצים להיות הראשונים לגלות זאת כדי שתוכלו לפעול כמה שיותר מהר להסרת התוכן הפוגעני. דעו, רוב בעלי האתרים בהם באמת ניתן לגרום לכם נזק בעקבות פרסום של גולשים, מאפשרים פנייה יעילה למערכת האתר שעושה כל מאמץ שלא לאפשר לשון הרע במחיצתה (כך גם אנחנו באתר הפורומים המשפטיים למשל).

במקרה הגרוע, מקום בו לא תוכלו לפעול לאלתר להסרת התוכן באמצעות מערכת האתר המארח, תוכלו לכל הפחות להגיב על הפרסומים האלה, להתייחס אליהם, להכחישם וכו'.

שורה תחתונה, עליכם להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור לשם שלכם, ולשם של המשרד שלכם ברשת – נקודה.

למה פרסומים ברשת בתחומי המומחיות שלכם צריכה לעניין אתכם?

זמן זה מצרך נדיר במקצוע עריכת הדין; אם לא די בעומס הרב ששורר במשרדי עורכי הדין, הרי שכתוספת בונוס ללחץ, רוב עורכי הדין מופצצים מידי יום דרך המאגרים המשפטיים שלהם בעשרות פסקי דין (שאמורים לעניין אותם), ובעוד שלל מיילים שמרכזים קישורים לפרסומים משפטיים שברוב המקרים לא יהיה לכם אף פעם זמן לקרוא…פרסומים עליכם ברשת צריכים לעניין אתכם

יחד עם זאת, פרסומים ברשת בתחומי העיסוק שלכם אינם דומים לשלל העדכונים הרגילים שאתם מקבלים. שכן, ערנות אמיתית למה שמתפרסם ברשת בקשר לתחומי המומחיות שלכם יכולה להיות כלי שיווקי מצוין עבורכם!

הנה כמה סיבות לכך:

1. כשאתם יודעים מה מתפרסם מידי יום ברשת בתחום העיסוק שלכם, אתם מתחילים להכיר הרבה יותר טוב את המתחרים שלכם: לדוגמא, הבוקר קיבלתי עדכון בקשר עם כל המאמרים שפורסמו ברשת בנושאי רשלנות רפואית במהלך היממה האחרונה. גיליתי להפתעתי שישנו אתר אינטרנט שלא הכרתי שבו מפרסם באופן קבוע אחד המתחרים של הלקוחות שלי (וגם אני יכולתי ולא עשיתי כן…)! גיליתי גם בלוג חדש העוסק ברשלנות רפואית ואשר נפתח על ידי עורך דין שרק לאחרונה החליט לפרסם את עצמו ברשת (אולי אמליץ ללקוח שלי לפתוח בלוג דומה?). זיהוי הנקודות האלה מאפשר לי לקרוא את האסטרטגיה השיווקית של המתחרים שלי, וללמוד ממנה.

2. כשאתם יודעים על מה נכתב ברשת, אתם יודעים על מה לכתוב: ניקח לדוגמא עורך דין המתמחה בלשון הרע שעוקב אחרי כל מה שקורה ברשת בתחום מומחיותו. הרי שאם הוא יבחין בתופעה לפיה בבלוגים שונים ברשת (לא של עורכי דין), בפורומים שונים, ובעוד מקומות מקוונים, עולות בחודש האחרון לדיון שאלות בקשר עם הוצאת דיבה בין בני זוג במסגרת הליכי גירושין – הרי שהוא מקבל בכך טיפ נפלא בקשר לנושא "החם" שמומלץ כי יכתוב עליו את המאמר הבא שלו!

אין צורך לומר שכשאתם מזהים שהמתחרים שלכם כותבים באופן קבוע על נושא מסוים שלא התייחסתם אליו עדיין – הרי לכם הזדמנות נדירה "ליישר קו". (וכל זאת, בלי שהמתחרה שלכם ידע בכלל).

3. רעיונות לשיחה ברשת החברתית: כשאתם יודעים על מה "מדברת" הרשת, אתם גם יודעים על מה לדבר ברשת! רבים פונים אליי ומספרים לי על הקושי שבניסוח סטטוסים בפייסבוק אשר הקשורים עם הנושא המקצועי בו הם עוסקים. הנה לכם טיפ חשוב: אם תהיו ערים למה שמתפרסם באתרי החדשות המובילים בארץ בקשר לתחום המומחיות שלכם, אז תדעו בדיוק מה להציף בפייסבוק שלכם.

קחו דוגמא מעורך דין המתמחה בדיני משפחה, אשר ער לכך שפורסמה באחד מאתרי החדשות המובילים בארץ ידיעה על הסכם ממון דרקוני בין אוליגרך מפורסם לבין דוגמנית נהדרת – הנה לו "אייטם" מוצלח לשתף ולשוחח אודותיו בפייסבוק שלו, אשר מצד אחד הוא חדשותי ומעניין, ומצד שני (והחשוב) מדובר באייטם שפועמת בתוכנו (ובהתייחסות אליו) מומחיותו של עורך הדין.

קלי קלות – ככה תקבלו התראה על כל מה שמעניין אתכם ברשת

לא תאמינו עד כמה שזה קל. התשובה נעוצה בשירות יוצא מן הכלל שניתן בחינם על ידי (מי אם לא…) גוגל! לשירות הזה קוראים "התראות גוגל" (google alerts) והוא פשוט מידיי בכדי שאסביר באריכות כיצד עושים בו שימוש. כשתיכנסו אל הכלי הזה, תבינו כמה שהוא ידידותי ופשוט. מה שכן, אציג אותו ואתן לכם מספר טיפים חשובים כדי שתפעילו אותו ביעילות.

google alerts

ראשית, הכלי של גוגל התראות נמצא בכתובת המקוונת הזו: http://www.google.co.il/alerts ; הקלקה על הכתובת הזו מציגה בפניכם את המסך הנ"ל:

מסך התראות גוגל הראשי

מספר טיפים לשימוש בגוגל התראות:

1. במסך הראשי של התראות גוגל עליכם להזין בשדה "שאילתת החיפוש" את המילה/הצירוף שהייתם רוצים לקבל עדכון בנוגע לכל פרסום שבו הוא מופיע.

למשל, אם אתם מתמחים בדיני הוצאה לפועל, ואתם מאוד רוצים לקבל התראות על כל פרסום בו מוזכר הביטוי "פשיטת רגל", הכניסו אל תיבת "שאילתת החיפוש" את הצירוף "פשיטת רגל" ובקשו ליצור התראה שתשלח אליכם למייל כל פרסום חדש שהופיע ברשת בתחום.

אגב, כפי שהצעתי בראש הפוסט, ההתראה הראשונה שמומלץ כי תיצרו תהיה התראה שמעדכנת אתכם בכל פעם שמישהו מזכיר את השם שלכם או של הפירמה שלכם!

2. כשאתם רוצים לקבל התראה עבור דף ברשת המכיל את הביטוי "רשלנות רפואית בניתוח", זכרו שאם אתם מקלידים בשדה "שאילתת החיפוש" את הצירוף הזה בצירוף "מרכאות" (בהתחלה ובסוף), הרי שתקבלו התראה רק אם הצירוף יופיע בסדר הזה בעמודים ברשת. במילים אחרות, אם יימצא מסמך ברשת ובו תופענה המילים "רשלנות רפואית בניתוח" שלא על פי הסדר הזה, ו/או כשמילים נוספות מופיעות בין המילים המרכיבים את הצירוף – ההתראה לא תתקבל אצלכם.

3. אם אתם רוצים להיות מעודכנים כמה שיותר קרוב למועד בו נכתב ופורסם אותו עמוד ברשת, עליכם לסמן בשדה "באיזו תדירות", את האופציה "באותו רגע". קחו בחשבון שגם לגוגל לוקח זמן לסרוק את הרשת; מה שאומר שבלאו הכי אתם מקבלים את ההתראה הכי קרוב למועד פרסומה אך לא מיד עם פרסומה.

אגב, הטכנולוגיה כל כך מתקדמת, שבכל הקשור לאתרי החדשות הגדולים, גוגל "מודע" לפרסום ידיעות אלה תוך פחות מדקה לאחר פרסומה הרשמי!

4. אם אתם לא רוצים להיות מוצפים בהתראות, מוטב תעשו אם תבקשו בשדה הרביעי (ששמו "כמה"), את האופציה של "רק התוצאות הטובות ביותר". באופן הזה תקבלו מעט התראות (באופן יחסי) ואת המשובחות שבהן.

יחד עם זאת, כשמדובר בשם שלכם או של הפירמה שלכם, הייתי בוחר באופצייה השניה שם, המכונה: "כל התוצאות". סוף סוף, לא תרצו לפספס שמישהו דיבר עליכם…

ממשק ידידותי – משתמש מתוחכם

זה יקח לכם שתי דקות להתרגל לממשק הנפלא הזה; אגב, תוכלו גם לעשות בו שימוש מיידי (בלי להירשם להתראה) כדי לראות מהן כרגע ההתראות לכל צירוף שתקלידו בשדה שאילתת החיפוש (תנסו ותראו איך זה מופיע מיד מצד שמאל של העמוד).

בעוד שהממשק ידידותי ונוח להפליא, אני ממליץ לכם להשקיע עוד כמה דקות מזמנכם בימים הקרובים כדי לטייב את ההתראות שלכם באופן שהן תהיינה אפקטיביות באמת עבורכם. לשם הדוגמא, אם יצרתם התראות שמייצרות עבורכם אלף עדכונים ביום… תתייאשו מהר מאוד מלנסות לעקוב אחרי ההתראות האלה ותפספסו בכך את ההזדמנות האמיתית ליהנות מהכלי הנפלא הזה.

אם עדיין אתם מרגישים צורך בהסבר מפורט יותר בקשר לכלי, אני ממליץ לכם לצפות בסרטון הנפלא של ורד חורי, שמסבירה בצורה נהדרת (כהרגלה), כיצד לעשות שימוש בהתראות גוגל.

סופו של דבר, אני מקווה שהכלי הזה ייכנס לארגז הכלים השיווקי שאני משתדל לייצר עבורכם בבלוג עורך דין ברשת. אם יש לכם רעיונות מתוחכמים לנושאים שכל עורכי הדין "חייבים לעקוב אחריהם" באמצעות הכלי הזה של "התראות גוגל", אשמח אם תשתפו אותי בתגובות לפוסט.

זהו זה, מעכשיו אי אפשר להחביא מעיניכם שום דבר ברשת, הכל – חשוף לעיניכם, ותוך זמן קצר.

בהצלחה!

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.