האם מוצאים אותך בגוגל AdWords כשמחפשים “עורך דין בחינם”? למדו כיצד להופיע רק בתוצאות חיפוש אפקטיביות

האם מוצאים אותך בגוגל AdWords כשמחפשים "עורך דין בחינם"? למדו כיצד להופיע רק בתוצאות חיפוש אפקטיביותאם מוצאים את המודעה הפרסומית שלך בגוגל AdWords כשמחפשים "יעוץ משפטי חינם" או "עורך דין בזול" או "עורך דין בלי ניסיון"… אז אל תתפלא שהקמפיין שלך יקר יותר ויעיל פחות!

התופעה הזו לא כל כך נדירה יש לומר, ואני מגלה שלא מעט עורכי דין המנהלים קמפיין פרסום בגוגל AdWords לא ערים לכך שהמודעה שלהם מופיעה גם בפני גולשים לא רצויים. הנה לכם דוגמא לעמוד התוצאות הממומנות שצילמתי כעת לאחר שחיפשתי "יעוץ משפטי חינם":

ייעוץ משפטי בחינם - דוגמא מתוצאות חיפוש מיום 12.12.2012

בדיוק באותה דרך תוכלו למצוא מודעות פרסומת של עורכי דין שמופיעות כשמחפשים בגוגל "עורך דין חינם/בלי ניסיון" ועוד. אין צורך להרבות במילים: פרסום באופן הזה הוא בעיקר בזבוז, ובמקרים מסוימים גם מביש או מבזה. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הפתרון – הגדרת מילות מפתח שליליות

יש להניח שרוב עורכי הדין המפרסמים פשוט לא מודעים לכך שמודעת הפרסומת שלהם מוצגת גם בפני גולשים שמחפשים את הצירופים הלא רצויים האלה. ברמה הטכנית, אני מעריך שמדובר בעורכי דין שערכו את הקמפיין שלהם באופן ש"מבקש" מגוגל להציג את המודעה שלהם בכל פעם שגולש מחפש גם (אך לא "רק") את הביטוי "עורך דין" או "יעוץ משפטי" בתוך תיבת החיפוש; הגדרה גורפת כזו גורמת לכך שגם מי שחיפש את הביטוי "עורך דין" יחד עם ביטויים לא רצויים כגון: "בחינם/בזול/בלי ניסיון/וכו'" ייחשף לפרסום שלכם.

ברור אפוא שהתופעה הזו לא ייחודית לפרסום משפטי בגוגל. אני מעריך שרוב המפרסמים שמעוניינים למכור משהו (לא חשוב מה), לא היו רוצים שהמודעה שלהם תופיע כשמחפשים בתוך תיבת החיפוש גם את המילה "חינם", או "בחצי מחיר" וכו'.הפתרון – הגדרת מילות מפתח שליליות

בגוגל מזמן הבינו שמדובר בתופעה שמחייבת פתרון. והפתרון קל ופשוט ליישום במסגרתו המפרסמים יכולים להוסיף לקמפיין הפרסום שלהם מילות מפתח שליליות; במסגרת זו מגדירים מילים שכשגולשים יחפשו אותן (לצד מילות המפתח שנבחרו), מודעות הפרסומת לא יופיעו!

האתגר – לזהות מילות מפתח שליליות

אז מה עושים עכשיו? הרי לרוץ ולהגדיר כשליליות את המילים "חינם" ו"בזול" אתם בוודאי תבצעו אחרי שקראתם עד כאן. השאלה היא כיצד יוצרים קמפיין יעיל ואפקטיבי, שמנטרל את כל המילים השליליות עבור הקמפיין שלכם.

יש לציין כי מילות מפתח שליליות אינן בהכרח "שליליות" במהותן. הן "שליליות" רק ביחס לקמפיין הפרסומי הספציפי שלכם. אתן דוגמא: בקמפיין פרסום שניהלתי בקשר עם סדנת תקשורת שהתקיימה בת"א, בחרתי במילה "סדנה" כאחת ממילות המפתח. אלא לאחר שנטרלתי את המילים "בחינם" ו"בזול" ו"בהנחה" זיהיתי שגם המילים "בצפון" או "באילת" או "בבאר שבע" היא תוצאה בעייתית עבור הקמפיין. סוף סוף, הסדנה מתקיימת בתל אביב, ואין לי עניין לשלם עבור "קליקים" מיותרים לטובת גולשים שמחפשים "סדנה באילת"; הם הרי לא יגיעו לסדנה שלנו בת"א…

שלשה טיפים למציאת מילות המפתח שליליות

1. עשו שימוש בכלי מילות המפתח, ובחנו את כל המילים שהמערכת של גוגל מציעה לכם כ"רעיונות נוספים למילות מפתח". לא אחת במסגרת עיון זה תוכלו להבחין במילים שליליות או לקבל רעיונות יעילים למילים שהייתם מעדיפים להוציא מהקמפיין שלכם.

2. הפיקו דוחות שבועיים בקשר לכל החיפושים שהובילו גולשים להקליק על המודעה שלכם; האופציה הזו פתוחה בפניכם בלשונית מילות המפתח של מסעות הפרסום שלכם, ומאפשרת לכם לצפות בנוסח המלא של כל צירוף שהוקלד בגוגל ואשר הוביל גולשים להקליק על המודעה שלכם. מניסיוני, מעקב ולימוד אחר הדוחות האלה והמילים שהובילו גולשים להקליק עליכם יכול ללמד אתכם על ביטויים וצירופים שליליים שאינם יעילים עבור הקמפיין שלכם. (אגב, זה גם עשוי לגלות לכם על ביטויים וצירופים שכדאי לכם להשקיע בהם יותר…).

3. ולבסוף, אין מחשב שיכול להביס את המוח האנושי. פרגנו לעצמכם ולצוות שלכם ישיבה של שעתיים, ובנחת; ונסו לשער ביחד מהם הצירופים שמוטב שלא יופיעו בקמפיין הפרסומי שלכם. העוצמה של כמה מוחות גם יחד מפתיעה אותי כל פעם מחדש, ולעולם אינה מאכזבת.

הוספת מילות מפתח שליליות לקמפיין בגוגל AdWords הוא צעד אחד גדול באופטימיזציה של הקמפיין שלכם. אתם רוצים לשלם עבור הלקוחות הפוטנציאליים באמת, ולא עבור כאלה שמחפשים משהו "בחינם"… יש לומר עוד, לכל המקצוענים שביניכם, שהיתרון הנוסף בשימוש במילות מפתח שליליות הוא בתרומה הרבה שיש לכך על ציון האיכות של המודעות שלכם.

יש לכם רעיון למילת מפתח שלילית הטובה למפרסם שהוא עורך דין? אנא שתפו אותנו בתחתית הפוסט בתגובה.

ובעיקר, אל תפספסו את ההזדמנות לשפר בצורה ניכרת את הקמפיין שלכם בגוגל AdWords; מִצְאוּ שעה פנויה והגדירו מילות מפתח שליליות. 

בהצלחה בניהול קמפיין פרסום אפקטיבי וחסכוני,

אדי

………………

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...