האם לאנשים שרגילים לנסוע במוניות יש פוטנציאל גבוה להתגרש? תרגיל בניהול קמפיין ממומן מוצלח בגוגל

אחד האתגרים הגדולים בניהול קמפיין פרסומי מוצלח בגוגל טמונים ביכולת שלנו לגרום לגולשים שבאמת צריכים את השירות שלנו להקליק על המודעה שלנו. בואו נניח לרגע שאתם מתמחים ברשלנות רפואית; אם תנהלו קמפיין ממומן בגוגל, אתם מהר מאוד תגלו שעל מנת להופיע בראש תוצאות החיפוש שמוצגות בפני גולש המחפש "רשלנות רפואית", אתם תצטרכו להיות מוכנים לשלם יותר מ-50 שקלים לקליק. יש להניח שלא תרצו לבזבז את התקציב שלכם על גולשים שלא באמת צריכים את השירות שלכם. איך עושים את זה? 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הגולש מחפש דבר אחד ומקליק על התוצאה הממומנת הראשונה גם היא דבר אחר (לגמרי)

תארו לעצמכם שאתם מחפשים לעצמכם חופשה בחו"ל, ולפיכך מחפשים בגוגל את הצירוף "הדקה ה-90". סביר להניח שאתם רוצים להגיע לאתר האינטרנט של חברת הדקה ה-90 בכדי לבחור לעצמכם חופשה. יחד עם זאת, האם לא תתפתו להקליק על התוצאה (הממומנת) הראשונה הזו:
האם תתפתו להקליק על התוצאה הראשונה?

למרות שלא מדובר באתר הדקה ה-90 הרשמי, אלא בשירות דומה של סַפָּק אחר (ש"רוכב" בין היתר על השם של המותג "הדקה ה-90"), תהיו בטוחים שרבים יקליקו על התוצאה הזו. במילים אחרות, הגולש חיפש את חברת הדקה ה-90, והקליק על תוצאה אחרת.

אך בעוד שהדוגמא שלמעלה היא מעט מתחכמת, אני רוצה להפתיע אתכם בדוגמא מתוך קמפיין משפטי שאנחנו מנהלים עבור משרד שמתמחה בדיני משפחה. במסגרת הקמפיין ביקשנו מגוגל להציג את מודעת הפרסומת שלנו בפני כל גולש שמחפש את הביטוי "גט". מאחר שהגדרנו את מילת המפתח הזו ברמה של "התאמה רחבה", אז גוגל הציג את המודעה שלנו בפני כל מי שבתוך חלונית החיפוש חיפש את הביטוי "גט" מבלי להתחשב בביטויים הנוספים שהגולש כתב לפני ואחרי הביטוי. בצורה כזו אנחנו חושפים את המודעה שלנו גם בפני מי שמחפש "איך מקבלים גט", "איך גט משפיע על החיים" או "כדאי לי לקבל גט" וכיוצא בזה.

ההפתעה: המודעה שלנו הופיעה שבוע שלם גם בפני מי שחיפש את הביטוי "גט טקסי":

חיפשנו גט טקסי, וקיבלנו תוצאה ממומנת העוסקת בגירושין

אתם מכירים את האפליקצייה החדשה הזו, גט-טקסי, שמאפשרת הזמנת מונית בלחיצת כפתור? מכל מקום, מסתבר שיש נפח חיפושים נאה לשירות הזה של "גט טקסי". אלא שההפתעה הגדולה שלנו היתה כשגילינו שכמות לא מבוטלת של גולשים שחיפשו "גט טקסי" הקליקו על המודעה שלנו, שבכלל קשורה לשירות של משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה (!).

עורך הדין המפרסם אצלי "כמעט נחנק" מהנתון הזה 🙂 אנשים מחפשים מונית, רואים מודעה שקשורה בכלל במשרד שמייצג אנשים ששוקלים להתגרש, ומחליטים להקליק על המודעה ולבזבז לנו את הכסף… אגב, לכל ה"מתחכמים" – אם אתם סבורים "שעלינו" כאן על נתון מדהים לפיו אנשים שמחפשים מונית הם גם כאלה שחיי הנישואין שלהם לקראת סיום – אתם טועים (אפשר לנוח); לא זכינו לאף טלפון מגולש שחיפש "גט טקסי" והקליק לנו על המודעה. פשוט בזבזנו עליו כסף מיותר.

הנה צילום פחות או יותר של הבזבוז המיותר מתוך הממשק של גוגל. למעלה מ-2% מקליקים "סתם" ועולים לנו כמעט 10 שקלים לקליק:

חיפשו גט טקסי ומצאו את המודעה שלנו. בזבזנו 7 קליקים

 מסקנות לתשומת לבכם

1. אם עד שקראתם את הפוסט הייתם בטוחים שמי שמקליק לכם על המודעה ומבזבז לכם את הכסף אלה רק המתחרים שלכם, אתם טועים. גולשים "אמיתיים" יקליקו על המודעה שלכם גם אם היא לא קשורה כלל לצרכים שלהם.
2. הופעה במקום ראשון בתוצאות הממומנות לעיתים עשוי לפעול לרעתכם, במיוחד כשמילת החיפוש שבחרתם אינה מילת חיפוש שבמובהק מאפיינת גולש שצריך את השירות שלכם. חישבו על הדוגמא עמה פתחתי את הפוסט: גולשים שמחפשים "רשלנות רפואית" (ולא "אני צריך עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית"), אלה יכולים להיות גם סטודנטים שכותבים עבודה על רשלנות רפואית ומחליטים לפנות אליכם דרך הפרסום הממומן, או בוגרים שמחפשים התמחות בתחום ו"בלי בושה" מבזבזים לכם "קליק" שעולה לכם 50 שקלים כדי לפנות אליכם (והכל – מניסיון!); סוף סוף, אם מי שמחפש מונית מקליק להפתעתנו על מודעת פרסומת של משרד עורכי דין… אין מה להתפלא אחר הסטודנט או מחפש ההתמחות הממוצע.
3. בכל פעם שאתם מנהלים קמפיין ומאפשרים לגוגל להציג את המודעות שלכם בפני מחפשי צירופים שהגדרתם אותם ב"התאמה רחבה" – בצעו מעקב שבועי (לכל הפחות) ואתרו צירופים שאתם לא הייתם רוצים שמודעת הפרסומת שלכם תופיע בפני גולש המחפש אותם. מערכת הניהול שגוגל מציעה לכל מפרסם מאפשרת לכם להגדיר בקמפיין הפרסום שלכם 'מילים שליליות', שמונעות מהמודעות שלכם להיות מוצגות בפני מחפשי ביטויים אלה (ככה למשל בקמפיין דיני המשפחה עליו סיפרתי, מיד הודענו לגוגל כי הצירוף "גט טקסי" הוא מבחינתנו מילת מפתח שלילית).
4. אם אתם מגלים שהמודעה הממומנת שלכם מצליחה לכבוש את המקום ה-1, בצעו שינויים בנוסח המודעה, באופן שיהפוך אותה לפחות מסקרנת ויותר עניינית. אם למשל אתם מציגים מודעה בפני מחפשי "רשלנות רפואית" וכבשתם את המקום הראשון, הייתי ממליץ לכם לנסח את כותרת המודעה ככה: "ליווי משפטי לנפגעי רשלנות רפואית", ולא "מה עליך לעשות אם נפגעת מרשלנות רפואית". במקרה השני אתם "מעניינים" מידיי, ועלולים לגרום גם לאלה שלא צריכים את השירות שלכם "לבזבז לכם את הכסף".

בהצלחה!סיכומו של דבר

המטרה שלכם היא לנהל קמפיין חכם, אפקטיבי וגם אטרקטיבי במחיר שלו. בניהול קמפיין ממומן (ובדומה לתחומים אחרים בחיים…), למקום הראשון יש מחיר. בעוד שברוב המקרים המקום הראשון מגדיל את התנועה של הגולשים לעמוד הפרסומי שלכם, הוא (לדאבון) גם מייצר תנועה של גולשים "לא קשורים" שמבזבזים לכם את התקציב.

אל תיבהלו מהעניין, פרסום הוא לא רובה צלפים ואל תצפו ממנו להיות כזה גם אם אתם מפרסמים בגוגל ולא בעיתון. חשוב שתהיו מודעים לנקודות החולשה של המקום ה-1, ותפעלו בהתאם. מעקב צמוד אחרי הצירופים שהובילו גולשים להקליק על המודעות שלכם היא מפתח לזיהוי מילות מפתח שליליות בזמן; שינויים בנוסח המודעות שכבשו את המקום ה-1 יכול גם הוא להפחית את "רעשי הרקע". סופו של דבר, עם מעט תשומת לב, יהיה לכם קמפיין מוצלח ורווחי הרבה יותר.

בהצלחה,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.