מי מעורכי הדין משלם הכי הרבה לקליק בגוגל AdWords?

מי משלם יותר לקליק, עורכי דין המתמחים בתעבורה או עורכי דין המתמחים בנזיקין? כמה כסף עורך דין מוכן לשלם עבור כל קליק? כפי שתגלו מיד, השיטה לפיה (באופן גס) המחיר לקליק בגוגל מושפע קודם כל מהתחרות סביב כל מילת מפתח, גורמת לעורכי הדין להפגין שרירים ולהציע מחירים גבוהים לכל קליק. התוצאה: מחירים חסרי תקדים לקליק סביב ביטויים תחרותיים במיוחד. מי בטוח מרוויח מזה? גוגל. האם אנחנו עורכי הדין מרוויחים מזה? תשפטו בעצמכם.

כדי לבחון עלויות פרסום בגוגל אנחנו קודם כל צריכים להגדיר מהן מילות המפתח שיעמדו לבחינה. לצורך הפוסט הזה בחרתי להדגים מתוף רשימת הביטויים שגוגל "מציע" לגולשים שמחפשים את הצירוף "עורך דין":

google-suggest1

עכשיו אנחנו מבקשים לבדוק, כמה משלמים עורכי הדין שהמודעה שלהם מוצגת בגוגל אדוורדס כשמחפשים את אחד הצירופים המוצעים. לקחתי את הנתונים המופיעים במתכנן מילות המפתח של גוגל, ולצורך הנוחות שיבצתי את המחיר המשוער לצד התוצאות:

google-keywords-bid

והנה לכם טבלה המסודרת מהיקר ביותר אל ה"זול" ביותר:

keywords-bid2

מסתבר שעורכי הדין שמתמחים בדיני משפחה מוכנים לשלם יותר מפי-3 מעורכי הדין המתמחים בדיני עבודה! האם לדעתכם ההסבר לכך טמון בכך ששכר הטרחה בתיקי גירושין הרבה יותר "שמן" מתיקי עבודה? אם התשובה חיובית, תצטרכו להסביר לעצמכם מדוע עורך דין פלילי, הקולט לא אחת תיקים שלצדם שכר טרחה שאינו יורד משכר הטרחה של תיק גירושין ממוצע (ובמקרים אחרים הוא הרבה יותר גבוה), מוכן לשלם "רק" 37 שקלים לקליק. חברים, ההסבר לפער בין המחירים לקליק יסודו בתחרות בין המפרסמים השונים. במילים אחרות, אם אף אחד מעורכי הדין המתמחים בדיני משפחה לא היה מוכן לשלם יותר מ-5 שקלים לקליק – אז המחיר היה שונה. שונה בתכלית! 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

מי מעורכי הדין משלם הכי הרבה לגוגל?

אגב, אם חשבתם שעורכי הדין המתמחים בדיני משפחה מוכנים לשלם הרבה לקליק, שימו לב למחיר לקליק אותו עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית מוכנים לשלם:

rashkanut-bid

אם תשאלו אותי, עורכי הדין המתמחים ברשלנות רפואית הם שיאני העלות לקליק; איני מכיר עוד תחום משפטי שבו התחרות יקרה כל כך.

בהשוואה לעורכי דין, מהו הסכום שרופאים, רואי חשבון ופסיכולוגים מוכנים לשלם עבור כל קליק?

אם עורכי דין כבעלי מקצוע חופשי מוכנים לשלם בין 20 שקלים ל- 100 שקלים לקליק, כמה יהיו מוכנים לשלם בעלי מקצועות חופשיים אחרים לקליק? שימו לב לנתונים המפתיעים (?) הבאים:

doctor-bid

השורה התחתונה ברורה: עורכי דין מוכנים לשלם בממוצע (על פי הטבלה הזו) כמעט פי 10 עבור כל קליק בגוגל אדוורדס.

אל תתנו לתחרות לקבוע לכם את התקציב לקליק

אני לא חושב שנכון במתכונת הזו לעסוק בשאלת הסיבות שמובילות עורכי דין להסכים לשלם כל כך הרבה לקליק וגם בהשוואה לבעלי מקצועות אחרים. תרצו – "תאשימו" את התחרות הגבוהה בענף המשפט, תרצו – תגבשו עמדה לפיה הפוטנציאל הגלום בתיקים שנקלטים שווה את ההשקעה, תרצו – תקבעו שעורכי הדין הם תחרותיים מטבעם, הרבה יותר מבעלי מקצועות חופשיים אחרים.

לטעמי, בכלל לא חשובה הסיבה בגללה עורכי דין מוכנים לשלם הרבה, השאלה החשובה לענייננו היא האם זה מתאים לכיס שלכם? סביב כל מילת מפתח יקרה ותחרותית (כמו "עורך דין גירושין" שעולה כ-65 ₪ לקליק) יש עוד עשרה צירופים יקרים הרבה פחות (למשל "הסכם ממון" שעולה 23 ₪ לקליק, "הסכם גירושין" שעולה 16 ₪ לקליק וכו').

סופו של דבר, אל תצאו מנקודת הנחה שההצלחה שמורה רק למי שמוכן לשלם עבור הצירופים היקרים והתחרותיים ביותר. האמת היא שגם צירופים תחרותיים פחות יכולים להניב עבורכם לקוחות טובים, ותוך כדי כך הם גם שומרים על תקציב המתאים למידה שלכם.

בהצלחה!

………………

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 3 הצבעות, ממוצע של : 4.33 מתוך 5 כוכבים
Loading...