הנוכחות המקוונת שלנו היא קריטית להצלחה שלנו. העולם הדיגיטלי משתנה במהירות, ומי שמקדים להתעדכן ולהגיב בהתאם, זוכה ליתרון תחרותי משמעותי.
שמחתי להשתתף, זו השנה השנייה ברציפות, ב- SMX Advanced Europe בברלין. מדובר באחד מהכנסים המשמעותיים בתחום השיווק הדיגיטלי, והשנה ניתן בו דגש רב לשינויים המהותיים באופן שבו גוגל מתייחסת לתוכן ומדרגת אתרים. שינויים אלה, שֶׁמּוּנָעִים בין היתר ממהפכת הבינה המלאכותית, מציבים בפנינו אתגרים חדשים – אך גם הזדמנויות.
הנה 5 תובנות מפתח שלמדתי בכנס. יישום הדברים יאפשר לכם לקבל הרבה יותר מגוגל, בָּדוּק!
1# גוגל לא מתכוון להוסיף עמודים מיותרים לאינדקס שלו
כמות התוכן ברשת גדלה באופן אקספוננציאלי מידי שנה, ובשנה האחרונה – יותר מתמיד. מהפכת ה-AI הובילה לעלייה חדה בהיקף התוכן שמופק באמצעות בינה מלאכותית ומפורסם ברשת.
בגוגל לא מתכוונים להגדיל את משאבי המיחשוב כדי לעבד, להעריך ולהציג את כל התוכן הזה; למה? בעיקר משום שרוב התוכן שעולה לרשת פשוט לא מחדש כמעט דבר.
מה זה אומר לגבינו, עורכי הדין?
המשמעות היא שאין טעם עוד בהוספת מאמרים שטחיים ובנושאים ש"נטחנו עד דק".
אפשר לוותר על מאמרים דוגמת: "מהו הליך חדלות פירעון?", "המדריך להגשת תביעה קטנה" או "האם להתגרש ברבנות או בבית המשפט לענייני משפחה?". רוב הסיכויים שמאמרים אלה לא יוצגו בתוצאות החיפוש ולא יובילו גולשים לאתר שלכם.
ואם בכל זאת אתם רוצים שגוגל יציג תוכן שאתם מפרסמים, מה עושים?
אז לא כותבים מאמר, כותבים מסטר-פיס!
רק תוכן שערוך לעילא, מדויק, מקיף, בעל ערך ממשי (חדשני על אחת כמה וכמה) יזכה להופיע באינדקס של גוגל. כל השאר – "יישארו בחוץ".
2# הופעה בראש תוצאות החיפוש מושפעת יותר ויותר מחוויית המשתמש
מי שכבש פעם את המקום ה-1 בגוגל לחיפוש של ביטוי תחרותי, יודע כמה זה משתלם.
מעכשיו זה לא יקרה (רק) באמצעות תעלולים של מקדם האתרים שלכם, רכישת קישורים או כתיבה עילגת של העובדה שאתם עורך דין גירושין ראשון לציון…
משקל משמעותי ניתן לחוויית המשתמש. ולא, אני לא מתכוון רק למה שאנחנו כבר יודעים מזמן – חשיבות רבה לעיצוב, להתאמה למובייל, למהירות הטעינה, לגודל הפונט וכו'.
מה עושים? מקפידים לפרסם תוכן משפטי שמנוסח בפסקאות קצרות, מכיל תתי כותרת, הסברים בשפה קלה להבנה, מצרפים דוגמאות להמחשה, תמונות, אינפוגרפיקות וסרטונים. זו כבר חוויית משתמש אחרת לגמרי, כוונו לשם.
3# גוגל מתעדף אתרים שאין בהם תוכן דומה
מקדם האתרים שלכם המליץ לכם לכתוב מאמר על "עורך דין גירושין", ובהמשך גם להוסיף מאמר בכותרת "עורך דין לענייני משפחה"? אפשר להבין את הרציונאל – למקדם שלכם חשוב שתופיעו בתוצאות החיפוש של שני הצירופים.
אלא שהיום גוגל כבר מבין שכאשר גולש מחפש "עורך דין גירושין" או "עורך דין לענייני משפחה" – הוא מחפש בדיוק את אותו הדבר.
מהי השורה התחתונה? בודקים שהאתר שלנו לא מכיל מאמרים שאומרים בדיוק את אותו הדבר, רק במילים אחרות. ובכל מקום שאנחנו נתקלים בתוכן כזה (המדריך לרכישת דירה/המדריך לקניית דירה, איך לפנות שוכר בעייתי/איך לפנות שוכר שלא משלם וכו') – נאחד אותו למאמר אחד בלבד. גוגל יתגמל אותנו על כך בעוד ועוד תנועה לאתר.
נב. אם תחפשו בגוגל "עורך דין לענייני משפחה", תגלו שכבר היום בראש העמוד הראשון מופיעות תוצאות שהכותרת שלהם היא "עורך דין לגירושין". פשוט ואוו. תבדקו ותראו.
4# גוגל נותן קרדיט לאתרים שמוחקים או מעדכנים תוכן ישן
נחשפתי בכנס למחקרי רשת מדהימים שמציגים בצורה ברורה את המגמה: אתרים שמחקו 30-50% מהתוכן (הלא רלוונטי) שלהם – הכפילו ושילשו את התנועה לאתר!
בנוסף, לביצועים מצוינים בתוצאות החיפוש זכו אתרים שהקפידו לעדכן את התכנים הישנים (והרלוונטיים) שלהם.
השורה התחתונה ברורה: גוגל מתכוונים לעשות הכל כדי להציג בפני הגולשים את התוצאה המדויקת, הרלוונטית והעדכנית ביותר.
מה זה אומר לגבינו עורכי הדין? אם אנחנו רוצים שגוגל יתעדף את התוכן באתר שלנו, עלינו לרפרש תכנים שאנחנו רוצים לשמר ולמחוק תוכן שאינו רלוונטי. בעבר ריבוי של תכנים הוביל אלינו יותר גולשים, היום בדיוק ההפך קורה.
5# גוגל מתעדף (ובענק) תוצאות מפורומים ברשת
מישהו מכם זוכר את אתר תפוז (שעלה באמצע שנות ה-90)? יש אתר פורומים כזה ובעבר הוא היה אחד האתרים הפופולריים ביותר בישראל.
אבל לא רק אתר תפוז איבד מעוצמתו; עם השנים התמוגג הקסם של מיליוני אתרי פורומים בארץ ובעולם. אפשר להניח שלרשתות החברתיות תרומה רבה להיחלשות הזו, אך גם בזירת תוצאות החיפוש בגוגל הפורומים כיכבו פחות ופחות.
אבל זה הולך ומשתנה בצעדי ענק.
תראו איך נראה גרף התנועה של אתרי הפורומים הגדולים והמשמעותיים בעולם:
פשוט מדהים. השנה האחרונה היא שנת מפנה אדירה בתנועה לאתרי פורומים! ושימו לב: התנועה לאתרים האלה לא זינקה משום שהם מייצרים יותר ויותר תוכן, אלא מהסיבה שהאתרים האלה זוכים (פתאום) לחשיפה אדירה בתוצאות החיפוש בגוגל.
ולמה זה קורה? זו חלק מההתמודדות של גוגל עם מהפכת הבינה המלאכותית!
מה הקשר? תחשבו על זה ככה: הרשת מתפוצצת מתכנים שהופקו באמצעות בינה מלאכותית, ובד בבד כלי ה-AI משתכללים לרמה שלא מאפשרת לגוגל לזהות שהתוכן הופק באמצעות בינה מלאכותית. התופעה הזו מתנגשת עם השאיפה של גוגל להציג בפני הגולשים תוכן אותנטי שנוצר על ידי משתמשים אמיתיים.
לעומת זאת, אתרי פורומים מכילים תוכן שהופק באמצעות אנשים ולא באמצעות "מכונות" – זו הסיבה העיקרית לכך שגוגל מתעדפת תוכן שמופיע בפורומים ברשת.
מה זה אומר לגבינו עורכי הדין? אני ממליץ לכם לנהל פורום משפטי או להקים אחד כזה (ובלבד שיהיה זה פורום מנוהל ומפוקח; גוגל מזהה מהר מאוד פורומים שהתוכן שבהם הוא לא יותר מספאם). זה ייתן לכם חשיפה יוצאת מן הכלל וישתלם בשנים הקרובות יותר מתמיד.
אני גאה לספר למי שלא יודע, שהקמתי בשנת 2006 את אתר הפורומים המשפטיים ומאז ועד היום, יחד עם צוות מדהים של עורכי דין מובילים בתחומם השבנו למאות אלפי שאלות וזכינו למיליוני צפיות ברשת. זו ההזדמנות שלי להציע לכם בחום להצטרף לצוות המקצועי שלנו בפורומים שבהם יש מקום פנוי. דברו איתי.
ועכשיו, רגע לפני שאני מפרסם את התוכן הזה… בדקתי שהוא ערוך מצוין, שיש בו מימד חדשני ושהוא נותן ערך ממשי לקורא. דאגתי שהפסקאות יהיו קצרות ומובנות, הקפדתי לשלב תמונות וגרפים, ואז חזרתי ובדקתי אם אני יכול לנסח טוב יותר את הרעיונות שבו. רק אז פרסמתי אותו.
אני וגוגל חברים טובים, אני מייצר תוכן ששווה לקרוא – והוא דואג לתת לי חשיפה משמעותית יותר בתוצאות החיפוש.
גוגל מחפש עוד חברים טובים, כמוכם, שמכירים עכשיו את כללי המשחק 🙂
שיצליח לכם,
אדי
………………
הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק.
איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.