למה עורך דין צריך את פסל החירות במשרד?

כאיש שיווק אני כל הזמן חושב איך אתם, עורכי הדין, יכולים 'לגנוב את ההצגה'. מבחינתי 'לגנוב את ההצגה' משמעו שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחליטו לבחור דווקא בכם כעורכי הדין שלהם; הלקוחות הקיימים שלכם ירגישו שהבחירה שלהם היתה נכונה והלקוחות שכבר טיפלתם בהם תמיד יחזרו למשרד שלכם.

אחד הכלים העוצמתיים ביותר שיאפשרו לכם 'לגנוב את ההצגה' קשור ביכולת שלכם להציג בצורה ברורה בפני הלקוחות שלכם גם את הערכים האמיתיים שמנחים אתכם ושעל פיהם אתם פועלים. זכרו, הרבה מעבר לרצונו של הלקוח (הבא) שלכם שתבינו דבר או שניים בתחום ההתמחות שלכם, הוא היה רוצה לדעת שהוא בחר באדם המתאים. ברגע שהלקוח ייחשף לאני מאמין האמיתי שלכם, להשראה שמובילה את העשייה שלכם, לסולם הערכים שלכם – אתם מגדילים בצורה דרמטית את הסיכוי שלכם להפוך אותו ללקוח שלכם. אך זה לא מסתכם בכך, ברגע שאתם יודעים כיצד להציג את הערכים שלכם בצורה מתוחכמת (וכפי שאדגים להלן), אתם הופכים את המפגש אתכם ליוצא דופן ובלתי נשכח. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

פסל החירות במשרדו של עו"ד אמיר מורשתיפסל החירות במשרדו של עו"ד אמיר מורשתי

בפעם הראשונה שנכנסתי למשרד של עו"ד מורשתי, לא יכולתי להתעלם מהדמות המיוחדת (והמוזרה) שמונחת מימין לשולחנו. כששאלתי אותו לגביה, הוא מיד הרגיע אותי שכל מי שנכנס אליו בפעם הראשונה שואל אותו את אותה השאלה. אתמול התקשרתי לעו"ד מורשתי וביקשתי ממנו צילום של אותה דמות ותזכורת להסבר שהוא נתן לי אז. הנה לכם המילים שכתב לי עו"ד מורשתי, כלשונן:

כשלקוח שואל אותי- מה זה הפסל הזה? אני לרוב שואל אותו: האם הוא נראה לך זכר או נקבה? האם הוא אדם או חיה? לאחר שהוא מבין שהוא לא יכול לענות על השאלה, אני מסביר לו שמדובר ביצירה של אמן בשם ואדים סטפנוב בשם "ready to fly" אשר אני אוהב לכנותו "פסל החירות". 

הדמות האניגמטית הזו, היא לא זכר ולא נקבה לא חיה ולא אדם, היא מעבר להגדרות שבני האדם אוהבים לתייג ולהגדיר ולכן כשהיא משוחררת מכל ההתניות היא מוכנה לעוף לחופשי. 

כך גם אתה הלקוח הנכבד, אצלנו לא מתייגים אנשים כנאשמים, כעבריינים – אצלי הלקוחות הם בני אדם אשר נמצאים בתקופת משבר ואשר החופש שלהם בסכנה. המטרה שלי היא לנסות לשקם את חיי לקוחותיי ולהחזירם עד כמה שניתן לתקופה שקדמה לחקירה המשטרתית ו/או כתב האישום. אני מאמין שגם לך הזכות לפרוש כנפיים ולעוף לחופש שלך, זכות המגיעה לך כאדם.

תמונה של ברכת כהנים בירושלים – במשרדו של עו"ד אייל בסרגליקתמונה של ברכת כהנים בירושלים - במשרדו של עו"ד אייל בסרגליק

בפעם הראשונה שנכנסתי למשרד של עו"ד בסרגליק, לא יכולתי שלא להתבונן בתמונה הענקית ומעוררת ההשראה שנמצאת מאחורי גבו. תמונה ובה אדם עטוף בטלית פורש ידיו לצדדים כשהר הבית אל מול פניו, והכותל עמוס מתפללים. אי אפשר היה להתחיל את השיחה עם עו"ד בסרגליק מבלי לשאול אותו לְפִשְׁרָהּ של אותה תמונה. גם במקרה הזה, ביקשתי אתמול מעו"ד בסרגליק שישלח לי במייל את אותו הסבר שנתן לי אז לאותה תמונה. אני מביא את הדברים בפניכם כלשונם:

שופר לאלה שקולם לא נשמע

אדי, רבים המגיעים אליי למשרד שואלים אותי על התמונה הזו. היא ממוקמת ממש מאחורי ובכוונה. ההסבר שאני נותן לשואלים פותח בזה שרוב הלקוחות שלי נמצאים במשבר בלתי אפשרי שנקרא ההליך הפלילי; אנשים במצוקה נוראית שבדרך כלל מגיעים למשרד שלי עוד לפני שהם מכירים אותי ומבקשים את עזרתי. בתמונה אנחנו רואים אדם עטוף בטלית המניף את הידיים אל מול ברכת כהנים מרגשת בירושלים. הכהנים לוקחים על עצמם לברך את עם ישראל באשר הוא. הכהנים לא מכירים את הקהל, ומברכים בשם השם את כולם. אנחנו כולנו בני אדם, מעטים מאתנו מקבלים את הפריווילגיה לקבל אחריות על גורל של אדם. המהות של התמונה הזו עבורי היא – שאני אעשה את כל המאמצים הנדרשים כדי להוליך אתכם למקומות בהם תסיימו את ההליך הפלילי ככל שניתן ללא פגע. זה המסר של התמונה הזו עבורי. אם תסתכל על המשרד שלי אתה תראה בצד ימין שופר. ישנם המון אנשים שהקול שלהם לא נשמע בבית המשפט. קיבלתי את הפריווילגיה להביע את זעקתם. אני מרגיש שאני משמש כאותו שופר לאלה שקולם לא נשמע. 

אתם הרבה יותר מסך הכישורים המשפטיים שלכם

אני מקווה שהדוגמאות שהצגתי בפניכם העניקו לכם השראה. לי אין ספק שכשלקוח פוטנציאלי מתיישב במשרד של עו"ד בסרגליק או עו"ד מורשתי ונחשף לאובייקטים הייחודיים האלה ובעיקר למסר שעומד מאחוריהם – קשה לו להמשיך ולחפש עורך דין אחר…

אל תהיו ממוצעים ואל תסתפקו בתעודה והרישיון שתליתם בגאווה על קיר המשרד. תעודות והשכלה יש לכל עורכי הדין בדיוק כמוכם והלקוח הממוצע לא מתרשם מכך. השאלה האמיתית שתשאלו את עצמכם היא כיצד אתם יכולים לגרום ללקוחות שלכם להכיר את כור מחצבתכם. אין זה משנה אם זה שופר, תמונה, צילום של ספר, פורטרט של אישיות שאתם מעריצים, תמונה של דמויות מופת ועוד. ברגע שתבינו איזו עוצמה טמונה בחשיפת הערכים שלכם בפני הלקוחות שלכם, אתם כבר תמצאו בעצמכם מה יכול להיות האובייקט שיוביל אתכם לשיחה ברובד ייחודי כל כך עם הלקוחות שלכם.

בפוסט הבא שאפרסם אתייחס ליכולת ליישם את התובנות האלה גם באתר האינטרנט שלכם.

גם לכם יש משהו ייחודי במשרד שחושף את הערכים שלכם? שתפו אותנו בתחתית הפוסט. צלמו לנו. עזרו לנו ללמוד וללמד כיצד לעורר השראה.

בהצלחה, אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.