נהלו פורום משפטי כחלק מאסטרטגיה שיווקית

בעבר הלא רחוק שלנו (לפני 15 שנה בערך) כדי לקבל מענה לשאלה משפטית, פשוטה כמורכבת, היינו צריכים (בדר"כ) להיפגש בצורה מסודרת עם עורך דין, וברוב המקרים גם לשלם על פגישת הייעוץ האמורה. אני מניח שבעידן של-לפני האינטרנט, מעטים האמינו שתוך שנים ספורות אפשר יהיה לקבל תשובה לשאלה משפטית בקלות וביעילות. בחינם? זה בטח לא עלה בדמיוננו כלל...פעם תשובה משפטית – כל תשובה – עלתה לנו כסף

בעבר הלא רחוק שלנו (לפני 15 שנה בערך) כדי לקבל מענה לשאלה משפטית, פשוטה כמורכבת, היינו צריכים (בדר"כ) להיפגש בצורה מסודרת עם עורך דין, וברוב המקרים גם לשלם על פגישת הייעוץ האמורה.

אני מניח שבעידן של-לפני האינטרנט, מעטים האמינו שתוך שנים ספורות אפשר יהיה לקבל תשובה לשאלה משפטית בקלות וביעילות. בחינם? זה בטח לא עלה בדמיוננו כלל…

היום התשובה כמעט לכל שאלה (ולא בהכרח משפטית) טמונה בין מיליוני העמודים שגוגל סורק מידי יום באתרים שונים בארץ ובעולם. כמות המאמרים שמתפרסמים ברשת מידי יום היא בלתי נתפשת! אנחנו לאט לאט מפנימים שאנחנו בתוככי עידן חדש, עידן המידע; אם פעם להשיג את הידע היה האתגר הגדול, היום האתגר האמיתי הוא לדעת כיצד לשלוף (ומהר) את המידע הרלוונטי, מתוך אוקיינוס בסדר גודל לא מוכר.

במובנים רבים – תם עידן עורכי הדין, ועריכת הדין של פעם… 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

הקמת אתר פורומים משפטיים LawForums.co.il

lawforums1[1]לפני כשש שנים, עוד התלבטתי אם יש מקום להקים פלטפורמה מקוונת שתנצח בקול תרועה רמה על ים התוכן המשפטי המפוזר ברשת, בדמות עורכי דין שינהלו פורומים מקצועיים וישיבו לגולשים התוהים והנבוכים. כיום התוצאות מדברות בעד עצמן: אלפי גולשים מבקרים מידי יום באתר הפורומים המשפטיים, ובממוצע כל שתי דקות נוספת שאלה/תשובה חדשה באחד מהפורומים באתר.

ניהול פורום משפטי – למה לי?

עורך הדין מנהל הפורום מתמסר לפורום ובמובנים מסוימים הוא גם מתחייב לכמה וכמה עיקרים:

1. למענה (מהיר) לכל גולש.

2. למענה מדויק (שלעיתים מצריך בדיקה משפטית).

3. להכוונת גולשים תועים/תוהים (לפורומים אחרים, לאתרים שונים).

4. לצנזור מלעיזים (לא אחת ההודעות עשויות להזיק לאחרים, הדבר מצריך פיקוח ואחריות).

5. למחיקת טרולים (טרולים הם אותם גורמים לא רצויים שמפריעים לניהול הפורום).

השורה התחתונה: ניהול פורום מגלם בתוכו השקעה לא מבוטלת, הרבה מעבר להקדשת מספר שעות שבועיות (בהתאם לפופולאריות הפורום); הקיצור, לא מדובר בעניין של מה בכך.

אז למה בכלל לנהל פורום?

היתרונות בניהול פורום משפטי

הזדמנות לתת, הזדמנות לתרום לקהילה: אני בכוונה מתייחס בראש ובראשונה לערכים, ולא לביטוי הכספי של ההחלטה לנהל פורום.

רובנו מרגישים נפלא כשאנחנו נותנים, נתינה היא פעולה רבת עוצמה שיש בה כדי להעניק לנו שפע מסוג אחר, שפע רוחני. אני סבור שניהול פורום בהקשר הזה, מאפשר לנו להביא לידי ביטוי את העצמי הנותן שבנו, והפועל היוצא הוא שהפעולה הזו, היא חלק מעיצוב התדמית שלנו כעורכי דין.

מי שנותן – מקבל: אני נהנה לספר על משל חביב שסיפר לי איש עסקים ישראלי-שוויצרי; אמא שלו תמיד אמרה לו "יא איבני.. אם היד שלך סגורה, איפה יניחו לך כסף כשירצו לתת לך?"; במילים אחרות, רק מי שידו פתוחה, אפשר להניח בה משהו כשרוצים לתת לו.

מי מכם שירצה – יאמץ את המשל, מי מכם שיבין את המסר ברמת ה"אנרגטית", מי מכם שיחשוב שמדובר במנטרה "סמי-דתית" – אני בכל אופן מאמין, שכשאדם מבחינה מנטלית מוכן לתת, ונותן, רק אז הוא הופך 'כלי' שגם יכול לקבל. ומה בדיוק אפשר לקבל? הנה בהמשך.

a2a2[1]חשיפה לאלפי גולשים (מיתוג): לניהול פורום משפטי פעיל משמעות מיתוגית משמעותית באשר החשיפה שמקבל מנהל של פורום (ובמיוחד אם הפורום פופולארי) בפני אלפי צופים הנכנסים לפורום.

הווי אומר, ההחלטה לנהל פורום מאפשרת לעורך הדין לחשוף את עצמו לאלפי (ועשרות אלפי) גולשים מידי חודש – גולשים שמבקשים מענה בתחום המומחיות של אותו עורך דין! מדובר בחשיפה הממתגת את עורך הדין כעורך דין מקצועי בתחום בו עוסק הפורום, המיתוג הזה – שווה כסף!

תרגול והתמקצעות: במשך תקופת ניהול הפורום עורך הדין משיב למאות גולשים השואלים שאלות הקשורות עם תחום התמחותו. המענה הבלתי פוסק "מכריח" את עורך הדין לבדוק ולהתעדכן, לנבור ולדייק – הפועל היוצא הוא: התמקצעות בלתי רגילה בתחום המומחיות.

לא אחת שחו עימי עורכי דין על תחושת הביטחון שהם רכשו לאחר פעילות ממושכת בפורום – תחושת ביטחון בפגישות מול לקוחות בפועל – במענה מיידי, מקצועי, בהיר ומהיר; שכן הם נדרשו בתקופת הניהול של הפורום להשיב הלוך ושוב על שאלות שבלאו הכי חוזרות על עצמן שוב ושוב, ושלא במפתיע נתקלים בהם גם מחוץ לגבולות הפורום.

הגדלת הסיכויים לתשומת לב תקשורתית: כבשגרה כמעט, פונים אליי גורמים שונים בתקשורת לבחינת אפשרות לראיין, לשאול, להתייעץ עם מאן דהוא מנהל פורום מקצועי כזה או אחר. אין להתפלא, כשמקיימים תוכנית רדיו שעוסקת בנושא סבוך כמו דיני משפחה וגירושין ומבקשים להציג גם אספקט משפטי, ברי כי אותו שדרן בתוכנית הרדיו עשוי לחזר אחר מנהל פורום דיני משפחה, כדמות הנכונה להשתתף בתוכנית (בדר"כ זה נעשה אחרי שאישיות מפורסמת כבר הסכימה להשתתף בתוכנית, ובדרך זו נותנים ביטוי גם לקולות פחות מוכרים).

על אותו משקל ברורים לי השיקולים של אותו כתב מערכת באחד העיתונים הגדולים כשהוא בוחר לפנות למנהל פורום הוצל"פ כשהוא מכין כתבת תחקיר על "חייבים בהוצאה לפועל" (לשם הדוגמא), ומבקש ל"ארח" בכתבה מספר עורכי דין מביני דבר.

חשיפה מקצועית נטו: ניהול פורום מאפשר לעורך הדין להציג את מיומנותו בתשובותיו המקצועיות, בסגנונו הברור, ובלשונו החדה. את היתרון הזה אי אפשר להשיג גם אם לעורך הדין אתר אינטרנט אישי ובו כל הפרטים על ניסיונו המקצועי ומוסדות הלימוד בהם למד.

google-searchפרסום בגוגל: החלטתי עוד בתחילת הדרך שערוץ הפרסום המרכזי של אתר הפורומים המשפטיים יהיה מנוע החיפוש גוגל. לשם כך הקמנו מחלקה גדולה של קידום אתרים (SEO), ואנחנו משתדלים להיות לגוף המשפטי המקוון המוביל – המתואם בצורה בלתי רגילה עם דפוסי החיפוש של הגולש הממוצע, והשואף למיקומים הגבוהים ביותר בגוגל לתוצאות החיפושים הללו.

לשם הדגמה, אם נחפש היום ביטויים כגון: דיני תעבורה, מהירות מופרזת, פסילה מנהלית (ועוד) – נגלה שאתר הפורומים המשפטיים מופיע בהם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש האורגאניות בגוגל. המשמעות מבחינת עורך הדין שבחר לנהל את פורום דיני תעבורה היא: פרסום מיידי בגוגל בביטויי החיפוש המשמעותיים ביותר בתחום המומחיות שלו! הפרסום הזה- שווה כסף!

חשיפה נוספת קבועה בגוגל (ללא עלות), ושדרוג הפעילות הפרסומית ברשתות חברתיות: מנהל פורום משיב מידי חודש לעשרות ומאות גולשים. בכל תשובה מייצר מנהל הפורום תוכן משפטי קצר וממוקד שיש לו סיכוי להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כעמוד HTML עצמאי ובלתי תלוי. בהשוואה לכתיבת מאמרים לשם הדוגמא, הרי שמדובר בהשקעה קטנה ויצירתית לצורך יצירת עמודים רבים ברשת; סופו של דבר – גולשים רבים מגיעים (ויגיעו) לתכנים אלה ישירות דרך תוצאות החיפוש שמוצגות עבורם בגוגל, ובכך גדלה באופן משמעותי החשיפה של מנהל הפורום לקהל הגולשים העצום המחפש מידי יום בגוגל.

אך לא די בכך, את התכנים הללו (התשובות שנותן מנהל הפורום) ניתן לשתף באופן מיידי ברשתות חברתיות (בפייסבוק, בטוויטר, ועוד) ובכך מתאפשרת למנהל הפורום חשיפה נוספת מקצועית, בקלות יחסית וללא עלות.

הגדלת מעגל הלקוחות: אחרי שאמרנו את כל מה שאמרנו, אפשר להגיע לסעיף שאולי חלקכם היה מצפה לראותו כסעיף ראשון – "סעיף הכסף"; ולא היא. הפעילות ברשת אינה "זבנג וגמרנו", וכך ניהול פורום ברשת אינו אלא פעילות התנדבותית-חברתית-מקצועית מתמשכת. ניהול פורום משפטי אינו תחליף למודעת פרסומת בעיתון, ונקודת המוצא בניהול פורום לא אמורה להיות כלכלית. מי שמקווה להשיג לקוחות באמצעות ניהול פורום יתאכזב, ולא מן הנמנע שגם הגולשים יתאכזבו ממנו…

ועדיין, אחת מההשלכות החיוביות של ניהול פורום משפטי היא הגדלת מעגל הלקוחות. אין זה סוד – גולש אנונימי בפורום הוא בהחלט לקוח פוטנציאלי; גולשים שאהבו את התשובה שניתנה להם על ידי מנהל הפורום, גולשים שצפו בפורום בלי להשתתף בו והתרשמו מהמקצועיות של המנהל, עשויים להגיע אל המשרד שלו "מחר בבוקר" כדי לקבל ייעוץ משפטי, ובתשלום!

זיכרו, מבט נכון ואמיתי על ניהול של פורום משפטי ברשת לא מצוי בשאיפה לייצר הכנסות מיידיות מגולשים ששואלים, כי אם במבט רוחבי על כלל היתרונות שניהול פורום משפטי מעניק לעורך הדין. מבט כזה עשוי לשכנע אתכם שמן הראוי, וכחלק מהאסטרטגיה השיווקית הכללית של המשרד, לנהל פורום!

התאימו את עצמכם ללקוחות המחר

אני מציע כי תנסו לשער איך יחפש אתכם תלמיד החטיבה או התיכון של היום, שכמעט נולד לעידן של גוגל ופייסבוק. יהיה קשה "לקנות אותו" במודעה מעונבת ובמילים מצוחצחות; תצטרכו להוכיח לו שאתם "שווים".

הגולש של המחר הוא גולש מתוחכם ונבון, שיעשה שימוש בכלים שהעידן של היום מאפשר לו כדי לבחור עורך דין. לא די ב"דפי זהב" במהדורה ישנה, גם לא די ב"144" במהדורה מקוונת; הגולש של המחר לבטח יבדוק כמה מאמרים פרסמתם באתרי מאמרים ואיך ערכתם אותם, מה משדר האתר שלכם ועד כמה הוא מתקדם, איך נראה העמוד שלכם בפייסבוק וכמה חברים יש לכם, כמה עוקבים אחריכם בטוויטר, ועוד…

הגולש העתידי – הלקוח העתידי שלכם – יתרשם מאוד לגלות בין עמודי הרשת המספרים עליכם, כי אתם גם מנהלים פורום משפטי, משיבים בהתנדבות, במקצועיות ובמסירות למאות גולשים. דווקא עיסוק כזה, ששמור נכון להיום למספר מצומצם של עורכי דין, יתן לכם יתרון גדול על פני עשרות האלפים שפועלים לצדכם. תנו לאותו גולש מתוחכם של מחר את הסיבות הטובות לחפש את מספר הטלפון שלכם, או בקיצור, נהלו פורום משפטי.

רוצים לנהל פורום? הצטרפו אלינו, לאתר הפורומים המשפטיים

אמנם אני כותב בבלוג עו"ד ברשת, אך כמנהל אתר הפורומים המשפטיים אני מזמין אתכם להצטרף אלינו. תמיד יש מקום פנוי באחד הפורומים, ותמיד אפשר להמתין שפורום ספציפי יתפנה. אשמח אם תפנו אליי, ותשקלו להצטרף לקבוצה נהדרת של למעלה מ-50 עורכי דין הנהנים מהיתרונות שכתבתי, וגם מיתרון אחד נוסף שקיים רק אצלנו: להיות חלק מהצוות הפנימי של אתר הפורומים המשפטיים – על האנשים הנפלאים שבו, על הפרגון והתמיכה ההדדית, על ימי העיון הפרטיים שלנו, סדנאות ההעשרה שלנו ועוד.

…………………

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...