עורכי דין: עקבו אחרי שלושה שלבים פשוטים וכשיחפשו את השם שלכם בגוגל, ימצאו בדיוק אתכם!

עורכי דין: עקבו אחרי שלושה שלבים פשוטים וכשיחפשו את השם שלכם בגוגל, ימצאו בדיוק אתכם!עורכי דין – תתרגלו! כשמישהו שומע עליכם/מתעניין/מקבל המלצה וכו', הוא גם עשוי לחפש את השם שלכם בגוגל. נתתם את הדעת פעם לתוצאות החיפוש שגוגל מציע למחפשים של השם שלכם

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

חפשו את השם שלכם בגוגל

עצרו לרגע, וכנסו לגוגל כדי לבדוק מה מוצג בפני גולשים המחפשים את השם שלכם…

בוודאי הייתם שמחים למצוא במקום הראשון בגוגל עמוד שבו מופיעה התמונה המעונבת שלכם, ומספר מילים אודותיכם ואודות המשרד שלכם; עמוד כזה בוודאי ישרת את המטרות העסקיות שלכם.

יחד עם זאת, אני מניח שרוב עורכי הדין שיחפשו את השם שלהם בגוגל ימצאו שהגולשים לא באמת מגיעים לעמוד הנותן את המידע שהם היו רוצים שייחשף ראשון למי שמחפש את שמם.

במקרים רבים חיפוש שם של עורך דין מציג עמוד חסר ערך ובו פסק דין ישן בו מופיע שמו, לעיתים עמוד ובו מאמר שנכתב לפני כמה שנים באתר מאמרים כזה או אחר וכו'…

במקרים הגרועים ביותר זו יכולה להיות השמצה נגדכם שנכתבה ברשת או כתבה לא מפרגנת; במקרים אחרים זה יכול להיות עמוד ובו טוקבק טיפשי שכתבתם תחת איזו כתבה חסרת ערך, או אולי עמוד בו השם שלכם מופיע בהקשר לחגיגית הסיום בתיכון הממלכתי בו למדתם… הקיצור, ממש לא העמוד שצריך להציג אתכם בפני הגולש שמחפש דווקא אתכם בגוגל!

google-searchמה עושים כדי שחיפוש השם שלכם בגוגל יציג קודם כל אתכם

ההצלחה של מנוע החיפוש נמדדת ביכולת שלו להציג בפני הגולש את המידע הרלוונטי ביותר בראש תוצאות החיפוש. לפיכך, ברמה המהותית עלינו לשכנע את גוגל שהעמוד שאתם רוצים שיוצג לחיפוש השם שלכם – הוא העמוד הכי רלוונטי עבור הגולש שמחפש את השם שלכם בגוגל. איך עושים את זה? תופתעו לגלות שבסה"כ זה פשוט מאוד. הנה שלשת השלבים שאני מציע לכם.

שלב א – הקימו עמוד אודותיכם ברשת

אי אפשר להרוויח בפיס אם לא ממלאים טופס, ואי אפשר להופיע ברשת בלי שיש לכם עמוד משלכם באינטרנט. אכן, מוטב שתשקיעו בעריכת עמוד אינטרנט ששייך לכם, והוא חלק מאתר האינטרנט שלכם, אך לשמחתכם גם בלי שיש לכם אתר אינטרנט בבעלותכם, אתם יכולים לערוך עמוד באינטרנט שיהיה חלון הראווה של מי שאתם (זה יכול להיות עמוד באתר מאמרים, עמוד באינדקס מקוון אליו נרשמתם וכו').

שלב ב – ערכו נכון את העמוד שלכם

עמוד האינטרנט המציג אתכם צריך לכלול את האלמנטים הבאים:

1. תגיות העמוד צריכות להכיל את השם שלכם – לכל עמוד ברשת מוטב להצמיד תגית "כותרת" (Title) ותגית "תיאור" (Description). נשמע לכם טכני מדיי ולא מוכר? אפשר להרגע, אם אתם עורכי דין ממוצעים, סביר להניח שאתם צופים מידי יום במאות "כותרים" ו"תיאורים" כאלה: חפשו כל ביטוי שהוא בגוגל, התוצאות שגוגל מציג מכילות כותרת (בכחול), כתובת האתר (בירוק), ושתי שורות של מלל (בשחור). כשאנחנו דואגים לציין כותרת ותיאור לעמודים שאנחנו כותבים אזי:

מה שמופיע בתוצאות החיפוש בגוגל בכחול (עם קו תחתון) – זו תגית הכותרת של העמוד.

מה שמופיע בשחור – זו תגית התיאור.

חפשו את השם שלי (אדי סוברי) בגוגל וצפו בתוצאה הראשונה: אני שקבעתי עוד בעריכת העמוד מה יופיע בכותרת, ומה יופיע בתיאור – וכפי שאתם רואים שם, לא שכחתי לציין את השם שלי גם בכותרת וגם בתיאור (והוא מופיע שם בBold).

[וידוי: בגלל תקלה טכנית במערכת האתר לא הצלחתי לשלב את הצילום מסך של התוצאה כאן, בעוד כמה ימים הצוות הטכני יטפל בכך ואתקן את הפוסט כאן]

tips120x120טיפ – לא די בציון שם הפירמה בכותרת העמוד, ציינו את שמכם המלא (1), בתגית ה"כותרת" מוטב להמעיט ככל האפשר בכמות המילים הנוספות, מעבר לשם שלכם (2).

נ.ב – לא תמצאו את ה"כותרת" וה"תיאור" ב"תוכן" העמוד, אלה תגיות שאנחנו מוסיפים בקוד של העמוד.

2. כתבו על עצמכם ואת שמכם – כתבו בתוכן העמוד אודותיכם בצורה מעניינת ועניינית, ושלבו את השם המלא שלכם לפחות פעמיים בתוכן הדברים שתכתבו.

3. הוסיפו בעמוד תמונה עם שם – הוסיפו בתוכן העמוד תמונה שלכם, אך החשוב הוא שתוסיפו לתמונה כותרת שנושאת את שמכם. לא מדובר בכותרת רגילה, של מלל הנושא את שמכם – אלא מדובר על איפיון של התמונה ששותלים בקוד העמוד (ברמה המקצועית מכנים את הכותרת הזו: ALT התמונה).

כדי לבדוק את עצמכם: אחרי שתוסיפו את הכותרת הזו, כשתעבירו את הסמן על התמונה תופיע חלונית עם שמכם (אתם בוודאי מכירים את התופעה…). דוגמא הלקוחה מתוך התוצאה הראשונה בגוגל לחיפוש שמי:כותרת התמונה מופיע כקוביית טקסט כמשעבירים את הסמן על התמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*תוכן העמוד אינו נושא המאמר, אבל אני מאוד מקווה שלא תשכחו בעמוד זה לכתוב לגולש כיצד אפשר להשיג אתכם בקלות: כתובת, מייל, פייסבוק, טלפון וכו'.

שלב ג – השיגו שלשה קישורים (Links)

השלב האחרון בתהליך הוא ליצור שלשה קישורים טקסטואליים של שמכם אל העמוד שיצרתם.

מהו קישור טקסטואלי? בפשטות, זהו טקסט ברשת, בדר"כ צבוע בכחול והמסומן בקו תחתון, ובלחיצה על הטקסט הגולש מופנה לאתר אינטרנט מסוים (או דף אינטרנט ספציפי ברשת).

עליכם ליצור שלשה קישורים בשלשה עמודי אינטרנט שונים, באתרים שונים, שמקשרים את הגולש בלחיצה על השם שלכם, לעמוד שיצרתם. ברוב המקרים זה יספיק כדי לשכנע את גוגל שהעמוד שיצרתם הוא העמוד שגוגל צריך להציג כשמחפשים את שם שלכם.

איך להשיג קישורים?

ובכן, קישור אחד בוודאי כבר השגתם: קישור מהאתר שלכם או מהעמוד שיצרתם. כלומר: אם יש לכם אתר אינטרנט משלכם ובתוכו יצרתם את העמוד אודותיכם, צרו קישור טקסטואלי לשם שלכם כבר מעמוד הבית; אם אין לכם אתר אינטרנט, אל תהססו ליצור קישור טקסטואלי מתחתית העמוד שבניתם שיקשר, כן, לאותו עמוד.

דרך טובה להשיג קישור איכותי היא לפרסם מאמר שלכם באתר אינטרנט שיסכים שהשם שלכם יקשר לעמוד שיצרתם; דרך אחרת היא לבקש מקולגה לקשר אליכם מהאתר שלו, ומעמוד הקישורים שלו (פרגנו גם אתם לאחרים). לבסוף, דרך חינמית ופשוטה היא בפרסום מאמר שכזה באחד מאתרי המאמרים ברשת, ואחרי הליך הרשמה פשוט תוכלו בקלות ליצור בכל מאמר שלכם קישור לשם שלכם.

המתינו שלושים יום…

אחרי שהשלמתם את כל אלה, המתינו 30 יום לכל היותר, ובדקו מה קורה כשאתם מחפשים את השם שלכם בגוגל… שלושים הימים האלה הם הימים שאנחנו נותנים לגוגל כדי "לחשב" את השינויים שיצרתם ברשת, וכדי להחליט שוב, מה הגולש צריך לראות כשהוא מחפש את השם שלכם.

אני מעריך שמעקב אחרי ההנחיות האלה יביא אתכם מהר מאוד לראש תוצאות החיפוש בגוגל. סוף סוף, השם שלנו בדרך כלל אינו מילת חיפוש תחרותית במיוחד, ו"כיבוש" המקום הראשון בגוגל לא אמור להיות משימה מורכבת מידיי.

ניסיתם, בדקתם, השקעתם ועדיין אינכם רואים תוצאות? צרו עימי קשר, אשמח לסייע לכם.

…………………

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...