למה המאמרים שלכם משעממים את הגולשים? או איך תהפכו את המאמרים שלכם לפופולאריים ביותר!

למה המאמרים שלכם משעממים את הגולשים?שאלתם את עצמכם פעם למה המאמרים שלכם כל כך משעממים את הגולשים? אני רוצה לעזור לכם להיות כנים עם עצמכם: אם המאמרים שפרסמתם באתר האינטרנט שלכם (בבלוג, באתר מאמרים וכו') דומים לכתבי הטענות שלכם, לעבודות שהגשתם באוניברסיטה או ל"מיני" מאמר שהייתם שמחים לפרסם בכתב עת משפטי מבוקש – אז רוב הסיכויים שמדובר במאמרים שאת הגולשים מאוד משעממים! במונחים של יעילות, תדלקתם את הרכב שלכם ביין; עם כל הכבוד ליין, הרכב כנראה לא יזוז, וככה גם אתר האינטרנט שלכם… 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

איזו מתנה קונים לאישה ביום ההולדת שלה?מה המתנה שאתה קונה לאשתך?

אם כשאתה רוצה להפתיע את אשתך/בת הזוג שלך אתה הולך לבחור לה מתנה שאתה אוהב, רוב הסיכויים שהיא תעריך ותאהב אותך; את המתנה – פחות…

לעומת זאת, האם ניסית פעם לבחור לאשתך מתנה מתוך מחשבה על מה שהיא באמת אוהבת? (גם אם זה הצבע שאתה פחות מתחבר אליו או פריט הלבוש שלדעתך הוא הכי מיותר). אם תעשה את זה תרוויח אישה מאושרת כפליים: ממך (1), והמתנה שתקנה לה (2). נכון, לא התחברת במיוחד למתנה שקנית, אבל זה בכלל לא חשוב! את העיקר (האושר שלה) – השגת. סוף סוף, המתנה לא בשבילך…

הגולש, כמו אשתך (כנראה), קורא את מה שהוא אוהב, ולא את מה שאתה אוהב. אתה מאוד רוצה לכתוב מאמר על תיקון 153 לפקודת מס הכנסה, או על הלכת יוניזידה; אך מה לעשות שאת הגולש הממוצע (זה שאתה באמת רוצה שייכנס לאתר שלך, ושאולי יהיה הלקוח הבא שלך) זה לא ממש מעניין…

תנו לגולשים את מה שהם מחפשים ולא את מה שאתם אוהבים

אם אתם רוצים לזכות בגולשים רבים יותר באתר שלכם אתם חייבים לדעת איך לכתוב מאמר עבור גולשים ברשת (על זה כבר כתבתי בפוסט: איך כותבים מאמר משפטי ברשת); בנוסף, אם אתם באמת רוצים להפוך את המאמץ שלכם בכתיבת מאמרים שאתם מפרסמים ברשת למשתלם – תנו לגולשים לקרוא את מה שהם מחפשים לקרוא.

איך עושים את זה?

שלשה כלים שיעזרו לכם להפוך את המאמר שלכם לפופולארי

אתם מתמחים בדיני משפחה (לשם הדוגמא), וקרוב לוודאי שתרצו לכתוב על נושאים הקשורים לתחום מומחיותכם. איך תדעו כיצד לבחור את נושא המאמר? איך תחליטו במה יעסוק תוכן המאמר?

1. התחילו עם google suggest

כולכם מכירים את הכלי הזה! רק שככל הנראה לא ידעתם מה השם המקצועי שגוגל נתנו להצעות החיפוש המוצעות לכם באופן מיידי בשעה שאתם מחפשים צירוף מסוים בתיבת החיפוש בגוגל.

מתחשק לכם לכתוב מאמר חדש על גירושין, תבדקו מה הגולשים מחפשים בהקשר הזה בעזרת google suggest:

​גוגל מנבאת מה תחפשו - כשאתם מקלידים את הביטוי גירושין

ההצעות שאתם רואים מבוססות על החיפושים הנפוצים ביותר; מבחינת השימושיות היום יומית בכלי, גוגל מנתחים את דפוסי החיפוש של הגולשים ובאמצעות הכלי הזה כמו מבקשים "לנבא" מה אתם מחפשים כדי לעזור לכם. במקרה שלנו אתם פועלים בתחכום, ועושים שימוש בכלי כדי להיעזר ב"נביא גוגל", כדי לבחור על מה כדאי לכם לכתוב.

אחרי שאתם צופים בנתונים (דלעיל) אתם מבינים שאם תכתבו על גירושין בהסכמה, או אם גירושין וילדים – ככל הנראה יהיה לכך הרבה יותר ביקוש…

2. המשיכו עם כלי מילות המפתח של גוגל google keyword tool

בעוד שכלי מילות המפתח בדר"כ מסייע לנו לנהל את הקמפיין הממומן שלנו בגוגל, הרי שבמקרה הזה אנחנו יכולים ליהנות מרעיונות של גוגל למילות מפתח נוספות כדי להחליט על מה אנחנו עומדים לכתוב את הפוסטים שלנו.

היכנסו לכלי מילות המפתח וחפשו את המילה "גירושין":

 

הצילום שהנחתי בפניכם הוא רק מעט מרשימה ארוכה מאוד של מילים שהוצעו בעמוד על ידי גוגל. ברמה העקרונית, המילים הללו מוצעות למפרסם פוטנציאלי הרוצה לפרסם בגוגל AdWords; אתם עושים בכך שימוש מתוחכם כדי לבחור את הנושאים עליהם תכתבו.

נב. שימו לב שתוכלו לבחור לצפות ברשימה הכוללת רק הצעות למילות מפתח שקרובות לביטוי המחופש (סימתי עבורכם באדום, למעלה).

הערך המוסף הנוסף שתוכלו להשיג מהרשימה הזו כולל גם את הנתון החשוב הקשור עם התחרות שיש סביב אותו ביטוי בגוגל בין מפרסמים שונים.

באופן עקרוני הייתי ממליץ לכם להתרחק מתחרות, ולאמץ נושאים שגוגל מציע כאן ואשר התחרות סביבם פחות משמעותית; הדבר יגביר את הסיכוי לחשיפה רבה יותר למאמרים שלכם.

הנה לכם כמה דוגמאות ממילות מפתח באותה רשימה שחיפשתי שהתחרות סביבן נמוכה או בינונית:

כתבו על הצירופים שהתחרות לגביהם נמוכה

מה דעתכם לכתוב מאמר על סרבני גט? יש למעלה מ-200 מחפשים בחודש סביב הנושא הזה, והתחרות בינונית. אולי תכתבו משהו הקשור עם גירושין ברבנות – אנחנו רואים שהמונח "רבנות" זוכה לתחרות נמוכה. בדרך זו אתם מרוויחים פעמיים: גם כותבים מאמר על נושא מבוקש מבחינת הגולשים, וגם על נושא פחות תחרותי (בין מפרסמים).

3. כלי נוסף google insights for search

זהו אחד הכלים הנפלאים של גוגל, המניח בפנינו תובנות בנוגע לדפוסי החיפוש של הגולשים בחתכים שונים. כאן לא המקום להרחיב אודות השימושיות הרבה שניתן לעשות בכלי הזה, ולענייננו, אנחנו רוצים ליהנות ממנו כדי לבחור את הנושא למאמר הבא שלנו.

נדגים גם כאן באמצעות חיפוש אחר נושא למאמר בתחום דיני המשפחה. ובכן, בראש העמוד נעדכן בתיבת החיפוש את הביטוי "גירושין" + נקפיד לבקש כי הניתוח יחול בישראל + בשנה האחרונה. הנה דוגמא לכך:

​זיהוי וניתוח תובנות מדפוסי חיפוש של גולשים באמצעות כלים שגוגל מציעה

נ.ב. אם תיכנסו ותחפשו בעצמכם – תוכלו להתרשם מהגרף במרכז העמוד המציג את נפח החיפוש של הביטוי על ציר הזמן, כמו גם תוכלו להתרשם מהמפה המציגה את נפחי החיפוש של הצירוף באזורים שונים בארץ (חלקים אלה לא העתקתי לכאן בהדגמה).

החשוב לנו – לרדת לתחתית העמוד, שם מחכה לכם "ההפתעה". בטור אחד מונחים לפניכם הביטויים המחופשים ביותר סביב אותו ביטוי שחיפשתם; בטור השני רשימה של צירופים חדשים שהיקף החיפוש שלהם בעלייה.

​זהו מגמות חיפוש שצומחות סביב הצירוף שחקרתם

לא יכולתם לנחש שהביטוי "גירושין ברבנות" הוא ביטוי שהיקף החיפושים שלו נמצא בעלייה בשנת 2011, כנ"ל "תיק גירושין" וכו'. אתם רואים גם שהביטוי "הסכם גירושין" חוזר על עצמו גם בכלי הזה כביטוי שנמצא בראש החיפושים סביב הנושא עליו ביקשתם לכתוב "גירושין".

סיכום – כתבו על הנושאים "החמים" בתחומכם, והרוויחו יותר צופים ויותר אוהדים

כל התהליך שהדגמתי כאן היה סביב ביטוי אחד שחיפשתי בשלושת הכלים הנפלאים שגוגל מציעה לכל אחד מכם. תארו לעצמכם כמה רעיונות תקבלו אם תבדקו מהם הנושאים שבאמת מעניינים את הגולשים לפני שאתם מחליטים על מה אתם כותבים את הפוסט הבא שלכם.

עשו לעצמכם כלל – לכתוב ברשת עבור הגולשים, ובנושאים שמעניינים אותם. אם תשאלו אותי, גם את תתי הכותרת של המאמרים שלכם עליכם לברור תוך שימוש בכלים שהצגתי.

בחירת נושאים למאמרים באופן הזה לא מצריכה מכם יותר מידיי מאמץ, והיא מבטיחה שבסופו של דבר תכתבו על נושאים מחופשים, שמעניינים את רוב הגולשים. מאמר רלוונטי עבור הגולשים ייצר עבורכם בטווח הארוך יותר ביקורים באתר, יותר צפיות במאמרים שלכם ואם תרצו – גם יגדיל את הסיכוי שידברו על המאמרים שלכם ברשת (בפייסבוק למשל).

לא הצלחתם לעשות שימוש בכלים האלה? משהו לא הובן לכם עד תום? כתבו לי ואסייע בידכם.

 ………………. 

עו"ד אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...