פרסום עורכי דין – בעיתון, בטלוויזיה, באינטרנט: “כמה זה עולה לנו?”

פרסום עורכי דין – בעיתון, בטלוויזיה, באינטרנט: "כמה זה עולה לנו?"בכדי לפרסם את הפוסט הזה הייתי חייב ליצור קשר, להמתין, לשלוח מיילים, לפקסס (לשמוע: "אנחנו נחזור אליך בעוד יומיים"..) ועוד. עשיתי את זה כי זה חשוב. חשוב שתוכלו לראות את התעריפים אל מול עיניכם במסמך אחד מרוכז, לפני שאתם מחליטים כיצד אתם בונים את תקציב הפרסום של משרד עורכי הדין שלכם.

אך לא די ברשימת התעריפים! עליכם החובה לבנות את "מסע" הפרסום שלכם באופן שיאפשר לכם לעקוב אחרי האפקטיביות שלו. לפיכך אפתח את הפוסט במספר טיפים חשובים לפני שמחליטים היכן לפרסם וכמה להשקיע.

מה זה קשור לבלוג עורך דין ברשת? נכון, בדקתי עבורכם גם כמה יעלה לכם פרסום במסגרת השתתפות בתוכנית טלוויזיה, או בלוח המשפטי של ידיעות אחרונות וכו'. מדוע? ובכן, ההנחה שלי היא שכשמונחים בפניכם רוב האלטרנטיבות לפרסום המשרד, תוכלו לקבל החלטות גם בנוגע לפרסום המקוון שלכם בצורה הרבה יותר מקצועית. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

מה חשוב לדעת רגע לפני שמתחילים לפרסם

א. אל תסיקו מסקנות מהר מידיי

אל תחפשו לקטוף "פירות" תוך זמן קצר! הפרסום, כמו עץ, שולח זרועות לפה ולשם, ורק אחרי תהליך הבשלה (לעיתים איטי מאוד), אפשר ליהנות מפירות מתוקים על ענפיו. מומחי שיווק רבים יודו בכך שהצלחה בפרסום תלויה גם במשך הפרסום, ולא רק במהלך ותוכן פרסומי מבריק. לפיכך צאו מנקודת הנחה שעליכם להחליט (ולהפנים) מראש שלא יהיה נכון להסיק מסקנות פזיזיות בקשר עם האפקטיביות של אפיק הפרסום בו בחרתם.

כך לדוגמא החלטה להפסיק לפרסם בגוגל AdWords אחרי שבוע אחד משום שלא קיבלתם אף לא טלפון אחד בלבד (למרות שבזבזתם למעלה מ-500 שקלים על "קליקים") כמוה כהחלטה להפסיק ללמוד צרפתית אחרי שבוע אחד משום שאתם עדיין לא מצליחים לדבר צרפתית שוטפת… (*את הרעיון האחרון למדתי מרובין ס' שארמה (בספרו "מי יבכה כשתמות")).

מה עושים? אזרו אומץ וגלו מקצועיות; במקום לוותר על אפיקי פרסום נסו לטייב את אלה שכבר "רצים"! בקשר עם הדוגמא שנתתי: החליפו את המלל המופיע בפרסום בגוגל AdWords, בחנו היטב את עמוד הנחיתה שבניתם וכו' – ובכל מקרה, תנו לפרסום צ'אנס של לפחות שלשה חודשים! (טיפ נוסף: אל תבחנו אפקטיביות הפרסום בתקופות הקרובות לחגים ואחרי החגים).

ב. אל תפרסמו בלי שיש לכם יכולת מעקב מסודרת ומאורגנת

אם אתם לא מסוגלים למדוד את האפקטיביות של הפרסום, לעולם לא תשפרו את הקמפיין שלכם. במילים אחרות: אם אתם משקיעים 10,000 ₪ בחודש על פרסום, ואינכם מסוגלים לאבחן כי הפרסום בידיעות אחרונות (למשל) הוא האפקטיבי ביותר (בו אתם משקיעים רק 2000 ₪ מסך ההוצאות על פרסום אך התועלת ממנו היא הגדולה ביותר), אז אתם מנהלים מסע פרסום מוצלח (אולי) אבל טיפש (תסלחו לי).

שורה תחתונה: עליכם לדעת בדיוק רב עד כמה שניתן, מהו הפרסום המצמיח עבורכם את התועלת המרבית. לא כל פרסום דומה למשנהו, ולעיתים כלי המדידה שונים. כך אין להשוות בין פרסום בגוגל AdWords או פרסום בלוח שירותים משפטיים של עיתון מודפס לבין פרסום במסגרת תוכנית אירוח בטלוויזיה או אזכור משמעותי בכתבת תחקיר מודפסת בעיתון של סוף שבוע. בעוד שהאפיקים הראשונים אמורים לייצר לקוחות שמתעניינים בשירות שלכם, הרי שבאפיקים האחרונים ניתן לדבר על אפקטיביות גם אם לא יצרו עמכם קשר טלפוני אגב אותו פרסום. עליכם לעשות את כל המאמצים כדי להגדיר מראש מהן הציפיות שלכם מכל פרסום שאינו מוביל באופן מיידי ללקוחות, ולשם כך עליכם לדרוש נתונים מדויקים בקשר לחשיפה שלה תזכו, אחוזי רייטינג וכו' (צפויים ובפועל) לפני שאתם מקבלים החלטה.

סוף סוף, כשאתם מתעקשים לקבל כלי מדידה לבחינת הפרסומים שלכם, אתם גם יודעים היכן מסע הפרסום שלכם "צולע" (ומחייב בדיקה, שיפור או שדרוג), והיכן הפרסום "מנצח" ואולי כדאי להזרים עבורו תקציב נוסף. לפיכך, עשו לעצמכם כלל – ופרסמו רק באופן שמאפשר לכם מעקב.

כיצד לנהוג בפרסומים שמאפשרים לכם לחשוף את מספר הטלפון שלכם?

1. עשו שימוש במספר טלפון ייחודי בכל פרסום ופרסום:עשו שימוש במספר טלפון ייחודי בכל פרסום ופרסום:עשו שימוש במספר טלפון ייחודי בכל פרסום ופרסום

* בדקו אם יש לכם אפשרות להוסיף מספר טלפון נוסף למרכזייה במשרד שלכם; המדובר במספר חדש (מוטב כזה שדומה למספר שלכם במשרד, אולי בשינוי ספרה) ואשר ינתב אליכם שיחות באופן שיאפשר לכם לזהות שמדובר בשיחה שהתקבלה במספר הייעודי החדש (לעיתים זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. דברו עם איש התקשורת שלכם).

* אופציה אחרת היא להזמין מספר טלפון נוסף (אחד או יותר), מספר שלא תפרסמו כמספר המשרד, ואשר יצלצל במכשיר עצמאי מובדל מהטלפון השולחני הקבוע שלכם. יש צורך לציין שהיום עלויות הוספת קווי טלפון הן עניין זניח?

* תוכלו ליצור קשר עם חברה המספקת שירותי מענה טלפוני (מזכירה וירטואלית) ולקבל הקצאה למספר טלפון ייחודי (אחד או יותר). במקרה כזה הפונים יעברו דרך מוקד ההודעות ואלה ישלחו לכם את תיעוד השיחות במייל ו/או בהודעת SMS מיד לאחר כל שיחה. באופן כזה תוכלו להיות בטוחים שיש מענה 24 שעות ביממה (לפעמים זה מאוד חשוב), וגם תוכלו לפקח בצורה יותר יעילה על רשימות הפונים. העלויות גם כאן הן זניחות; חפשו בגוגל "מזכירה וירטואלית", ובחרו לכם ספק.

2. נהלו רשימות מעקב – אל תוותרו למזכירה שלכם (או לעצמכם) ונהלו רשימות מעקב. כל פעם שמתקבלת שיחה של לקוח המתעניין בשירותים שלכם (ואין זה משנה אם הוא החליט להגיע פיזית לפגישה עמכם במשרד או רק ביקש להחליף איתכם מילה בטלפון) כתבו ביומן המעקב שלכם את שם הפונה, המקור ממנו הפונה הגיע, ואת תוכן השיחה והפניה. אם המזכירה שלכם מבצעת את המעקב עבורכם, הקפידו לוודא שהיא מבינה את החשיבות של המעקב (ואח"כ גם בדקו אותה). בסוף כל חודש בדקו כמה לקוחות התקשרו, ומהיכן. (אם תקפידו על כך, תוכלו לזהות את הלקוחות שהגיעו אליכם אגב הופעה בטלוויזיה למשל או בכתבת תחקיר).

3. עשו לעצמכם כלל ותמיד תשאלו את הלקוחות שמגיעים למשרדכם לפגישה היכן בדיוק הם שמעו עליכם – כתבו את הפרטים ביומן מעקב ו/או בטופס פתיחת כל תיק במשרד (אם נפתח). בסוף כל חודש, בדקו כמה לקוחות הגיעו לפגישות ומהיכן.

הפגישה אתכם צריכה להיות המשוכה האחרונה שתציבו לזיהוי ברור של מקור ההגעה של הלקוח. אל תחמיצו את ההזדמנות לשאול ולהתעניין; אם תשאלו אותי הרגישו בנוח ואף התעניינו בקשר להתרשמות של הפונה מהפרסום! תוכלו ללמוד מהמשוב שתקבלו המון, ובאופן זה לייעל או לשמר את הפרסום.

רשימת תעריפי פרסום לעורכי דין – בעיתון, בטלוויזיה, באינטרנט

לאחר ההערות שסקרתי לעיל, הנה בפניכם רשימת תעריפי הפרסום (נכון ליום בו פורסם הפוסט):

א. תעריפי פרסום מחוץ לרשת

לוחות משפטיים בתפוצה ארציתפרסום עורכי דין בלוחות משפטיים בעיתונים

הלוח המשפטי של ידיעות אחרונות – הלוח מתפרסם בימי שישי. העלות היא פר אינץ' מודעה. עבור 12 ימי ו' (3 חודשים) מודעה בלוח המשפטי תעלה 205 ₪ + מע"מ פר אינץ'. גודל סטנדרטי הוא 6 אינץ' למודעה. הווי אומר: פרסום ל- 3 חודשים של מודעה בגודל סטנדרטי יעלה לכם סך של 14,760 ₪ + מע"מ (בחישוב פשוט: 1230 ₪ + מע"מ לכל סופ"ש).

*בפרסום ל 52 ימי ו' – ישנה הוזלה משמעותית והעלות היא 120 ₪ + מע"מ פר אינץ'. **יש נק' יציאה במהלך ההתחייבות ואז משלמים רק על האינצ'ים שנרכשו בפועל.

הלוח המשפטי בגלובס – הלוח מתפרסם בימים שלישי וחמישי. מודעה סטנדרטית אחידה מוצעת לרכישה, והגודל שלה עומד על 6 אינץ'. עבור 8 פרסומים (קרי, 4 שבועות) הפרסום יעלה לכם 1350 ₪ + מע"מ . במקביל כל מפרסם מקבל חשיפה גם בלוח האינטרנט של גלובס. *מנויי העיתון מקבלים 10% הנחה בפרסום.

הלוח המשפטי בעיתון כלכליסט – הלוח מתפרסם בימים א' ו-ה'; ניתן לפרסם בכל אחד מהימים. גודל המודעה בין 4 אינץ' ל 6 אינץ' – והעלות: 120 ₪ + מע"מ לאינץ'. אין התחייבות למס' פרסומים. כל פרסום הוא בעצם ביום אחד שתבחר בשבוע.

 פרסום במסגרת תוכניות אירוחפרסום עורכי דין בטלוויזיה

המקצוענים 10 – תשלום הנע בין 4500-5500 ₪ + מע"מ – תלוי בזמן שיוקדש לאייטם.

שאלה משפטית – סך של 6000 ₪ + מע"מ.

יח"צ לעורכי דין

משרדי יח"צ לעורכי דין מציעים ליווי למשך חצי שנה (לפחות) בו הם מתחייבים ל 6 פרסומים ארציים. אם יש יותר פרסומים הם לא גובים סכום נוסף. מה נחשב מבחינתם לפרסום ארצי: כתבות בערוץ 2, בערוץ 10, גלי צה"ל, ידיעות אחרונות, YNET , דה מרקר ומקומונים בת"א. מה נחשב לפרסום: פרסום יכול להיות ידיעה על ייצוג של עו"ד, מאמר דעה, מאמר מקצועי וכו'. העלות נעה בין 2700-3200 ₪ + מע"מ לחודש.

*מספר משרדי היח"צ שבדקנו מדגמי בלבד.

ב. תעריפי פרסום ברשת

פרסום במסגרת תוצאות החיפוש של גוגל [ AdWords ]

הפרסום בגוגל AdWords הוא כנראה המפורסם ביותר ברשת; הוא הפרסום שהגולש נחשף אליו אגב החיפוש במנוע החיפוש "גוגל". התשלום מתבצע פר-קליק, ואתם בוחרים את התקציב מראש. במסגרת הפרסום הזה תקבלו נתונים מדויקים בקשר לכמות החשיפות שקיבלתם כמו גם לכמות הגולשים ש"הקליקו" בפועל על מודעת הפרסומת שלכם.

הנה לכם דוגמא לאומדן פשוט שניתן לבצע באמצעות כלי הערכת התנועה מבית גוגל, בקשר עם מסע פרסום בגוגל AdWords. ביקשתי לבדוק כמה יעלה לי קמפיין שבו אני מוכן להשקיע 100 שקלים לכל היותר עבור כל קליק, ובסה"כ 1000 שקלים ביום, כדי לחשוף את מודעת הפרסומת שלי עבור מחפשי הביטויים עורך דין, נוטריון וייעוץ משפטי בגוגל:

כמה יעלה לי קמפיין שבו אני מוכן להשקיע 100 שקלים לכל היותר עבור כל קליק, וסה"כ 1000 שקלים ביום

הכלי הנפלא הזה מאפשר לנו לחשב באומדן כמעט מדויק את הוצאות הפרסום שלנו באפיק זה.

פרסום במסגרת רשת התוכן של גוגל

כאן אנחנו מדברים על האפשרות להוסיף מודעת פרסומת במסגרת גוגל AdWords שיכולה גם להכיל תמונה או ווידאו (ולא רק מלל) וזו תופיע באתרים שונים ברשת המאפשרים למודעות גוגל להופיע בתוך התוכן שלהם. אמנם זו דרך הרבה פחות נפוצה לפרסם בה את השירותים המשפטיים שלכם (ואולי יש בה גם מגבלות אתיות שלא כאן המקום להרחיב בנוגע להן), אך עדיין לא מעט עושים שימוש גם בכך.

דוגמא למפרסמים (עורכי דין) ברשת התוכן של גוגל ניתן למצוא למשל בעמודי האינטרנט הפתוחים לכלל הגולשים באתר תקדין לייט. צפו בדוגמא שלהלן בשוליים הימניים של העמוד; עורכי הדין המפרסמים מבקשים להציע את השירותים שלהם לאלה הקוראים את פסקי הדין הללו, בהנחה שחלקם עשוי להיזקק לשירותים משפטיים:

פרסום עורכי דין ברשת התוכן של גוגל

*אגב, הבחנתם בפרסום השני בטור הימני? אותו עורך דין ממש מצווה על הגולשים ליצרו עמו קשר מיד! (אל תלמדו ממנו, זה לא עובד).

פרסום בתחתית ידיעות באתרים מובילים בישראל – במסגרת חברת רלוונטי

relevanti4כבר כתבתי על כך בהרחבה, בפוסט בשם הדרך הקלה באמצעותה עורכי דין יכולים להופיע בכלכליסט וגלובס בלי שירותי יח"צ. למי מכם שעדיין לא קרא את הפוסט שהזכרתי, זה הזמן להכיר את הכלי שיאפשר לכם להופיע בתחתית ידיעות מובחרות באתרי התוכן המשמעותיים בישראל. הפרסום מתבצע באמצעות הוספת תוכן רלוונטי המשובץ בתחתית הידיעות – תוכן המעודד גולשים לקרוא אותו מחד, ולהיחשף אליכם מאידך.

דוגמא: צפו בערך המוסף שמגיש עורך הדין גיל שחף בתחתית כתבה שפורסמה באתר גלובס ביום 26.1.2012, ואשר עסקה בפסיקה חריגה של בית המשפט לענייני משפחה (מרדנים? יפחיתו לכם את המזונות, מאת עו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי):

עורך דין גיל שחף בתחתית ידיעה העוסקת בדיני משפחה באתר גלובס

כמו שאתם מבינים, עו"ד שחף הציע לגולשים תוכן נוסף סביב הנושא בו עוסקת הכתבה. מאחר שאני מנהל את הקמפיין של עו"ד שחף, אני יכול לאשר לכם שגולשים רבים צפו בכתבה ואף נכנסו וקראו את הערך המוסף שעו"ד גיל שחף ביקש להוסיף.

תעריפי הפרסום ברלוונטי כיום:

מנוי חודשי ל-5 פרסומים ב-1,000 ש"ח 
מנוי חודשי ל-10 פרסומים ב-1,500 ש"ח
מנוי חודשי ל-20 פרסומים ב-3,000 ש"ח

פרסום נוסף ברשת

אין טעם לסקור עלויות פרסום נוספות ברשת בדמות רכישת באנרים ו/או פרסום בפייסבוק, שכן בשלב זה אין לכך כלל ביטוי ברשת (בין היתר בשל המגבלה האתית שחלה על פרסום באנרים).

לסיכום – שיהיה לכם פרסום מועיל ואפקטיבי

 פרסום אינו מילת קסם, אלא תהליך. מדובר בתהליך למידה שעשוי להוביל אתכם בדרך המהירה יותר ליעדים שלכם הקשורים עם כמות הלקוחות במשרד ועם המיצוב שלכם בשוק בו אתם פועלים.

עידן האינטרנט הביא עמו כלים פשוטים המאפשרים לכם לפרסם את עצמכם בכוחות עצמכם, בתקציבים קטנים (יחסית), ותוך יכולת מדידה יוצאת דופן, ידידותית ויעילה כאחד. מטרת הפוסט להניח בפניכם את האפיקים המרכזיים בהם רוב עורכי הדין מפרסמים את מרכולתם, על התעריפים שלהם. בחנו את כל האופציות, עשו את כל שניתן כדי להפוך את המשרד שלכם למשרד רווחי וממותג. אל תהססו להשקיע בפרסום – בסופו של דבר פרסום בדרך כלל הוא הכרחי, ואם הוא מתבצע במקצועיות הוא גם יעיל. אל תתאכזבו אם אפיק מסוים יניב תוצאות רדודות; התהליך שתעברו בניהול מושכל של הקמפיין שלכם יהפוך את הפרסום שלכם למדויק יותר, ובטווח הארוך ליעיל יותר ורווחי יותר.

אני מאמין שמי שטורח לפרסם את עצמו (על כך המשמעויות שיש לכך), הוא אחד מאלה שבחרו והעיזו לקפוץ למים הקרים והעמוקים של השאיפה להצליח. כדי להצליח ולהצטרף לקבוצת עורכי הדין שבצמרת, שהם אחוזים בודדים מכלל עורכי הדין, עליכם לבדל את עצמכם מכל השאר. תתחילו בקמפיין פרסומי יעיל ומדויק, זו התחלה מצוינת בדרך אל הפסגה.

*תודתי למר אופיר קנפו, מנהל המשרד שלי, שסייע לי בהכנת הפוסט, טרח בדק והציע לי את כל הנתונים בצורה מאורגנת ומקצועית כהרגלו.

נ.ב. אם ישנו אפיק פרסומי שלא סקרתי ונראה לכם חשוב, כתבו לי, אבדוק ואשמח לשלב בתוכן הפוסט.

 ………………. 

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars דרג/י את הפוסט
Loading...