השביל הנסתר שדרכו עורכי דין יכולים לשווק את עצמם ברשת

כבעל ניסיון אני יכול לומר לכם בוודאות: "כשתכבשו" את המקום הראשון בגוגל לחיפוש הביטוי "עורכי דין" או "עורך דין", יתעניינו בעמוד האינטרנט שלכם יותר, יחייגו אליכם יותר, יגיעו יותר גולשים לפגישות ייעוץ – ובטווח הארוך גם תקלטו יותר לקוחות ששמעו עליכם לראשונה באינטרנט. הדבר נכון גם ככל שמדובר בכיבוש של המקום הראשון של ביטויים מוצלחים נוספים המאפיינים גולשים שמחפשים עורכי דין ברשת.

אך השאלה הגדולה היא: כמה תצטרכו להשקיע כדי "לכבוש" את המקום הראשון? כמה זמן זה ייקח לכם? כמה תצטרכו להשקיע כדי להישאר שם? ומה יהיה בסופו של יום היחס בין העלות לבין התועלת שתצמח לכם (בכסף)?

בעוד שהרוב שקוע בתחרות "על המקום הראשון בגוגל", אני רוצה לחשוף בפניכם שביל אחר, אולי נסתר, בוודאי צנוע יותר, נוצץ פחות אך גם "חָרוּשׁ" פחות… מדובר בשביל נפלא המסוגל בטווח הארוך להניב עבורכם תוצאות נהדרות בשיווק שלכם ושל המשרד שלכם. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

עזבו אתכם מכוס חלב, קנו לעצמכם פרה

(גילוי נאות: אני עדיין משועשע מהכותרת שניסחתי לפסקה הזו… אל תיקחו אותה ברצינות רבה מידיי).

בעוד שברשת "מסתובבים" להם גולשים פוטנציאליים שמחפשים עורכי דין, הרי שלצידם ברשת ניתן לאתר סַפָּקִים קבועים של לקוחות פוטנציאליים! באופן אירוני דווקא העלות של איתור וגיוס הספקים האלה לשירותכם, היא הרבה פחות משמעותית מעלות הגיוס של הלקוח הפוטנציאלי הבודד.

ידידיי, אני מדבר על עורכי הדין ברשת! הקולגות שלכם, עורכי הדין שפעילים ברשת בדיוק כמוכם, הם הם, תתפלאו, ספקי הלקוחות הכי משמעותיים ברשת.

מאות עורכי דין עושים שימוש יום יומי ברשת, אם לצרכי שיווק עצמי, אם בהקמת אתר אינטרנט נהדר, אם בניהול פורום משפטי ואם בהנאה סתמית משיתוף החברים בפייסבוק (ועוד). כל עורכי הדין האלה, ולא חשוב עד כמה הנוכחות שלהם ברשת היא משמעותית, לא עוסקים בכל תחומי המשפט; והחשוב: לא אחת עורכי הדין האלה נאלצים לוותר על תיקים שנכנסים אליהם משום שאינם בתחום מומחיותם. בדיוק שם – אתם רוצים להיות!

כל עורך דין נאלץ לוותר על חלק מהתיקים המגיעים לטיפולו

תשאלו את עצמכם מה אתם עושים עם כל הלקוחות שמגיעים אליכם ושאינכם יכולים לטפל בהם? אולי אתם מיד מפרגנים לחבר קרוב; אולי יש לכם עו"ד מהבניין שהבטיח לכם פעם "שליש" על כל תיק שתפנו אליו והנה קפצה ההזדמנות; אולי אתם פשוט נאלצים לאכזב את הפונה אליכם עם מסר לפיו בפעם הזו "אתם לא הכתובת הנכונה".

החשוב לעניינו: לא חשוב עד כמה מוכשרים נהיה, ברוב המקרים אין לנו את האפשרות לנתב כל לקוח פוטנציאלי שמגיע אלינו ביעילות ומתוך מוטיבציה חיובית >> לעורך דין אחר; לא אחת אתם "משחררים" לקוחות להמשיך ולחפש במקום אחר. תחשבו על זה, גם אם יש לכם חבר שמבין בדיני תעבורה ואחר בדיני נזיקין, את המתעניין בכם (שהוא אח של לקוח שלכם) והרוצה ייעוץ משפטי בנושאי הגירה אתם נאלצים לאכזב…

ההבנה שאלה פני הדברים צריכה לחזק בכם את הכרה בחשיבות של יצירת הכרויות ויחסי גומלין עם עורכי דין שאינכם מכירים – למטרות של קידום ושיווק הדדי! הבשורה המשמחת כפולה:

1. באופן תיאורטי כל עורכי הדין שאינכם מכירים והפעילים ברשת – חשופים אליכם ללא עלות, ובקלות רבה תוכלו להגיע אליהם.

2. רוב עורכי הדין הפעילים ברשת למטרות קידום משרדם – ישמחו לשתף אתכם פעולה אם הם יבינו שתהיה לכך תרומה שתקדם את מטרתם.

המשימה: צרו שיתופי פעולה עם עורכי דין ברשת

המשימה שלכם : ליצור שיתופי פעולה עם עורכי דין פעילים ברשת

המשימה בפשטות היא ליצור שיתופי פעולה עם עורכי דין ברשת באופן שבו תפרגנו האחד לשני, בין היתר, בהפניית תיקים ולקוחות. שימו לב, אני לא מדבר על הפנייה שטחית וחסרת אחריות לעורך דין ש"במקרה" פגשתם ברשת ושאין לכם באמת מושג אמיתי לגבי מקצועיותו ו/או רמת השירות שהוא מציע וכו'. השלב שבו תפרגנו באמצעות הפניית תיקים הינו שלב מתקדם יחסית לאחר אותה הכרות ראשונית שהתחילה ברשת! (ואם אחרים יפרגנו לכם ויעבירו לטיפולכם תיקים עוד לפני שהם ממש הכירו אתכם… כנראה שאתם יודעים לבסס מקצועיות וירטואלית אמיתית).

תארו לעצמכם שתוך שנה מהיום, תיצרבו בתודעה של אלף עורכי דין פעילים ברשת שאתם מומחים בדיני משפחה. הציבו לעצמכם יעד לפגוש חמש מאות עורכי דין מהרשת תוך שנה (פגישה שאינה מקוונת) – מתוך מטרה לשתף פעולה, להכיר ולנסות להפנות תיקים האחד לשני ו/או לפרגן בכל דרך אחרת.

מהניסיון שלי אני יכול לומר לכם בוודאות: גם אם לא תהיו מצוינים בפגישות שלכם, גם אם לא תככבו בתקשורת ובשמירה על קשר עם עורכי הדין האלה, עצם היכולת שלכם ליזום ולנהל פגישה שמטרתה ברורה וגלויה, תשפר את הסיכויים שלכם לקבל את התיק הבא מקולגה שהכרתם ברשת.

בדיוק בכדי שתוכלו ליצור את שיתופי הפעולה האלה, הכנתי עבורכם רשימה של שבילים נסתרים דרכם אתם יכולים לאתר את עורכי הדין שנמצאים ברשת, ושישמחו להכירכם:

הצטרפו ופעלו בקבוצות ודפים בפייסבוק בהם פועלים עורכי דין

עורכי דין רבים שותפים לשיח בקבוצות סגורות או פתוחות שמיועדות לקהל של עורכי דין. עורכי דין רבים עוקבים אחרי דפים משפטיים מרכזיים וכמות התגובות והמעורבות בדפים מעודדת שיחה. במקום "להציע חברות" בצורה אנמית וחסרת עומק בפייסבוק, עשו לעצמכם כלל ובכל פעם שאתם נכנסים לפייסבוק בדקו את העמודים והדפים בהם עורכי דין פעילים יותר, השתתפו בשיחה, וצרו אינטראקציה מקוונת עם עורכי הדין המגיבים שם. התייחסו לפעולה זו כשלב הראשון והנכון לקראת הכרות משמעותית יותר עם עורכי הדין האלה.

נסו את הקבוצה עורכי דין מתייעצים בניהול הגרפולוגית קרן רווה כדוגמא לקבוצה נהדרת ורבת שיח, עקבו אחרי הדף של אפי נוה יו"ר ועד מחוז ת"א והמרכז וראו כמה עורכי דין פעילים שם, וקרובים מרחק "קליק וחצי" מההכרות אתכם:

כנסו לעמוד האוהדים של עו"ד אפי נוה והכירו את עורכי הדין השותפים לשיחה שם

נהלו פורום קהילתי

כשאני מדבר על פורום קהילתי אני מתכוון לפורומים שמיועדים לקהילה המשפטית בישראל. לדוגמא: פורום מתמחים, פורום עורכי דין, פורום סטודנטים למשפטים וכו'. בפורומים כאלה מתנהל שיח פתוח אודות נושאים הקשורים עם "חיי השגרה" של חברים בקהילה המשפטית של ישראל; כך נוכל למצוא דיונים בפורומים כאלה סביב מעמד עורכות הדין, שכר עורכי דין צעירים, ניצול מתמחים, עזרה במציאת מקורות משפטיים ועוד.

כמנהל אתר הפורומים המשפטיים, לא אחת אני נתקל בשאלות של עורכי דין בקשר עם האינטרס שיש לעורכי דין לנהל פורומים קהילתיים; ובכן, הרשו לי לעודד אתכם: יש לנו עורכי דין נפלאים בישראל, שלשמחתי מגיעים אליי ולו כדי לתת מעצמם ומטוב ליבם לאחרים. סוף סוף, ניהול של פורום מתמחים לא ממש מחזק את המוניטין של עורך הדין ככזה שמתמחה ברשלנות רפואית למשל.

אלא שכאן אני מבקש להדגיש בפניכם שדווקא בדרך זו, של התנדבות כה אמיתית לעמוד בראש פורום קהילתי מקוון שמטרתו לתת לקהילת המשפט ממש, דווקא היא מייצרת הזדמנות נהדרת להיחשף לעורכי דין רבים אחרים. הדרך ליצור אינטראקציה עמם (מקוונת ובלתי מקוונת) לאחר שאתם אלה המנהלים את הפורום היא קצרה מאוד, ובהשקעה קטנה תוכלו להגדיל את כמות שיתופי הפעולה המניבים שאתם מייצרים.

הנה דוגמא נהדרת לשיח של עו"ד צבי שמיר עם גולשים בפורום עורכי דין צעירים:

פורום עורכי דין צעירים

כתבו מאמרים עבור עורכי הדין

רוב המאמרים המשפטיים ברשת נכתבו עבור הגולשים ובמקרה הנפוץ הם נכתבו ככאלה שמטרתם לייצר התעניינות מצד גולשים בעורך הדין שכתב את המאמר. מעטים המאמרים שנכתבו על ידי עורכי דין ואשר מטרתם לתת ערך מוסף אמיתי לקולגות למקצוע. מי מכם חשף טיעון משפטי מבריק (לדעתו) במאמר משפטי? מי מכם פרסם פסקאות שנכתבו אחר עמל רב בכתב טענות שזכה לפרגון כזה או אחר מצד בית המשפט? מי מכם הכין עבור עורכי הדין הצעירים מדריך להכנת כתב תביעה או כתב הגנה בנושא כזה או אחר?

ההמלצה שלי היא כי תפרסמו גם מאמרים שבהם תתנו ערך מוסף לעורכי דין! בתוכן המאמרים תכתבו בצורה מפורשת שהמאמר נכתב עבור עורכי דין + ציינו בתחתית המאמר שאתם מזמינים את עורכי הדין המתעניינים לפנות אליכם לקבל הדרכה, טיפים או כל סיוע נוסף. אתם תופתעו לגלות כמה ההזמנה הזו תתקבל בברכה. הנה לכם דרך נוספת בה תייצרו אינטראקציה חיובית אמיתית עם עורכי דין נוספים ברשת.

יַחֲדוּ באתר שלכם מקום לשיתופי פעולה עם עורכי דין

בעבר כבר כתבתי לכם על חמישה דברים שלמדתי מאתרים של עורכי דין, ובין היתר שם שיבחתי את העמוד שהקדישה עו"ד אביבית מוסקוביץ "לעורכי דין בלבד":

צרו עמוד המקדם שיתופי פעולה עם עורכי דין

בפשטות רבה ובישירות יעילה אתם רואים הדגמה לאופן שבו עו"ד מוסקוביץ "פותחת את הדלת" לשיתופי פעולה עמה. נסחו את העמוד בצורה התואמת את סגנונכם,  ובלבד שתאפשרו לעצמכם לנצל את האתר שלכם גם לקידום הערוץ הרווחי של שיתופי הפעולה.

לסיכום: נצלו את הכוח שלכם/נו כעורכי דין פעילים ברשת

אל תהססו לנסות את כל האפיקים שסקרתי, כדי להגיע לכמה שיותר עורכי דין ברשת. צרו שיחה נעימה, פרגנו והובילו את עצמכם להכרות וירטואלית עם כמות נכבדה ככל האפשר של קולגות למקצוע. יחד עם זאת, אל תסתפקו בהכרות וירטואלית. עשו כל מאמץ כדי להיפגש עם עורכי הדין שאתם סבורים שנכון יותר לשתף איתם פעולה, ולפתוח עמם במערכת יחסים הבנויה על פרגון הדדי.

כשאתם כבר נפגשים עם עורכי דין שהכרתם ברשת (בין אם הפגישה ממשית ובין אם היא וירטואלית), תנו להם את ההרגשה שאתם כאן בשבילם, רק אח"כ תספרו על הרצון שלכם לשתף פעולה ולזכות בפרגון חוזר. הקפידו להקשיב באמת למה שהקולגות שלכם מספרים על עצמם, הקפידו להבהיר להם שתשמחו לסייע להם להשיג את היעדים שלהם (ובכל המובנים) ועשו זאת! אם תמצאו שיש לאל ידכם כדי לסייע לקולגה, לתת טיפ, לפרגן בהעברת תיק ו/או בכל דבר יעיל אחר שתוכלו לעשות למענו – עשו זאת ללא היסוס. היו הראשונים לתת. זו הדרך הבדוקה ביותר שאני מכיר – כדי לקבל חזרה, ובגדול.

אחרי שתפגשו 500 עורכי דין שפעילים ברשת ותשתפו עמם פעולה, אני מקווה שיהיה לכם מספיק זמן להמשיך ולקרוא את הבלוג שלי (מרוב שתהיו עסוקים בעבודה) 🙂

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.