בגלל זה אסור לעו”ד להפקיד(ר) את הפרסום שלו בידיים של אחרים

אני בדר"כ מעדיף לעסוק בבלוג במה שכדאי לכם לעשות כדי לזכות בפרסום יעיל ואפקטיבי ברשת. באופן חריג, אך חשוב מאין כמוהו, הפעם אני רוצה להראות לכם מה לא כדאי לכם לעשות! בשתי הדוגמאות שאציג בפניכם בפוסט הנוכחי, חובבנות תהיה המילה העדינה ביותר לתיאור מהימן של אופי הפרסום שבו עורכי דין בחרו לפרסם את עצמם; במקרה הראשון הציון שהייתי נותן לפרסום הוא לא יותר מגרוע, בדוגמא השנייה הייתי מסתפק בציון רדוד ומביך. הדבר היחיד שמְעוֹדֵד בעניין זה היא העובדה שהפרסומים שאציג לא נערכו על ידי עורכי דין, כי אם על ידי המשווקים שלהם. אני מעדיף להאמין שעורכי הדין שמפרסמים את עצמם ככה, לא יודעים שככה זה למעשה נראה… 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

דוגמא 1: דין זול בשבילך

הנה צילום מסך של פרסום גרוע (בלשון המעטה), שאליו תגיעו אם תחפשו עורכי דין (לצערי לא הצלחתי לשחזר מה חיפשתי כשנתקלתי בעמוד הזה), בלינק הבא: din.zol4u.info והנה צילום המסך: 

שימו לב איך מפרסמים אתכם ברשת

עוד לפני שאני מִתְקַשֵּׁר למספר שמופיע בעמוד, אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לכמה נקודות בעמוד:

הביטו בעברית הקלוקלת: משפטים מתחילים ומסתיימים בצורה חסרת טעם או היגיון, למשל: "עורכי דין לדיני עבודה וסיכסוכים במקום העבודה עורך דין", או הביטו במשפט המעניין הזה: "עורכי דין מכל הסוגים שיש" (מאיזה סוג אתם?…).
קניון של עורכי דין: עורכי דין בכל ההתמחויות עומדים מאחורי המספר הארוך: גם פשיטות רגל, גם דיני עבודה, גישורים, תעבורה… הייתכן?
דומיין מזלזל: שימו לב לדומיין המזלזל, "דין זול בשבילך" – din.zol4u…
סרטון רדוד וגס: לא תאמינו כשתצפו בסרטון המשובץ בעמוד: 

האם אתם מסכימים שעמוד כזה יעמוד מאחורי מי שאתם? סרטון כזה? מלל כזה? האם אתה בכלל יודעים שבדרך הזו המשווקים שלכם משיגים עבורכם פניות של גולשים?

נמשיך הלאה:

התקשרתי כדי להבין מי עומד מאחורי העמוד הזה. ערכתי שתי שיחות שהיו כמעט זהות בתוכנן.

כשמתקשרים למספר 1-700-706-705, מיד מועברים למעין המתנה נעימה שכוללת בתוכה קריין האומר את המשפטים המופלאים הבאים:

לקוח יקר כאן 2144
אנו כאן כדי לענות על כל צורך ולפתור לך כל בעיה
לרשותך נותני השירות הייחודיים ביותר, הנבדקים בכל עת
רק מי שמומלץ, הגון, מיומן בתחומו וזמין עבורך, יגיע אליך
2144 – פותרים לך כל בעיה
מיד נענה לפנייתך 

טוב, לא ידעתי שהייתי אמור להגיע ל: 2144 (למעשה זו הפעם הראשונה שאני שומע על המספר או הגוף הזה). בכל זאת, המתנתי לנציג שיענה לי. נציג שענה לי (ניסיתי פעמיים) הסביר לי שהגעתי ל"דף הזהב", ושעליי להשאיר פרטים ועורך דין מאזור המגורים שלי יחזור אליי. הנציגים לא הסכימו למסור לי מה שמו של עורך הדין, לא הסכימו לספר לי מה האיכות שלו, ו/או להמליץ לי על עורך דין ספציפי. מה שחשוב להם היה לקחת את מספר הטלפון שלי, ולנתב את הפנייה לאחד מעורכי הדין הקיימים במאגר שלהם. כשהתעקשתי לקבל המלצה או להבין מי עומד מאחורי העמוד הזה ניתקו לי את השיחה, בלי להסס…

דוגמא 2: חמש הצעות בקליק

חיפשתי 'עורכי דין' בגוגל, והגעתי לתוצאה המסקרנת הזו:

חמש הצעות בקליק מעורכי דין

הקלקתי, וגיליתי אתר עם קונספט שיווקי מעניין, לפיו הגולש יכול לקבל מכל בעל מקצוע (כמעט), 5 הצעות מחיר ב"קליק אחד". אין לי ספק שגם אני הייתי שמח לקבל הצעות מחיר בקשר עם שירותי ביטוח לרכב, טיולים מאורגנים לחו"ל, הסעות, תקליטנים ועוד, כדי לעמוד על המחיר האמיתי של השירות המוצע.

מה שמעניין אותנו כאן הוא שעורכי הדין מצטרפים לרופאים, אינסטלטורים, חשמלאים, רואי חשבון ועוד בעלי מקצוע שניתן לקבל מהם הצעות מחיר באתר myprice.co.il.

כדי להדגים עבורכם כיצד נראה הפרסום של עורכי הדין, בחרתי לבדוק מה יוצג בפניי באתר הזה, אם אחפש עורך דין המתמחה בדיני תעבורה בכלל ובייצוג בתיקי נהיגה בשכרות בפרט. הנה, ככה זה נראה:

קבל חמש הצעות מחיר מעורכי דין המתמחים בנהיגה בשכרות

אני מעדיף שלא תשאלו אותי אם מדובר כאן (או בדוגמא הקודמת) בפרסום העומד בכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת). השאלה הזו לא צריכה לעמוד כאן לדיון (למרות שהיא מרחפת מעל). מבחינתי החשוב הוא להעמיד כאן את דרכי הפרסומת בהם בוחרים עורכי דין שונים למבחן מהותי (בהנחה ש"הכל מותר").

השאלה הראשונה שמתבקשת כאן היא בוודאי כיצד מוכן עורך דין "להתחרות" עם חבריו על אותו לקוח, כשהמבחן האמיתי שנוצר דרך אפיק פרסומי זה הוא אך ורק מבחן המחיר! האם לא ברור לעורך הדין המפרסם באפיק זה כי יאלץ לגייס את המחיר התחרותי ביותר שיוכל, ושורת הרווח תצטמק באופן משמעותי? ועוד, מה הסיכוי לגייס לקוח פוטנציאלי ממשי כשעורך דין המפרסם יודע שעל אותו גולש "מתנפלים" ברגעים אלה ממש גם עורכי דין נוספים, עם הצעות מחיר אחרות? אך מעל לכל, כשאתם מפרסמים את עצמכם כאן – מה זה אומר עליכם? כיצד אתם נתפשים בעיניו של הגולש, כשניתן לקבל מכם (כעורכי דין) הצעת מחיר בקלות שכזו?

אפיק זה כשלעצמו "צריך עיון", אך דומה שהתופעה צוברת תאוצה, ראו באתר נוסף בשם yes, please, כיצד ניתן להשוות מחירי ייצוג משפטי בקלות הדומה לבחירת מסך פלאזמה…

בכל מקרה, נניח שעורכי הדין המפרסמים רואים בשיטה לגיטימית ובעלת פוטנציאל ממשי. האם עורכי הדין המפרסמים בחנו כיצד מוצג השירות שלהם בפני הגולשים? הרשו לי להגדיל עבורכם כמה אלמנטים המופיעים בעמוד שצולם לעיל.

1. שימו לב לאמור בכותרת העמוד דלעיל: 

ההצלחה נמשכת? האמנם?

ההצלחה נמשכת? האמנם?

2. לא די בכך, במרכז העמוד מופיע מלל מתוחכם שהוא על סף ההטעייה:

פריצת דרך? אמנם?

 

 

 

 

פריצת דרך? האמנם? תשאלו את עורכי הדין המתמחים בתעבורה כמה מים עברו בירדן מאז ההחלטה של כ' השופט רביד משנת 2009!

3. השיא הוא במשפט הסיכום:

מי ממצה את הדין עם מי?

 

מה דעתכם? מומלץ להתקשר לעורך דין שימצה עמנו את הדין?…

אל תתנו למשווקים שלכם יד חופשית בקשר לפרסום שלכם

מביך לגלות עמודי פרסומת כאלה המפרסמים בצורה עילגת עורכי דין נכבדים ומוצלחים. אני מניח שעורכי הדין שמפרסמים את עצמם בדוגמאות שהבאתי, ובדוגמאות רבות נוספות הקיימות ברשת, פשוט לא שמים לב לאופן שבו הם מוצגים לעיני כל. הרדידות הפרסומית "חוגגת" עוד יותר במסגרת הפרסומים הרבים של עורכי דין בגוגל אדוורדס (PPC); גם שם אני מניח שהמודעות המביכות ביותר מנוסחות על ידי חברות פרסום שאין להן מושג בסיסי בתחום המשפט, וכל רצונן הוא להוביל את הלקוח (עורך דין כחשמלאי) לקבל כמה שיותר "לידים" מגולשי הרשת.

למדו מהדוגמאות האלה ואל תסכימו לתת יד חופשית למשווקים שלכם. צאו מנקודת הנחה שהם לא מבינים את השפה המשפטית, ושהם "מסוכנים" באשר הם מוכנים "לעשות הכל" כדי להשיג עבורכם את המתעניין הבא. אליה וקוץ בה, השגת מתעניין דרך ערוץ פרסומי רדוד כל כך מניבה בסופו של יום לקוח שרמת הפוטנציאל בפנייה שלו שואפת לאפס. האם אתם הייתם מתקשרים לעורך דין ש"ימצה עמכם את הדין"? האם הייתם פונים לקבלת ייעוץ משפטי דרך עמוד עמוס בשגיאות כתיב או המכיל סרטון רדוד ומגוכח? אם התשובה שלכם לכך היא שלילית, למה שאחרים יעשו כן?

אני מעדיף שתכבדו את הגולשים ואת עצמכם. עורך דין מצוין הוא עורך דין שגם יודע איך בדיוק הוא מוצג בכל ערוצי הפרסומת שלו; וודאו שאתם מוצגים בצורה מקצועית ומכובדת בפרסומים שלכם, בדיוק כפי שאתם מקפידים להגיש כתבי טענות מושחזים לעילא ולעילא. באותה מידה של כבוד התייחסו לגולשים ברשת; הם אינם עדר כבשים שכל מה שנדרש כדי לספק את רעבונם הוא מספר טלפון אליו ניתן לחייג כדי לקבל מענה משפטי. תחשבו על הילדים שלכם, אלה שגדלים היום "על גוגל ופייסבוק"… אתם חושבים שאת הילדים האלה תצליחו בעוד כמה שנים לשכנע עם עמודי פרסומת רדודים?

אז איך הפרסום שלכם נראה ברשת? לכו לבדוק. עכשיו.

בהצלחה!

 ……………….

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 הצבעות, ממוצע של : 5.00 מתוך 5 כוכבים
Loading...