הידעתם? עמוד ה’אודות’ באתרים של עורכי דין הוא העמוד הפופולארי ביותר! כך תיצרו עמוד “אודות” מושלם

הידעתם? עמוד ה'אודות' באתרים של עורכי דין הוא העמוד הפופולארי ביותר! כך תיצרו עמוד "אודות" מושלםמחקר חדש מטעם  LexisNexis  – שסקר 209 משרדי עורכי דין מאזורים שונים בעולם – מציג את הנתון הבא: 85 אחוז מהנסקרים העידו על עמוד ה'אודות' שלהם כעמוד הפופולארי ביותר באתר. במילים אחרות, 85% מהגולשים שמבקרים באתרי האינטרנט של עורכי דין, נכנסים לקרוא את מה שהם כתבו על עצמם בעמוד ה"אודות שלהם"!

הנתון הזה לא אמור להפתיע; סוף סוף, כשמישהו מתעניין בכם, זה בדיוק מה שהוא מבקש לקרוא באתר האינטרנט שלכם – קצת יותר אודותיכם.

ככה תיצרו עמוד 'אודות' מושלם למשרד עורכי הדין שלכם

לאחר שנוכחתם לדעת שעמוד ה'אודות' הוא העמוד הפופולארי ביותר באתרים של משרדי עורכי דין, מובן מדוע חשוב שתקדישו לעמוד הזה את מלוא תשומת הלב שלכם. חישבו על עמוד ה'אודות' שלכם כעל "דף הבית" השני שלכם. 

הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

צרו קישור בולט לעמוד ה'אודות'

לאחר שהגולשים הגיעו לדף הבית של הפירמה שלכם, הם מחפשים לקרוא קצת יותר אודותיכם, נקודה. הם מתעניינים פחות במאמרים שכתבתם, בהמלצות שכתבו עליכם וגם כפתור ה"אנחנו בעיתונות" כנראה לא עושה עליהם את הרושם הדרוש. הם קודם כל רוצים לקרוא "מי אתם?". הקלו על הגולשים והציעו להם את המידע אודותיכם, בקישור בולט בראש האתר, שני בהיררכיה ולצד הקישור לדף הבית.

עמוד אודות מושלם

 הציגו רזומה שמעניין את הלקוח הבא שלכם

באופן הרגיל ו"המסורתי", עורכי דין מניחים שבעמוד ה'אודות' יש לפרוס את כל הרזומה המקצועי. לא די בכך, אני מרשה לעצמי לנחש שחלק נכבד מעורכי הדין שהקימו אתר אינטרנט, ממש "העתיקו" סעיפים מתוך קורות החיים שלהם, ו"הדביקו" אותם אל תוכנו של עמוד ה'אודות'. לטעמי, מדובר בשגיאה טקטית. הניחו לאגו בצד, וגם אם אתם מסוגלים למלא עשרה עמודים ברזומה השכלתי שלא מבייש את איינשטיין, הקפידו לכתוב רק את מה שחשוב לכם להציג בפני הלקוח הפוטנציאלי הבא שלכם.

לטעמי, עמוד ה'אודות' אינו הביוגרפיה הרשמית שלכם. לו תזכו ויכתבו עליכם ביוגרפיה, הרי שזו בוודאי תכלול את כל התחנות האקדמיות, הפרסים והתעודות שלכם. אך ככל שהדבר נוגע לאתר האינטרנט של משרד עורכי הדין שלכם, הייתי ממליץ לכם לחשוב כאנשי שיווק ומכירות; ככאלה, תכתבו בעמוד ה'אודות' רק את מה שישכנע את הגולשים שאתם עורכי הדין הכי נכונים עבורם.

כך למשל, אם אתם מתמחים בפירוק שותפויות, או בייצוג חייבים בהוצאה לפועל, או בזכויות יוצרים (הכל, כדוגמאות) וזוהי המומחיות המרכזית שהמשרד שלכם חרת על דגלו – אל תטריחו את הגולש לקרוא שעברתם השתלמות מרתקת בכתיבת הסכמי ממון, למדתם לתואר שני בארכיאולוגיה או שיש לכם ניסיון בטיפול בפרחי בך.

הציגו רק את מה שרלוונטיהציגו רזומה שמעניין את הלקוח הבא שלכם

למה חשוב היכן עברתם את הכשרתכם כמתמחים אם עברו מאז 12 שנה? ובכן, בדיוק כפי שלא מעניין מעסיק שמחפש עורך דין שלמדתם בתיכון מקיף א'… הפרטים הלא רלוונטיים רק מפריעים לגולש להתרשם ממי שאתם.

במקום זאת:

1. הדגישו את ההשכלה הרלוונטית שלכם וההשתלמויות שמציגות אתכם כבעלי ידע נרחב בתחומכם.
2. ציינו אם אתם חברים (או הייתם) בוועדות לשכת עורכי הדין, וזאת כל עוד יש לחברות הזו משמעות מבחינת תחום העניין שבו אתם עוסקים. 
3. ספרו על הישגים יוצאי דופן שלכם, הצלחות לעולם יתמכו במותג שאתם.
4. עדכנו על תעודות מקוריות שקיבלתם, על פרסים או על השתתפות באירועים (כמרצים או כחברי פאנל) – כל עוד יש בכך כדי לתרום ליצירת המותג שאתם. ואני מדגיש, שהמותג הוא לא אתם כעורכי דין, אלא בעיקר אתם כעורכי דין מומחים בתחומכם.

אל תספרו סיפורי "היו היה" אישיים מרגשים ככל שיהיו

עורכי דין רבים כותבים בעמוד ה'אודות' את סיפור ההקמה של המשרד שלהם. הם מפליגים בתיאורים כיצד הם התחילו במשרד קטן בבית, ולאט לאט הפכו להיות אימפריה שכונתית, עד שעברו למגדלי עזריאלי בתל אביב. זה נחמד, זה מרגש, אבל זה בעיקר – מעייף.

את אף אחד זה לא מעניין מה הייתם בעבר, מה שמעניין את הגולש זה מי אתם היום, ולמה מה שאתם היום זה הדבר שהם צריכים.

שבצו תמונה

בעמוד ה'אודות' הייתי ממליץ לשלב תמונה מוצלחת שלכם. זה מחזק את האמינות של הטקסט שכתבתם, כמו הקראתם אותו מפיכם, מתוך תמונתכם המעונבת (מומלץ).

יהללך זר ולא פיך

אל תספרו שאתם 'מהמשרדים המובילים בישראל'… כבר המליץ בעל ספר משלי לפני מאות שנים כי לא כדאי לאדם להמליץ על עצמו, זה לא משכנע. לכן, למרות שאתם מרגישים שאתם באמת המשרד הטוב ביותר בעיר, אל תכתבו את זה בעמוד ה'אודות'. זה פתטי, ובעיקר: "זה לא מוֹכֵר"!

בלי שגיאות כתיב בבקשה

בלי שגיאות כתיב בבקשהתקראו לזה שגיאות הקלדה, תקראו לזה טעות סופר – אני קורא לזה: שגיאות כתיב נקודה! ושגיאות כתיב מכובדיי, מציגות אתכם באור לא מקצועי (במקרה הטוב). השקיעו קצת יותר, ובצעו הגהה כפולה ואף חיצונית של טקסט עמוד ה'אודות', ופטרו עצמכם מביקורת שבנקל יכולתם לחסוך מעצמכם.

*הערה: מקדמי אתרים נוטים לעשות סדר גם בעמוד ה'אודות' של משרדי עורכי הדין אותם הם מקדמים. לא אחת הדבר בא על חשבון הניסוח הראוי והנכון. אם תחפשו, תמצאו עורכי דין רבים שמתארים את עצמם בעמוד ה'אודות' שלהם כ: "עורך דין הוצאה לפועל ישראל ישראלי" או "עורך דין זכויות יוצרים פלוני אלמוני"… עשו לעצמכם כלל, ולמקדמי האתרים שלכם אל תאפשרו להתערב בנוסח עמוד ה'אודות' באתר. תנו להם יד חופשים לעשות מה שהם רוצים בשאר העמודים, אבל לא בעמוד ש85% מהגולשים שלכם יבקרו בו.

בצעו מתיחת פנים לכל עמודי ה'אודות' שלכם ברשתטיפ לסיום: בצעו מתיחת פנים לכל עמודי ה'אודות' שלכם ברשת

לאחר שאתם עדים לתוצאות המחקר שהצגתי בראשית הפוסט, אני סבור שאינכם זקוקים למחקר ספציפי נוסף כדי להשתכנע שגם עמודי ה'אודות' בנוכחויות האחרות שלכם ברשת קרוב לוודאי זוכה גם הוא לכמות נכבדה של גולשים שהתעניינו בכם.

לפיכך, הקפידו לבדוק כיצד אתם מציגים את עצמכם בעמוד ה'אודות' שלכם בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין ועוד. סוף סוף, זה בדיוק מה שמאפשר לגולשים שמגלים בכם עניין ברשתות החברתיות לדעת עליכם קצת יותר.

*טיפ אחרון בהחלט: אם כבר הפנמנו עד כמה פופלארי וחשוב הוא עמוד האודות… חתמו את העמוד בשם שלכם ובפרטי ההתקשרות עמכם. סופו של דבר, אם מישהו השתכנע שאתם עורכי הדין הנכונים עבורו, הקלו עליו לעבור לשלב החשוב הבא – ליצור עמכם קשר!

יש לכם רעיונות נוספים שכדאי לשלב בעמוד האודות? שתפו אותי ואת הקוראים בתחתית הפוסט, ונרוויח כולנו. 

*תודתי לעו"ד סער סיקלאי, שעדכן אותי בקשר עם תוצאות המחקר שהוצגו בראשית הפוסט. זו גם הזדמנות לתת לכם דוגמא טובה לעמוד 'אודות': עמוד ה'אודות' של עו"ד סקלאי.

קריאה נוספת מומלצת

כבר כתבתי בבלוג הזה לא פחות מארבעה פוסטים בקשר עם אתרי אינטרנט של משרדי עורכי דין:

חמישה טיפים שיהפכו את האתר שלכם למוצלח הרבה יותר

ככה תהפכו את האתר שלכם לרווחי יותר

חמישה דברים שלמדתי מאתרים של עורכי דין בישראל

איך "להכניס לאווירה" באתר של פירמת עורכי דין

 ………………

אדי סוברי

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לקבוצה בפייסבוק בה אני מעניק באופן שוטף טיפים מעשיים לעורכי דין שרוצים לשווק את עצמם ביעילות: קידום ושיווק עורכי דין

ואם כבר, אז למה שלא נהיה חברים? הפרופיל שלי בפייסבוק

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 הצבעות, ממוצע של : 5.00 מתוך 5 כוכבים
Loading...